Tsisterni Projekt: uaz 3151201.1991
#61

Tere, väga palju pole jõudnud autot teha, roolikarp hakkan vaikselt oma kohta leidma, mootori kinnitused peaegu valmis, see nädalavahetus proovin äkki raamiosa kõik kokku saada ja siis saab kere peale panna, selleks on vaja leida vedrukammitsad, teha summutid, gardaanid alla panna.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Omaette nokitseja.
Vasta
#62

Olenemata  koledast ilmast sai nädalavahetusel siiski veidi nokitsetud. Kas kellegil vedeleb 53 karbussi korpust?  nimelt mul segusiibri ja kiirenduspumba vaheline hoob puudu. Kes saab aidata siis kiri ps.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Omaette nokitseja.
Vasta
#63

Edu Hr. Tsisternile, aga mul paar kahtlust ka selle 53 mootori suhtes. Tegu ikkagi veoauto mootoriga, võimsus nigelake, ainult 85 kw aga samas ma usun bensiini kulu suurem, kui mul ZIL 4104-l (27 l-100 km-le). Äkki oleks pidanud seda mootorit ennem forsseerima, st. tõstma surveastet, paigaldama efektiivsema süüte süsteemi ja karburaatori. Või hoopis Tshaika mootori, mis muidugi oma kallidust arvestades jälle ei tasu raisata UAZ peale. Ma muidugi ei tea milleks see auto tulevikus mõeldud on aga isiklikult oleks küll mõtelnud mingi Lääne kasutatud Diisli peale, mida lääne lammarites küllalt mõistliku hinnaga saada ja kui diisel ei meeldi, siis V6 bentsukas (VW) oleks ka etem variant. Aga see on minu arvamus, igatahes edu.
Vasta
#64

(31-10-2017, 23:02 PM)Formika Kirjutas:  Edu Hr. Tsisternile, aga mul paar kahtlust ka selle 53 mootori suhtes. Tegu ikkagi veoauto mootoriga, võimsus nigelake, ainult 85 kw aga samas ma usun bensiini kulu suurem, kui mul ZIL 4104-l (27 l-100 km-le). Äkki oleks pidanud seda mootorit ennem forsseerima, st. tõstma surveastet, paigaldama efektiivsema süüte süsteemi ja karburaatori. Või hoopis Tshaika mootori, mis muidugi oma kallidust arvestades jälle ei tasu raisata UAZ peale. Ma muidugi ei tea milleks see auto tulevikus mõeldud on aga isiklikult oleks küll mõtelnud mingi Lääne kasutatud Diisli peale, mida lääne lammarites küllalt mõistliku hinnaga saada ja kui diisel ei meeldi, siis V6 bentsukas (VW) oleks ka etem variant. Aga see on minu arvamus, igatahes edu.

Tere! ei vaidle vastu, tegelikult pidigi tulema sellele mootorile uus süüde, uus karburaator ,jms aga aja puuduse tõttu pole aega sellega tegeleda, samuti pole vaba raha niipalju. Saab näha mis tegu ja nägu see asi olema saab. Tänud! Iseenesest see mootor peaks päris heas korras olemas kõikides silindrides oli surve 10. pealegi see mootor kukkus kätte nii odavalt, seega katsetada ju võib Big Grin

Omaette nokitseja.
Vasta
#65

(31-10-2017, 23:12 PM)Tsistern Kirjutas:  Tere! ei vaidle vastu, tegelikult pidigi tulema sellele mootorile uus süüde, uus karburaator ,jms aga aja puuduse tõttu pole aega sellega tegeleda, samuti pole vaba raha niipalju. Saab näha mis tegu ja nägu see asi olema saab. Tänud! Iseenesest see mootor peaks päris heas korras olemas kõikides silindrides oli surve 10. pealegi see mootor kukkus kätte nii odavalt, seega katsetada ju võib Big Grin
 Aga 53 on ju ehitatud 76-le bensiinile, kuidas selle lahendad?
Vasta
#66

(31-10-2017, 23:22 PM)Formika Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:12 PM)Tsistern Kirjutas:  Tere! ei vaidle vastu, tegelikult pidigi tulema sellele mootorile uus süüde, uus karburaator ,jms aga aja puuduse tõttu pole aega sellega tegeleda, samuti pole vaba raha niipalju. Saab näha mis tegu ja nägu see asi olema saab. Tänud! Iseenesest see mootor peaks päris heas korras olemas kõikides silindrides oli surve 10. pealegi see mootor kukkus kätte nii odavalt, seega katsetada ju võib Big Grin
 Aga 53 on ju ehitatud 76-le bensiinile, kuidas selle lahendad?

Eks mingiaeg tuleb siis kaant mahavõtta. Big Grin, ehk siis hakkab paremini käima

Omaette nokitseja.
Vasta
#67

(31-10-2017, 23:24 PM)Tsistern Kirjutas:  Eks mingiaeg tuleb siis kaant mahavõtta. Big Grin, ehk siis hakkab paremini käima
Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha, väheneb detoneerimine, tõstab võimsust ja väheneb kütuse kulu. Samas loodan, et klappe ei pea vahetama, Muidugi, palju sa temaga ikka sõidad. Alla 20 l sajale on sul seda kulu raske saada. Eelnevast elust mäletan, et 53 norm oli kuskil 30L/100km-le
Vasta
#68

(31-10-2017, 23:33 PM)Formika Kirjutas:  Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha

GAZ24 mootoril erines plokikaane kõrgus 3mm erinevate bebsiinide tarbeks.
V-kujulisel mootoril on see teema natuke keerulisem teha kui poldid ja visiit freespingi juurde, sisselaskekollektori muutused ka vaja teha ja see sinder on ruumiline Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#69

(31-10-2017, 23:49 PM)Marko Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:33 PM)Formika Kirjutas:  Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha

GAZ24 mootoril erines plokikaane kõrgus 3mm erinevate bebsiinide tarbeks.
V-kujulisel mootoril on see teema natuke keerulisem teha kui poldid ja visiit freespingi juurde, sisselaskekollektori muutused ka vaja teha ja see sinder on ruumiline Smile
Markol tuline õigus, aga tean, et ilma probleemideta saab maha võtta 1mm. Et saada paremat efekti tuleb juba ämbliku kallale minna.
Vasta
#70

(31-10-2017, 23:12 PM)Tsistern Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:02 PM)Formika Kirjutas:  Edu Hr. Tsisternile, aga mul paar kahtlust ka selle 53 mootori suhtes. Tegu ikkagi veoauto mootoriga, võimsus nigelake, ainult 85 kw aga samas ma usun bensiini kulu suurem, kui mul ZIL 4104-l (27 l-100 km-le). Äkki oleks pidanud seda mootorit ennem forsseerima, st. tõstma surveastet, paigaldama efektiivsema süüte süsteemi ja karburaatori. Või hoopis Tshaika mootori, mis muidugi oma kallidust arvestades jälle ei tasu raisata UAZ peale. Ma muidugi ei tea milleks see auto tulevikus mõeldud on aga isiklikult oleks küll mõtelnud mingi Lääne kasutatud Diisli peale, mida lääne lammarites küllalt mõistliku hinnaga saada ja kui diisel ei meeldi, siis V6 bentsukas (VW) oleks ka etem variant. Aga see on minu arvamus, igatahes edu.

Tere! ei vaidle vastu, tegelikult pidigi tulema sellele mootorile uus süüde, uus karburaator ,jms aga aja puuduse tõttu pole aega sellega tegeleda, samuti pole vaba raha niipalju. Saab näha mis tegu ja nägu see asi olema saab. Tänud! Iseenesest see mootor peaks päris heas korras olemas kõikides silindrides oli surve 10. pealegi see mootor kukkus kätte nii odavalt, seega katsetada ju võib Big Grin

Kui see motor on Viljandist 100 euriga tulnud,siis see ei käinud meil peast ega peest,kahtlustasime tekstoliit hammakate kulumist.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#71

(31-10-2017, 23:33 PM)Formika Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:24 PM)Tsistern Kirjutas:  Eks mingiaeg tuleb siis kaant mahavõtta. Big Grin, ehk siis hakkab paremini käima
Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha, väheneb detoneerimine, tõstab võimsust ja väheneb kütuse kulu. Samas loodan, et klappe ei pea vahetama, Muidugi, palju sa temaga ikka sõidad. Alla 20 l sajale on sul seda kulu raske saada. Eelnevast elust mäletan, et 53 norm oli kuskil 30L/100km-le


Detoneerimist vähendab ju 95 bensiin ise. 
Selleks, et kasutada kõrgema oktaanarvuga kütust, pole vaja midagi ümber teha. Ainus mure vanades (püstklappidega) mootorites tänapäevase kütuse kasutamise puhul on määrimine (plii puudumine kütuses), mida saab parandada pliiasendaja kasutamisega. Süüdet peab ka pisut kohendama, kuna kõrgema oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt. 

Tõsi on see, et surveastme tõstmine võib võimsusele ja kütusekulule positiivset mõju avaldada, aga otseselt 95 bensiini kasutamine seda ei nõua. 

Üleüldse, uut biolisandiga 95 ei soovita vanadele mootoritele, ise olen 98 peale üle läinud. 95 võib kummidetailid nahka panna.
Vasta
#72

Kas gazi jägajale sobib ka vaz tüüpi sõiduauto kondekas? Vahepeal sai autot kokku pandud ja tahaks varsti käima panna. Ja sai toodud koju ka üks 2121 niva☺


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Omaette nokitseja.
Vasta
#73

Sai natuke autot ehitatud, käima ja sõitma pole pole veel pannud. Jägaja tift oli puru, see sai lapitud, jägaja sai valitud kõige kobedam mis varudest leitud sai, karburaator sai remontitud. mootoril, tihendid vahetatud. radiaator tahaks ühest kohast veel jootmist saada. tööd veel jägub. eks niipalju saab nokitsetud kui aega on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Omaette nokitseja.
Vasta
#74

(01-11-2017, 10:42 AM)zazik Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:33 PM)Formika Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:24 PM)Tsistern Kirjutas:  Eks mingiaeg tuleb siis kaant mahavõtta. Big Grin, ehk siis hakkab paremini käima
Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha, väheneb detoneerimine, tõstab võimsust ja väheneb kütuse kulu. Samas loodan, et klappe ei pea vahetama, Muidugi, palju sa temaga ikka sõidad. Alla 20 l sajale on sul seda kulu raske saada. Eelnevast elust mäletan, et 53 norm oli kuskil 30L/100km-le


Detoneerimist vähendab ju 95 bensiin ise. 
Selleks, et kasutada kõrgema oktaanarvuga kütust, pole vaja midagi ümber teha. Ainus mure vanades (püstklappidega) mootorites tänapäevase kütuse kasutamise puhul on määrimine (plii puudumine kütuses), mida saab parandada pliiasendaja kasutamisega. Süüdet peab ka pisut kohendama, kuna kõrgema oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt. 

Tõsi on see, et surveastme tõstmine võib võimsusele ja kütusekulule positiivset mõju avaldada, aga otseselt 95 bensiini kasutamine seda ei nõua. 

Üleüldse, uut biolisandiga 95 ei soovita vanadele mootoritele, ise olen 98 peale üle läinud. 95 võib kummidetailid nahka panna.

Tahaks lihtsalt täpsustamiseks(targutamiseksSmile) lisada et plii kadumine kütustest oli põhjustatud katalüsaatorite tulekuga. Plii puudumine ise reaalsuses midagi halba mootorile ei tee. Klapipesad põlevad ära eelkõige ikkagi lahja segu pärast. Kaante lihvimisega püütakse põlemist nendes vanades madala surveastmega mootorites kiirendada aga tegelt peaks just jälgima et segu lahja poleks. Kui mootor läheb kergelt kuumaks siis on segu lahja. Detoneerivad vanad mootorid pigem tahma pärast mis seal hõõguma hakkab.
Lahja seguga on tõmme ka parem. Vanasti öeldi et enne kokkujooksmist tuleb hea tõmme. Tegelt polnud mootoril midagi viga aga lihtsalt hakkas kuskilt lisaõhku saama ja jooksis lõpuks kokku. 2 taktilised on eriti tundlikud lahja segu suhtes. Kolvid paisuvad kuumast silindrisse kinni või hakkavad sulama.
Teine kurivaim on etanool mida tänapäeval tootjad kütustesse segavad. See on väga söövitav. See ajabki kummidetailid jms sulama.
Penskar autoga kärutades paneks mina võimalikud "kuumad" küünlad. Küünla tahmamine võib ka detonatsiooni põhjustada. Igasugu muud jama ka loomulikult. Kuumad küünlad annavad halvemini sooja plokikaanele ära ja saavutavad kergemini isepuhastumis tempi. Tänapäeva tootjad tähistavad kuumusastet numbriga küünla koodis. Mida väiksem number seda kuumem küünal.
Vasta
#75

(03-03-2018, 21:52 PM)Taaviw126 Kirjutas:  
(01-11-2017, 10:42 AM)zazik Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:33 PM)Formika Kirjutas:  
(31-10-2017, 23:24 PM)Tsistern Kirjutas:  Eks mingiaeg tuleb siis kaant mahavõtta. Big Grin, ehk siis hakkab paremini käima
Soovitan soojalt seda teha, millike kaantest maha, väheneb detoneerimine, tõstab võimsust ja väheneb kütuse kulu. Samas loodan, et klappe ei pea vahetama, Muidugi, palju sa temaga ikka sõidad. Alla 20 l sajale on sul seda kulu raske saada. Eelnevast elust mäletan, et 53 norm oli kuskil 30L/100km-le


Detoneerimist vähendab ju 95 bensiin ise. 
Selleks, et kasutada kõrgema oktaanarvuga kütust, pole vaja midagi ümber teha. Ainus mure vanades (püstklappidega) mootorites tänapäevase kütuse kasutamise puhul on määrimine (plii puudumine kütuses), mida saab parandada pliiasendaja kasutamisega. Süüdet peab ka pisut kohendama, kuna kõrgema oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt. 

Tõsi on see, et surveastme tõstmine võib võimsusele ja kütusekulule positiivset mõju avaldada, aga otseselt 95 bensiini kasutamine seda ei nõua. 

Üleüldse, uut biolisandiga 95 ei soovita vanadele mootoritele, ise olen 98 peale üle läinud. 95 võib kummidetailid nahka panna.

Tahaks lihtsalt täpsustamiseks(targutamiseksSmile) lisada et plii kadumine kütustest oli põhjustatud katalüsaatorite tulekuga. Plii puudumine ise reaalsuses midagi halba mootorile ei tee. Klapipesad põlevad ära eelkõige ikkagi lahja segu pärast. Kaante lihvimisega püütakse põlemist nendes vanades madala surveastmega mootorites kiirendada aga tegelt peaks just jälgima et segu lahja poleks. Kui mootor läheb kergelt kuumaks siis on segu lahja. Detoneerivad vanad mootorid pigem tahma pärast mis seal hõõguma hakkab.
Lahja seguga on tõmme ka parem. Vanasti öeldi et enne kokkujooksmist tuleb hea tõmme. Tegelt polnud mootoril midagi viga aga lihtsalt hakkas kuskilt lisaõhku saama ja jooksis lõpuks kokku. 2 taktilised on eriti tundlikud lahja segu suhtes. Kolvid paisuvad kuumast silindrisse kinni või hakkavad sulama.
Teine kurivaim on etanool mida tänapäeval tootjad kütustesse segavad. See on väga söövitav. See ajabki kummidetailid jms sulama.
Penskar autoga kärutades paneks mina võimalikud "kuumad" küünlad. Küünla tahmamine võib ka detonatsiooni põhjustada. Igasugu muud jama ka loomulikult. Kuumad küünlad annavad halvemini sooja plokikaanele ära ja saavutavad kergemini isepuhastumis tempi. Tänapäeva tootjad tähistavad kuumusastet numbriga küünla koodis. Mida väiksem number seda kuumem küünal.

Viimase masinaga läbitud 120k ja ainult e10 olnud kasutuses,siiani pole probleeme märgand.....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#76

Ma pidasin silmas ikka neid vanakesi millel bensupumba membraanid ja ujukikoja aknad ära sulavad....
Vasta
#77

Mootori käivitus sai tehtud, töötab!! Cool  ainuke probleem, et tühikäigul uputab üle, ja silindrid, hakkavad tagant kaduma, ilmselt nõelklapp ei pea. Varsti vist saab metsa ka minna Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Omaette nokitseja.
Vasta
#78

Kui metsa lähed siis ikka saega !
Vasta
#79

Mõeldes kütuseprobleemi peale, siis tekkis mõte, et kas ise ei annaks koduses laboris algkomponentidest seda ehtsat ja õiget, lisanditega solkimata bensiini valmistada? Narkolaborid ju on olemas, kus üsna legaalse tsiviilkäibega ainetest igasugu  lolliks tegevat soga kokku keeratakse. Terrorist käib ehitusmaterjalide poes, apteegis ja ehk veel kusagil, ostab seda-toda-kolmandat ja keedab sellest kõigest lõpuks oma köögis vägeva pommimaterjali. Vanadest autojuhiõpikutest on meelde jäänud, et bensiin koosneb põhimõtteliselt kahest komponendist - isooktaanist ja normaalheptaanist. No ja sortsuke tetraetüülpliid ka sinna sisse. Isooktaan on detonatsioonikindel kütus ja tema oktaaniarv on kokkuleppeliselt 100. Normaalheptaan, vastupidi, detonatsioonikindlusega ei hiilga ja tema oktaaniarv on vastavalt 0. Seega, kui võtta nt. 66 liitrit isooktaani ja 34 liitrit normaalheptaani ja need omavahel tünnis või vannis kokku segada (suure puust mõlaga Big Grin ), on tulemuseks 100 liitrit bensiini oktaaniarvuga 66. Või mida targemad keemikud arvavad?
Huvitav, kas oleks teostatav idee?

Mul kunagine ülemus, endine lennuväeohvitser, rääkis kord, et sattus teenistuse ajal igasugu huvitavatesse kohtadesse meie tollasel suurel kodumaal. Sattunud kord siis kuhugi lõunasse. Saanud ühe kohalikuga sõbraks. Kohalik mees siis näidanud uhkusega oma maja ja aeda. Maja ees olnud ilus suur kaev kristallpuhta veega. Jalutatud siis edasi ja külaline märganud, et maja taga aianurgas on veel üks kaev. Küsinud siis imestunult, et mis kaev see seal on, milleks sulle kaks kaevu? Peremees löönud kuidagi ebalevalt käega, et ah see... See seal ei ole mitte midagi. Aga hiljem, kui esimesed klaasitäied kangemat oli alla kulistatud, ikkagi lõpuks näidanud. Oli naftakaev. Sealkandis nimelt tuli toornafta peaaegu maapinnale välja. Sealt seda siis ämbriga ammutati ja meie mõistes samakaaparaadist (destillaatorist) läbi lasti. Saadud ollusega igatahes kohalik bensumootoritega tehnika sõitis ja mingit autode massilist mahakoolemist polevat märgata olnud. See olnud, ma arvan, millalgi '70 aastate lõpupoole.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#80

(07-05-2018, 04:33 AM)Mossemees Kirjutas:  Mõeldes kütuseprobleemi peale, siis tekkis mõte, et kas ise ei annaks koduses laboris algkomponentidest seda ehtsat ja õiget, lisanditega solkimata bensiini valmistada
Kui ehtne ja õige see kodubensiin olla saab, ei tea, aga eks kodusid ole erinevaid Smile 
Kui algkomponendiks võtta solk ja prügi, siis väidetavalt tuleb kodus bensiin välja küll: 
как сделать бензин в домашних условиях
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne