28-08-2016, 23:35 PM
(28-08-2016, 23:03 PM)viplala Kirjutas: No money no funny. Tahad tulevikus teise ringi autot omada, osta täna see ära.Küsimus ajendatud tänapäevaste autode komplekssusest tulenevast pidevast remondivajadusest, kui sõlmede eluiga ületab x kilomeetrit või töötundi. See, et uued autod on kallid ja keerulised remontida on olnud juba väga vana jutt. Tulenevalt enda vanusest mäletan aegu alates üheksakümmnendate algusest, kus räägiti, et sissepritsega välismaa autot tasub karta kui tuld ja tuleb selle asemel osta kindlasti karburaatoriga isend. Kui palju te mäletate jamasid seoses sissepritsega? Ma tean tutvusringkonnast ühte problemi selle aja peale. Üheksakümmnendate teises pooles räägiti sama juttu edasi, pluss see, et uued mootorid enam ei kesta. Hetke tagasivaatavad kogemused on pigem sedapidi, et enamuses roostetas kere ümbert ära, enne kui mootor lõppes. Tänaseks siiis pikenenud hooldusvälbad ja muud kahtlustäratavad tegurid, mis kipuvad rahvast nina krimpsutama panema. Ka enda peres olemas näide kontrollitud ajalooga 2007 VW Golfi näol, mis peale 100k neelab rahuliku sõidustiiliga naisterahva käes iga aasta sellist raha, et tekib lihtsalt küsimus - mis mõttes? Naabrimehel Suzuki Grand Vitara mis viie aasta vanuse ja 100k läbinuna (ka garantii läbi) vajab õlitaseme kontrolli ja õli juurde lisamist.
Samas tooks ära ka väite ühest teisest foorumist:
"Suvaline Passatipann 1,9 TDI tiksub ja tiksub ja nii juba 1,3 Mkm: LINK
Erksamad faktid, automaatkastiga oli algul probleeme, kuid kolmas kast on kestunud miljoni.
Esimene jooks sillajuppe kestis üle miljoni. All on originaalsumps.
Viisakamate autode mootorid sõidavad 200 kkm nii, et silindris pole normaalsete riistadega mõõdetavaid ega silmaga nähtavaid kulumisjälgi. Muidugi igasugust sitta toodetakse samuti lademeis. Igaühele oma ja valik on vaba, nagu öeldakse."
Küsimus peale kõike seda - kui oleksite üliõpilane, boheem, väga noor pereisa või lihtsalt keegi, kel hetkel elus just kõige paremini ei lähe, siis millise tänapäevase masina ostaksite tulevikus ca. 500 eest ja teaksite, et see peab ilma olulise kuluta vähemalt 30000 km vastu?
Miks 30k? Tutvusringkonna kogemus ütleb, et täna on veel selliseid masinaid, mis praktiliselt kalla-ja-talla selle maa või ka rohkem sõidavad sellise soetusmaksumuse juures.