Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.

Mis riigist Talupoeg räägib? Eesti vabariigist, kus allveelaevastiku sihtkapitali raames rauda ja vanarauda korjati ja sellega mh ka n.ö vanatehnikale kirves löödi (aurukatlad jne). Või nõukogude võimule, kes nt 1940-1941 tehnika- ja teadusmuuseumile mõeldud tehnikaga üks-null tehti? Või siis hilisemate kampaaniatega raua taaskasutamiseks? Ehk et nii säilitajad, kui taaskasutajad on alati olnud.

Selles on aga absoluutne õigus, et kui maailmas on 15 miljonit Ford T-d siis ei märka seda keegi. Kui on vähe ja väärtustatud siis märgatakse. 

Elu üks seaduspära ongi surelikus. Isegi masinatel.
Vasta

ja kuidas saab teedele ruumi juurde, õnnetusi ja saastamist vähemaks, kui maksustatakse minu
garaasis seisvad autod?
lugupeetud õpetajahärral ka vist asjad natuke sassis?

mul on hetkel seitse autot. kaks on kordamööda sõidus. maksu alla panna. saastavad koledasti.
kolm on ajutiselt arvelt maas. viimati sõitsid krooni ajal. kaks on sõiduvõimelised. ka kiirelt maksu alla. saastavad tohutult.
kaks vanemat sõitsid viimati rubla ajal. ilmselt siiski ka suudaksid ise liikuda. totaalne saastamine, hädasti vaja maksu alla panna.

vihjeks maksukogujatele. mul on kolm tsiklit ka. ja samuti kolm traktorit. ja terve pinu jalgrattaid. neli haagist on ja vedruvanker ja paar rege. täiesti kosmiline saastamine. kohemaid maksu alla ja soovitavalt tagasiulatuvalt.

masendav.
Vasta

(25-04-2018, 22:04 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Kui neid hallmetallikplastmassstangesid oleks vähem ja need oleks raske maksu all, siis oleks teed puhtamad, õnnetusi Tartu maanteel vähem ja mina mahuks rahulikult liiklema.

Et siis mis mõttes ? Kui mul on juhtumisi (ilusas unenäos muidugi) 54 vanaautot ja ma juhtun liiklema Tartu maanteel, siis ma ikke sõidan ÜHEGA neist. Ja ülejäänud 53 seisavad kenasti reas ja reostusega ei tegele.
Ei ole saladus, et ka Eestis on kollektsioone kus on sadakond või enam autot. Ja õnneks mitte üks. Neil on numbrid peal ja nad on registris ja kena on neid vahel ka tuulutada. Ja mul on hää meel seda vana-rauda maanteel näha. Kõikvõimalikud rohelisemad ja vähem rohelised asjapulgad kipuvad alati žongleerima nende numbritega, justkui kõik see masinapark risustaks korraga kõik meie maanteed.
See tänane artikkel on ikka nii üle vindi, et võtab käe lausa rusikasse.. 
Teisest küljest mul ei ole midagi selle vastu kui kasvõi käsu korras lähevad pressi alla kõik 15milkut Ford-T. 

Sõida päälinna ühest otsast teise ja vaata mitu alla 2000 aasta autot liikluses näed ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Kas maksu alla tahetakse panna ka arvelt maas rondid,siis on see esimene riik vist
maamuna peal kus kus loodushoiu probleem lahendatakse ühe hoobiga Big Grin Big Grin Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta

(25-04-2018, 22:40 PM)gruppen Kirjutas:  Mis riigist Talupoeg räägib? Eesti vabariigist, kus allveelaevastiku sihtkapitali raames rauda ja vanarauda korjati ja sellega mh ka n.ö vanatehnikale kirves löödi (aurukatlad jne).

No ma seda esimest mõtlesingi. Aga seal vaadati,et haruldasemad asjad metalliks ei läinud. Nüüd aga kõigil savi....
T.
Vasta

Meil on ilmselt mõisted sassis ja vererõhk tõuseb kõige peale, mille peale peaks hoopis miski muu tõusma.
Meie jaoks on vana auto tähenduseks hobisõiduk, museaalne sõiduk või nö vanatehnika, musta numbri registris olev sõiduk jne. üle 25 aasta vanune sõiduk, mis võib pakkuda huvi kollektsionääridele, või tehnikahuvilistele. Neid ei puutu keegi, vähemalt seni on vabariigi juhtivtöötajad olnud koostööaltid, et kirjutada seadustesse sisse see, et neid ei maksustataks, ei korjataks omaniku teadmata kokkuostu jne
Kui sõita mööda mööda Smuuli tänavat või suvalise linna Kreutzwaldi tänavat ja vaadata, mis seal seisavad, siis need on normaalse inimese mõistes vanad autod. Neist käibki jutt, need on üle 10 aasta vanad autod ja need ei paku huvi kollektsionääridele, see ei ole kollektsioon, nende väärtus ei tõuse ja mida varem need utiliseeritakse, seda rohkem on ruumi. Neid autosid ei ole kellelgi kollektsioonis 54 tükki. Neid on tohutus koguses kollektsioonis ainult ettevõttel "autojärelmaks24". Nende ülalpidamine sellisena, et need oleks heas korras on kallim kui uue väikeauto liisingu maksmine. Inimesed ei vii neid romulasse, sest romulad ei maksa mitte midagi auto eest ja mitte kellelgi ei ole vaja kümme aastat vana auto küljest juppe osta.
Kui 20 aastat tagasi osteti romulast Opeli Recaro iste ja pandi see LADAsse, siis aastal 2018 ei osta keegi paugu pannud Octaviast isegi tagavararatast oma samavanasse Octaviasse.

Kui teha selline seadus, et kui inimene ise deklareerib oma suvalise auto hobiautoks ja ei maksa selle pealt makse, siis on ainult üks protsent, kes hakkab seaduse võimalust kasutama et oma suvalist Octaviat hobiautoks vormistama. Ülejäänud ei saa mitte midagi aru, ei hakka kunagi aru saama ja on ikkagi veendunud, et eelmise aasta auto on vana auto ja üle 25 aasta vanuse autoga sõitja tundub neile lihtsalt õnnetu ja rumal inimene.

Küll on tore vaielda!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Et vana kaoks ja uued ostetaks.Ainult 0 energia majad ja kadu ahjuküttele.Peaks vist oma 100 aastase met, treipingi ära peitma-noh nii igaks juhuks.Aga ta on nii pagana suur ja ilus,jalad nagu Singeri masinal.Kui kasutatult ostetud auto on sind teeninud ilusti 10-20 pluss aastat siis on julm teda hukata.Vanu inimesi me ju talume veel ikka,või?
Vasta

Ei saagi aru, kas probleem on:
1.Riigiaparaadil on uut maksu vaja? 
2.Autosid on liiga palju liikluses?
3.Aianurgas vedelevaid sõidukeid on liiga palju?
4.Inimesed sõidavad liiga vanade autodega, eriti lõuna-eestis?

Iga probleemi puhul oleks tõhusaim maksuskeem ju erinev. 
Aga vähemalt Nr4 lahendamine täiendava maksustamisega tundub nagu vaesuse vastu võitlemine vaestemaksuga, et siis äkki ei taha enam keegi vaene olla. 

Punkt nr4 ilustratsiooniks pilt tänasest reaalsest elust lõunamaal (sõitjad ei olnud stiiliürtusele tõttavad üliõpilased Smile).
   
Vasta

(25-04-2018, 23:21 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Meie jaoks on vana auto tähenduseks hobisõiduk, museaalne sõiduk või nö vanatehnika, musta numbri registris olev sõiduk jne. üle 25 aasta vanune sõiduk, mis võib pakkuda huvi kollektsionääridele, või tehnikahuvilistele. Neid ei puutu keegi, vähemalt seni on vabariigi juhtivtöötajad olnud koostööaltid, et kirjutada seadustesse sisse see, et neid ei maksustataks, ei korjataks omaniku teadmata kokkuostu jne

Mul on selles osas küll väga suured kahtlused, et igasugsed mitte-musta-numbriga vanasõidukid ja muidu hobiautod saaksid sellest maksust vabastuse. Kui nii saaks, poleks tõenäoliselt siin foorumis ka kellelegi midagi kobiseda, aga mina sellesse ei usu, enne kui see on vastavas eelnõus must-valgel kirjas.
Kindlasti ollakse koostööaltid mustale numbrile erandite tegemisel (Väike tsunft, las teevad oma asja, peaasi, et ei karju), aga igasugused "ebanormaalsed" tehnikahuvilised on kindlasti löögi all. Nii nagu vanade veokate omanikud maksavad raskeveokimaksu ja nüüd veel täiendavat teemaksu kah. 

Kui õnnestuks tekitada hobiautoregister ja sellega kaasnevad privileegid (maksuvabastused, muud lihtsustused), n.ö "hall number", poleks kurta millegi üle. Aga minu teada keegi isegi ei kaalu sellist varianti, Vanatehnikaklubide Liidu teemaks on ju mustad numbrid. Selles mõttes ei ole ka Liidule midagi ette heita, praeguse võimukoalitsiooni puhul tuleb õnnelik olla, et seegi veel alles on.

Aga Vanatehnikaklubide liidu eestkõnelejate mitmehäälne oodilaulmine automaksule on minu jaoks pehmelt öeldes hämmastav.
Vasta

(25-04-2018, 23:21 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  Meil on ilmselt mõisted sassis ja vererõhk tõuseb kõige peale, mille peale peaks hoopis miski muu tõusma.
Meie jaoks on vana auto tähenduseks hobisõiduk, museaalne sõiduk või nö vanatehnika, musta numbri registris olev sõiduk jne. üle 25 aasta vanune sõiduk, mis võib pakkuda huvi kollektsionääridele, või tehnikahuvilistele. Neid ei puutu keegi, vähemalt seni on vabariigi juhtivtöötajad olnud koostööaltid, et kirjutada seadustesse sisse see, et neid ei maksustataks, ei korjataks omaniku teadmata kokkuostu jne

Viis pluss ! Seda ma silmas peangi ja seda oleks soovinud tegelikult ka tänase Postimehe artikli servast lugeda. Viimase valitsuse rapsimise valguses ei julge enam milleski kindel olla.

Artikli autor žongleeris numbritega 100-200 tuhhi "surnud hingi". Esiteks on see kahvel tohutu. Sadatuhat autot rivis on joru Tallinnast Vilniusse. Kakssada tuhhi on Tallinnast Vilniusse ja tagasi ka. Siis tavalist autot, üksteise taga jorus. No ei usu.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Mis kuradi privileeg see must number peaks olema. Mul on küll täiesti poogen kui need mõned musta numbriga aparaadid kasvõi kümne kordse maksu all oleksid. Jõuad ehitada, jõuad ka maksta. 

See kuradi maksu kiun on jälle üles tõmmatud mingi romula seltskonna poolt. Igasugune ärilistel eesmärkidel maksu tagantsudimine peaks olema kriminaalkorras karistatav võrdsustatuna altkäemaksu andmisega, seda nii kasusaajatele kui ka nendele kes käivad seda lobitööd tegemas ja esindamas, kaasa arvatud siinses keskkonnas.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ja kui palju neid romusid on kohtutäiturite poolt arestitud? Sul ongi migid pannid mida sa ei saa mùùa ega lammutusse viia sest vòòrandamis keeld on peal. Ja kohtutåitur ei viitsi selle romu mùùgiga tegeleda. Ja siis hakitakse need autod juppideks viiakse rauakokkuostu. Aga kuskil exelis on nad ikka olemas.
Vasta

Maksu toetamisest on asi kaugel.

Probleemi olemus on selles, et hüljatud autod on koormaks keskkonnale. Paraku nad kuuluvad kellelegi ning niisama lihtsalt ei saa riik neid utiliseerima asuda. Huvitav, et metsa all vedelev mööbel või vanad rehvid meid häirivad, kuid maa sisse vajuv kõdunev auto justkui mitte. Probleemiks ei ole autoharrastajad, vaid inimesed, kes loobivad oma prahi metsa alla ja jätavad autod kõdunema. Samuti on tõsine probleem, et näiteks eelmisel aastal sõiduautodes hukkunud 34 inimesest oli vaid 2 olid nooremates autodes kui 11 aasta vanune auto. Uuema autoga sõidetakse rohkem kilomeetreid, mistõttu osalevad nad liikluses rohkem. Uus Kia on turvalisem kui 20 aastat vana Volvo, kuid kahtlemata on uus Volvo märkimisväärselt turvalisem kui uus Kia. Pleki paksus ei määra turvalisust. Nii nagu mootorratturi kiivri turvalisuse etaloniks ei ole mitte säilinud kiivri kuju, vaid selle sees terveks jäänud pea. Auto turvalisuse mõõdupuuks ei ole mitte  detailide deformatsiooni ulatus või remondi maksumus, vaid inimeste säilinud elu ja tervis. 

Kuni auto on kasutuses, on ta tarbeese. Kui ta enam kasutuses ei ole, siis on vaja otsustada, kas ta on prügi ja tuleb utiliseerida või tasub teda säilitada. 

Maksu ei taha ka mina maksta, eriti oma hobi pealt. Aga keskkonna ja tuleviku pärast muretseva inimesena soovin ka ise leida lahendust üha kasvavale jäätmeprobleemile. Eesti on muutumas autode surnuaiaks. Kindlasti mängib rolli ka meie vaesus, aga ka vaene inimene ei pea haisema ning võib käituda keskkonda säästvalt. 

Möödunud aastal tõusis üle 10 aasta vanuste autode osakaal registreeritud sõidukite hulgas 50%-lt 60%-le. Igapäevaliiklus vajab ohutust, kuid ka harrastus vajab hoidmist. Anonüümne lahmimine ei ole abiks, konstruktiivne kriitika aga kindlasti. Koostöös peitub edu. Eestis ei ole täna automaksu, kuid naabritel see on. Otsime konstruktiivseid lahendusi.
Vasta

Indrek, ole palun hea ja näita 1 koht, kus taastamist ootav auto on ohuks keskkonnale! Kasvõi üksainus. Just selline auto, mis on ajutiselt kustutatud ja ootab taastamist või emexit (jajah, kujund ma tean).
Selliste autode omanikud ei lase vana õli maa sisse. Raua hind on suht hea, küll nad liiguvad sinna lõpuks, kus daewoosid tehakse. Mul endal ka siin ühe 70ndate käruga selgus majas, läheb autode taevasse ja sünnib uuesti. Mitte tilka ka ei jää loodusesse reostust. Milleks see jutt?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Selleks tulebki eristada taastamist ootav auto ning lihtsalt kõdunema jäetud auto. 

Paar tükki leiad sellest galeriist http://www.pealinn.ee/tarbija/fotod-pohj...ks-n154589 

Oluliselt rohkem leiad teemadest mida kõike meil Eestimaal leidub 

Võid ka oma hoovis ringi vaadata ja analüüsida, mis toimub auto all ning kas õige vanatehnikaharrastaja ikka nii hoiab taastamist ootavat autot. Erinevate autode elutee on erinev, mõni muutub romuks juba esimeste kuudega, mõni aastatega, kuid on ka selliseid, mis säilivad mõistlikus seisukorras aastakümneid. Ei ole vaja taga nutta iga autot. Piisab, kui säilib paar protsenti. Nii on kõigi elus kasutatavate tarbeesemetega. 

Mina soovin puhtamat ja ohutumat elukeskkonda, mitte maksu. Kuidas mõjutada neid, kes oma prügi vedelema jätavad?
Vasta

(26-04-2018, 01:03 AM)indreksirk Kirjutas:   Kuidas mõjutada neid, kes oma prügi vedelema jätavad?

Neid ei saagi mõjutada. Lastetoas on kõik kinni. Üks viskab jäätisepaberi maha, teine prügikasti...
Kindlasti on vale sundida need 200 000 autot lammutusse viia ja selle eest maksta. See teemat ergutanud artikkel on ilmne lobitöö.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(26-04-2018, 00:21 AM)indreksirk Kirjutas:  Maksu toetamisest on asi kaugel.

Probleemi olemus on selles, et hüljatud autod on koormaks keskkonnale. Paraku nad kuuluvad kellelegi ning niisama lihtsalt ei saa riik neid utiliseerima asuda. Huvitav, et metsa all vedelev mööbel või vanad rehvid meid häirivad, kuid maa sisse vajuv kõdunev auto justkui mitte. Probleemiks ei ole autoharrastajad, vaid inimesed, kes loobivad oma prahi metsa alla ja jätavad autod kõdunema.

 Koostöös peitub edu. 


See on kõige puhtam demagoogia mis üldse olla saab. Need paar mahajäätud autot linnatänavatel ei tohiks nüüd küll olla ühe täiemõistusliku inimese nii suureks mureks, et peaks hakkama kõiki inimesi maksustama. Kui sulle see pilt ei meeldi mis linnas toimub, siis teata linnaosavalitsusse sellest ja koos leiate konkreetse sõiduki kohta lahenduse. Sama kehtib ka metsa alla jäätud sõidukiga (ma küll ei ole näinud ühtegi sellist). Momendil tahad sa aga kõikidele maksu kaela määrida, et inimesed loobuksid oma autost. Vahet pole, kas vanemast sõitvast või mittesõitvast. Sa tahad, reguleerida minu vara olemasolu. Sul on tekkinud hirmus soov reguleerida jõupositsioonilt minu vajadusi, minu tõekspidamisi ja võtta enda kätte õigus otsustada minu vara üle. 

Tahad koostööd, no teeme siis koostööd. Sina teed oma tööd, mina oma tööd ja kumbki ei topi omi näppe teise ellu.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Hr.Sirk. Kes ja kuidas hakkab seda määrama, mis moel ma pean oma mingit projekti ootel autot hoidma? Ja kes oleks see jumal,kes otsustab minu eest, kas see või teine auto on või ei ole säilitamist väärt? Kindlasti saab luua reeglid/seadused linna avalikus ruumis vedelavatele sõidukitele. 
Lisaks vanatehnikale aga ehitatakse ka palju igasugu projekte tänapäeval. Ja võibolla ma hoiangi mingit liikurit vaid teatud osade pärast järgi. Näiteks seisab mul hoovis cabrio BMW Z3 paljas kere. Teie jaoks mõtetu rämps. Minu jaoks aga platvorm uue auto sünniks. Hetkel tundub,et ainus autodega seotud hobi peakski olema vaid musta numbri vääriliseks ehitamine. Et siis justkui ei peaks maksma. Paljudel mu tuttavatel on musta numbri väärilised autod garaazides. Aga nad ei taha seda musta numbrit lihtsalt taodelda. 
Äkki peaks inimestel võimaldama oma nii öelda prügist vabaneda. Ehk peale sobilike tükkide eemaldamist saaksin julgelt oma pooliku auto metalli kokkuostu viia ning ka ARK-is kenasti arvelt maha võtta. Täna ma seda ju teha ei saa. Ja nii jääbki kusagile rippuma üks justkui auto. Nokk kinni saba lahti. Või kuidas iganes see ka oli.
Ja tulla rääkima,et inimesed soidavad liiga vanade autodega. See on minu õigus ju. Sõitta just sellisega millega ma tahan ja mida suudan endale osta. Et kui ei suuda iga 3 aasta tagant uut osta,siis pean hakkama bussiga sõitma?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Postitaja Sirk  tsitaat:
  1. "Kuna prügiveoleping on kohustuslik, siis vähemalt olmeprügi läheb ikka prügikasti. Kui see nii ei oleks, siis "kokkuhoidlikud" inimesed poetaksid selle metsa alla. "

Siit algabki kogu see jant, et on tehtud "kohustus"et tasuta kasumit teenida. Kui ma ostan toote, siis selle pakendi eest olen ma ka maksnud ja see pakend on minu oma. kes kohustab jälle mind oma asja raha eest ära vedama? Seda enam, et see on tooraine kellegi ettevõtlusele. Ettevõtlus aga on riskifaktoriga ja peab olema kasumlik. See ettevõtja aga on teinud seadusega kohustuse, et oma kulutusi vähendada ja saada lisaks kasumit veonduse pealt. Loodushoiuga nagu näete ei ole siin mingit pistmist. Panditaaraga on sama jant, kus väidetavalt oma raha tagasi saamiseks lähed ja viid taara kokkuostu. Viina veini ja muu import taara aga vedeleb edasi teeäärtes ja looduse reostusest ei räägita nende puhul...

Kas postitaja Sirk on mõni varahommik, või hilisõhtu vaadelnud linnas prügikastist elatist - taarat otsivaid linnakodanikke? Mitu korilast külastab 1 tunni jookasul ühte ja sama prügikasti?
 Vastuseks on, et nad liiguvad üksteise järel, nagu vagunid vedusi sabas ja kiikavad kastidesse. 
  Siit soovitus lihtne, kuidas saate metsaalused ja teeääred pudelitest - plastikust puhtaks, sest tasuta tööjõud on ju olemas nende korilaste näol ja samas ulatame neile "õnge, et kala püüda" ja elatist teenida.  Pakend on tooraine ja ettevõtja peab ise omale oma kuludega tooraine muretsema, mitte tegema ostetud seadusega seda inimestele kohustuslikuks. Tuleb teha kokkuostu punktid, nagu oli eelmise riigikorra ajal. Vanapaber, klaas plastik vanad rehvid, metallid... jne
2.  Samuti on vanad autod kellegi ettevõtluse tooraine ja mina ise tean, kas tahan minule kuuluvat "toorainet" MÜÜA sellele ettevõtjale

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Samas tekkis küsimus, kas mitte mõned postitajad ei ole alustanud enese promomise- kintsukraapimise kampaaniat, et soojemale kohale saada ja siis ju tõekspidamised muutuvad... Valimised on ju tulemas...

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne