kuidas müüdi riigikantselei Tšaikad
#1

10.03.2000
Luksusautod müüdi oksjonil tunniga
Naisele pulmasõiduks autot otsinud keskerakondlasest riigikogu liikmel Arvo Haugil õnnestus eile riigikantselei autooksjonilt soetada endist peaministrit Tiit Vähi sõidutanud luksusauto Tshaika.
\"Nüüd saan ostetud limusiiniga naisele lõpuks pulmasõidu korraldada,\" lausus käesoleval aasta 1. jaanuari öösel abiellunud Arvo Haug. \"Toona jäi pulmasõit hilise aja tõttu tegemata, kuid nüüd on mul uus võimalus.\"
Riigikantselei müüs kunagi kõrgeid väliskülalisi ning Eesti tippriigitegelasi vedanud kuus Tshaikat eile korraldatud oksjonil vähem kui tunniga. Arvo Haugil õnnestus ENSV aega sümboliseeriv limusiin osta kõige odavamalt, 56 000 krooni eest, kusjuures alghinnast tõusis ostuhind 19 400 krooni kõrgemale. Hiljem müüdud luksusautode hinnad küündisid saja tuhande kroonini, kõige kallim 210 000 kroonini. Kunagi president Lennart Meri käsutuses olnud Tshaika osteti 151 000 krooniga.
\"Mulle tuli kasuks, et olen psühhiaater,\" tunnistas Haug õnnestunud ostu. \"Sain kohe aru, et tuleb püüda osta esimesena müüki pandud Tshaika, sest algul ei kipu paljud soovijad oma trumpi lauale lööma. Hiljem tekib kindla ostusooviga tulnutel aga pinge, sest masinaid jääb üha vähemaks ning et autot kindlasti saada, peavad nad hinna üles lööma.\"

Riigikantselei transporditalituse juhataja Vambola Vilbo kinnitusel on riigikantselei saanud lõpuks lahti kõigist ebavajalikest autodest. \"Jumal tänatud, neid Tshaikasid oleme juba kolmel oksjonil püüdnud maha müüa, kuid liiga kõrge hind on peletanud,\" ütles ta. \"Soovisime kunagi Tshaikat müüa alghinnaga veerand miljonit krooni. Kuid ikkagi olime sunnitud iga oksjoniga hinda alandama. Enne nende limusiinide müüki õnnestus meil vaid ühest Tshaikast 125 000 krooniga lahti saada.\"
Pärast eilset oksjonit kahtlustas paar oksjonil osalenut kokkumängu, viidates sellele, et mõne auto puhul löödi hind tahtlikult liiga kõrgele. Võitjad loobuvad nende hinnangul hiljem ostmisest ning auto saab osta tunduvalt odavamalt paremuselt teine pakkuja, kes on võitja tuttav.
Vilbo kinnitusel polnud eile õhtuks ükski oksjoni võitja ostmise katkijäämisest teatanud. Oksjonil müüdud autod:
GAZ-13 Tshaika ( 1970), alghind 25 800, ostuhind 77 000
GAZ-14 Tshaika (1986) – alghind 40 200, ostuhind 210 200
GAZ-14 Tshaika (1985) – alghind 39 800, ostuhind 151 000
GAZ-14 Tshaika (1983) – alghind 36 600, ostuhind 56 000
GAZ-14 Tshaika (1981) – alghind 33 400, ostuhind 87 000
GAZ-14 Tshaika (1979) – alghind 31 200, ostuhind 64 000
Vasta
#2

Ei suuda enam meenutada selle klassiku nime, kes kunagi ütles, et see, kes ei mäleta minevikku - elab tulevikuta! Aga eelneva loo viimases lõigus esitatud kahtlused osutusid kahjuks või õnneks tõeks. Oleneb lihtsalt kummalt poolt vaadata. Ehk Gaz-14 Tshaika (1986) soetati tegelikult alghinnaga ja kohalviibinud ajakirjanikud jooksid vist pärast ostuhinna teadasaamist toimetusse tagasi. Ja miks üldse mingi müstiline 210 200.- .........?
Aga see selleks. Auto ise oli ja on muidugi tip-top. Automaatkast, Philipsi stereo, beezi veluuriga salong ja kütusekulu kiirusel 90km/h siis 33l/100km ja kiirusel 150km/h nii 45liitrit....... Linnatänavatel liigelda küllalt keeruline (välja arvatud pühapäeviti) aga maanteedel vuhiseda pole paha, kui just rööbastes sõites põhi vastu asfalti ei kraabi. Näiteks enne Pärnut.

Lugupidamisega
Sm. Tasku
(istunud selle auto roolis ja kõrvalistmel)
Vasta
#3

Luureandmetel jäi ZIL müümata, järgmine president pidada sellega sõitma hakkama. Hr Rüütli puhul ei sobiks ZIL-iga lihtsalt sõita, see oleks anakronism.
Tegemist on naaberriigi luureandmetega ja seega piisavale usaldusväärsusele ei pretendeeri.

(Istunud ikka tagaistmel)

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

Piibur Kirjutas:Luureandmetel jäi ZIL müümata, järgmine president pidada sellega sõitma hakkama. Hr Rüütli puhul ei sobiks ZIL-iga lihtsalt sõita, see oleks anakronism.
Tegemist on naaberriigi luureandmetega ja seega piisavale usaldusväärsusele ei pretendeeri.

(Istunud ikka tagaistmel)
Eelmine president Meri keeldus igatahes ZILi või Tshaikaga sõitmast kuna need autod tarbivad 2-3 korda rohkem kütust võrreldes Euroopa autodega ja Eesti riik polevat nii rikas et sellist luksust endale lubada...(on jäänud meelde dok.filmist \"Meie Lennart\"

( pole istund nendest autodest ühegis ,aga näinud Mäos Paide KEKis sellist GAZ 14 Tshaika seismas mis jäigi autoks ehitamatta kuna \"krooni aeg\" tuli peale ja omanikel tekkisid raskused...kuigi kõik plekid,tuled,viled olid olemas...Sad )

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#5

Kuskil 1993-94 kanti oli ka mõningane Tšaikade (GAZ 13) väljatilkumine eraisikutele. Tõsi küll, kuskohast, täpsemalt ei tea. Paar tükki minu andmetel sattus siis minu kodukanti. Tundes ostjaid, usun, et hind oli ... soodne. Ühes olen saanud esiistmel sõita. (Täisgaasiga kiirendas üsna muljetavaldavalt).

Tšaika ON limusiin.
Vasta
#6

Kunagi päris vanasti kanti minnõukogu autosid nö bilansist-bilanssi, kuni need jõudsid lõpuks kõikvõimalikesse allasutustesse või linnast maale kolhoosidesse ja sealt juba mehhanisaatorite endi kätte. Ülemineku ajal sattusid need ka koperatiividesse. Keskmine Tšaika bilansiline väärtus oli kõrge ka omal ajal. Asutusest maha kantud Volga ostminegi oli suur tükk, rääkimata siis Tšaikast. Soodsalt ostsid neid aferistid ja riigiriisujad.
Kui te kuulete mõnest soodsalt Tšaika erastanust - andke ta üles!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Huvitav fakt: Nõukogude ajal oli keelatud Tšaikade (nii uute kui vanade) komisjonimüük, s.t. müük eraisikult eraisikule. Nii et kui keegi oli kusagilt Tšaika saanud, ei tohtinud seda enam edasi müüa.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#8

Ega eraisikuile Tšaikasid N.ajal ametlikult ei lekkinudki,ainult vist Gagarinile ja vist ka mõnele muule suuremale N.kangelasele neid toona preemiaks anti.
Vasta
#9

Ega see ei ole üks endistest riigikogu autodest?

http://tsaika.arabia.ee/
Vasta
#10

Regardman Kirjutas:Ega see ei ole üks endistest riigikogu autodest?

http://tsaika.arabia.ee/

Seal \"autost\" rubriigis on ju öeldud, et Moskvast toodud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne