Postitused: 2,115
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
04-04-2004, 23:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-04-2004, 23:09 PM ja muutjaks oli
IIIFFFAR.)
Isegi kui \"musta numbriga\" auto oleks maksust vabastatud, ei aita see tegijaid paraku kuigipalju edasi. Peab ju auto üldjuhul õige mitu(kümmend) aastat seisma enne kui tolle musta pleki vääriliseks tunnistatakse.
edit: Järelikult, niikaua kui veel ilma suurema jamata (siis metallihundipassita) saab autosid registrist maha võtta, tuleb seda siva teha ja euro-onude eest peitu viia.
Terv. Ivar
loll on loll olla.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Lugege ka nimetatud seaduse § 1, nimelt uunikud ei ole \"veoste vedamiseks\" vaid vanatehnika harrastamiseks. Ainsana on probleem tekkinud Tartu Ikarus Lux-iga sest see on arvel reisijate veo ettevõttes reisijate veoks, aga üle piiri minekuks on vaja reisijate veoks vajalikke pabereid, mida nii vanadele ei anta. Seega hetkel aitaks ainult omaniku vahetus ja teadmine, et bussis pileteid müüa ei saa. Sarnane seis tekib ka siis kui hakata uunikut taksoks tegema.
Seega uunikutel on teine otstarve kui kasumi teenimine sihtotstarbelise tarbeesemena. See muidugi ei tähenda, et Te oma 51-ga heinapalle ei võiks vedada.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 16
Teemad: 0
Liitus: Nov 2003
Maine:
0
Rahu, ainult rahu.Raskeveoki maks on kohustuslik ainult üle 12t reg.massiga N kategooria sõidukil.Järelikult jäävad välja bussid ja 51,52 ja isegi Uraalid (peaks olema üle 11 kopikatega).
Korrastamine hõlmab neid kellel on need n.n vanad passid (ühestükis ja helesinised,mitte valged ega rohelised).Nii sain ma aru.
Krt, see on siis juba teine kord kui nad G69 istekohtade arvu kärbivad, mul on sel passis 6 kohta 8 asemel...
Postitused: 560
Teemad: 58
Liitus: Oct 2002
Maine:
5
Endal gaz 69 aga passis 8 kohta. Ega nad nüüd ei lase passivahetust teha??? Krt see küll meeldiv ei oleks.
Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Postitused: 4,158
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
55
ARK ametnik tuleb otsejoones pe...se saata. EL määrused ja TjaSM määrus nr.50 kehtivad AINULT uuematele autodele, kui 25 aastat. Seega ära lase ennast otseselt petta, ARK võib ennast sõna otseses mõttes põlema panna(moodne värk, noh. Nagu EL ise). ARK peab passi kirjutama TÄPSELT ned andmed, mis on tehasest konkreetsele autole antud. Võtad raamatu kaasa ja läheb kirja 8 kohta ilma igasuguse jututa.
See on TÄPSELT sama teema, nagu nende talverehvidega. Tegin järelpärimise ministeeriumile ja sealt tulnud vastus ütles üheselt, et määrus 50 ei kehti vanasõidukitele v.a. nõuded varustusele ja keskkonnaministri määrus müra ja heitgaaside kohta. Kuid enne aastat 1972 toodetud autod on isegi nendest nõuetest priid, peavad vastama jällegi AINULT tehaseandmetele. Need on faktid, mida ARK eitada ei saa.
Postitused: 4,158
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
55
ARK inimesed alustagu oma määruse lugemist kohe algusest. Seal on selgelt kirjas, millele see kehtib ja millele mitte.
Leidsin üles kirjavahetuse ministeeriumiga:
Tere hr Veski!
Vastuseks Teie küsimusele teatame, et olete jõudnud õigele järeldusele. Teie poolt nimetatud teede- ja sideministri 10.05.2001. a määruse nr 50 \"Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded\" § 2 lõikes lisas 1 ja lisas 2 kehtestatatud nõuded, mis reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise, v.a ratastraktor, liikurmasin ja nende haagise, tehnoseisundile (ka nõuded rehvidele) ja varustusele esitatavaid nõudeid , ei laiene 25- aastasele ja vanemale sõidukile v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal.
Lugupidamisega
Tiit Ader
Veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist
Teede- ja raudteeosakond
-----Original Message-----
From: Priit Vene Sent: 25. november 2004. a. 13:05
To: AndresSoots (E-mail); Rein Einer (E-mail); Tiit Ader; Vello Mäeots
Subject: FW: Alates järgmisest aastast peavad taastamata autorehvid olema sertifitseeritud
Tere,
Tiit. palun koosta vastus koostöös Vello ja ARK\'ga.
Terv,
Priit
-----Original Message-----
From: Anu Hallik-Jürgenstein Sent: 25. november 2004. a. 11:45
To: Priit Vene
Subject: FW: Alates järgmisest aastast peavad taastamata autorehvid olema sertifitseeritud
Tere Priit!
saadan Sulle mõne küsimuse.
terv
anu
Tere.
Seoses Teie poolt saadetud pressiteatega oleks mul üks väga konkreetne küsimus Hr. Priit Venele. Äkki saate minu küsimuse temale edastada? Tahaks Teie pressiteate Autolehte panna, kuid kindlasti sooviks väikese remargi korras rahustada ka vanaauto- ja mootorrattafänne.
Küsimus ise selline:
Uuest aastast on keelatud siis sertifitseerimata rehvide kasutamine. Kuid niipalju, kui mina suudan määrusest nr.50 välja lugeda, kehtib see nõue ainult autode kohta, mis on uuemad, kui 25 aastat. Legendaarseks muutunud määruse lisad 1 ja 2 ei käi uunikumide kohta, sealt on vanadele autodele kohustuslikud ainult punktid, mis reguleerivad autode varustust(tulekustutid, ohukolmnurgad, tõkiskingad jne.). Grupp Rattad ehk rehve ja velgi puudutav ei käi uunikute kohta. Tegelikult ju ei saagi käia, sest autodele sobivaid sertifitseeritud rehve ei ole olemas ning ka velgedele esitatavaid nõudeid ei ole uunikute puhul võimalik täita. Veel peab uunikum vastama Keskkonnaministri poolt määratud ja auto valmistamisaastast olenevate saaste- ja müranormide nõuetele ja see on ka kõik. Kas uuniklaste, kelle hulgas on ka mitmeid juriste, arusaam asjadest on õige? Kindlasti ei plaani propageerida halbade rehvidega sõitmist, kuid on palju selliseid vanu autosid ja ka mootorrattaid, millele lihtsalt ei ole võimalik kaasaegseid rehve muretseda.
Pisike copy antud määrusest:
§ 2. Nõuded sõidukile
(1) Teeliikluses osaleva sõiduki tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kehtestatakse järgmiselt:
1) pärast 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud või kantavale sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 1;
2) enne 1997. aasta 1. jaanuari liiklusregistrisse kantud sõidukile kehtivad nõuded on toodud lisas 2;
3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded *ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile*, v.a nõuded *varustusele* ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal;
Priit Veski
Autolehe toimetaja
Klubi UNIC juht
5299160
priit.veski@presshouse.ee
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Sõbrad!
Muudatuste tegemisel tehnilisse passi märgitakse olemasolevate kohtade arv visuaalse vaatlusega. Kui 69-l ei ole tagumisi pinke hetkel autos, siis ei saa sinna ka üle 2 koha märkida. Kui seal on kõik komplektne, siis on seal 8 kohta. Ühel sõbral on taha pandud lühemad pingid ja seal on ka seega vähem kohti. Seda kõike juhul kui on plaanis teha muudatusi olemasolevates andmetes.
Aga kokkuvõttes on plaanis lükata läbi muutus seadustes, et vanatehnika ei käiks üldse liiklusseaduse alla nagu kaitsejõudude sõidukid vaid kõik vajaliku kehtestaks kultuuriminister eraldi määrusega. Jamasid oleks vähem. Asjaajamine võtab lihtsalt pisut aega.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 3,116
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
peaks proovima, kuidas mu \"rahvamaja\" registrimuudatused läbi viiakse.
Passis 5 kohta, tegelikkuses 6, aga originaalistmed olemas ja sinna mahuks 10...