Lumepuhuri valimine

Seal on küll mingi lihtsam vooluallikas olemas kuid kas see jaksab akudrelli mootorit ringi ajada?
Või läheb sinna veel eraldi akut vaja?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(25-01-2024, 17:11 PM)Marko Kirjutas:  
(25-01-2024, 15:29 PM)MeelisV Kirjutas:  Vändaga masinal ma lõikaks vända otsa maha ja poogiks võlli külge akutrelli. Paar lülitit natuke nuputamist ja oleks palju parem.

Ilma vändata masinal paneks samuti trelliga pöörama. Paar kõrva londi külge. Kaks juppi trossi väike reduktor ja trell otsa. Natuke nuputamist aga saaks ikka.

Läks leiutamiseks, ma viskan ka veidi hagu lõkkesse. Hea jupp on trossidega aknatõstuk auto küljest, seal enamus vajaminevat koli juba eos olemas. Vaja kinnitus teha ja "tumbler" suunda muutma, ongi olemas!
A kuda teil kogemused on lumepuhuri kinnikülmumisega kui lumisena kuuri alla jätad? Minul on sellega igavene häda, korduvalt pidanud kuuma vett ja soojapuhurit kasutama et massin jälle liikuma saada. Kuna sai suve lõpus soetatud vähe võimsam kompressor, siis nüüd olen suruõhuga peale igat puhumist lumejäänused rootori vahelt ja mujalt kätte üritanud saada, see aitab.
Vasta

Peale igat puhumist puhastad nt käega masina lumest puhtaks,kui gramm jääb ei juhtu midagi ,aga suurt kogust lund sisse ei või jätta.Siiani ei ole probleeme olnud külmumisega.
Vasta

Ma viskasin selle vändasüsteemi ära ja panin londi külge 40cm torujupi käega keeramiseks.
Kaks põhjust:
Esiteks see ülekanne oli üliaeglane. Keerad puhuri ringi ja siis väntad siis pool tundi, masin seisab pm. Nüüd 2 sek ja lont on soovitud suunas.
Teiseks on tehasest londi pöörderaadius pisut üle poolringi. Mul on nüüd 360°. Palav hakkab, saab endale näkku suunata. Või siis sopilistes kohtades "üle õla" sisuliselt selja taha lasta, millest ma enne väga puudust tundsin.

Moodsamat "joystick" keerajaga puhurit olen ka proovinud. Peale ööd õues oli see lootusetult kinni külmunud.
Vasta

(25-01-2024, 17:29 PM)tõnn Kirjutas:  Seal on küll mingi lihtsam vooluallikas olemas kuid kas see jaksab akudrelli mootorit ringi ajada?
Või läheb sinna veel eraldi akut vaja?

Ühel automotoristil on ikka aku olemas. 
Minu mõttes oli jah kasutada akut.
On kindel et jagub voolu seni kuni aku laetud on ja mitte masinat piinata.
Vasta

Mul on maal veidi võimsam puhur Husqvarna oma.
Sel on ka pööramis võimalus kus vastavalt vajadusele saab vasaku või parema ratta veovõllist lahti ühendada, et masin keeraks.
Tegelikult külmub see mehhanismus kinni ja vedu kaob ära kui hooba vajutad.

Parem on seda masinat soojas ruumis hooda.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(25-01-2024, 15:06 PM)muska71 Kirjutas:  Kas tänapäeval ikka on nn ühe käega juhitavad?kahtlen...Neil vist nii,et käega vajutad hoova alla ja siis fikseerub? ja vabastamiseks tuleb miskit linki liigutada?Kui nii siis ju PORNO...Minul nii,et ühe käega hoovad alla ja ühe käega hoian neid all,vaja vabastada ja seisata masin siis käed masinast lahti ja seiskub.Kiire ilma lisaliigutusteta seiskumine on väga oluline.nt tõmbab mingi võõrkeha sisse kohe rihmad suitsevad...mina vabastan käe ja masin seisab midagi masinal purustamata.Mul nt koerad lahtiselt ja tassivad kaikaid ja jumal teab mida laiali ja on ka kanistri sisse tõmmanud,vana palli mis koerte lelu,kaikad...


Cub Cadetil on nii, et vajutad kõigepealt väljaviskaja vasakult käima, seejärel paremalt sõitma. Mõlemad siis nö lingid. Siis võid vasaku käe lahti lasta, link jääb alla. Kui parema lahti lased, siis jääb seisma ja ka väljaviskaja peatub, lingid vabanevad. Mingit eraldi linki liigutada vaja pole. Keppide ja kaigastega kokku puutunud ei ole, aga kivide peale lõikab cub cadetil üsna lihtsalt teo kaitsetihvti maha. Küllap siis kaigaste, kanistrite ja neandertaali kolju peale ka Smile

Kui sa nende pisikeste "päästikute" pärast kummalgi pool lenksu all muretsed, siis need on nö roolivõimendi kangid.

Nii et vist ei ole porno Smile
Vasta

(25-01-2024, 18:30 PM)Roomik Kirjutas:  Ma viskasin selle vändasüsteemi ära ja panin londi külge 40cm torujupi käega keeramiseks.
Kaks põhjust:
Esiteks see ülekanne oli üliaeglane. Keerad puhuri ringi ja siis väntad siis pool tundi, masin seisab pm. Nüüd 2 sek ja lont on soovitud suunas.
Teiseks on tehasest londi pöörderaadius pisut üle poolringi. Mul on nüüd 360°. Palav hakkab, saab endale näkku suunata. Või siis sopilistes kohtades "üle õla" sisuliselt selja taha lasta, millest ma enne väga puudust tundsin.

Moodsamat "joystick" keerajaga puhurit olen ka proovinud. Peale ööd õues oli see lootusetult kinni külmunud.
Pilte ratsist?
Vasta

(25-01-2024, 18:30 PM)Roomik Kirjutas:  Ma viskasin selle vändasüsteemi ära ja panin londi külge 40cm torujupi käega keeramiseks.
Kaks põhjust:
Esiteks see ülekanne oli üliaeglane. Keerad puhuri ringi ja siis väntad siis pool tundi, masin seisab pm. Nüüd 2 sek ja lont on soovitud suunas.
Teiseks on tehasest londi pöörderaadius pisut üle poolringi. Mul on nüüd 360°. Palav hakkab, saab endale näkku suunata. Või siis sopilistes kohtades "üle õla" sisuliselt selja taha lasta, millest ma enne väga puudust tundsin.

Siin on nii hea vigade ja tööprotsessi erijuhtumite kirjeldus, et mu täisautomaatne insener Kulibin läks käima jälle. Sinna võiks ehk sobida hoopis klassikaline laevarool? Ütleme näiteks kuue sarvekesega. Lõpeb igasugune koogutamine üle masina üldse ära. Midagi sellist:

   

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(25-01-2024, 17:44 PM)Matvei Kirjutas:  
(25-01-2024, 17:11 PM)Marko Kirjutas:  
(25-01-2024, 15:29 PM)MeelisV Kirjutas:  Vändaga masinal ma lõikaks vända otsa maha ja poogiks võlli külge akutrelli. Paar lülitit natuke nuputamist ja oleks palju parem.

Ilma vändata masinal paneks samuti trelliga pöörama. Paar kõrva londi külge. Kaks juppi trossi väike reduktor ja trell otsa. Natuke nuputamist aga saaks ikka.

Läks leiutamiseks, ma viskan ka veidi hagu lõkkesse. Hea jupp on trossidega aknatõstuk auto küljest, seal enamus vajaminevat koli juba eos olemas. Vaja kinnitus teha ja "tumbler" suunda muutma, ongi olemas!
A kuda teil kogemused on lumepuhuri kinnikülmumisega kui lumisena kuuri alla jätad? Minul on sellega igavene häda, korduvalt pidanud kuuma vett ja soojapuhurit kasutama et massin jälle liikuma saada. Kuna sai suve lõpus soetatud vähe võimsam kompressor, siis nüüd olen suruõhuga peale igat puhumist lumejäänused rootori vahelt ja mujalt kätte üritanud saada, see aitab.

Eks neid vändaga ülekandeid ole erinevaid kindlasti aga enda puhuri ca 4,5 pööret äärest ääreni(180 kraadi) küll akutrelli ja kõike muud sinna juurde kuuluvat ei igatse.

Külmumisega on nii et vana puhur(MF-70 originaal) kippus küll kinni jääma, eriti kui veel sulamat lund sai puhutud ja öösel külma tegi. Uuem puhur(tööriistamarketi oma) ei ole kahe talve jooksul veel kinni jäänud. Mingit erikohtlemist peale minut paar ilma lumeta põristamist enne seisma jätmist ei ole.
Vasta

Mul on ka masinal n.ö kummarda-pane-käsi-külge-keera lumeviskamise süsteem. Alguses mõtlesin ka, et ehitan mingi mugavama keeramise süsteemi - no pole pointi, see käsitsi on suht OK ning pole probleemi seda keerata. Süsteemi pealearetamise ajaga teen teisi asju...

Nüüd külmumise osas anti ka hoiatus, et enne käivitamist kontrollida, et rootor liiguks. Kuna rootori on n.ö. labadega plaat, siis plaadi ja korpuse taha satub igal juhul mingi kogus lund, mis sinna kokku pressitakse. Kuna mootor õhkab sooja, siis mingis osas see lumi ka vesistub ja kui on külmas kohas, siis jäätub.

Olen samuti peale puhastust suruõhuga lumepuhurilt võimalikult palju lund eemaldanud, et ei tekiks jätumise jms veega seotud jamasid. Samas iga kord pole puhtaks puhumine õnnestunud ja rootor kinni jäätunud (ehk mingi kogus lund on sulanud kuhugi alla nurka...). Iga kord enne töölepanemist kontrollin ja kui ei liigus, siis puuklotsiga toksin nii kaua, kui mingil määral liikuma saan. Siis mootor tööle ning vaikselt kangiga ülekannet pingule tõmmates panen rootori tööle. Kui ta juba töötab, siis pole enam probleemi.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta

(29-01-2024, 12:25 PM)CHRhmm Kirjutas:  Mul on ka masinal n.ö kummarda-pane-käsi-külge-keera lumeviskamise süsteem. Alguses mõtlesin ka, et ehitan mingi mugavama keeramise süsteemi - no pole pointi, see käsitsi on suht OK ning pole probleemi seda keerata. Süsteemi pealearetamise ajaga teen teisi asju...

Nüüd külmumise osas anti ka hoiatus, et enne käivitamist kontrollida, et rootor liiguks. Kuna rootori on n.ö. labadega plaat, siis plaadi ja korpuse taha satub igal juhul mingi kogus lund, mis sinna kokku pressitakse. Kuna mootor õhkab sooja, siis mingis osas see lumi ka vesistub ja kui on külmas kohas, siis jäätub.

Olen samuti peale puhastust suruõhuga lumepuhurilt võimalikult palju lund eemaldanud, et ei tekiks jätumise jms veega seotud jamasid. Samas iga kord pole puhtaks puhumine õnnestunud ja rootor kinni jäätunud (ehk mingi kogus lund on sulanud kuhugi alla nurka...). Iga kord enne töölepanemist kontrollin ja kui ei liigus, siis puuklotsiga toksin nii kaua, kui mingil määral liikuma saan. Siis mootor tööle ning vaikselt kangiga ülekannet pingule tõmmates panen rootori tööle. Kui ta juba töötab, siis pole enam probleemi.
Üks nipp veel kinnikülmumise vastu - rataste alla tuleb panna lauajupp või miski sarnane asi, et puhur jääks veidi ettepoole kaldu. Siis valgub kolu sisse sulanud vesi välja ja kinni jäätumise oht on väiksem.
Vasta

(26-01-2024, 17:40 PM)muska71 Kirjutas:  
(25-01-2024, 18:30 PM)Roomik Kirjutas:  Ma viskasin selle vändasüsteemi ära ja panin londi külge 40cm torujupi käega keeramiseks.
Kaks põhjust:
Esiteks see ülekanne oli üliaeglane. Keerad puhuri ringi ja siis väntad siis pool tundi, masin seisab pm. Nüüd 2 sek ja lont on soovitud suunas.
Teiseks on tehasest londi pöörderaadius pisut üle poolringi. Mul on nüüd 360°. Palav hakkab, saab endale näkku suunata. Või siis sopilistes kohtades "üle õla" sisuliselt selja taha lasta, millest ma enne väga puudust tundsin.

Moodsamat "joystick" keerajaga puhurit olen ka proovinud. Peale ööd õues oli see lootusetult kinni külmunud.
Pilte ratsist?
   
Silmamälumõõt eksis, vars on 20cm umbes.

Rootori kinnikülmumise ohu vähendamiseks puurisin "rootorikoja" alla 8mm augu. Koda on minu puhuril mootori poole viltu, nüüd saab sulanud lumi sealt ära voolata. Tundub, et mõni kord on sellest kasu olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne