Aiatraktori käivitamine
#1

Tervitus. 
Andke nõu. Mul on ühel aiatraktoril 1,4 monopritse mootor. Eelmisel omanikul kõik töötas aga kui masin seisma jäi ei saanud teda enam käima. 
Ma olen seda nüüd proovinud käivitada ja põhimõtteliselt terve el. süsteemi üle käinud. 
Probleem on selles et pihusti ei ava ennast , Kusjuures paar korda on täitsa lambist käima läinud ja paar minti isegi käinud.Pihustile tuleb vool peale (ca 6V) aga ei taha seda avada. Aju olen ka üle vaadanud.See on nagu uus, ühtlegi kahtlast kohta pole. Samas kui topkat annan läheb poolest pöördest käima. 
Kus kurat see pihusti pinge kala on maetud? Mul mõistus juba otsas. 
On järsku kellelgi proovimiseks juppe sellele mootorile (pihusti, aju)? 
Parimat
Vasta
#2

Alusta algusest: mis mootor, milline komplektsus on traktorile tõstetud?

Kas mootori pöörlemist ikka aju näeb?
Vasta
#3

(18-09-2016, 21:36 PM)v6sa Kirjutas:  Alusta algusest: mis mootor, milline komplektsus on traktorile tõstetud?

Kas mootori pöörlemist ikka aju näeb?

Mootor kuulub opel astrale (tüüp c14nz)  monopritse. Tõstetud kogu moto juhtimisega traktori peale. Töötas ilma probleemita. Aju justkui näeb sest pritse tööd mõõdab aju pealt. Sellel mootoril vända andur puudub. Kõige huvitavam on et mingi hetk hakkas lambist tööle (pihusti) ja siis lõpetas jäle töö. Kui manuaalselt kütet kõrri kallata käib ilusti.
Vasta
#4

Tsitaat:Sellel mootoril vända andur puudub
Oled sa ikka kindel et puudub?
Osadel markidel on nii vända kui nukaandur jagaja sees.

Vb sul hoopis bensiinipumbaga probleeme? Nt. pumba relee.
Vasta
#5

Mul oli kunagi monopritsungiga Opel Corsa, millel tekkis pihusti mähises katkestus. Kas oled testriga mähise takistust mõõtnud? Kuna minul tookord kaotada midagi ei olnud, siis viilisin ettevaatlikult kesta, kuni mähise otsad nähtavale ilmusid. Leidsin katkise koha ja jootsin selle kinni. Üksjagu keppi oli korpuse uuesti hermeetiliseks saamisega. Mässasin EPO liimiga kuni kogu pihusti tagument meenutas halvasti ehitatud herilasepesa, aga pidama ta lõpuks jäi ja maha müüsin sõitvana.
Monopritsi puhul on üks hea lahendus veel - sinna saab karbussi asemele istutada. Et kui miski muu enam ei aita, siis vaata karbuss koos kollega, mis peale istub või siis tuleb vaheplaat teha. Trakatsi puhul ei teki vast ka mahtumise ja ilu probleeme. Minu tookordsel Corsal oli Kadeti 1,3L mootor ja neid oli igat varianti, nii mono kui multipritsungiga ja samuti karbussiga.
Aga kõigepealt järgi juba eespool antud soovitust - kontrolli kas benzaini peale tuleb ja kas trukk on ikka taga või ainult niriseb natuke.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#6

(18-09-2016, 23:22 PM)all111 Kirjutas:  ...
Aju justkui näeb sest pritse tööd mõõdab aju pealt. Sellel mootoril vända andur puudub. Kõige huvitavam on et mingi hetk hakkas lambist tööle (pihusti) ja siis lõpetas jäle töö.
...

Mismoodi mõõdab pritse aju pealt? Mida ta mõõdab?

Mis on avatud/suletud suhe pihustill? Palju see säärasel mootoril üldse olema peaks? Tuletan meelde, et säärased pihustid toimivad PWM-reguleerimisega (ehk muudetakse avatud aega). Seda lihtsa multimeetriga ei mõõda... Mainitud 6 V võiks viidata 50/50 suhtele, aga ei pruugi ka, eriti mingi odava multimeetri korral.

Palju on kütuserõhk?

Kui kõik muu on korras, siis labaselt kinnikiildunud pihusti poleks üldse võimatu. Rolleyes
Vasta
#7

(19-09-2016, 12:27 PM)v6sa Kirjutas:  
(18-09-2016, 23:22 PM)all111 Kirjutas:  ...
Aju justkui näeb sest pritse tööd mõõdab aju pealt. Sellel mootoril vända andur puudub. Kõige huvitavam on et mingi hetk hakkas lambist tööle (pihusti) ja siis lõpetas jäle töö.
...

Mismoodi mõõdab pritse aju pealt? Mida ta mõõdab?

Mis on avatud/suletud suhe pihustill? Palju see säärasel mootoril üldse  olema peaks? Tuletan meelde, et säärased pihustid toimivad PWM-reguleerimisega (ehk muudetakse avatud aega). Seda lihtsa multimeetriga ei mõõda... Mainitud 6 V võiks viidata 50/50 suhtele, aga ei pruugi ka, eriti mingi odava multimeetri korral.

Palju on kütuserõhk?

Kui kõik muu on korras, siis labaselt kinnikiildunud pihusti poleks üldse võimatu. Rolleyes

Kütuse pump töötab korralikult. Surve on tugev, pritsib kõik ilma täis ja mingi hetk ju pihusti töötas. Pihustijuhtmed jooksevad ajusse seega eeldn et käsklused tulevad sealt kaudu. Palju see Pihusti takistus peaks olema? Ma mõtsin x1 väärtusega ja näit oli 8 oomi. Mul on sügav kahtlus et see pihusti on ikka vigane. See nii vana mootor et pole enam proovi juppe ka kuskilt saada.
Vasta
#8

No kui mingit takistust näitas, siis vähemalt katkestuses ei ole. Äkki on pihusti tõesti mehaaniliselt kinni? Mulle hakkab meenuma, et monopritsi töötamise ajal oli pihusti plõgin kergelt kuulda ja näppu peal hoides ka vibrat tunda. Kas pihusti on täitsa vagusi? Kas vagusi oleku ajal on mähise otstel pinge või mitte? Vaja oleks mõõta mitte õhus olevaid otsi vaid koormuse all, tööolukorras. Põhimõtteliselt on võimalik 3 varianti: mähisele tuleb toide peale, aga ei suuda pihustit avada, seega meh. kinni. Teine variant on et koormuse all vajub pinge päris ära ja ajus väljundtransistor vigane. Võib ka olla, et pihustile on mingi puru ette ujunud ja on umbes. Uuri.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#9

ja kui võtta aluseks, et enamustel autodel juhitakse pihustit miinusega, siis võiks korralik süüte pluss olla käivitamise ajal ühel klemmil pääl.
Ise testisin plusse kas auto esipirniga (55w) või vähe nõrgema 21w pirniga. Oleneb voolutarbest. Pihustile peaks see 21w piisav olema.
Vasta
#10

(19-09-2016, 13:08 PM)all111 Kirjutas:  Kütuse pump töötab korralikult. Surve on tugev, pritsib kõik ilma täis ja mingi hetk ju pihusti töötas. 
...

Just - surve on köva küll.

Eks keelega saab katsuda ka seda, kas vool pihustile peale antakse või mitte.

Muus osas peaks isand Basilio vihjete peale otsa kätte saama. Cool
Vasta
#11

Mõõtsin nüüd veel pingeid ja turgutasin pihustit + ja - . Ühesõnaga ajust tuleb välja 7V ja see pihustit lahti ei löö. Lisa + pihustile midagi ei muuda (see pinge siis vist paigas) Kerest - võtta lööb pihusti plõksuma Kere massi ja ajust tuleva + on voolutugevus 11V ja see on pihustile ok. Ajust tulevad juhtmed kontrollisin ära. Need on korras ja täpselt sama takistusega. Ajust tulev miinus on millegi pärast nõrk.

Nüüd jääbki kaks küsimust kas ajust tulev 6-7V on piisav pihusti jaoks ja viga on pihustis endas või on pihusti korras ja ajust tulev - on nõrk.
Praegu püüangi leida pihusti töövoolu andmeid.
Vasta
#12

Vbl Opelil teistmoodi, kuid minu masinal toimib asi nii: Kui süüde sees ning immo vms ei plokeeri, siis tuleb pihustitele 12V pinge peale (kere suhtes mõõtes ning mõlemalt otsalt). Aju aga lülitab pihusti otsa massi külge, kui vaja pihustada.
Vasta
#13

Lugesin foorumeid ja mõned täpsustamist vajavad punktid on ikkagi veel. Süütepoolist peaks impuls tulema ajusse ja sealt omakorda pihustisse.
Nii et homme tuleb jälle mõõtma hakata.
Vasta
#14

(19-09-2016, 19:14 PM)all111 Kirjutas:  Nüüd jääbki kaks küsimust kas ajust tulev 6-7V on piisav pihusti jaoks ja viga on pihustis endas või on pihusti korras ja ajust tulev - on nõrk.
Praegu püüangi leida pihusti töövoolu andmeid.
Oled ilmselt veale üsna lähedale jõudnud. Kas mõnda sarnast apastraati pole ümbruskonnas, kust mõõta saaks? Ise panustaksin kehvale ühendusele või vigasele transile ajus. Tekib pingelang ning voolutugevus koos magnetismusega jäävad klapi avamiseks liiga nõrgaks. Kui 12V-ga jaksas pihusti omal jõul lahti minna, siis ehk kinni jäänud ei ole.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#15

Kui ajusse saabuv jagajast tulev signaal saab tuvastatud siis on viga vist teada kah.
Kahjuks jah doonoreid võtta pole, eks see teeb asja keerulisemaks.
Vasta
#16

jäi siin diskussioon pinge teemal veel silma ja küsiks, millega see 6-7V mõõdetud on? Kui tavalise multimeeriga, siis oh õudust. Pihusti ajust tulevat avamisimpulssi tuleb mõõta ikka ossilloskoobiga ja koormuse all. Siis näed kas signaal on usutav või mitte.
Aga nuh, paljudel sellist peent aparaati kodus on. Viimases hädas saab paremat aimdust analoog testriga.
Vasta
#17

(19-09-2016, 20:01 PM)all111 Kirjutas:  Lugesin foorumeid ja mõned täpsustamist vajavad punktid on ikkagi veel. Süütepoolist peaks impuls tulema ajusse ja sealt omakorda pihustisse.
Nii et homme tuleb jälle mõõtma hakata.

Ära loe foorumeid, seal reeglina kirjutavad samasugused "targad" nagu sina... Big Grin
Ja üldse, tundub praegu valitsevat trend, et inimesed astuvad massiliselt foorumites üles elektrialaste lauslollustega, mingi vastav tähtede seis võimaitea.


1. Pigem alusta sellest, et otsid omale selle asjanduse skeemi.
Tänapärval on sellised asjad kõik internetist leitavad. Kui inglise keelt ei oska, tõlgi translatoriga ja sisesta googlisse ntx "opel 14 nz fuel injection". Ei ole raketi leiutamine ju.

Mina leidsin esimese hooga näiteks SELLE
Loomulikult, pole see ainuke ja tasuks veel mõni otsida, kus komponentide seletused ka juures.
Aga ok, mina ei ole algaja, mind ei sega.



2. Tutvu skeemiga tähelepanelikult.
Juba autoelektri algteadmistega inimenegi näeb seda vaadates, et aju saab mootori pöörded jagajas asuvast halli andurist. Süütepool (L1) ei saada ajusse mitte midagi, tema on ahela viimane lüli, kes tekitab sädeme.
See, et ta pihustiga (Y32) ja kommukaga (K20) ühe ja sama juhtme otsas on, ei tähenda, et nad suhtlevad vaid see on (süüte) plussjuhe, kust nad voolu saavad.
Ok, pool ja kommukas on omavahel ühenduses veel rohelise juhtme (gn) abil; selle kaudu saadab kommukas poolile oma signaali)

Ehk siis kui süüde sees, siis 12V peab stabiilselt peal olema:

- ajul K100 (pinge peab olema A6 otsal), 
- pihusti (Y32) ühel otsal
- süütepoolil (L1) klemmil Nr. 15 ja 
- kommutaatori (K20) 3ndal klemmil.

+12V juhe on kõigil neljal komponendil musta värvi.

See 7V, mida sa seal omastarust mõõdad, on ilmselt läbi pihusti tulev 12V, millel pihusti takistuse (8 oomi on ok) tõttu on tekkinud pingelang ja mida aju hetkel massi ei ühenda.
(kui pihusti 12voldiga plõksub, kui teise otsa otse massi paned, siis ära sellega rohkem tõmble, järelikult töötab. Pangetesti võid ka teha, aga kesse viitsib, eksole)



3. Selleks, et pihusti hakkaks pihustama, peab aju saama teada, et mootor pöörleb.
Halli andur kontrollida > kas on takistus olemas. Otsad 1 ja 2. 
3 on varjestus, seda ära näpi.
Ja siis aju juures otsad D5 ja B5, kas on peaaegu sama takistus, mis 1 ja 2?



4. Kommutaatorit sa kodus kontrollida ei saa. (noh, tegelt saab, aga ma ei viitsi trükkida)
> Jookse poodi või lammutusse ja osta teine. 



5. Aga poodi jooksed sa alles PÄRAST seda, kui sa kõik pritsega seotud juhtemed sellelt skeemilt oled üle mõõtnud (kaasa arvatud aju mass, pihusti sinine juhe aju D15 votsale, aju pidevad plussid C16 ja B1, kütusepumba toimimise ja selle relee jne)  ja muud vead välistanud. K.a. ka see, et kas jagaja üldse ringi käib?
Ja kui kõik teised asjad on korras ja kontrollitud > aju vahetus.


Küsimusi?

...........

Kogu selle asja nimi, mille ma siin valmis kirjutasin, on näide Guided Fault Finding`ust, mida näeb oma arvutiekraanil IGA ametlikus VAG-i süsteemis töötav diagnostik.
Mistõttu on ka suht võimatu, kui nad Audi või Volkkari mõnd elektriviga üles ei leia.


....
Vasta
#18

Halli anduri kontrollimine:
   
Harilikult on anduril 3 otsa. Kahes on toide, harilikult 5V. Kolmandal hoitakse läbi 10kohm takisti kergelt toide peal. Iga kord kui magnet ligi tuleb, kõmmutab andur selle otsa massi(miinusesse). Seega oleks tark tegu kontrollida, kas Halli anduril on 5V toide olemas ja edasi mõõta pinget väljundotsal. Kui see käib väntvõlli pöörates aeg ajalt nullis, siis on OK. Välise pinge abil (multimeeter takistuse mõõtmise režiimis) Halli anduri väljundi mõõtmine võib lõppeda Halli anduri maha põletamisega. Oleneb muidugi andurist, mõned on ehk vintskemad kui teised, aga reaalne oht on olemas. Targemad võivad täpsustada ja parandada, aga minu teada on nii.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#19

(20-09-2016, 10:47 AM)Basilio Kirjutas:  Harilikult on anduril 3 otsa. Kahes on toide, harilikult 5V. Kolmandal hoitakse läbi 10kohm takisti kergelt toide peal. Iga kord kui magnet ligi tuleb, kõmmutab andur selle otsa massi(miinusesse). Seega oleks tark tegu kontrollida, kas Halli anduril on 5V toide olemas ja edasi mõõta pinget väljundotsal. Kui see käib väntvõlli pöörates aeg ajalt nullis, siis on OK. Välise pinge abil (multimeeter takistuse mõõtmise režiimis) Halli anduri väljundi mõõtmine võib lõppeda Halli anduri maha põletamisega. Oleneb muidugi andurist, mõned on ehk vintskemad kui teised, aga reaalne oht on olemas. Targemad võivad täpsustada ja parandada, aga minu teada on nii.

Teemaalgatajale: Ma ju ütlesin, et ära loe foorumeid, sest seal on inimesed sama "targad", kui sa isegi.

Siin on järjekordne näide kuliibinist, kes kuuldes sõna halli andur, tormab oma tarkustega lehvitama, süvenemata konkreetsesse skeemi ega probleemi... Big Grin  
Neid tarkusi ta ilmselt koges oma auto peal. Aga see ei ole tema auto.

Opelil seda junni seal jagajas nimetatakse halli anduriks, aga ta ei ole klassikaline, pigem oleks õige nimetus impulsigeneraator.

Ja midagi ei põle seal maha, kui tavalise odava digimultimeetriga takistust mõõta.
Ossiga oleks veel parem, aga noh, seda vast igaühel kodus ei ole.

.......

Või soovib kodanik Basilio ehk täpsustada, millistel otstel peaks sel opelil olema hallianduri toide?
Ilmselt mitte.
Õups, again.


.......
Vasta
#20

Kirjutasin ju, et targemad võivad parandada ja täpsustada. Minul see tükki küljest ei võta. Isegi kui minusse millegipärast vaenulikult suhtutakse. Kui teemaalgataja siit abi saab, ükskõik kellelt, peaks kõik ju OK olema. 
Tunnistan ausalt, et autoremondiga igapäevaselt ei tegele, küll aga tehnikaga, mille keerukus on võrreldav vähemalt autoga. Ka Halli andur ei ole võõras. Konkreetse automargi nüansse tunneb tegevteenistuses autolukksepp kindlasti paremini.
P.S. Halva tuju maandamiseks võiks kodanikele olla eraldi teema, nimeks "poksikott", "kummituba" vms.  Toungue

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne