Volvo veokid F/FL-d ja nende hingeelu, elektrist raamitaladeni

Kas on mingi kindel õli mark mis läheb 1986 volvo fl6-e mootorisse ja mis värvi jahutusvedelik peaks sinna minema.
Vasta

(02-05-2019, 14:37 PM)Kult Kirjutas:  Kas on mingi kindel õli mark mis läheb 1986 volvo fl6-e mootorisse ja mis värvi jahutusvedelik peaks sinna minema.

Kindel on, et vala sinna sisse 5/10/15w40 (15w, meie kliimas talveks ei päde) mingi "truck" seeria õli ja ära muretse. Mobilil oli mingi odavama otsa vedelik, mis edukalt siiani sees püsib. Jahutusvedelik käib igasugune"tosool", roheline, sinine. Punast ära igaks juhuks pane, kui sama just all/eelmine ei olnud.


Vasta

(02-01-2018, 11:41 AM)olli Kirjutas:  Vahepeal sai roolivõimu pump maha võetud. Käevahel keerutades tundub justkui korras olevat. Samas näiteks kui survetoru lahti sai ühendatud, siis jooksis kogu õlipaak läbi pumba sirinal tühjaks. Kas see võib pumba viga indikeerida? Ega ma ei tea mis tüüpi pump ta üldse on.. hammasrataspumbal küll nii ei tohiks juhtuda ju. Igatahes kohalik lammutus lubas mõistliku hinnaga teist pumpa, nii et proovin ära vahetada. Roolikarbi eest taheti juba 5x rohkem saada, nii et üks asi korraga.
Tekkis ka küsimus, mis õli sinna roolivõimu sisse panna? Eelnevalt oli mingi punane. Tavaline hüdroõli ei kõlba?

Ja teine küsimus, kas töötava mootoriga tohib ikka kabiini üles tõsta? Tundub loogiline, et võiks tohtida. Samas kui kabiin juba üleval, kas siis on mingit varianti mootorit seisma jätta?

Vahepeal sai ka kabiini tõstmis pump uue vastu vahetatud. Esimese hooga on endiselt sama jama - jandi palju tahes, aga kabiin alla tagasi ikka ei tule. Samas pumpamine ise oli täitsa arvestatavalt raske ja ühtegi leket ei suutnud tuvastada. Kuna kabiini alla laskmise toru tundus otse silindrisse minevat, siis mu loogika ei suutnud ühtegi teist varianti tuvastada peale selle, et silindri sees, kolvi peal, olevad mansetid lasevad läbi. Samas üles tuleb kabiin ju ilusti. Sad Koormarihmaga uuesti alla tõmmates tundus muidugi päris palju õhku välja tulevat, nii et ühe korra proovin millalgi veel, aga kui siis ka ei toimi, ilmselt vaja hakata mõtlema kuidas silindri maha saab.

(02-05-2019, 17:52 PM)hulgus Kirjutas:  
(02-05-2019, 14:37 PM)Kult Kirjutas:  Kas on mingi kindel õli mark mis läheb 1986 volvo fl6-e mootorisse ja mis värvi jahutusvedelik peaks sinna minema.

Kindel on, et vala sinna sisse 5/10/15w40 (15w, meie kliimas talveks ei päde) mingi "truck" seeria õli ja ära muretse. Mobilil oli mingi odavama otsa vedelik, mis edukalt siiani sees püsib. Jahutusvedelik käib igasugune"tosool", roheline, sinine. Punast ära igaks juhuks pane, kui sama just all/eelmine ei olnud.
Miks sa punast ei soovita? Selle aasta masinal ära vedelamat küll pane kui veoka 10w40 ja 15w40 on pigem paks talviseks õliks. Üldiselt veokatel see õlide kamm on seotud kõik saaste normidega (tahmafiltrid ja muu jama) Kui on vana ilma normideta masin pane ka lihtne õli.
Vasta

Jahutusvedelikud roheline ja punane on silikaatide baasil toodetud ja neid võib segada kui häda käes. Sinine on aga alkoholi baasil toodang ja seda ei maksa üle 10% lisada. Siis läheb klimpi ja klimp ei jahuta. Parem kui üldse sinist ei sega rohelise ja punasega.
Õlid on nüüd uuematel aetud vingeks just saaste normide ja vahetusvälba pärast. Kui sa ei soovi ühe õliga 100 000 maha ajada siis pane tavaline sobiva viskoossusega õli sisse ja pro. 30 000 vahetusvälbaks ja häda midagi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(03-05-2019, 07:36 AM)Daff Kirjutas:  Jahutusvedelikud roheline ja punane on silikaatide baasil toodetud ja neid võib segada kui häda käes. Sinine on aga alkoholi baasil toodang ja seda ei maksa üle 10% lisada. Siis läheb klimpi ja klimp ei jahuta. Parem kui üldse sinist ei sega rohelise ja punasega.


Kõik automootoris kasutatavad jahutusvedelikud on etüleenglükooli baasil. Saaks kasutada ka tavalist glütseriini või propüleenglükooli kuid minu teada neid automootorite jahutusvedelikes ei kasutata. Kõik gllükoolid lahustuvad hästi alkoholi ja veega.  Segades neid omavahel ei teki mingeid klimpe. Silikaadid on tavalised tähtsa nimega tavalised lisaained, mida puistatakse siia ja sinna nii kuis jumal juhatab. Jahutusvedelike värvid ei ole reglementeeritud ja iga tootja võib suvalist ollust värvida nii punaseks, siniseks, kollaseks, roheliseks, mustaks või mis iganes värvi tootja hing parasjagu ihkab.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(03-05-2019, 07:36 AM)Daff Kirjutas:  ...
Õlid on nüüd uuematel aetud vingeks just saaste normide ja vahetusvälba pärast. Kui sa ei soovi ühe õliga 100 000 maha ajada siis pane tavaline sobiva viskoossusega õli sisse ja pro. 30 000 vahetusvälbaks ja häda midagi.

Aamen.

Jahutusvedelikuks pane see, mida osta jaksad. Roheline on lollikindekl, punane läheb eputamiseks ära. Toungue
Vasta

Kus kohast tuleb FL6-e spidomeetrisse vool/info, spidokas ei tööta ja tänu sellele ka sõidumeerik ei toimi. Autol kõik kirjad põhjamaa keeles(kaitsemeplokis ja mujal) ja ei saa midagi väga aru. Mingi punane tuluke põleb paremal pool, teisel pool ka tuluke, aga see ei põle.
Vasta

(23-05-2019, 09:53 AM)Kult Kirjutas:  Kus kohast tuleb FL6-e spidomeetrisse vool/info, spidokas ei tööta ja tänu sellele ka sõidumeerik ei toimi. Autol kõik kirjad põhjamaa keeles(kaitsemeplokis ja mujal) ja ei saa midagi väga aru. Mingi punane tuluke põleb paremal pool, teisel pool ka tuluke, aga see ei põle.

Kas genekas ja laadimine on ok?
vanemad Scaniad -Volvod saavad signaali genekalt. Genekas õhtal, pole ka signaali spido-odo-tahhole.


Vasta

(23-05-2019, 10:05 AM)hulgus Kirjutas:  Kas genekas ja laadimine on ok?
vanemad Scaniad -Volvod saavad signaali genekalt. Genekas õhtal, pole ka signaali spido-odo-tahhole.

Genekas laeb, kui hästi, seda ei oska öelda.
Vasta

(23-05-2019, 10:10 AM)Kult Kirjutas:  
(23-05-2019, 10:05 AM)hulgus Kirjutas:  Kas genekas ja laadimine on ok?
vanemad Scaniad -Volvod saavad signaali genekalt. Genekas õhtal, pole ka signaali spido-odo-tahhole.

Genekas laeb, kui hästi, seda ei oska öelda.

No kurat, multimeeter ju on? Või plaanid pelga pealevaatamisega vana autot pidada? Selgeltnägijad liiguvad mujal...
Vasta

Laadimispinge 28.3v
Vasta

Ja kas seesama pinge on kenasti ka armatuuri pistikust leitav?

Ning kas laadimise märgutuli kenasti toimib: süttib ja kustub? Ma konkreetset Volvot ei tea, kuid mitmel preparaadil käib geneka ergutus läbi pirni ja kui see loojakarja läheb, käib kogu laadimisega seotu vaid geneka sisemiste ressursside arvelt. Millest muu elekter autos ju midagi ei tea.

Ning juhtmestik, kaasa arvatud kereühenduse karvad, on alati kahtlusalune.

Elektriskeem on kasutada?
Vasta

Kui on plaanis sõidumeerik ära ka taadelda, siis võib kogu spidoka remondi samale ettevõttele jätta. Kunagi uurisin FL7 kohta ja siis öeldi et nii vanadel nad veavad kohe lihtsalt uue juhtme käigukasti andurini (suure tõenäosusega on vigastused kusagil kabiini kallutamise painetes). Ja võtavad suht tühise summa selle eest lisaks. Samas on neil ka vahendid olemas et tuvastada kas viga on ikka kaabelduses, mitte aparaadis endas või anduris.
Vasta

(23-05-2019, 11:00 AM)olli Kirjutas:  Kui on plaanis sõidumeerik ära ka taadelda, siis võib kogu spidoka remondi samale ettevõttele jätta. Kunagi uurisin FL7 kohta ja siis öeldi et nii vanadel nad veavad kohe lihtsalt uue juhtme käigukasti andurini (suure tõenäosusega on vigastused kusagil kabiini kallutamise painetes). Ja võtavad suht tühise summa selle eest lisaks. Samas on neil ka vahendid olemas et tuvastada kas viga on ikka kaabelduses, mitte aparaadis endas või anduris.
Võimalik, et tahho saab eraldi juhtmega massi, mis massilülitist mööda läheb, vaata akuklemmide juurest.


Vasta

Mul üldse selline probleem, et meerikul kilomeetrilugeja töötab ilusti, aga kellaplokis seisab mingi suva muutumatu number. Meeriku taatleja ütles, et tema seda küll korda teha ei oska, et vaja oleks Volvo esindusse minna ja seal vast vahetavad mingi mooduli vms
Vasta

(23-05-2019, 10:49 AM)v6sa Kirjutas:  Ja kas seesama pinge on kenasti ka armatuuri pistikust leitav?

Ning kas laadimise märgutuli kenasti toimib: süttib ja kustub?

Elektriskeem on kasutada?

Armatuuris oli umbes voldi jagu vähem, ehk siis 27.5v
Laadimis tuli süttib käivitades ja enne kui korra gaasile ei vajuta ja törtsu tuuri ei anna ei kustu ära.
Elektriskeemi pole.


Veel üks küsimus, kas seisupidur toimib samade klotside pealt mis tavaline tagapidur. Lähevad kettad ja klotsid vahetusse ja oleks hea teada.

Ja veel üks küsimus, kus kohast on kõige mõistlikum osta/tellida juppe 1986.a. Volvo FL611-le.
Vasta

(23-05-2019, 21:17 PM)Kult Kirjutas:  Laadimis tuli süttib käivitades ja enne kui korra gaasile ei vajuta ja törtsu tuuri ei anna ei kustu ära.
Elektriskeemi pole.


Veel üks küsimus, kas seisupidur toimib samade klotside pealt mis tavaline tagapidur. Lähevad kettad ja klotsid vahetusse ja oleks hea teada.

Ja veel üks küsimus, kus kohast on kõige mõistlikum osta/tellida juppe 1986.a. FL611-le.

hmmm, kas ´86 aastal ikka olid FL-l kettad? Kas tegu hüdro-pneumo piduritega? St õli surus õhku, või oli see vastupidi.
Kui taga trumlid, siis klots ja ajam on ühes. Klotside kinnitus on mingi erikrdispetsiaalse vedruga, mille lahti veel saad, aga kokkupanekuks "speišal tuuls´i" vaja, või kaks paari hästi tugevaid käsi.

Laadimisel ongi mingi eripära, kui tühikäigul külmkäivituse järel tuksuma jääb, siis laadimine puudub. korraks puudutad gaasi ja laeb. On ka teistel seda tähendatud. Genekas ise ok.


Vasta

Kettad on kindlasti ees ja taga, oli endalegi üllatus. Seda mis pidi on õhk/õli või vastupidi pole vaadanud.
Vasta

(23-05-2019, 22:28 PM)hulgus Kirjutas:  Laadimisel ongi mingi eripära, kui tühikäigul külmkäivituse järel tuksuma jääb, siis laadimine puudub. korraks puudutad gaasi ja laeb.
Sarnane eripära on 80ndate aastate Fordidel samuti olemas, aastaid seda täheldanud. Toksad gaasipedaali, tuli kustus. Üks tark soovitas laadimise märgutule võimsama panna, ehk aitab. Mingil põhjusel jäi proovimata.
Tegelikult on see soovitaja tõega tark, ehk on siin keegi, kes viitsib proovida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Võtsin ratta alt ja tundub et on samad klotsid seisu ja sõidupiduril. Minu arusaamise järgi on seisupidur õhuga ja sõidupidur õhk plus õli. Ehk siis kõikidele supportite juurde tulevad õlitorud/voolikud. 
Pilti kah, punasega joonistatud õlivoolik.
[Pilt: y4mv13PROMe56Rvr6BjTdjQWWnFM3ALp90tDdzyP...pmode=none]

Nüüd vaja piduriketas kätte saada, mis järjekorras oleks vaja läheneda .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne