Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.

(15-02-2017, 12:09 PM)aksel73 Kirjutas:  Maanteeametis peab omanikuvahetuse vormistama 5.päeva jooksul, kui hakate autot maanteeliikluses kasutama, kui lükkate auto garaazi või põllule seisma ei ole seda ümbervormistamise kohustust.
Allan

Samas, kui sõidad "Mart Sambliku" autoga ringi, siis keegi volitust ei nõua. Suuline volitus on ok.
Ja patrull ju müügitehingust midagi ei tea.
Nonsenss ju.

P.S. Kus see 5 päevane nõue üldse kirjas on?

.
Vasta

(15-02-2017, 13:41 PM)stihl Kirjutas:  Samas, kui sõidad "Mart Sambliku" autoga ringi, siis keegi volitust ei nõua. Suuline volitus on ok.
Ja patrull ju müügitehingust midagi ei tea.
...

Ja ongi OK. Cool Kogu kirjalike volituste teema oli ju jama. Vaevalt ma ainus oli, kel alati vajalikud volitused segase allkirjaga olemas olid.

Praegune kord, kus kõik on õige seni, kuni pole valeks tunnistatud, on ju vägagi OK. 

Ma huvi pärast küsisin poolkodustatud kordnikult, kuidas ja kas üldse nad seda "võõrandamisest teatamist" näevad. Vastust veel ei ole...
Vasta

Mõnes mõttes ju hea, et enam mingite volitustega jahmerdama ei pea. Volitus ongi suvalisel Matil see, kui ta liimitsale auto originaalpabereid ette näidata saab. Kui muidugi on seda õnne ja peatatakse millalgi. Hetkel ei meenugi, millal eestis keegi dokustaatide kontrolliks kinni on pidanud - 10 aastat tagasi ehk. Omanik ise ei pea enam üldse midagi kaasas kandma(auto pabereid). Mul küll igaks juhuks koopiad ikka ühes, endal nagu vähe kindlam tunne siis, saab vähemalt jooksvalt vaadata millal ÜV lõppeb või kindlustusleping.
Vasta

(15-02-2017, 13:41 PM)stihl Kirjutas:  
(15-02-2017, 12:09 PM)aksel73 Kirjutas:  Maanteeametis peab omanikuvahetuse vormistama 5.päeva jooksul, kui hakate autot maanteeliikluses kasutama, kui lükkate auto garaazi või põllule seisma ei ole seda ümbervormistamise kohustust.
Allan

Samas, kui sõidad "Mart Sambliku" autoga ringi, siis keegi volitust ei nõua. Suuline volitus on ok.
Ja patrull ju müügitehingust midagi ei tea.
Nonsenss ju.

P.S. Kus see 5 päevane nõue üldse kirjas on?

.

Äsja lugesin mnt.ee lehel, mingit artiklit, kus oli kirjas, et peale o/m lepingu sõlmimist, peab tehingu vormistama 5 p. jooksul, ehk siis "ark" ei aktsepteeri vanemat lepingut (kuigi... mis see nende asi on?). Omanikul on veel õigus auto registreerimata jätmisel 5p jooksul, tehing tingimusteta tagasi pöörata.
hetkel leidsin ainult siukse artikli.


Vasta

(15-02-2017, 20:14 PM)hulgus Kirjutas:  Äsja lugesin mnt.ee lehel, mingit artiklit, kus oli kirjas, et peale o/m lepingu sõlmimist, peab tehingu vormistama 5 p. jooksul, ehk siis "ark" ei aktsepteeri vanemat lepingut (kuigi... mis see nende asi on?). Omanikul on veel õigus auto registreerimata jätmisel 5p jooksul, tehing tingimusteta tagasi pöörata.
hetkel leidsin ainult siukse artikli.

Eks need meie seaduseloomejobud tõmbasidki eurost mingi copy-paste üle ja oma peaga väga juurde ei mõelnud.
Nagu tavaliselt.


.
Vasta

spetsialistid ostavad autosid juba nii, et jätavad ostja andmed ja kuupäeva ostumüügilepingus kirjutamata. Siis läheb see "kiirmüügihinnaga" kuskile müüki, võibolla tehakse silikoonõliga välimus ilusamaks ja liigub nii edasi, vahendaja saab soti vahelt.
Vasta

Üldiselt müügilepingutega skeemitamine on tavaline teema juba ammust ajast. Kuid selle uue seaduse valguses ei kao,skeemitajad kuhugi ära. Pigem kannatavad ausad inimesed,kes soovivad oma vana auto müüa ära,enne kui selle olude sunnil peavad vanametalli viima.Mingit rakenduslikku seadust ei ole,mis võimaldaks skeemitajaid karistada. 



 Minu arust on selle seaduse varjus siiski löögi all,mitte vaid 90date vanaraud vaid tegelikult kõik vanatehnikaga seonduv.
Edaspidi on siis nii,kui ümber ei kirjuta omaniku nina all autot: siis  ei saa,kõik! Samuti tuleb ostjal kanda ka registreerimise kulud,mis on meie oludse täiesti tavaline. Seega on omanikul kaks varianti,kas lasta hinda sellevõrra alla või jääb enamasti jäigalt enda seatud hinna juurde. Mul on kahju eelkõige nendest,kes on 20.a ja nooremad,sest neil läheb küllalt raskeks leida vanatehnikat,mis oleks nendele taskukohane(need,mis alles jäävad on edaspidi kordades kallimad autod,kui praegu). Suurte Kw VAG autod ja ka ameerika masinad on edaspidi suurema hinnasurve ja löögi all. Seega selle seaduse ,hapud viljad avalduvad juba 1.a peale selle jõustumist.
Muidugi minu "möla" võib ignoreerida aga on selge,et selline seadusemuudatus mõjutab meid kõiki edaspidi ja mitte positiivses suunas.


Vasta

Tutvustan sellist müügijärgsetest muredest lahtisaamise protseduuri.

https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreeri...-teatamine

Müüsid auto maha ja see ei ole teatud perioodi järel E-maanteameti Sinu sõidukite loetelust kadunud ning ostja pole ka sellele E-maanteeameti omanikuvahetusele 5 päeva jooksul reageerinud?
Laadi lingilt alla see taotlus.
Täida ära ja digi-allkirjasta. 
Skänneeri sisse ka müügileping.
Saada need kaks faili info@mnt.ee
Järgmine päev saad meili vastu, et sul pole enam seda autot. 

Protseduur ei sobi, kui Sa pole piisavalt kaasaegne inimene ja ei oma ka kaasaegseid sugulasi, kes omaks skännerit (või fotokaga nutitelefoni) ja oskaks näiteks ID-kaardi tarkvara uuendada jms segaseid asju teha ...
Vasta

See toimib ainult siis kui oled omanikuna ka ARK arvutis kirjas.
Kui oled selles ostjate-müüjate ketis juba mitmes omanik ja soovid täita oma kodaniku kohust, siis ARK saadab pikalt. Väidavad, et omanikuvahetusest saab teavitada ainult nende REGISTRIS kirjas olev omanik. Olenemata, et sul kõik paprid olemas. 
On keegi veel sellega kokku puutunud ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(16-02-2017, 15:04 PM)spitfire Kirjutas:  See toimib ainult siis kui oled omanikuna ka ARK arvutis kirjas.
Kui oled selles ostjate-müüjate ketis juba mitmes omanik ja soovid täita oma kodaniku kohust, siis ARK saadab pikalt. Väidavad, et omanikuvahetusest saab teavitada ainult nende REGISTRIS kirjas olev omanik. Olenemata, et sul kõik paprid olemas. 
On keegi veel sellega kokku puutunud ?
Kas probleem on selles, et registrijärgne omanik saab O-M lepinguga masina võõrandamisest teatada (võõrandatud nt. Ants B.-le). Aga järgmine O-M järgne omanik (Ants B.) enam sama teha ei saa (nt. teatada võõrandamisest O-M lepingu alusel edasi Kalle C.-le)? Et selle toimingu tegemiseks oleks Ants B. pidanud auto vahepeal enda nimele registreerima?
Ning kui Kalle C. sõidukit enda nimele ei kirjuta (kahe O-M lepingu alusel) siis jääb masin "igaveseks" ARK-is Ants. B-le võõrandatuks?

Kui ongi nii, siis huvitav millistele seadusepunktidele keeldumisega viidatakse?
Vasta

(16-02-2017, 15:04 PM)spitfire Kirjutas:  See toimib ainult siis kui oled omanikuna ka ARK arvutis kirjas.
Kui oled selles ostjate-müüjate ketis juba mitmes omanik ja soovid täita oma kodaniku kohust, siis ARK saadab pikalt. Väidavad, et omanikuvahetusest saab teavitada ainult nende REGISTRIS kirjas olev omanik. Olenemata, et sul kõik paprid olemas. 
On keegi veel sellega kokku puutunud ?

Ütleme nii, et Riigi vaatevinklist ei ole Sina sellisel juhul korrektselt käitunud omanik, kuna pole oma lepingupatakat kaasa võtnud ja ARK'i kohale läinud, et auto oma nimele registreerida.
Mina inimesena saan aru, et mõnikord pole see majanduslikult mõistlik, aga Sul on võimalus minna ARK'i, kulutada aega, paberi, tasuda lõivud ja registreerid omale auto. Ja siis kohe võõrandad sellele järgmisele.
Smile õudselt tobe, aga riik eeldab, et me kõik nii käituks.
Vasta

(16-02-2017, 15:39 PM)Kjen Kirjutas:  
(16-02-2017, 15:04 PM)spitfire Kirjutas:  ...Kui oled selles ostjate-müüjate ketis juba mitmes omanik ja soovid täita oma kodaniku kohust, siis ARK saadab pikalt. Väidavad, et omanikuvahetusest saab teavitada ainult nende REGISTRIS kirjas olev omanik...
Ütleme nii, et Riigi vaatevinklist ei ole Sina sellisel juhul korrektselt käitunud omanik, kuna pole oma lepingupatakat kaasa võtnud ja ARK'i kohale läinud, et auto oma nimele registreerida...
Aga kui auto ostust 5 päeva jooksul (ümberregamise aeg) sõiduki edasi müüd O-M lepinguga, siis ei ole ju kohustust vahetult enne oma nimele registreerida? Kui oleks selline seadus olemas (enne edasimüümist pead oma nimele regama) siis ei saakski ju olla mitme üksteisele järgneva O-M lepinguga masinaid ning poleks ka käesolevat probleemi Big Grin
Vasta

(16-02-2017, 16:15 PM)mossepower Kirjutas:  Aga kui auto ostust 5 päeva jooksul (ümberregamise aeg) sõiduki edasi müüd O-M lepinguga, siis ei ole ju kohustust vahetult enne oma nimele registreerida? Kui oleks selline seadus olemas (enne edasimüümist pead oma nimele regama) siis ei saakski ju olla mitme üksteisele järgneva O-M lepinguga masinaid ning poleks ka käesolevat probleemi Big Grin

Kõik või peaaegu kõik on ikka kuskil kirjas Smile
Aga alati jäävad tõlgendamise küsimus, arusaamise küsimus ja sanktsioonide küsimus.
https://www.riigiteataja.ee/akt/102092016003

[Määrus reguleerib Eestis registreerimisele kuuluva ning teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk) liiklusregistrisse (edaspidi register) kandmist, registriandmete muutmist ning registrist kustutamist.]

[Sõiduki registriandmete muutmist tuleb taotleda viie tööpäeva jooksul alates andmete muutumisest.]

[Kui sõiduki omand on tehinguga üle läinud kahel või enamal korral ja see ei kajastu registris, tuleb vajadusel esitada nimetatud tehinguid kajastavad seaduslikku omandamist tõendavad dokumendid.]

[Maanteeamet kustutab sõiduki ajutiselt registrist, kui:
 1) sõiduki võõrandamisest on teatatud käesoleva määruse § 7 lõikes 8 või 81 nimetatud viisil, kuid omandaja ei ole viie tööpäeva jooksul esitanud taotlust sõiduki registriandmete muutmiseks;]
Vasta

Mina olen saanud oma päringule vastuse, MNT ameti klienditeenindusest  17. oktoober 2016 11:47.
Pakkusin ka varianti, et saan skännida ja saata.
/...võõrandamisest teatamist saab teostada ainult isiklikult büroosse pöördudes... ...ametnik teeb originaal ostu-müügilepingust koopia.../
Vasta

(16-02-2017, 16:50 PM)samodelkin Kirjutas:  Mina olen saanud oma päringule vastuse, MNT ameti klienditeenindusest  17. oktoober 2016 11:47.
Pakkusin ka varianti, et saan skännida ja saata.
/...võõrandamisest teatamist saab teostada ainult isiklikult büroosse pöördudes... ...ametnik teeb originaal ostu-müügilepingust koopia.../

Trükid sisse uue omaniku isikukoodi ja kõik.  Pole milgeid skännereid vaja
Vasta

(16-02-2017, 19:44 PM)klemm Kirjutas:  Trükid sisse uue omaniku isikukoodi ja kõik.  Pole mingeid skännereid vaja

Päris nii õnneks ei ole. Muidu sokutad mõne oma "müüdud", kuid vormistamata jäänud rondi suvalisele isikule/isikukoodile, mille netist leiad. Kasutatav "isikukood" peab ikka võõrandamist kinnitama ka - kui jutt käib elektroonilisest omanikuvahetuse/võõrandamise vormistamisest. 
Võõrandamisest teatamise korral büroosse pöördumisel ei peagi midagi küsima, vaid võib saata müügilepingu(foto) ja võõrandamise taotluse lihtsalt MNT e-posti peale. Testitud, toimib.

Läheb juba üsna OT, ei teagi kuidas nüüd teema juurde tagasi tulla Smile Aga kuniks pole reaalselt seadusemuudatust, pole tegelikult ka teemat, vaid niisama tolmu keerutamine.
Vasta

Uuesti läbi lugedes ja teistmoodi mõeldes sain asjast vist ikka alguses valesti aru. Probleem vist ikka selles, et kodanik on kuskil keskel järgnevate omanike ahelas ning tema O-M lepingus olev müüja nimi ei kattu ARK-ile teadaolevate andmetega ning tema soovib oma dokumendi "vahele pista" ning seda ARK ei aksepteeri.

Aga siin pole ju karta ega muretseda midagi. Tuleb lihtsalt jätta leping alles ja kui kunagi küsima hakatakse, nt. parkimistrahvide pärast kui müügilepingud on otsaga sinuni jõudnud, siis saab teatepulga edasi anda enda O-M lepingu järgsele ostjale.

Seda süsteemi mitmetes autofoorumites arutatud ja siin saab jääda kannatajaks see tegelane, kellel enam O-M lepingut/kontakte järgmise ostjaga enam alles pole, siis on jah trahvid/auto probleemid viimase O-M lepingu järgse tegelase kaelas.

Aga jaa minu toodud näites saab ikkagi Ants B. teatada võõrandamisest Kalle C.-le kui algne omanik on Ants. B-le võõrandamisest ARK-i teatanud. Mitte et auto nüüd igaveseks Ants B.-le jääks kui Kalle C. sellega kunagi ise ei kavatseks tegeleda.
Seepärast alguses ei saanudki probleemile pihta, et kuidas selline asi saab võimalik olla.

Aga teemasse ka. Vanatehnika seisukohalt mina ei usu, et automaks seda ala märkimisväärselt puudutab.Vanatehnika ja selle säilimise eesmärgil hooldatava, remonditava ja heades tingimustes hoiustatava auto/sõiduki omamine läheb ajapikku palju-palju kulukamaks kui see maks ning kokkuvõttes kaob see üsna tühise osana sinna ära.
Kui aga plaanis miinimum rahaga vana auto osta, et kalla ja talla režiimis sõita (kui väga vaja siis traadiga parandada), siis ka kindlasti on automaks (nt. AUDI 80 (1992) 2.0 66kW 32 euri) määrav, aga siis ei saa ka eriti vanatehnikast (pikas ja säilimise perspektiivis) rääkida.

Igapäeva praktilise sõiduauto omaniku kohapealt mõjub uus maks muidugi ebameeldiva ja tujurikkuvana ja võiks muidugi olemata olla. Vanatehnika kohapealt arvan, et kui nüüd jääb mõni 500 eurine vana auto seepärast ostmata, et uus omanik ei raatsi 50 euri maksu maksta, siis pikas perspektiivis vahet pole- auto saatus oleks nukker niikuinii.
Oma projektidele varuosadeks või angaari "pensionisambasse seisma" ostetavaid autosid aga ei peagi ju oma nimele kirjutama. Eelmine omanik teatab võõrandamisest ja kui sa autoga liikluses sõita ei kavatse siis ta võib ju O-M lepinguga ka samahästi sinu oma olla, vähemalt seni kuni pole ranget kohustust ümberregamiseks Big Grin
Vasta

(16-02-2017, 15:39 PM)Kjen Kirjutas:  
(16-02-2017, 15:04 PM)spitfire Kirjutas:  See toimib ainult siis kui oled omanikuna ka ARK arvutis kirjas.
Kui oled selles ostjate-müüjate ketis juba mitmes omanik ja soovid täita oma kodaniku kohust, siis ARK saadab pikalt. Väidavad, et omanikuvahetusest saab teavitada ainult nende REGISTRIS kirjas olev omanik. Olenemata, et sul kõik paprid olemas. 
On keegi veel sellega kokku puutunud ?

Ütleme nii, et Riigi vaatevinklist ei ole Sina sellisel juhul korrektselt käitunud omanik, kuna pole oma lepingupatakat kaasa võtnud ja ARK'i kohale läinud, et auto oma nimele registreerida.
Mina inimesena saan aru, et mõnikord pole see majanduslikult mõistlik, aga Sul on võimalus minna ARK'i, kulutada aega, paberi, tasuda lõivud ja registreerid omale auto. Ja siis kohe võõrandad sellele järgmisele.
Smile õudselt tobe, aga riik eeldab, et me kõik nii käituks.

Jah, nii ongi. Mina ei saa seda enam oma nimele vormistada, sest ma ei ole enam omanik. Ma ei saa ka võõrandamisest teatada, (kuigi käisin kohal O-M lepingud näpus), sest ARK väitis, et teatada saab ainult see tegelane kes on nende arvutis omanikuna regatud. See ei ole kahjuks mina. Ja ARK ei olnud absull huvitatud teada saama kes siis tegelt on selle pilli omanik. 
Nad ei viidanud mingile punktile, ütlesid konkreetselt, et "kahjuks teatada saab ainult registris olev omanik". Ma ei tea kas ma peaksin muretsema või mitte, aga imestama pani, et asjade tegelik seis kedagi ei koti.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(15-02-2017, 12:09 PM)aksel73 Kirjutas:  
(15-02-2017, 09:17 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ärge ajage segamini Maanteeameti makse ja Kohustusliku liikluskindlustuse makset. Üks on riiklik maks, teine eraettevõtluse maks. Kuna seaduses ei ole ettenähtud karistust, kui ei tee Maanteeametis omanikuvahetust viie päeva jooksul, siis võib edasi jokkitada 17 ostu-müügi lepinguga.

Tere.
Maanteeametis peab omanikuvahetuse vormistama 5.päeva jooksul, kui hakate autot maanteeliikluses kasutama, kui lükkate auto garaazi või põllule seisma ei ole seda ümbervormistamise kohustust.
Allan

Kas selle kohta konkreetset infot kuskilt leiab? Maanteeameti leheküljelt ei leidnud või ei osanud otsida. (just selle " garaazi lükkamise/põllule seisma" kohta).

_____________________________________
Kuldsete kätega soss-sepp.

Vasta

(22-02-2017, 13:51 PM)pljuhkam Kirjutas:  
(15-02-2017, 12:09 PM)aksel73 Kirjutas:  Tere.
Maanteeametis peab omanikuvahetuse vormistama 5.päeva jooksul, kui hakate autot maanteeliikluses kasutama, kui lükkate auto garaazi või põllule seisma ei ole seda ümbervormistamise kohustust.
Allan

Kas selle kohta konkreetset infot kuskilt leiab? Maanteeameti leheküljelt ei leidnud või ei osanud otsida. (just selle " garaazi lükkamise/põllule seisma" kohta).

Natuke ülevalpool TeeTL kirjutas:
(16-02-2017, 16:37 PM)TeeTL Kirjutas:  Kõik või peaaegu kõik on ikka kuskil kirjas Smile
Aga alati jäävad tõlgendamise küsimus, arusaamise küsimus ja sanktsioonide küsimus.
https://www.riigiteataja.ee/akt/102092016003

[Määrus reguleerib Eestis registreerimisele kuuluva ning teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk) liiklusregistrisse (edaspidi register) kandmist, registriandmete muutmist ning registrist kustutamist.]

[Sõiduki registriandmete muutmist tuleb taotleda viie tööpäeva jooksul alates andmete muutumisest.]

[Kui sõiduki omand on tehinguga üle läinud kahel või enamal korral ja see ei kajastu registris, tuleb vajadusel esitada nimetatud tehinguid kajastavad seaduslikku omandamist tõendavad dokumendid.]
...
Olles nüüd mitu korda leti ees seisnud, müts peos, saan seda kinnitada. Natuke tobedalt kõlab: oled O/M lepinguga esimene ostja, pead arvele saamiseks 5p jooksul regama, kusjuures jonnivad, kui leping on vanem. Müüd, paberil korraks naisele, ostad tagasi ja võid 5aasta pärast regada. Õuel võib seista ka ilma lepinguta.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne