Iseliikuvad šassiid väljastpoolt kommunismimaid
#1

Tere!

Tegin teema, milles kajastada niinimetatud iseliikuvaid šassiitraktoreid.
Loodan, et kaasfoorumlased ei pahanda...

Teemasse süvenesin rohkem pärast seda kui EPA haridusega ülemus väitis kindlalt, et muus maailmas DDR-i päritolu RS 09-le ja Harkovis toodetud T-16-le ja tema eellastele ja järglastele analooge ei ole.
Kutsekooli aegu sattus pihku mingi lääne põllumajandusajakiri, millest jäid mällu mõned eelmainitutele kontseptsioonilt sarnase ehitusega massinad, mis nüüd seda väidet kuuldes kummitama hakkasid...

Peale mitmeid katseid googel-moogeli abiga oma silmaringi avardada ei suuda ma ennast tagasi hoida leitut teistega jagamast.

Alustan mälus kummitanud kujutuspildi kajastamisest.

1. Lanz Alldog

[Pilt: lanz-alldog-eiterfeld-oberufhausen-anl-o...-39075.jpg]

Tootmisaastad 1951 kuni 1960.
Mootori võimsus 12 kuni 18 hj.

2. Deutz Unisuper

[Pilt: 435634-meerdere-deutz.jpg]
 
Tootmisaastad 1965-1966.
Võimsus 40hj.

3. Claas Huckepack

[Pilt: burey-27.jpg]

Väljalaskeaastad 1956 kuni 1960.
Võimsus 12 kuni 15 hj.

4. Fendt F12 GT

[Pilt: Fendt_F12GT_1m.jpg]

Fendi selle sugupuu vististi esimene masin arendas 12hj.
Sellele järgnes pikk rivi GT ja GTA seeria masinaid
Viimaseks selles sugupuus seni on 115 hobujõuline F395 GTA, mille tootmine lõpetati 2000-ndal aastal.

[Pilt: gebraucht-Fendt-F-395-GTA-kA_4875329_5.jpg]

5. Eicher G13

[Pilt: Eicher_G13_Ger%C3%A4tetr%C3%A4ger_Muli.JPG]

Sama tehas tootis 1953- 1959 veel kolme mudelit.

6. Holder AutoRecord AR 38, mida toodeti juba 1936-ndast aastast.
Sama tehas tootis veel vähemalt kolme mudelit kuni 1957-nda aastani.

[Pilt: Holder_AutoRecord_03m.jpg]

7. Guldner Multitrac

[Pilt: 159_AS0atWdcWt.JPG]


8.Ritscher Multitrac


[Pilt: 512G1.JPG]

Uuringud jätkuvad...
Vasta
#2

Tubli!
No teadsin varemgi,et väga levinud see asi pole aga et niipalju üles leidsid, on juba tähelepanuväärne asi.
Kui juba uurima hakkasid,uuri välja ka see,et kes-kelle pealt maha viksis. Kas tõesti meie vana kodumaa sured leidurid käisid mujal nuhkimas või oli vastupidi. Tore.

T.
Vasta
#3

Väga huvitavad pildid. Aga ühelgi ju pole mootor perse taga?
Vasta
#4

(06-12-2016, 09:25 AM)zidmootor Kirjutas:  Väga huvitavad pildid. Aga ühelgi ju pole mootor perse taga?

Ega jah, mujal säärast ruumiga priiskamist ei harrastatud tõesti, kui NLiidus. Kui, siis vast USA-s:
[Pilt: David_Brown_2D_%2884%29.jpg]

David Brown 2D.
Vasta
#5

T16 sünnini viinud masinatele on vähemalt raami esiosa konstruktsioonis kõige lähemal Eicher.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

(06-12-2016, 12:32 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-12-2016, 09:25 AM)zidmootor Kirjutas:  Väga huvitavad pildid. Aga ühelgi ju pole mootor perse taga?

Ega jah, mujal säärast ruumiga priiskamist ei harrastatud tõesti, kui NLiidus. Kui, siis vast USA-s:
[Pilt: David_Brown_2D_%2884%29.jpg]

David Brown 2D.

 
Pilt Uk-s tehtud mitte usas(ldv ju pildil)
Vasta
#7

(06-12-2016, 15:04 PM)Kult Kirjutas:  
(06-12-2016, 12:32 PM)v6sa Kirjutas:  David Brown 2D.

 
Pilt Uk-s tehtud mitte usas(ldv ju pildil)

Pilt võib olla tehtud seal, kuid väidetavalt on 2D siiski USA toode.
Vasta
#8

Vot ei saagi päris täpselt aru kas tegemist on iseliikuva šassiiga või mitte. Äkki keegi targem oskab öelda.

[Pilt: 56484455a49a4212f10eba0f5254f1c7.jpg]

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9

Raske juhus, kui mehed kannika vahele kinni jäävad.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

RS 09 eelkäijal RS 08-l ei olnud samuti "päramootor".
[Pilt: post-37-1293032914_big.jpg]

[Pilt: IFA_RS08-15_Maulwurf_01m.jpg]

Kusjuures sellel elukal oli lausa kahetaktiline bensiinimootor.
Vasta
#11



Sellist lahendust vene saskal ka ei olnud...
Vasta
#12

Meile harjumuspärasest tagamootori ja ees sirge raamiga masinatest erinevaid on tehtud Ameerikas ja Saksamaal

Allis Chalmers G

[Pilt: fb535f48c538a2808344b6d330a23416.jpg]

Toodeti aastatel 1948 kuni 1955. Bensiinimootor 10hj, kolm edasi ja üks tagasikäik. 6V elektrisüsteem ja lisavarustuses algeline hüdraulika.
Sellel toodeti ka algelist frontaallaadurit.

[Pilt: 89236370.jpg]

Juba ülalpool mainitud David Brown 2D, mis ka täitsa huvitav masin. Kaks silindrit, 14hj, neli edasi ja üks tagasikäik. Ja kõige erilisem osa temast on suruõhuga toimetav rippsüsteem. Suruõhureservuaarina kasutati raami toru.

[Pilt: david_brown_2d_1957.jpg]
     
Ruhrstahl Geraeteträger Saksamaalt


[Pilt: 1280px-Ruhrstahl_Geraetetraeger_front.jpg]

Väljalaskeaastad 1951 kuni 1956. Diiselmootor ja 20 hj.

Garner ToolCarrier

[Pilt: latest?cb=20100209010618]

Tootmise algus 1949. Lõpetatud 1956. Mootor 7 või 10 hj.

Ja pisut ka tänapäevast.
Tuff-Bilt

[Pilt: 2b6c49946c2399e8b267907b5c07e1c5?AccessK...oworigin=1]

Tootja koduleht- https://www.tuff-bilt.com/tractors.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne