ARK sunnib taas andmeid korrastama
#1

Vägagi kahe otsaga asi,
http://www.ark.ee/atp/index.html?id=704
Samas riigiameti seisukohalt täiesti arusaadav.

Ilmselt on mõne aja pärast kuulda, kuidas ARK hakkab jõuga selliseid autosid taas registrist kustutama.
Arvata on, et seal seisab hingekirjas suur hulk endiseid kolhooside-sovhooside ja hingusele läinud ühismajandite ning ärastatud riigiettevõtete tehnikat.



OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Kurvastusega peab tõdema, et õnnetu \"raskeveoki maks\" on siis lõpuks käiku lükatud.

Rõõmustamiseks on tõesti põhjust vähe, seda eriti 1075 kroonist kvartaliarvet saadesSadSadSad

Oleks siis auto kasutuses ja liiguks teedel, aga ei... maksma peab ka seisva auto eest. Kujutan ette rõõmuhõiskeid inimes(t)e poolt, kellel kümneid veokaid õuel, neid siis nii müügiks, kui ka pool muuseumiväärtusega liikureid.
Ei jää vist rohekm variante, kui liikur arvelt maha võtta.

al,
ps. läheks võtaks end potentsiaalse vägistajana arvele, sest kuriteovahend on ju olemas ???


Vasta
#3

al Kirjutas:Oleks siis auto kasutuses ja liiguks teedel, aga ei... maksma peab ka seisva auto eest. Kujutan ette rõõmuhõiskeid inimes(t)e poolt, kellel kümneid veokaid õuel, neid siis nii müügiks, kui ka pool muuseumiväärtusega liikureid.
Ei jää vist rohekm variante, kui liikur arvelt maha võtta.
Ma ei ole antud seduse tektsi lugenud,kuid kas see kehtib ka \"mustade numbritega \" autodele?
Kui jah, siis kus on uunikkuklubide meeste silmad-kõrvad olnud antud seaduse tegemise ajal?

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#4

§8. Maksuvabastused

Raskeveokimaksust on vabastatud kaitseväe, Kaitseliidu, piirivalve, politseiasutuste ning riigi ja kohaliku omavalitsuse tuletõrje- ja päästeasutuste raskeveokid.

ütleb selline seadus:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=693680

Ma ei saa kuskilt otsast aru, et uunikumid miskit erilised oleks.

jõudu eesti vabariik...


Vasta
#5

Isegi kui \"musta numbriga\" auto oleks maksust vabastatud, ei aita see tegijaid paraku kuigipalju edasi. Peab ju auto üldjuhul õige mitu(kümmend) aastat seisma enne kui tolle musta pleki vääriliseks tunnistatakse.

edit: Järelikult, niikaua kui veel ilma suurema jamata (siis metallihundipassita) saab autosid registrist maha võtta, tuleb seda siva teha ja euro-onude eest peitu viia.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#6

Lugege ka nimetatud seaduse § 1, nimelt uunikud ei ole \"veoste vedamiseks\" vaid vanatehnika harrastamiseks. Ainsana on probleem tekkinud Tartu Ikarus Lux-iga sest see on arvel reisijate veo ettevõttes reisijate veoks, aga üle piiri minekuks on vaja reisijate veoks vajalikke pabereid, mida nii vanadele ei anta. Seega hetkel aitaks ainult omaniku vahetus ja teadmine, et bussis pileteid müüa ei saa. Sarnane seis tekib ka siis kui hakata uunikut taksoks tegema.
Seega uunikutel on teine otstarve kui kasumi teenimine sihtotstarbelise tarbeesemena. See muidugi ei tähenda, et Te oma 51-ga heinapalle ei võiks vedada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Rahu, ainult rahu.Raskeveoki maks on kohustuslik ainult üle 12t reg.massiga N kategooria sõidukil.Järelikult jäävad välja bussid ja 51,52 ja isegi Uraalid (peaks olema üle 11 kopikatega).
Korrastamine hõlmab neid kellel on need n.n vanad passid (ühestükis ja helesinised,mitte valged ega rohelised).Nii sain ma aru.
Vasta
#8

Eile s.o 02.02.2005 käis mul kodus ARK spetsialist määramas GAZ 69 aastast 1958 tüübikoodi ja tõdes kohapeal ,et teh.passi tuleb muudatus ,kõik GAZ 69 (mitte GAZ 69Ad ) on edaspidi kahe(2) kohalised juht+kõrvalistuja,küljega sõidusuunas olevad istmed nüüd EU aja enam arvesse ei läheSad
Kas kellegil veel samasugune juhus olnud?
Vasta
#9

Krt, see on siis juba teine kord kui nad G69 istekohtade arvu kärbivad, mul on sel passis 6 kohta 8 asemel...
Vasta
#10

Piibur Kirjutas:Lugege ka nimetatud seaduse § 1, nimelt uunikud ei ole \"veoste vedamiseks\" vaid vanatehnika harrastamiseks.

Kas vanatehnika harrastamise alla mahuvad näiteks ka:

- vanatehnika hoiuruumi/-hoone ehituse/remondi jaoks vajaliku ehitusmaterjali vedamine vanasõidukist veoautoga?
- vanasõidukite transport (nt miski sõiduauto veoauto kastis)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Endal gaz 69 aga passis 8 kohta. Ega nad nüüd ei lase passivahetust teha??? Krt see küll meeldiv ei oleks.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#12

ARK ametnik tuleb otsejoones pe...se saata. EL määrused ja TjaSM määrus nr.50 kehtivad AINULT uuematele autodele, kui 25 aastat. Seega ära lase ennast otseselt petta, ARK võib ennast sõna otseses mõttes põlema panna(moodne värk, noh. Nagu EL ise). ARK peab passi kirjutama TÄPSELT ned andmed, mis on tehasest konkreetsele autole antud. Võtad raamatu kaasa ja läheb kirja 8 kohta ilma igasuguse jututa.
See on TÄPSELT sama teema, nagu nende talverehvidega. Tegin järelpärimise ministeeriumile ja sealt tulnud vastus ütles üheselt, et määrus 50 ei kehti vanasõidukitele v.a. nõuded varustusele ja keskkonnaministri määrus müra ja heitgaaside kohta. Kuid enne aastat 1972 toodetud autod on isegi nendest nõuetest priid, peavad vastama jällegi AINULT tehaseandmetele. Need on faktid, mida ARK eitada ei saa.
Vasta
#13

Täna toetuse eest,lähen siis reede hommikul neile asja selgitama.
Küsimus selline kust ma leiaksin GAZ 69 tehaseandmed,et ma saaks seal ARKis ennast ka peale füüsilise kaitse ka kuidagi teoreetiliselt kaitstaCool


Vasta
#14

volvo Kirjutas:Täna toetuse eest,lähen siis reede hommikul neile asja selgitama.
Küsimus selline kust ma leiaksin GAZ 69 tehaseandmed,et ma saaks seal ARKis ennast ka peale füüsilise kaitse ka kuidagi teoreetiliselt kaitstaCool

Väga hea! Gaz69-mehed, liitugem (ja teised vanaraualised kah)! Mul 69-ga sama mure. Ja passis 5+1 kohta. Tahan 8-t. Põhimõtte pärast. Ja julgust saades PlyVal\'i ässitusest, tuleb vist tõesti minna ning ARKis oma suur kõht, rusikas ja midagi-ehk-veel letile põrutada ning oma õigust nõuda!

Volvo, Hr. Kuldsaar, ühendame jõud? Wink

Hmm.. mul raamaturiiulis teos: \"KATALOG DETALEI AVTOMOBILEJ GAZ-69, GAZ-69A, UAZ-450, UAZ-450A I UAZ-450D\",
välja antud \"Izdatelstvo \"Mashinostroenie\"\" poolt Moskvas 1968.
Kohe alguses on tabelid nende 5 auto andmetega. Tabeli esimese osa \"Obshie dannõe\" esimene lõik ütleb: \"Tshislo mest (vkljutshaja mesto voditelja\") > Gaz69 > 8

Kas selle raamatu ettenäitamine midagi ARKis annab, või peab midagi ametlikumat olema?
Vasta
#15

ARK inimesed alustagu oma määruse lugemist kohe algusest. Seal on selgelt kirjas, millele see kehtib ja millele mitte.
Leidsin üles kirjavahetuse ministeeriumiga:

Tere hr Veski!

Vastuseks Teie küsimusele teatame, et olete jõudnud õigele järeldusele. Teie poolt nimetatud teede- ja sideministri 10.05.2001. a määruse nr 50 \"Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded\" § 2 lõikes lisas 1 ja lisas 2 kehtestatatud nõuded, mis reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise, v.a ratastraktor, liikurmasin ja nende haagise, tehnoseisundile (ka nõuded rehvidele) ja varustusele esitatavaid nõudeid , ei laiene 25- aastasele ja vanemale sõidukile v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal.

Lugupidamisega
Tiit Ader
Veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist
Teede- ja raudteeosakond

-----Original Message-----
From: Priit Vene Sent: 25. november 2004. a. 13:05
To: AndresSoots (E-mail); Rein Einer (E-mail); Tiit Ader; Vello Mäeots
Subject: FW: Alates järgmisest aastast peavad taastamata autorehvid olema sertifitseeritud

Tere,

Tiit. palun koosta vastus koostöös Vello ja ARK\'ga.

Terv,

Priit

-----Original Message-----
From: Anu Hallik-Jürgenstein Sent: 25. november 2004. a. 11:45
To: Priit Vene
Subject: FW: Alates järgmisest aastast peavad taastamata autorehvid olema sertifitseeritud

Tere Priit!

saadan Sulle mõne küsimuse.

terv
anu

Tere.

Seoses Teie poolt saadetud pressiteatega oleks mul üks väga konkreetne küsimus Hr. Priit Venele. Äkki saate minu küsimuse temale edastada? Tahaks Teie pressiteate Autolehte panna, kuid kindlasti sooviks väikese remargi korras rahustada ka vanaauto- ja mootorrattafänne.

Küsimus ise selline:
Uuest aastast on keelatud siis sertifitseerimata rehvide kasutamine. Kuid niipalju, kui mina suudan määrusest nr.50 välja lugeda, kehtib see nõue ainult autode kohta, mis on uuemad, kui 25 aastat. Legendaarseks muutunud määruse lisad 1 ja 2 ei käi uunikumide kohta, sealt on vanadele autodele kohustuslikud ainult punktid, mis reguleerivad autode varustust(tulekustutid, ohukolmnurgad, tõkiskingad jne.). Grupp Rattad ehk rehve ja velgi puudutav ei käi uunikute kohta. Tegelikult ju ei saagi käia, sest autodele sobivaid sertifitseeritud rehve ei ole olemas ning ka velgedele esitatavaid nõudeid ei ole uunikute puhul võimalik täita. Veel peab uunikum vastama Keskkonnaministri poolt määratud ja auto valmistamisaastast olenevate saaste- ja müranormide nõuetele ja see on ka kõik. Kas uuniklaste, kelle hulgas on ka mitmeid juriste, arusaam asjadest on õige? Kindlasti ei plaani propageerida halbade rehvidega sõitmist, kuid on palju selliseid vanu autosid ja ka mootorrattaid, millele lihtsalt ei ole võimalik kaasaegseid rehve muretseda.

Pisike copy antud määrusest:
§ 2. Nõuded sõidukile
(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:
1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;
2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;
3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded *ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile*, v.a nõuded *varustusele* ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal;

Priit Veski
Autolehe toimetaja
Klubi UNIC juht
5299160
priit.veski@presshouse.ee
Vasta
#16

Sõbrad!

Muudatuste tegemisel tehnilisse passi märgitakse olemasolevate kohtade arv visuaalse vaatlusega. Kui 69-l ei ole tagumisi pinke hetkel autos, siis ei saa sinna ka üle 2 koha märkida. Kui seal on kõik komplektne, siis on seal 8 kohta. Ühel sõbral on taha pandud lühemad pingid ja seal on ka seega vähem kohti. Seda kõike juhul kui on plaanis teha muudatusi olemasolevates andmetes.

Aga kokkuvõttes on plaanis lükata läbi muutus seadustes, et vanatehnika ei käiks üldse liiklusseaduse alla nagu kaitsejõudude sõidukid vaid kõik vajaliku kehtestaks kultuuriminister eraldi määrusega. Jamasid oleks vähem. Asjaajamine võtab lihtsalt pisut aega.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Piibur Kirjutas:Sõbrad!

Muudatuste tegemisel tehnilisse passi märgitakse olemasolevate kohtade arv visuaalse vaatlusega. Kui 69-l ei ole tagumisi pinke hetkel autos, siis ei saa sinna ka üle 2 koha märkida. Kui seal on kõik komplektne, siis on seal 8 kohta. Ühel sõbral on taha pandud lühemad pingid ja seal on ka seega vähem kohti. Seda kõike juhul kui on plaanis teha muudatusi olemasolevates andmetes.

Aga kokkuvõttes on plaanis lükata läbi muutus seadustes, et vanatehnika ei käiks üldse liiklusseaduse alla nagu kaitsejõudude sõidukid vaid kõik vajaliku kehtestaks kultuuriminister eraldi määrusega. Jamasid oleks vähem. Asjaajamine võtab lihtsalt pisut aega.


Eilse seisuga olid mul igatahes kõik ismed nii nagu tehasest paigaldatuna tulid, seega jääb mõistatuks miks mulle ikkagi neid kahte istekohta pähe määritakse.
Vasta
#18

Huvitav, minuarust pole \"visuaalne vaatlus\" kuigi täpne moodus auto istekohtade arvu määramiseks (üks mees vaatab, et \"oh siia läheb 10 inimest ära küll\" ja teine \"krt üle ühe paksu küll ei mahu\"). Minu masinal olid ka passi vahetamise ajal kõik istmed küljes nagu originaalis ja vene passis 8 kohta, ometi trükiti uude 6. Aga noh, mul tuleb nagunii ARK\'is käia tehnilist passi muutmas, kuna auto sai teist värvi värvitud kui seal kirjas, eks siis saab nendega seal kraagelda antud teemal (\"kus mu auto istekohad on krt!!\") Smile
Vasta
#19

volvo Kirjutas:Eile s.o 02.02.2005 käis mul kodus ARK spetsialist määramas GAZ 69 aastast 1958 tüübikoodi ja tõdes kohapeal ,et teh.passi tuleb muudatus ,kõik GAZ 69 (mitte GAZ 69Ad ) on edaspidi kahe(2) kohalised juht+kõrvalistuja,küljega sõidusuunas olevad istmed nüüd EU aja enam arvesse ei läheSad
Kas kellegil veel samasugune juhus olnud?
Juhus oli isal kui Gaz 22-l oli vaja NL numbrid uute vastu vahetada ja uued dok. saada. Tuli ka ARK spetsialist kohale ja vaatas auto üle, isa ütles et kohti on 7(kolm rida istmeid), spetsialist vist isegi nõustus kuid lõpuks ikkagi selgus et kirja läks VIST VIIS. Asi jäeti lahtiseks(sõna vist), kuid kirja läks dok-i ikkagi viis, kuna istmeid polnud samas garaazis siis ei saanud ka näidata et nii palju neid kohti(istmeid) on, kuigi originaalid viimase rea istme kinnitused on olemas(küljes). ARK-st öeldi et kord nädalas käib koos ekspertkomisjon ja et sinna tuleks selgitama(vaidlema), kuna nende andmeil pole Volgas olnud nii palju kohti. Kui isa ütles et tal on originaal raamat olemas kus on pildid sellisest Volgast kus on 7 kohta siis selle peale öeldi et nemad sellist raamatud EI TUNNISTA!
Vasta
#20

peaks proovima, kuidas mu \"rahvamaja\" registrimuudatused läbi viiakse.
Passis 5 kohta, tegelikkuses 6, aga originaalistmed olemas ja sinna mahuks 10...


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne