lihtsalt vaatamiseks ja õppimiseks

(17-02-2021, 17:00 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-02-2021, 11:27 AM)zazik Kirjutas:  Minu meelest siin videos ei olnud asi üldse kiirustamises, tempo oli suht õige,
...

Tal oli selle pidamise jaoks liiga palju kiirust. Sirget, kus maha pidurdada, nähatavas videos ei olnudki. Aga tõusu lõpul oleks võinud muidgi suti maha võtta gravitatsiooni abil. Aga see on tagantjärgi tarkus. Kui tulede järgi otsustada, siis ta isegi üritas languse alguses hoogu maha saada, aga siis võttis füüsika üle.

Paraku nii ongi: libedal ei tea me kunagi, palju varu seekord jäi. Aga kui liiga kiiresti peale tuleme, siis sellest saab kiiresti teada.

Ehk kiirusta aegalselt!


Minu meelest oleks ta selle kurvi ära võtnud kui enne kurvi piduri lahti oleks lasknud. Kiirust polnud nii palju, et kurv kitsaks oleks jäänud, lappesse läks ainult pidurdamise pärast. Video on muidugi petlik, aga selline mulje jäi. Oleks võinud vähemalt proovida.
Vasta

Vasta

(17-02-2021, 17:05 PM)Aare R. Kirjutas:  maegus61, siis Lofoodid on selge juba, nagu senistest marsruutide näha Smile
Ma ise küll pole käinud, aga ookeani ääres olev Atlanterhavsveien võiks ka põnev olla, samuti Trollstigen. Maailmakuulsad nagu need on ka Geirangeri fjord ja Seitsme Õe kosk.
Muuseas, eelpoolmainitud Laerdali tunnel on üks maailma pikimaid, kui mitte pikim maanteetunnel ning seal olevad värvilise valgustusega suured taskud on enam-vähem kohustuslikud pildistamise kohad Smile
Trollstigen-Eagle route-Geiranger-Dalsniba (ca 1500m vist kõrgeim koht Norras kuhu autoga pääseb) võiks olla kohustuslik maršruut igale kes esimest korda Norras ja kõrgust kardab. Wink
Natuke Lõunapoole juba mainitud Laerdal tunneli kohal läheb üle mägede vana tee,  mida teatakse kui Snow route/Sneška idanaabritele ja ei ole kunagi ootuseid petnud, laskumine lõunapoolses otsas oli ...huvitav, hiljem tehti laiemaks ja ehitati klaasist põhjaga vaateplatvorm. Ja kui veel mõnikümmend km lõunapoole sõita, siis on üks põnevamaid kohti Stalheimi vana tee. Varemalt lausa kahesuunaline, aga peale mõningaid juhtumeid saab vaid alla 12,6m bussiga on olnud korduvalt olnud võimalus seda ilu nautida, nii alla kui üles.
jne jne. Kellel plaan sinnakanti tuurile minna, võin aidata-soovitada.


Vasta

Väntvõll - see on imelihtne:
Vasta

(17-02-2021, 18:02 PM)zazik Kirjutas:  Minu meelest oleks ta selle kurvi ära võtnud kui enne kurvi piduri lahti oleks lasknud.
...

Oleks-šmoleks. Sama hästi võiks väita, et õigeaegne gaasi lisamine piisavalt väikeses koguses oleks võinud ära õgvendada. Seejärel sirgelt maksimaalne pidurdus (ja kui läheb libisema, siis korda protsessi).

Paraku on seda kuratlikult keeruline ellu viia. Ma olen paar korda proovinud (küll tavalise kuulhaakega, mitte sadulaga)  ja kõik on lõppenud ikka põllul. Ei suuda veojõudu doseerida nii täpselt.
Vasta

(19-02-2021, 12:19 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-02-2021, 18:02 PM)zazik Kirjutas:  Minu meelest oleks ta selle kurvi ära võtnud kui enne kurvi piduri lahti oleks lasknud.
...

Oleks-šmoleks. Sama hästi võiks väita, et õigeaegne gaasi lisamine piisavalt väikeses koguses oleks võinud ära õgvendada. Seejärel sirgelt maksimaalne pidurdus (ja kui läheb libisema, siis korda protsessi).

Paraku on seda kuratlikult keeruline ellu viia. Ma olen paar korda proovinud (küll tavalise kuulhaakega, mitte sadulaga)  ja kõik on lõppenud ikka põllul. Ei suuda veojõudu doseerida nii täpselt.
Kui sul rehv ikka teega mitte mingit pidamist ei oma, siis keeruline reisijast juhiks saada. Selline RV kaalub 2,5..3tonni (30-jalane) ja see mõjutab dünaamikat ikka märgatavalt. Arvan, et vastu sõitev rekka mõjutas samuti juhi tegevust - kokkuvõttes oli see mäe külg ilmselt parem valik kui oleks olnud kohtumine selle 18-rattalisega.
Vasta

(19-02-2021, 12:19 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-02-2021, 18:02 PM)zazik Kirjutas:  Minu meelest oleks ta selle kurvi ära võtnud kui enne kurvi piduri lahti oleks lasknud.
...

Oleks-šmoleks. Sama hästi võiks väita, et õigeaegne gaasi lisamine piisavalt väikeses koguses oleks võinud ära õgvendada. Seejärel sirgelt maksimaalne pidurdus (ja kui läheb libisema, siis korda protsessi).

Paraku on seda kuratlikult keeruline ellu viia. Ma olen paar korda proovinud (küll tavalise kuulhaakega, mitte sadulaga)  ja kõik on lõppenud ikka põllul. Ei suuda veojõudu doseerida nii täpselt.

Kui juba veduri ära lükkab, on väga raske tagasi tuua. Kuigi pean ütlema, et korra olen suutnud. Sadulveok läks poohaake all üsna risti (mahapööre Peterburi teelt Tallinna ringteele), aga teele ma jäin. Korrata ei tahaks.

Ega ma kindlalt väita ei oska, et see videos nähtav rong oleks teele jäänud, aga selgelt on näha, et kurvi minnes ta pidurdas. Libeda langu peal pidurdades kurvi minna on iseenesest allaandmine, see ei jäta võimalustki pääseda.
Vasta

       


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(19-02-2021, 12:15 PM)v6sa Kirjutas:  Väntvõll - see on imelihtne:

Kuidagi oli see pilt kahe silma vahele jäänud.
Sinna sai kunagi veetud neid toorikuod inglismaalt. ÜKs balvanka kaalub 13 tonni ja on umbes 13 meetrit pikk. 
Ja see kujutad ette, see jurakas pannakse esmalt treipinki lus lastakse kontrolliks mõõtu. Nurgataga oli virnas küll toorikuod mis kohati olid õhemad kui vaja.
Balvanka kuumaks ajamine ja noolutamine kestis nädala enne kui pressid hakkasid vormima.
Sealkandis on mitu tehast. Ühes valatakse väntvõlle. Need on väiksemad. Valmiskujul on umbes 4m pikad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Peaks vist teemasse minema küll,
kui veel veidigi diislit sul soontes voolamas on,
Stancia tehnicheskovo obsluževania KOVSH
Vasta

Midagi päriselust, olliwuudi ilupiltide kõrvale:


Kaitseklassiga kastikas võib olla päris jäik wäänata ristmikel...

Täitsa huvitav on vaadata, kuidas mõlemad enne situatsiooni kuumaksminemist olukorda auto ees (juht ka taga)  jälgivad.
Vasta

Ühe kaua (soojas kliimas) seisnud asja käivitamine. Vahelduseks masinat kaitsvalt metoodiline:



Kust säärast põhjaklappi saada kütusevoolikule?
Vasta

Naljakas on see, et nad kohe hädakõnet ei teinud. Lisaks ei ole ma kindel, kas meie erisõidukite koolitus näeb ette tagasipööret tulistamise kohta.

Aga sealkandis jääb iga päev mõne raha või muu vääriskraami veoki meeskond oma elunatukesest ilma.

(03-05-2021, 17:26 PM)v6sa Kirjutas:  Midagi päriselust, olliwuudi ilupiltide kõrvale:

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Suured ja karwased munad mõnel.
https://www.youtube.com/watch?v=Evkk1WwnpXg&ab_channel=Garage54Garage54

Üsna kaua pidasid pukid vastu enne, kui juhtus vibratsiooni tõttu vältimatu ja need sukeldusid.

Ratas on ka mõnusalt kõwer valitud.
Vasta

Midagi uut mootoriehituse vallas: vabakolviga lineaarmootor generaatori käitamiseks:
https://vimeo.com/553895487?from=outro-embed

https://www.aquariusengines.com/technology/

Kui nad selle tõepoolest vähemalt sama hästi tööle saavad, kui tavapärase väntmehhanismil põhineva kolbmootori, on asjal juba ehituse lihtsuste mõttes jumet.

Elekter ülekandevahendina annab lisavabadusiWink
Vasta

ei saa aru, mis seal piirab kolvi pähe löömist.
kas särts või teise poole surve?
Vasta

(31-05-2021, 11:36 AM)diesel Kirjutas:  ei saa aru, mis seal piirab kolvi pähe löömist.
kas särts või teise poole surve?

Eelmisel liikumisel sissepuhutud õhk + süüde. Sellest ka geniaalsus. 

Pöörlemist sellisest mootorist lihtsalt kätte muidugi ei saa.
Vasta

(31-05-2021, 11:46 AM)v6sa Kirjutas:  Pöörlemist sellisest mootorist lihtsalt kätte muidugi ei saa.
Kinnita keps koos vändaga varda otsa ja pöörleb nagu muiste - auruveduritel kasutati sama süsteemi.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(31-05-2021, 14:59 PM)Walter Kirjutas:  
(31-05-2021, 11:46 AM)v6sa Kirjutas:  Pöörlemist sellisest mootorist lihtsalt kätte muidugi ei saa.
Kinnita keps koos vändaga varda otsa ja pöörleb nagu muiste - auruveduritel kasutati sama süsteemi.

Ja kaotame kõik lineaarmootori eelised sellegaWink

Asja uba on lineaarselt liikuv varras, mis käitab lineaarselt liikuva südamikuga generaatori. Ehk pääseme asjatust pöörlemisest.

KUI see asi ikka töötab nii, nagu reklaamis paistabSmile

Kuda nad ikkagi tagavad varda tihendamise...
Vasta

(31-05-2021, 15:25 PM)v6sa Kirjutas:  
(31-05-2021, 14:59 PM)Walter Kirjutas:  Kinnita keps koos vändaga varda otsa ja pöörleb nagu muiste - auruveduritel kasutati sama süsteemi.

Ja kaotame kõik lineaarmootori eelised sellegaWink

Asja uba on lineaarselt liikuv varras, mis käitab lineaarselt liikuva südamikuga generaatori. Ehk pääseme asjatust pöörlemisest.

KUI see asi ikka töötab nii, nagu reklaamis paistabSmile

Kuda nad ikkagi tagavad varda tihendamise...
Idee on huvitav aga..
Kus kohas kasutatakse lineaargeneraatoreid? Mis on edasi-tagasi liikuva generaatori eelised pöörleva ees? Varda otsad nõuavad lineaarkuuljuhikuid, millede valmistamine on tunduvalt keerulisem ja kallim kui kuullaagrite valmistamine. See videos näidatud varda laagerdus on kummaline ja ei saa aru tööpõhimõttest. Ning loomulikult tihendamine - laagerdusele ei saa põlemisprotsesse selga lasta. Varda ühtlase kulumise huvides sellise mootori sõlmena peab varras tööprotsessi jooksul veidi pöörduma (täpselt nagu ka kuullaagrite mittepöörlevad võrud kus see saavutatakse õigete istudega). Hõõrdumise ja liikuvate osade vähesus on ilus aga tegu on sisse- ja väljalaskeavadega mootoriga millel sisse- ja väljalasketakte ei saa juhtida. Siit ka küsimus heitmete puhtuse ja kütusekulu kohta. Töötsüklite arvu suurendamist hakkavad piirama inertsjõud ning ilmselge müra ja vibratsiooni kasv. Kuidas on lahendatud kahepoolse tööga kolvigrupi õlitus videost ei selgunud.
Auto (liikurvahendi) peale panduna kasutati seda lihtsalt generaatorina akude laadimiseks ja el. mootorite toiteks - tegu on siiski sisepõlemismootoriga millest tänapäeval üritatakse vägisi vabaneda.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne