Jawa 356 süüte reguleerimine
#1

Tere

Saan asjast aru järgmiselt: kontakti vahe paika 0.35mm , kolb surnud seisust 4 mm alla poole, fiksaator kruvid lahti ja keeran kontaktid avanemise algfaasi. Millegi pärast aga terve reguleerimise vahemiku ulatuses kontaktid ei avane. Kas teen midagi valesti? Mootor on sellises konditsioonis kümmekond aastat tagasi töötanud. Alloleval lingil leiduvast kasutaja juhisest ei saa eriti aru aga kohas kus räägitakse kolvi surnud seisust järgneb mingi jutt "selles asendis kontrollime..." ja midagi tuleb seada vahega 0.05 mm.
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody...356/19.jpg

   
Vasta
#2

Käima saamiseks pole tingimata vaja kontaktivahet nii väiksena hoida. Reguleeri süüde nii, et kontaktid avanevad õigel hetkel. Seda saad teha kontroll-lambi abil. Vaata seejärel, kui suureks läheb kontaktivahe. Kui vahe ebanormaalselt suur, siis võib kahtlustada valesi kontakte või eksentrikut.

Kui sul gene-laadimine-kontaktid-süütepool juba enamvähem "ühes kohas", siis soovitan hankida selline komplekt ja vaevused kaovad:
http://jawamarkt.cz/en/search/electr-ign...-top-price-

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

Ei saanud päris hästi aru sinu soovitusest, palun seleta veidi rohkem. Jah lambiga seda kontakti lahutust määrasingi. Elektron süüde ei sobi autentsuse tõttu.
Igatahes kuhugile ma selle suüte sain, käima sain vaevaliselt, kuid kas nüüd süütest või karpast
igatahes uputab küünla ära.
Vasta
#4

(26-08-2016, 13:42 PM)retro Kirjutas:  Ei saanud päris hästi aru sinu soovitusest, palun seleta veidi rohkem. Jah lambiga seda kontakti lahutust määrasingi. Elektron süüde ei sobi autentsuse tõttu.
Igatahes kuhugile ma selle suüte sain, käima sain vaevaliselt, kuid kas nüüd süütest või karpast
igatahes uputab küünla ära.

rohkem.....

Kontaktivahe mõjutab tööd suurematel pööretel. Käima peaks minema ka 1+mm vahega, kui kõik ülejäänud asjad korras on. Sinu probleem ongi see, et sul on häda nii süüte, kui seguga. Süüte saaksid minu viidatud lahendusega ära parandada ning siis jääb ainult karpa reguleerimine. Kui sa sõita tahad, siis autentsus võib sul vahepeal riiulis ka olla.
Kui kontaktivahet ei saa normaalsetesse mõõtudesse, siis on sul midagi valesti. Ehk on paigaldatud mingi muu isendi rootor, eksentrik, generaator, kontaktplaat, kontaktid?
Võid võtta ka väntvõlli ja rootori vahelt tihvti/kiilu ära. Siis saad rootorit keerata sellisesse asendisse, et kontaktivahe on ok ja plaadist keerates saad süüte kontroll-lambi järgi enamvähem paika. Enne lõplikku süüte reguleerimist keera rootor poldiga korralikult kinni. Puhas ja korras koonus peaks hoidma rootori kenasti paigal.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

Kiilu eemaldamise peale ei tulnud, hea mõte.
Vasta
#6

(26-08-2016, 15:39 PM)isandpauk Kirjutas:  Kui kontaktivahet ei saa normaalsetesse mõõtudesse, siis on sul midagi valesti. Ehk on paigaldatud mingi muu isendi rootor, eksentrik, generaator, kontaktplaat, kontaktid?

Pildilt vaadates tunduvad antud jupid õiged või vähemalt samaväärsed õigetega. Küll aga võivad põhjustada jamasi kõikide viidatud detailide kulumine, lõtkud ja/või väntvõlli otsa viskumine koos rootoriga. Lisaks tunduvad pildilolevad kontaktid suhteliselt kehvad (keegi on need ümaraks käianud), samuti võib jamada kondensaator.
Vasta
#7

Autentsuse mõttes on kondensaator vale ratta oma.
Vasta
#8

Tõsi on, õiget pole seni leidnud.
Vasta
#9

(26-08-2016, 16:37 PM)stretch Kirjutas:  
(26-08-2016, 15:39 PM)isandpauk Kirjutas:  Kui kontaktivahet ei saa normaalsetesse mõõtudesse, siis on sul midagi valesti. Ehk on paigaldatud mingi muu isendi rootor, eksentrik, generaator, kontaktplaat, kontaktid?

Pildilt vaadates tunduvad antud jupid õiged või vähemalt samaväärsed õigetega. Küll aga võivad põhjustada jamasi kõikide viidatud detailide kulumine, lõtkud ja/või väntvõlli otsa viskumine koos rootoriga. Lisaks tunduvad pildilolevad kontaktid suhteliselt kehvad (keegi on need ümaraks käianud), samuti võib jamada kondensaator.

Tere.

Ma pakun ka, et liikuva kontakti liugpind on kulunud. Sellepärast ju kontaktivahe väikeseks lähebki, et see plastik (või tekstoliit) seal kulub. Olin suvel sama probleemi ees ühe CZ-ga. Paned kontaktivahe paika ja sama asi, et kogu reguleerimise ulatuses kontakt ei avane. Leidsin lõpuks kompromissi kontaktivahe vähendamise teel. Saab keerata ka ekstsentrikut või osta uus kontaktipaar. Ise soovitaksin ka autentsuse aspektist hioolimata paigaldada elektronsüüte. Asi hakkab ikka palju paremini käima.

Terv
Marko

Lõplike olenditena võime me olla eksituses ka siis kui me oleme endas täiesti kindlad ning meie mõistmisvõimaluste avardumine sõltub sellest, kuivõrd avatud me oleme teiste vaatekohtadele.
Vasta
#10

Kontakte on ilmselt vahetatud, sest tekstoliiti on seal veel küllaga. Pigem panustaksin ekstsentriku kulumisele, millega muutub aja jooksul ka selle profiil.
Vasta
#11

Lihtsalt vahepalaks. Oli mul kunagi Jawa 250/599, 1964.a. toodang. Pole teada mitmes väntvõll tal mootoris oli, aga see oli kokku pressitud nii, et süütepoolne võlliots oli 180 kraadi valesti.
Mismoodi ma ka ei proovinud, süüdet selliselt paika ei saanud, et kontaktivahe normi piires oleks olnud. Kontaktide vahe suurenes peale süütehetke kuni umbes paari millimeetrini. Tähtis oli süütehetk paika seada, sellest edasi ei ole kontaktivahe oluline, peaasi, et kontaktid sulguda ja kondensaator laaduda jõuaks. Süüdet tuli reguleerida ikka paar korda suve jooksul, kontaktide põlemise tulemusena nihkus süütehetk varasemaks, millest andis tunda põhiliselt tagasilöögiga käimalöömisvändal.

Ühepütasel oli veel üks tore "lisa". Et ma paigaldasin sellele Jawale 634 leksu koos lülitidega (originaal tol ajal ei pädenud, suunatulesid oli ka "hädasti" tarvis, samuti tekkis siis ka "sport"-gaasirull) lisandus ka suretusnupp. Kui nüüd töötaval mootoril surestusnupust süüde välja lülitada ja siis inertsist pöörleva väntvõlli  puhul uuesti õigel ajal sisse lülitada, siis õnnestus väntvõll tagurpidi pöörlema lasta. Tore oli näidada kuidas minu Jawal tagurpidi käik on.
Vasta
#12

ksf retro, kas sa ikka vastupäeva 4 mm allapoole surnud seisu kolvi ajasid? Viimaks päripäeva?
Vasta
#13

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  ...aga see oli kokku pressitud nii, et süütepoolne võlliots oli 180 kraadi valesti.
Mismoodi ma ka ei proovinud, süüdet selliselt paika ei saanud, et kontaktivahe normi piires oleks olnud. Kontaktide vahe suurenes peale süütehetke kuni umbes paari millimeetrini.
Kas järelduseni, et vänt on valesti kokku pressitud jõudsite ainult selle põhjal, et süüdet oli raske paika saada? Kuskil kindlasti on ka jooniseid, aga jämedalt võttes meenutab kulumata Jawa süüte ekstsentriku/nukkmuhvi profiil silindrit, millele on tehtud tangentsiaalselt umbes kolmandiku, so. 120 kraadi, ulatuses sisselõige. Seejuures ei ole sisselõige sirge, vaid kumer, mistõttu ülalviidatud paar millimeetrit tundub ilmse liialdusena. Kui nüüd oletada, et nukkmuhv on peal 180 kraadi valesti, siis "enam-vähem" õige süütehetke korral peaksid kontaktid umbes mõnikümmend kraadi pärast ü.s.s. - i hoopis sulguma ning uuesti avanema a.s.s. juures. Mootori töötamise huvides peaksid nad siis kohe uuesti jälle sulguma, mis kulunud nukkmuhvi korral isegi oleks võimalik. Lühidalt kokku võttes meenutab Teie kirjeldus ikkagi pigem olukorda, mis tekib väntvõlli otsa viskumise ning kulunud detailide korral, nagu ma juba varem mainisin.
Ma muidugi ei väida, et väntvõll ei võinud olla valesti koostatud ja et analoogne viga ka teemaalgataja tsiklil ei ole, aga see on siiski vähe tõenäoline. Siinkohal tuletaks meelde, et võlli otsa õiget asendit on väga lihtne kontrollida: kolvi ü.s.s. - s peaks rootori tihvt "vaatama" samuti üles (tihvti telg peaks olema paralleelne silindri teljega).  

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  Tähtis oli süütehetk paika seada, sellest edasi ei ole kontaktivahe oluline, peaasi, et kontaktid sulguda ja kondensaator laaduda jõuaks. Süüdet tuli reguleerida ikka paar korda suve jooksul, kontaktide põlemise tulemusena nihkus süütehetk varasemaks, millest andis tunda põhiliselt tagasilöögiga käimalöömisvändal.
Ilmselgelt kondensaator ikka ei jõudnud piisavalt laaduda, kui kontaktid nii tihti ära põlesid (kui just suve jooksul üle 10000 km ei sõitnud). Jawa süüte reguleering püsib vabalt 3000 km, kui aeg-ajalt ikka "vilti õlitada". Enda omal reguleerisin viimati umbes 4000 km tagasi ja nüüdseks on jah tunne, et võiks üle vaadata. Tagasi võib lüüa ka hilisevõitu süütega, nii et see ei ole paraku mingi eriline näitaja.

(07-09-2016, 13:51 PM)kalju1 Kirjutas:  ...siis õnnestus väntvõll tagurpidi pöörlema lasta. Tore oli näidada kuidas minu Jawal tagurpidi käik on.
Mul ka õnnestus see varem, aga pärast uue mitteviskava väntvõlli, uute laagrite ning uue ekstsentriku paigaldamist ei õnnestu enam kuidagi, sest igasusugused parasiitsädemed ja muud anomaaliad kadusid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne