JUMZ 6-KL 1990.
#61

(29-03-2017, 21:10 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Sai Pmkaubamajaga läbi räägitud, tuleb 3,2kw. Saab laupäeval nokitseda, natuke rellakat, suts plasmat, törts   

Küsimus, kuidas olete kinnitanud kepsu raame, kas kasutades vanu plekke, kasutades uusi plekke, plekke mitte kasutades?

Minu vanad plekid mõlemal mootoril on jube rabedad, painde kohtades praod sees kõigil ja ei taha neid sisse panna.
Kaubandusvõrgust ma neid täna ei suutnud leida, ega kellelgi ei vedele neid juhuslikult mingi kartula kasti täis kuuris? Cool

Või loputame breakcleaneriga keermed ära ja panen sinise liimiga sisse?

Pm Kaubamajal on uusi, ise tellisin terve komplekti ja soovitan ikka plekkidega  tagasi panna.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#62

Vot ei ole ja ei teata ka millal ja kas üldse tuleb. Ma isegi maksin need ära, aga tarne perspektiiv on kuu+, vist.
Vasta
#63

(29-03-2017, 21:52 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Vot ei ole ja ei teata ka millal ja kas üldse tuleb. Ma isegi maksin need ära, aga tarne perspektiiv on kuu+, vist.

Plasmaga lõika välja uued stopper plekid,või lase lähimas metalli ettevõttes lõigata. Mõni tuttav ikka seal ehk töötab.                                     Starteri paigaldamiseks on sul vaja täpne hambumine saavutada,võin mõõta originaali pealt mingi kauguse kui tahad.                                     Papist šabloon on vist kõige lihtsam lahendus.
Vasta
#64

Plasma olemas eks saab ise jah toota. Pm kaubamajs olid komplektina pakkuda, mõtlesin et aja kokkuhoiu mõttes võtan ära, see keermeliimi küsimus oli suhteliselt huvi pärast, mis ratse on tehtud.
Milline see õige hambus on, kui suur lõtk jäetakse hambumisele, juhul kui oled mõõtnud?
Endal mõlgub 1mm meeles, aga eks saab tunde järgi pandud.

Mõte oli selline, et kõigepealt mõõdan starteri kinnitus flantsi ära, panen koja ja hooratta külge ja siis tuvastan, kui palju peab maha lõikama, et starteri sügavus õige saaks. Lõikan ära, panen kokku tagasi, proovin rihtida starteri nii, et üks kõrvadest satub sinna käivitusmootori alusesse koja paksemasse materjali ossa, sinna punktin poldi, siis saab ümber surnud punkti liigutada, fikseerin starteri montaazi magnetiga ära ja siis saab rahulikult zablooni teha.
Veits plasmat, veits turbiini, 3 keeret ja nati keevitada ja ongi valmis.  Smile
Vasta
#65

(29-03-2017, 21:52 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Vot ei ole ja ei teata ka millal ja kas üldse tuleb. Ma isegi maksin need ära, aga tarne perspektiiv on kuu+, vist.

Huvitav, et mina sain eelmine nädal alles oma plekikomplekti kätte.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#66

Piltidelt saab ehk mõõdud kätte,aga sablooniga on lihtsam.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#67

Starteri ja mootori otsa kinnitus pinnad on samas tasapinnas jah. ?

Ja starteri ava on 100 mm. ?

Laseks laseris homme avaga tüki välja oleks kodus vähem viilimist.
Vasta
#68

(30-03-2017, 23:00 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Starteri ja mootori otsa kinnitus pinnad on samas tasapinnas jah. ?

Ja starteri ava on 100 mm. ?

Laseks laseris homme avaga tüki välja oleks kodus vähem viilimist.

Ava 100 mm tasapinnad on samad. Kui sablooni tahad siis astu läbi.(Sõidad reedeti mööda ühest jumzist,seal sabloon ootab)
Vasta
#69

Kui ma 18 30 tulen on ok?
Vasta
#70

Nunii, millega siis hakkama saime nädalavahetusel.

Kõigepealt, et oleks huvitav suutsin täiesti haigeks jääda, aga garaazi vedasin end siiski.

Sain siiski siis pm kaubajast paljukiidetud kepsuplekid.

[Pilt: 3f6266c886.jpg]

Aga et oleks huvitav ja asjad kiiresti valmis ei saaks avastasin oma kastikesest, markeeritud poltide ja mutrite kotikeste alt ühe kausja pleki, millel oli täpselt vända otsa läbimõõdus ava sees ja ka liistusoone lõige. Mis siis ikka, mootori otsakaan maha uuesti ja märgid paika uuesti jne... Paar tundi oligi läinud.

Siis sain pöörduda tagasi algse plaani juurde ja paigaldasin hoorattale uue hammasvöö, vana lõikasin maha. Proua läks poodi ja sujuva liigutusega panin uue vöö ahju, ette rutates võib tõdeda, et kuigi ma lasin gaasipõletiga vöö eelnevalt üle, ei eraldunud sealt kogu õli Smile. Aga ajasin ahju 180 kraadi peale, nii kaua andsin hoorattale traatharja ja vöö läks sellise temperatuuri juures ilusti rattale peale.
[Pilt: 3f624aa846.jpg]

Edasi tegelesin siis sidurikoja saagimisega, 230 lõikeketta ja haamriga saavutasime siis sellise tulemuse.

[Pilt: 3f6285e26b.jpg]


Vahepeal sai ka lõigatud tsentrifuugile uus tihend, sest rem kmpl tis olev tihend oli hoopis teistsugune. 
[Pilt: 3f628318f0.jpg]

Lisaks panin külge veel sisse ja välja kollektorid peale tsentrifuugi, hakkab mootori moodi minema.

[Pilt: 3f62e91648.jpg]

Starteri kinnitus siis suures plaanis. Ei saanud teda veel koja külge sättima hakata, kuna mootor vasaku külje peal ja mehhanism millega seda saaks keerata läks põllule väetist tõstma, ehk ootame vihma. Plaat proovides nagu sobiks, aga pole veel täpselt saanud sättida. 
Koja sügavuseks mõõtsin mina 129 mm vist, kuna starteri plaat 5 paks, siis otsustasin, et lõikan maha 7mm. Eeldusel siis, et koja pind, mis on mootori vastus pidi olema samas tasapinnas starteri pinnaga.
Ehk lõike tegin 122mm koja käigukasti poolsest servast. Hetkel mõõtes tundub, et tegelikult oleks pidanud ehk 4-5 mm rohkem maha võtma, et starteri hammakas täielikult kontaktis oleks hammasvööga. Eks kui mootori püsti saan saab katsetada. 

Kas keegi viitsib seletada, või linkida materjalile mis puudutab siduri reguleerimist, paneks selle homme kokku.

Käppade kõrgus reguleeritakse, nii et suurema nuudiga ketta ja käppade vahe on 73mm. Millise pinna pealt seda mõõdetakse, kas nuudi, ketta enda või siduri katte pealt?

Lisaks need 3 polti, mis reguleerivad suure nuudiga ketta avanemist, saan ma õigesti aru, et peale seda kui korv on paigas, keeratakse need kinni ja siis 7 nõksu võrra lahti?
Vasta
#71

(04-04-2017, 23:16 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Nunii, millega siis hakkama saime nädalavahetusel.

Kõigepealt, et oleks huvitav suutsin täiesti haigeks jääda, aga garaazi vedasin end siiski.

Sain siiski siis pm kaubajast paljukiidetud kepsuplekid.

[Pilt: 3f6266c886.jpg]

Aga et oleks huvitav ja asjad kiiresti valmis ei saaks avastasin oma kastikesest, markeeritud poltide ja mutrite kotikeste alt ühe kausja pleki, millel oli täpselt vända otsa läbimõõdus ava sees ja ka liistusoone lõige. Mis siis ikka, mootori otsakaan maha uuesti ja märgid paika uuesti jne... Paar tundi oligi läinud.

Siis sain pöörduda tagasi algse plaani juurde ja paigaldasin hoorattale uue hammasvöö, vana lõikasin maha. Proua läks poodi ja sujuva liigutusega panin uue vöö ahju, ette rutates võib tõdeda, et kuigi ma lasin gaasipõletiga vöö eelnevalt üle, ei eraldunud sealt kogu õli Smile. Aga ajasin ahju 180 kraadi peale, nii kaua andsin hoorattale traatharja ja vöö läks sellise temperatuuri juures ilusti rattale peale.
[Pilt: 3f624aa846.jpg]

Edasi tegelesin siis sidurikoja saagimisega, 230 lõikeketta ja haamriga saavutasime siis sellise tulemuse.

[Pilt: 3f6285e26b.jpg]


Vahepeal sai ka lõigatud tsentrifuugile uus tihend, sest rem kmpl tis olev tihend oli hoopis teistsugune. 
[Pilt: 3f628318f0.jpg]

Lisaks panin külge veel sisse ja välja kollektorid peale tsentrifuugi, hakkab mootori moodi minema.

[Pilt: 3f62e91648.jpg]

Starteri kinnitus siis suures plaanis. Ei saanud teda veel koja külge sättima hakata, kuna mootor vasaku külje peal ja mehhanism millega seda saaks keerata läks põllule väetist tõstma, ehk ootame vihma. Plaat proovides nagu sobiks, aga pole veel täpselt saanud sättida. 
Koja sügavuseks mõõtsin mina 129 mm vist, kuna starteri plaat 5 paks, siis otsustasin, et lõikan maha 7mm. Eeldusel siis, et koja pind, mis on mootori vastus pidi olema samas tasapinnas starteri pinnaga.
Ehk lõike tegin 122mm koja käigukasti poolsest servast. Hetkel mõõtes tundub, et tegelikult oleks pidanud ehk 4-5 mm rohkem maha võtma, et starteri hammakas täielikult kontaktis oleks hammasvööga. Eks kui mootori püsti saan saab katsetada. 

Kas keegi viitsib seletada, või linkida materjalile mis puudutab siduri reguleerimist, paneks selle homme kokku.

Käppade kõrgus reguleeritakse, nii et suurema nuudiga ketta ja käppade vahe on 73mm. Millise pinna pealt seda mõõdetakse, kas nuudi, ketta enda või siduri katte pealt?

Lisaks need 3 polti, mis reguleerivad suure nuudiga ketta avanemist, saan ma õigesti aru, et peale seda kui korv on paigas, keeratakse need kinni ja siis 7 nõksu võrra lahti?

Mina kahjuks millegipärast pilte ei näe. Selline nagu eelnevas raamis, ongi.
Vasta
#72

See on Sinu veebilehitseja probleem siis. Mul näitab telefonis opera ja chrome, tahvlis firefox ja chrome, arvutis chrome ja IE. Seega ei oska kommenteerida, miks sul ei näita. Aga siduri regulli nippe võid ikka kirja panna.
Vasta
#73

Paistab, et kõik tunnevad, kuidas mätas kuivab ja on õlgadeni käed masinasse toppinud ja ei ole aega foorumis lällata.

Aga jätkasin siis siduri paigaldusega, sättisin silma ja 6mm padruniga korvid omavahel paika ja keerasin korvi hooratta peale kinni. Padruniga selles mõttes, et avastasin, et kui panna selline padrun suure ketta nuudi peale, siis padruni teine serv ulatub täpselt väiksema mufti ääreni.

Korv siis hooratta küljes, käppade reguleer mutrid keeratud reguleer poltide otsadega samasse tasapinda.
[Pilt: 61c0818036.jpg]
[Pilt: 61c08a5726.jpg]

Keerasin siis reguleerimise mutreid, kuni saavutasin saladusliku mõõdu 73, mõõtsin seda nii:
[Pilt: 61c0b9e22c.jpg]

Muud kohta mina ei suutnud välja mõelda ja ei oska ka kuskilt paremat kirjandust leida, eesti keelsetest käsiraamatutest ma seda juhendit jumzile ei leidnud. 
Samas üks kuldsetekätegamees soovitas, et pane käppad võrdselt ja käpa telg siduriketta pinnaga enamvähem risti, siis toimib kindlalt, pärast reguleeri survelaagri käiku.

Samas kui nüüd käpad sellise mõõdu peale keerata näeb reguleer mutter välja nii:
[Pilt: 61c0b3660e.jpg]


Ehk nagu oleks liiga sisse keeratud, vähemalt minu arvates, mida arvad Sina?

Lisaks küsiksin, sellel konkreetsel korvil, mis tuli maha minu kopalt olid siduri käppade küljes veel sellised tiftid:

[Pilt: 61c0a63274.jpg]

jutt nüüd siis ilma splindita tiftist. Kas seda on sinna reaalselt vaja ja kui on siis miks? Veiko käest saadud mootori küljes oleval siduril need tiftid puudusid. Samuti ei suuda ma mõtestada, miks neid sinna vaja. Ehk keegi teab.
Vasta
#74

Kas keegi saaks kinnitada, et need pildid on veel kellelegi peale minu nähtavad, aitäh.
Vasta
#75

(06-04-2017, 21:39 PM)KaarelKopaga Kirjutas:  Kas keegi saaks kinnitada, et need pildid on veel kellelegi peale minu nähtavad, aitäh.

Näen kõiki pilte, niiet kinnitan Big Grin .

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#76

Bueno, ei ajanud seltsimehele pada siis. 

Muidu see siduri regulli värk on kirjas siin: 

http://fermer.ru/files/v2/forum/223826/t...mz-6km.pdf

Aga ma oma ignorantsuses ei saa aru, mille vahel seda 73mm tuleb mõõta.
Vasta
#77

Näen ka su pilte. Mõõtmise kohta praktikat ei oma aga ometi sõna võtaks. Nimelt alloleval pildil on häguselt näha traat, mida keegi vene mees kasutab käppade reguleerimisel. See on pilt juuuuutuuubist ja video pealkiri on seal pildil olemas. Pika ja igava jutuga kohati nagu lastele seletaks iidamast-aadamast. Ehk saad abi ja kuna see esimene osa, siis ehk jätkub veel pikemalt seda reguleerimise juttu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#78

Olen seda vidot vaadanud, seal juttu sellest samast mõõdust, mida ta küll järgmises videos parandab, aga see pole tähtis. ta paneb selle traadi käpa peale ja siis mõõdab sellega käpa pealse pinna ja salapärase pinna vahelist kaugust, milline on aga see salapärane pind? nii traadiga mõõtes saab normaalse, rist seisust, mõõtmise teha vaid nii nagu minu poolt pandud pildil. kas see on aga õigekoht?
Vasta
#79

No kui ikka ei ole õige mõõt siis alt luugist on täiesti võimalik reguleerida ka traktori peal.
Kindlasti saab parima tulemuse pannes käigukasti liitepinna peale näiteks joonlaud, mõõta survelaagri kaugus liitepinnast ja nüüd arvutada vajalik käppade kaugus hoorattakarteri liitepinnast ning reguleerida käpad vastavalt reaalsele olukorrale.
Vasta
#80

Ikka oma siduriga, vastav tekst siis manuaalist:

Кулачки отжимных рычагов должны быть установлены
в одной плоскости иа расстоянии 73 мм от плоскости фланца сту­
пицы ведомого диска 8 муфты привода ВОМ.

Millist pinda PTO kettal ilmestab siis see fraas?: 

сту­ пицы ведомого диска 8 муфты

Aga sai tehtud ka, starter küljes, KSP küljes, pihustid ja pihusti trassid peal, ehk nüüd võiks panna õli sisse ja lasta vist ringi enne kui hakkab peale tõstma, vaataka kas võtab õlisurve üles ja vaataks klapivahed veel korra üle.

Nüüd aga on vaja kontrollida, paika panna ka pritse nurk, jälle üks asi mida kunagi teinud ei ole, seega lingid ja seletused vägagi oodatud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne