Tooriku valimine
#1
Car 

Tere, pöördun siinse rahva poole, äkki keegi oskab nõu anda. Nimelt plaan osta üks vanem odav sportauto ning ehitada selle kere ja sisu ümber tänapäevasema auto sarnaseks asjaks. Mis on asja mõte, ega otseselt polegi, see oleks pigem huvitav minujaoks, selline hobikorras enda oskuste lihvimine, ajaviide ja garaažis käe proovimine. Kui nüüd küsida kas üritan jaan tatikat mängida, ei, käed kasvavad mul õigest kohast välja. Enne olen aastaid maastureid ehitanud, nüüd tahaks kätt proovida ka väikemate autode peal. CAD, Eagle, Arduino, C++, keevitus, momentvõti, kolb, epo, klaasriie, vaht, värvipüstol,  joonlaud jne on käes piisavalt olnud ehk see lause oli neile kes tatti pritsima tahaks hakata.
Aga nüüd asja juurde, kuna väikeste autodega kokkupuudet palju pole olnud ja ei tea neist suurt midagi ja ma ei suuda kuidagi välja mõelda millise auto ma toorikuks valiks. Muidugi kõik sõltub eesmärgist aga ma pigem vaataks olukorda teistpidi, eesmärk tekib autot vaadates ja cad -is katsetades, ehk tooriku valikul lähtuksin pigem muudest omadustest nagu esimese auto hind, kere kuju, lisad, ümbertegemise võimalikkus ja keerukus, istmete, armatuuri kuju, transmissiooni vastupidavus ja mootori ressurss kui järel aidata. Eesmärk oleks rohkem välimuse muutmine, mootori võimekus oleks pigem teisel kohal. Ja kuna auto igapäeva kasutusse niikuinii ei lähe, pole juppide hinnad ja vastupidavus eriti olulised näitajad. Alguses sai mõeldud ka nullist ise teha toruraamiga aga sellise lähenemisega on see töömaht liiga suur.

Ise olen vaadanud selliseid autosid
Celica
Calibra
Cougar
Probe
MR2

Täna on pilk jäänud Cougarile, see on pikk auto, kerekuju tundub et on hea, istmed on hea kujuga, hind on hea.
Ehk kui keegi tahaks kaasa rääkida, soovitada mõnd toorikut või teab midagi mida ma peaks Cougari kohta teadma, andku aga märku.

Ja üks palve veel, prooviks teemat mitte lihtsalt risustada erinevate arvamustega, kui ikka teema kohta midagi edasiviivat öelda pole, pole mõtet kirjutada, tänan.

Hans

Kuhu tahaks enam vähem jõuda, umbes sellise tulemuseni:
[Pilt: TUNING-SPORTS-CAR-sports-cars-10850522-800-520.jpg]




Mismoodi tahaks seda teha, umbes nii:
[Pilt: morgan_life_car_body_construction_0.jpg]

[Pilt: maxresdefault.jpg]

[Pilt: old-junk-car-2.jpg]
Vasta
#2

kas vette on teadlikult võimalike toorikute nimekirjast välja jäetud?
Vasta
#3

Su jagatud pildiviited on ju täiesti erinevad - esimene on ulmeilus (ja oskusi, riistu ning aega nõudev) plekitöö, viimane on vahtplasti plätsimine. Kummast suunast ikkagi jutt on?

ma vaataks hakatuseks klaasikujusid - et mis meeldib ja sobib. Klaasiringi ja tihendite "tekitamine" avade järgi on ilmselt üpris aja- ja rahamahukas ettevõtmine.
ka ei teeks ju paha, kui alusmaterjal ikka päraveoline oleks - on hiljem mõtete edenedes, kust ka tehnikapoolt mõistlikult edasi arendada Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Kui auto ainult disainiprojekt, siis viimasest pildist tuubis lahe video..tulemus päris kena.Kui aga igapäevakasutusse ei jää,mis on ikkagi lõppeesmärk(ka paja jõud ju polevat oluline) ehk siis ka  mitte driftimiseks vms".illegaalseks" tegevuseks. Sad
Vasta
#5

Pildimaterjal erinev jah, selle mõte oli näidata projekti sügavust ehk ma ei tee seda, et paneme uue stange ja supaka ning tuuning valmis Smile
Alumiiniumi jah ma ei hakkaks vormima, neid kes seda õigesti oskavad vist ülivähe. Sirged pinnad teeks plekist, kumerad savi ja klaasplastiga, olen seda natuke enne teinud. Aga ikka sõrestikuga, nii umbes nagu siin: https://www.youtube.com/watch?v=TNZK8-z0ndk
Mis tagaveolisse, puutub siis neid pole hea kerekujuga minumeelest
Vasta
#6

(13-11-2016, 23:46 PM)diesel Kirjutas:  kas vette on teadlikult võimalike toorikute nimekirjast välja jäetud?

vette, mis see on, Corvette?
Vasta
#7

(14-11-2016, 00:32 AM)hans Kirjutas:  
(13-11-2016, 23:46 PM)diesel Kirjutas:  kas vette on teadlikult võimalike toorikute nimekirjast välja jäetud?

vette, mis see on, Corvette?

Ikkagi, mis on projekti mõte,ehk siis eesmärk Rolleyes
Vasta
#8

(14-11-2016, 00:36 AM)linnuke Kirjutas:  
(14-11-2016, 00:32 AM)hans Kirjutas:  
(13-11-2016, 23:46 PM)diesel Kirjutas:  kas vette on teadlikult võimalike toorikute nimekirjast välja jäetud?

vette, mis see on, Corvette?

Ikkagi, mis on projekti mõte,ehk siis eesmärk Rolleyes

Esimeses postis kirjutasin ju, pakub huvi, garaažis meeldib jne
Vasta
#9

No aga ikkagi,nii suurt vaeva näha ja mitte kellelegi näidata on kah patt.
Vasta
#10

Tee hoopis nullist ise endale masin, Ark poolt tunduvalt vabamad käed kui mingi tehasetoote ümberehitused
Vasta
#11

(14-11-2016, 01:05 AM)AsTroSS Kirjutas:  Tee hoopis nullist ise endale masin, Ark poolt tunduvalt vabamad käed kui mingi tehasetoote ümberehitused

Kaalusin ka seda varianti aga ma ei taha niikaua teha ja toruraamiga igasugune avarii turvalisus on null, olen seda kogenud, lisaks kõik otsast peale, see on üksinda miinimum 2a tööd ning tulemuseks halb juhitavus Wink
Vasta
#12

(14-11-2016, 01:03 AM)linnuke Kirjutas:  No aga ikkagi,nii suurt vaeva näha ja mitte kellelegi näidata on kah patt.

Ei, ma ei kavatse ära peita, sõidaksin ikka ise ka vahest aga mitte koguaeg, igapäevaseks ja metsa ikka teised autod Rolleyes
Vasta
#13

Nagu ksf diesel mainis, valiksin minagi sellise projekti jaoks kõhklematult vette. Minu valik oleks c5, ls1 konega. Neid leiab avariilistena üsna norm hindadega. Kui minna juba üles poole aastates, siis muutuvad toorikud (isegi avariilised) liiga kalliks. Ls1 mootror on hea, võimas ja odav ehitada. Tegemist oleks ühe suurepärase toorikuga, millele müüakse kõiki juppe ja neid juppe on ka kõiki saada, nii originaal kui ka järele aidatuna. Knowhow'd on pool maailma täis. Ole ainult mees ja ehita endale meelepärane kere sinna ümber.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#14

(14-11-2016, 01:54 AM)viplala Kirjutas:  Nagu AsTroSS mainis, valiksin minagi sellise projekti jaoks kõhklematult vette. Minu valik oleks c5, ls1 konega. Neid leiab avariilistena üsna norm hindadega. Kui minna juba üles poole aastates, siis muutuvad toorikud (isegi avariilised) liiga kalliks. Ls1 mootror on hea, võimas ja odav ehitada. Tegemist oleks ühe suurepärase toorikuga, millele müüakse kõiki juppe ja neid juppe on ka kõiki saada, nii originaal kui ka järele aidatuna. Knowhow'd on pool maailma täis. Ole ainult mees ja ehita endale meelepärane kere sinna ümber.

Tänud soovituse eest aga esimeseks prooviks ma 8k + maksvat toorikut ei tahaks valida, prooviks kätt kõigepealt 1k maksva peal, küll edasi siis juba vaatab
Vasta
#15

Äge mõte iseenesest. 

Minu arust:
1. tagaveoline
2. mingi ideeauto (60-nendatest)mis on reaalselt kunagi-kellegi poolt prototüübina olemas aga ei ole masstootmises olnud.
3. kahe kohaline ja pisike (väiksema tõõmahu huvides, sest see asi võiks veel selles elus ka valmis saada)
4. pigem lahtine, aga selle toorikuga jälle vähe keerulisem

Esimene mõte oli  mõni Corvairi prototüüp:
http://www.carstyling.ru/en/car/1962_che..._monza_ss/

Toorikut ma enne ei otsiks kui ei ole teada mis tuleb. Telgede vahe ja mootori asetus ees/taga peaks ikka enne paigas olema.

Minu arvates mingit testarossa replikat pole mõtet kopida, seal leiab silm valed jooned ruttu üles, aga auto mis on silmale võõras on lihtsam teha. 

A muidu Jõudu !

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#16

(14-11-2016, 03:40 AM)spitfire Kirjutas:  Äge mõte iseenesest. 

Minu arust:
1. tagaveoline
2. mingi ideeauto (60-nendatest)mis on reaalselt kunagi-kellegi poolt prototüübina olemas aga ei ole masstootmises olnud.
3. kahe kohaline ja pisike (väiksema tõõmahu huvides, sest see asi võiks veel selles elus ka valmis saada)
4. pigem lahtine, aga selle toorikuga jälle vähe keerulisem

Esimene mõte oli  mõni Corvairi prototüüp:
http://www.carstyling.ru/en/car/1962_che..._monza_ss/

Toorikut ma enne ei otsiks kui ei ole teada mis tuleb. Telgede vahe ja mootori asetus ees/taga peaks ikka enne paigas olema.

Minu arvates mingit testarossa replikat pole mõtet kopida, seal leiab silm valed jooned ruttu üles, aga auto mis on silmale võõras on lihtsam teha. 

A muidu Jõudu !
Minul küll mulje, et kfl.hans tahab teha mitte millestki midagi ..(st .teema püsti pandud justkui testimiseks) Mina eelistaksin Probe t.
Vasta
#17

Aga näita neid jeebikuid millega tegelenud oled?
Toorikute nimekirja võiks lisada ka mõned kandilisemad baierimaa kupeed. Corrado, scirocco

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#18

(14-11-2016, 00:22 AM)linnuke Kirjutas:  ...  mitte driftimiseks vms".illegaalseks" tegevuseks. Sad

Mis ajast drift meil illegaalne tegevus on?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#19

Nii, nagu esimeses postisa kirjutasin, kellel pole midagi öelda mis algset küsimust lahendada aitaks, pole mõtet kirjutada, ma ei tulnud siia midagi ega kellelegi tõestama ja see et ei taha esimeseks selliseks projektiks kallist toorikut valida on ka täitsa ok, läheb asi käest ära, saadan emexisse ja võtan uue või loobun teemast, thats it, 3 või 8k maksva toorikuga nii aga ei käitu juba.
Mis puutub Scirocco -sse siis eestis müügis 8k + hinnaga, vanu ei leidnud, Corrado 3k + hinnaga ja kuidagi ei tundu hea minujaoks. Saksast tuua 1k hinnaga autot aga pole pointi, ise sellisega ära sõita sealt ei julge ja toomine pea sama kallis kui auto. Probet olen vaadanud, see ka täitsa variant, tänud soovituse eest.

To spitfire: Asjalikud soovitused, olen Triumphe ka mitu aastat mobiles ja muidu netis uurinud, kuid kaalukauss jäi ikkagi uuema ehituse mitte vana taastamise peale, saab rohkem oma fantaasial ka lennata lasta, mingit replicat ma ehitada ei taha, see pole põnev  Wink ja üleüldiselt vanu mudeleid nagu ei tahaks. Aga mis tagaveolistesse puutub siis peale sakslaste neid ju pole, bmw ja mb  ainukesed, nende kerekuju aga juba liiga vale minumeelest, esiklaasi nurka vist ei tahaks muuta. Mis puutub suurusesse, siis mr2 on jah valikus aga kuidagi meeldivad suuremad rohkem, need pisikesed ei ole minujaoks ikkagi vist ja töömaht nüüd nii erinev ka pole. 
Kui nüüd vaadata sellepoole mis endale väga meeldib, siis DB10 kuju oleks nagu ideaalne, suur auto ilusate joontega.
Vasta
#20

Peaksid korra Amper Garaazi külastama ja Lauriga natukene juttu tegema. Seal garaazis ainult selliseid asju tehakse.

https://www.youtube.com/watch?v=1g59lk2pHiU

Edasi googeldades leiad ka eestikeelset infot ja videosid...

Ise võtaks kõige võimsama mootori ning kõige suurtemate piduritega auto ja ülejäänud on vormistamise küsimus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne