03-08-2004, 22:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2006, 01:47 AM ja muutjaks oli Lypsik.)
PETSS Kirjutas:Keegi ehk mäletab.TAKi tehnoabidel oli tagumine osa maha võetud.Aga ühel Mustamäe pargi ja Ülemiste 620 omad olivad täispikkuses.Tolles mõttes oli veel Mustamäe pargi omal veel üks iseärasus.Liininumbri koht oli muidu 620 nagu ruut.Tollel oli see aga nagu ristkülik.Mina küll ei mäleta säänseid liini sõitmas.Võib olla oli see ainuke.Ikarus on muidu sellist varianti tootnud küll.Veits teemast mööda,esimestel 180 polnud taga ka liininumbri kohta.Nood tulivad alles hiljem.Uste kohal väljas olivad veel vene keelsed kirjad võhod ja vhoda net.See, millel liininumbriks oli ristkülik, oli Ikarus-630. Neid oli Tallinnas 5, kõik tulid korraga aprillis 1961 ja sõitsid kuni 1966. Garaazinumbrid 208-212, numbrimärgid tagurpidi järjekorras 25-99...25-95 esg. Reisijatele oli üksainus uks ja bussid sõitsid vähemtähtsaid maaliine, umbes nagu Loksale ja Laekverre jms. Üks neist - 208 - tehtigi tehnoabiks, number oli (vist) 806, hiljem 2906.
PETSS Kirjutas:TAKis olid 620 ka sööklabussid , mis viisivad lõpppatustesse süüva.Pärast olid 260 milledel oli keskmine uks ära kaotatud.Sääl sees olid seinte äären lauad ja müüja-bussijuht kandis valgetmütsi ja kitlit.Nüüd ple säänseid busse enam näha.Õppebusse oli nondest punase triibuga ainult 180.Ei tule küll meelde ,et ka 555 oleks õppebuss olnud.620 õppebussidel olivad veel kirjad ÕPPIGEM BUSSIJUHIKS.Oli küll ka üks 556 - õppebuss. Endine number oli 4344, 01-41 EAK, õppebussina numbriga M-55, uus number 2955.
PETSS Kirjutas:See peaks olema üks edimestest Soomest toodud(õigemini kingitud) bussidest .Neid oli vist 5-6 tükki.Aga praegu ma pole säänseid enam liini sõitmas näinud.Kui nood Soomest tulid olid nad hallid siniste triipudega.Pärast oli üks neis punane Viking Line reklaamiga.Ma mäletan kui need WIIMAd umbes aastatel 91-92 sõitsid 21. liini. Tol ajal oli see ikka eriti kõva sõna kuna tegu oli ju esimeste \"väljamaa\" bussidega ja kõik tahtsid nendega sõita.
Martti Kirjutas:Üks tavaline, ilma lõõtsata selline buss sõidab aeg-ajalt liini nr 8. Aga see buss on seest alati nii räämas ja tundub et ega eriti ei remondita. Uksel on üks kinnitus kinni keevitatud aga pole isegi värvitud! Siis kunagi sõitis ringa ka umbes selline buss, sammutu ilma lõõtsata, aga tollel puudus kõige viimane uks. Uksed olid einult ees ja keskel, oli maalitud reklaamiks\"Good Year\", hiljem värvitu üle valgeks. Kas see buss on veel alles, igatahes pole ammu sõitmas näinud?Neid tundub olevat kaks: 1141 ja 2142. 1141 oli algul sinine Goodyeari reklaamiga, nüüd on ammu juba tavaline valge-roheline ja võib sattuda nii 8. kui 3. kui teistele I kolonni liinidele. 2142 oli mingi valge-punasekirju, ei mäleta, mis jama ta reklaamis, ja tema jäi üleni valgeks, kui reklaamid maha võeti. Sel kevadel juhtus see 2142 paar korda 46. liinile, aga suvel pole ette juhtunud.
6631 Kirjutas:2142 oli mingi valge-punasekirju, ei mäleta, mis jama ta reklaamis, ja tema jäi üleni valgeks, kui reklaamid maha võeti.
martinmannik Kirjutas:Aga öelge mulle, miks Tallinn kõik oma tehnoabibussid on kohandanud lõõtsbussidest? Peale võimsama mootori ma muud põhjust leida ei oska. On ju ilmselge, et palju lihtsam oleks \"toorikuks\" võtta tavaline lühike buss. Pole nii palju ümberehitamist ja välimus jääb ka viisakam...Kindlasti on peale mootori veel vahe tagasillas, täpsemalt peaks lõõtsal olema aeglasem reduktor kui tavalisel bussil.
Martti Kirjutas:martinmannik Kirjutas:Aga öelge mulle, miks Tallinn kõik oma tehnoabibussid on kohandanud lõõtsbussidest? Peale võimsama mootori ma muud põhjust leida ei oska. On ju ilmselge, et palju lihtsam oleks \"toorikuks\" võtta tavaline lühike buss. Pole nii palju ümberehitamist ja välimus jääb ka viisakam...Kindlasti on peale mootori veel vahe tagasillas, täpsemalt peaks lõõtsal olema aeglasem reduktor kui tavalisel bussil.