Endel Are Titaan.
#1

Tervist!

Andis siis emake maa meile välja sellise Titaani jäänuse. Konkreetselt Titaani kohta foorumis teemat ei leidnud, niiet teeme siis. Teemat valdavad kaasfoorumlased võiksid selgitada antud jalgratta margi ajalugu. Kui palju meil neid Eestis säilinud on? Kui kellelgi on pilti komplektsest rattast, võiks sellegi siia teemasse postitada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#2

Tere-tere! Tore leid ja tore, et üles panid! Ja loodan, et ka teemaga mitte kursis olevad võivad siia kirjutada. Mina ühtegi jalgratast Titaan ei tea, ei tea isegi ühtegi Titaani raami kusagil olevat. Kusagil kindlasti midagi on ja vb kirjutab ka ksf! Valdo oma masslademetes leiduvatest Titaanidest. Are tehase toodang oli ikkagi üsna väike, ilmselt 2 tuhat millegagi (1940 - 1180 tk), hiljem veel natsionaliseeritud Kiirena jõudis kuhugi 3 tuhande kopikatega juurde (1941 - 819 tk). Titaan oli väidetavalt 1940-nda aasta mudel ja lausa 2-s variandis, Titaan ja Titaan Luxus. Reklaamis on juttu Titaani erikõvendustega raamist ja harudest, mida see tähendab, ei tea. Antud raamil kenasti säilinud hilisema Are toodangule iseloomulikud sinist värvi disainielemendid, ääristatud peene valge joonega.
Lgp. Rain Vaikla suurepäraselt lehelt ka üks reklaam, sealt eag lehelt võivad huvilised ka Are jalgratta kohta lugeda (kui kõik juba pole lugenud)
http://eag.vanatehnika.ee/Rattad/jrare_r...40_dea.jpg
Are Kalju silti mina kohanud ei ole, samas on ksf! Valdol olemas Are tehase meeste Vaasa, mida teadaolevates reklaamides mainitud ei ole. Nii et kui kellelgi on veel midagi huvitavat Are toodangust peidus või teada, siis palun infot jagada.
Vasta
#3

Tore on lugeda vana vanaaegset kaubatutvustust ja jälgida selle aja keelekasutust. Kui ei tea, mida mõeldakse, siis võib kuulutusest aru saada, et "Titaan Luxus" erineb tavalisest "Titaan" rattast selle poolest, et ühel on juhtraud lihtsalt nägus ja Lux rattal on see lisaks ka pööratav.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#4

Eks see mudelivalik jalgrattatootjatel üksjagu rohkem selline turundusmeede oli, näidata laia valikut ja kui "teistel tootjatel" oli, siis ei saanud ise ka ühe-kahe mudeliga läbi ajada. Titaanil võib reklaamist välja lugeda, et erinevus oli lenksus, sadulas ja raami värvilahenduses. Aga üldjuhul oli tootjatel ikkagi mingi mudelirida allates odavamatest ja ilmetumatest kuni mudeliteni Lux, Special jms. Siis sportmudel(id), millel piisas peaaegu ainult rattamutritena liblik- või heebelmutrite kasutamisest, võidusõidu ja mõned muud spetsiaalmudelid. 
Vaadates näiteks saksa reklaambuklettidest mõne suurema tootja mudelirida ja võrreldes Eestisse eksporditud konkreetsete jalgratastega ei õnnestu sageli üldse siin müüdud mudeleid kuhugi alla paigutada. Selge see, et saksa turust erinevalt rantmantli veljed ja velgede/porikate nikeldamine/kroomimine eesti turu karmidele nõuetele vastavalt, aga ikkagi võiks kuhugi saksa mudeli alla sobida, aga isegi värvitriibustik jms on erinev.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne