Minski järeleaitamise projekt
#1

Eesmärgiks on siis Minski tehase robustsused üle käia et mootor saavutaks selle mida ta suudab. Arvamusi ja nõuandeid palun:

Ma alustasin natuke aega tagasi pisivigade korrastamisega: Ostsin juurde ühe mootorikinnituspoldi, sobitasin esitule õigeks(enne oli viltu), pingutasin kodarad jne. Igastahes kuna autokool läheb lahti alles 1. mai, on mul aega nokitseda.

Mootoritööd alustan sellega et suurendan veidi surveastet. Kolvi ja silindripea vahel peaks olema 3mm vaba ruumi. Mulle on öeldud et vähim turvaline ruum on 0,5mm, nii et mul on tegutsemisruumi. Hülss ulatub välja 2,4mm, teisel pool randist sissepoole 0,9mm, kuid seda saab vähendada.
[Pilt: pic18.jpg]
[Pilt: pic19.jpg]
(vabandan piltide s*ta kvaliteedi pärast, pidin kasutama webcami fotoka asemel, varsti peaks paremad pildid saama)

Plaaniks on siis silindri hülsi väljaulatuvat osa 1mm maha lihvida, võibolla on vaja ka ranti vähendada.

2. osa oleks ilmselt siis ülevoolukanalite voolujoonelisemaks tegemine nii karteri kui silindri ja hülsi peal. Alustuseks lõigun eelmise omaniku poolt lohakalt lõigatud tihendi ümber (või panen hoopis uue ja õhema) et see piirjana ei käituks.

3. samm oleks uue resokambriga summi ehitamine. Projekt minski leegikast ja roostevabast lõigatud koonustega. (vajan varuleegikat!)

4. Karbussi ma ilmselt ei puutu, või mis? Olen kuulnud et see on piisavalt hea. Uuematel Minskidel pidi isegi väiksem ja ökonoomsem peal olema...

Esmapilgul ei tunnetanud ma mingeid lokse mootoris nii et laagrid peaksid korras olema. Sidur on OK ja käigukast on ka korda tehtud. Kui siis et uus peaülekande vedav hammakas, see on hakanud juba hävima vaikselt.
Vasta
#2

Laupäev käes, natuke tööd sai juba tehtud
-Enne-
http://www.hot.ee/marti184/Apr02001.JPG
-Pärast-
http://www.hot.ee/marti184/Apr03001.JPG

Seal kus enne olid kandilised täisnurgad õhuvoolu teel, asuvad nüüd voolujoonelised kurvid.

Akende suurust ma ei muutnud.
Vasta
#3

aga palju võiks/kas üldse tohiks väljalaskeakent kõrgemaks viilida?
Vasta
#4

Seda tuleks teha koos surveastme tõstmise ja ka ülevoolukanalite kõrgendamisega.

Asi on selles et suurem surveaste tähendab kütuse kiiremat põlemist, see aitab vältida seda et varem (kõrgem aken) väljapääsevad väljalaskegaasid ei ole veel plahvatusjärgus ja sul leegikas ei plahvata, vaid annavad ikka plahvatusjõu kolvile edasi.

Kohe selle lõppjärgus peaks peale tulema värske küttesegu, sellepärast peab ka ülevoolukanalid kõrgemaks tegema.

Selline viilimine annab sulle siis sellise tulemuse et mootor hakkab paremini ja tugevama pöördemomendiga just kõrgematel pööretel käima, andes nii suurema võimsuse ja minnes paremini pöördesse. Sellisel juhul kaotad pöördemomendi madalatel pööretel - kohaltvõtt muutub raskemaks ja sittades teeoludes võid tavalise ülekandega hätta jääda. See kõik eeldab ka muidugi normaalset sisse ja väljalaset (hea õhuläbilaskvusega filtrit, karbussi ja resokambriga sumpsi)

Ise veel loen www.tqhq.ee artikleid ja mõtlen kas teen ja kuidas

EDIT: Tegelikult on nii et 4taktilistel on see regull lihtne, muudad klappide lahtiolekuaega ja vaatad kas töötab, aga 2taktilistel on aknad, kui neid muuta ja siis kui ei tööta, ei saa ju enam mahaviilitud materjali tagasi panna. Riskantne
Vasta
#5

Ok, natuke sai jälle edasi tehtud asja. Aegajalt natuke lihvitud ja lõpuks viisin ka silindri töökotta treimisele. Türil selline firma nagu \"Mewitep\" tegeleb krossitsiklite, valuvelgede ja muude selliste asjadega. Seal tehtigi. Väga asjalikult ja kiiresti.

Lasin siis 1 mm hülsi pealt maha treida ja lasti isegi rant sinna peale et tihend paremini tihendaks.
http://www.hot.ee/marti184/Apr15001.JPG

Ülejäänud on enda lihvimine mis tuleb veel viimistleda (ma ei taha liivapaberijälgi näha)
http://www.hot.ee/marti184/Apr15002.JPG
http://www.hot.ee/marti184/Apr15003.JPG
Vasta
#6

OK, sai siis mootor uuesti kokku peale täiendavat lihvimist ülevoolukanalites.

Sai tehtud uus karteri-silindri tihend 1mm boroniidist, vana hakkas lagunema.

Algul keset kokkupanekut oli ehmatus - silindripea võbises(hoidsin kätega peal) kui vänta lõin. Panin mutrid täiesti kinni ja proovisin uuesti ning käis ringi küll. Asi oli ilmselt silindri-silindripea alumiiniumtihendis silindrisse ulatus veidike.

Igaks juhuks kontrollisin tinatraadiga ruumi silindripea ja kolvi vahel. Ruumi oli 1mm, eeldan et see väheneb kui tihend veelgi veidi kokku vajub, kuid peaks normis olema (igaks juhks peab vaatama kas detonatsiooni ei teki, äkki peab 98 peale üle minema...)

Homme löön käima vaatan kas töötab.

Sumps on tegemata - toormaterjali pole. Ostan minski leegitoru, selle kinnitust ja summutit!!!

Karpa tegemata - Kui Tallinna või Tartusse lähen pean vaatama kas seal on müügil düüse, võibolla saab sellega lahendada... Samuti oleks vaja uut õhufiltrit, vana on kes-teab-kui-vana.


Vasta
#7

marti184 Kirjutas:Sumps on tegemata - toormaterjali pole. Ostan minski leegitoru, selle kinnitust ja summutit!!!
Mis siin ikka, võtad vana leegitoru ja saega kallale Smile
Sumpsi materjali võin sulle anda kui tahad, ma tõin enda jaoks Harju Elektrist mitu lehte. Võid ka ise minna Harju Keki hoovile ja HE konteinerist paar lehte võtta - keegi takistama ei hakka seal, niikuinii läheb emexisse kogu stantsimise ülejääk.
Vasta
#8

Ma tahaks et üks sumps jääks originaaliks, muidu võivad hakata ülevaatusel probleeme tekitama, sellepärast otsingi ühte veel.

Ega plekkmaterjalist ära ei ütleks. Ma vaatan kas mul on millalgi tallinnasse minekut et kui ma juba põhja pool olen siis vast tulen järgi kui sa nii lahkelt pakudSmile. Seda veel ei tea millal.
Vasta
#9

Update!

Pärast pikka vahet sai lõpuks tallinnas käidud. Mõned mugavusjupid(porilaud, peegel, suunad) ostetud ja lisaks veel minski 15 hambaline hammasratas.

Vanast 14 hambalisest oli saamas juba väga kulunud tähik. Kuna eelistan reisida kergelt kuid kaugele loodan et mul ei lähe vaja 14 hambalise jõudu.

Natuke oli vaja muukviiliga sobitamist et asi üldse võllile mahuks aga lõpuks läks. Üks mure oli veel - nimelt peab ettevaatlik olema et uus hammasratas oma teravate äärtega ketti ära ei sööks.

Minski karbussi (K65c) düüse poes ei olnud nii et kahjuks pean esialgu ilma toime tulema. Plaanisin natuke rammusamat düüsi osta et ka kõrgetel pööretel ja koos resokambriga säiliks korralik jahutus ja võimsus. Düüs mis hetkel peal on ei ole originaal, see vajas kinnitamiseks üsna palju keermeteipi. Õnneks töötab vähemalt ilusti...

Sumps jäi ka esialgu samaks.

9. juuni on ARK-i eksam, pärast seda avaneb eestimaa ja selle tsiklipoed koos vajalike jubinatega mulle natuke
Vasta
#10

Ma ei teagi millist... kui suur on K-65C originaaldüüsi läbilaskevõime?Tahaks originaali ja siis ka nõksa jämedamat et proovida.

Muidu teisipäeval käisin Kloostrimetsas ja küsisin düüse minskile, müüja ütles et pole. Ei tea kas polnud või ei osanud ma küsida?
Vasta
#11

Sai tehtud tsikliga 400 km pikkune tuur mööda eestimaad. Maksimumkiirus maanteel jäi kusagile 85 km/h kanti. (pärastpoole sai ka spidoka tõesust nii proovitud et auto sõitis ees)

Paneb muretsema, ma arvestasin ju et nüüd peaks ta sõitma vähemalt 90-95 km/h! Lõppude lõpuks on ju mootorit viilitud, ülekannet kiirendatud, korraliku küünlaga läheb asi käima ka käega vänta vajutades.

Kogemused on seni sellised et mootor on ühe A23 küünla õhtale saatnud. Ühel hommikul ei tahtnud mootor A17-ga enam käivituda, panin mingi vanema põlvkonna oma peale, läks käima. Sõitsin paar kilomeetrit - jõud vähenes, mootor suri. Vanema põlvkonna küünla elektroodid oli täiesti sulanud! Panin jälle sellesama A17 peale - vähemalt läks tööle ja viis mind 150 km jälle tagasi koju kuigi aeg-ajalt oli jõudu vaid 65-70 km/h sõitmiseks. Enamuse ajast siiski 80 km/h.

Praegu on peal mingi NGK küünal, proovinud ei ole kuna ilm on fekaal.

Aga seda ei teagi miks ta ideaalsel maanteel kõigest 85 km/h välja läheb ning see närib vaikselt. Kas viga võib olla kes-teab-mis düüsis mis läheb peale ainult isoleerpaelaga keerme vahel? Või jäi tal selleks jõudu liiga väheks kui ma 15 hambalise hammasratta peale panin? Peal on kandiline K65c karbuss, mis pidavat uuemast ümmargusest võimsam olema.
Tegu siis MMVZ-3.112.12 tsikliga, millel originaalis valmistajakiirus 90 km/h samas kui mina olen teda natuke treinud ja uue hammasratta pannud mis oleks pidanud asja kiiremaks/paremaks tegema? Kus võib viga peituda? Düüsis?

Paistab et MINSKI düüse ei leidugi enam, ei Kloostrimetsas ega Braueris. Inimeste käest võib ka ainult kes-teab-mis düüse saada?
Vasta
#12

ma soovitan seda, et kergelt vahetatavad detailid (nt ketikas) vaheta originaaliks tagasi. mina kontrollin muutust alati peale ühe asja vahetamist, muidu ei saagi aru, millest minek paremaks/halvemaks keeras. sul korraga nii palju muudatusi, et raske aru saada.

ps soovitan sul võimalikult õige küünal vaadata/katsetada. ja alusta ikka tagavara kasuks, et sul neid sulanud elektroode (või auguga kolbe) palju ette ei tuleks. kui su mootori surveastet teaks, siis oskaks ka soovitada, aga esmapilgul võiksid proovida nt boschi W9AC-ga. ja sealt järjest madalamale. arvan, et alla W7AC pole sul ka mõtet minna.

Vasta
#13

iz350 Kirjutas:Millist düüsi sul vaja läheks?Kloostrimetsas müüakse eraldi CZ-i düüse,need sobivad ka vene karpadele.
PS.Eile õnnestus külastada ühte kuurialust,mis oli\"pungil\"viilitud Minski silindreid,kaani,kolvitoorikuid ja käigukaste.
Kus siis see pood asub ka???
Vasta
#14

Originaaldüüs oli 165, minu vanal karbussil oli seal sees 175 ja toore augu ette oli keermeteibi abil topitud 165 düüs(ilmselt lihtsalt et oleks koht kus hoida). Vahetasin need vahepeal omavahel ära, aga vahet ei tundnud.

algul jooksis ta 80 km/h. Seda 15 hambalise ketikaga.
Panin külge 14 hambalise ketika, kiirus oli 80 km/h, jõudu tuli küll juurde.

Ostsin tutika K-65c karbussi. Ainus, kuid väga kallis viis kindel olla et midagi pole ära leiutatud karbussist. Sellel oli küljes ka siibritõusu piiraja, see mis laseb ainult poole peale gaasi keerata.
Panin külge, tsikkel jooksis koos piirajaga välja 75-80 km/h. Mina olin juba õnnejunnis et kui juba piirajaga 80, siis palju ilma piirajata veel tuleb!

Murdsin piiraja küljest - tippkiirus 80 km/h.

Vahepeal olin ka koonusfiltri ostnud. Selge see et kiiruseprobleem õhufiltris ei peitu aga niisama ajaviiteks käisin ostsin selle jaoks õli ja panin peale. Kuradi sitalt hakkas masin käima. Pidevalt tahtis välja surra, edasiminek oli umbes nagu punnvõrril. Siis kui gaas põhja keerata ja natuke oodata ning kui natuke õnne oli siis kiirendas natuke. Umbes 75 km/h.
Küünal oli täielikult must ja märg. Ilmselt ei saanud piisavalt õhku, kuigi koonusfilter peaks originaalfiltrist veel vabamalt õhku läbi laskma.

Niisiis 2 probleemi: A) kiirus on madal; B) Koonusfilter ei tööta.

Mõtlesin vahepeal et äkki on see \"80 pealt sein vastas\" probleem siduri libisemises, aga siis kontrollisin, 60 pealt vajutasin pidurit, pöörded läksid madalamaks, ühesõnaga sidur ei libise.

Nüüd tekkis mõte, et ehk on süüde vale? Kuigi Delta aegadest nagu mäletan et süütega mässamine muutis lõppkiirust heal juhul 2 km/h võrra...

Ideid?

Vasta
#15

no kui sa ikka koonusfiltri panid, oleksid pidand düüsi ka suurema panema... kuna õhu juurdepääs on kergendatud, vajab mootor rikkamat segu...
Vasta
#16

Lugesid ka ikka? Õhu juurdepääs ei olnud kergendatud. Ära kippus uputama, küünal oli täielikult must ja märg. Ja ega see suurem düüs ka midagi ei mõjutanud. Sai küll korraks pandud 175ne düüs ja nõela ühe astme võrra tõstetud aga see ei mõjunud küll kuidagi.
Vasta
#17

Proovisin nüüd ka originaalfiltriga, sellega oli sama jama. Huvitav, enne koonusfiltri panemist töötas ta normaalselt

Silindripea ja silindri vahelt oli näha et oli vist vurtsu välja lasknud, nii et võtsin lahti. Vaatepilt polnud hea.
Silindripea ja kolvipõhi olid mustaks tahmanud. Kolvile oli üks täke sisse sulanud rõngalukuni välja, nii et ka kolvi külgedel olid näha põlemisjäljed, kus vurts oli rõngaste vahelt plehku pistnud.

Ma ei tea millest see on aga arvan et tegu on mõne kuu taguse asjaga, kui ma ühe vana küünla elektroodid selle mootorratta peal ära sulatasin. Uute küünaldega pole probleeme tekkinud. Samas olen ma pärast seda mingi 1000 km probleemideta maha sõitnud, probleemid tekkisid alles nüüd.

Võibolla on asi ka selles et koonusfilter sulatas seda natuke ja nüüd ei töötagi...

P.S Ostan Minski kolbi ja rõngaid!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne