Sarvbelarussi velmamine

(21-01-2024, 11:26 AM)2715 Kirjutas:  Ma olen suht kindel et flantsi läbi puurides ja sinna telge sisse pressides ei jätku tal jämedust et laagri pind tekitada...

Seda kahtlust avaldati juba mõned postid eespool ja nii see ka on. Aga kui me laagri istepinna paika jätame?
   

Liikuvpilt1

Liikuvpilt2

Liikuvpilt3

Kui ainult väljastpoolt (ratta poolt) keevitada, siis ei tohiks midagi väga kõveraks kiskuda?

Temaatilist üldharivat materjali igale maitsele
Vasta

Kas see on hea mõte sinna tekitada koht, kus pinged kontsentreeruvad võlli astmel?
Võibolla on see hea lahendus aga isiklikult ei teeks nii.
Vasta

Kallil vana-aastaõhtul sai arvutiekraani jõllitatud ja pilk ühele asjale peale visatud. Oksjon lõpptähtajaga millalgi 01.01.24 öötundidel. Uuel aastal ärgates võis rõõmustada, et olingi alghinnaga küüned taha saanud ja täna sain asjandust ka käega katsuda:
   
Ehk siis NOS karbuss.

Tegelikult on Honda G 400 karbuss üks väheseid asju, mida ei pea "kaltsukatest" jahtima, vaid neid pakuvad ka uusi asju müüvad butiigid, põhimõtteliselt ka Eestis. Aga hind oli soodne, koos kõige naha ja karvadega ca 40...50% tavahinnast.
Vasta

Vahelduseks ekskurssioon pidurisilindrite põnevasse maailma.

Esmapilgul täitsa teemaväline, sest pidurid hakkavad toimima mehhaaniliselt käsipidurimehhanismi kaudu. Aga loobuda silindritest ei saa, oleks ju viisakas, kui miski klotse ka ülemisest otsast kenasti toetaks ja pidurikilbi augu kinni kataks (ok, sinna saaks ka mingi punni panna).

Ühel pool oli selline:
   
Markeering D9 viitab mittenõukogude päritolule. Kolb on täies ulatuses terasest. Automaatreguleeringu tugirõngaid ei olnud, ja õige ka: tegemist on vanakooli 2101 sillaga, millel klotside reguleerimine käib käsitsi ekstsentrikute abil. (Etteruttavalt/kõrvalepõikavalt huvitav nüanss: reduktor on 10/41, st 2103 oma.) Kolbide vahel on vedru. Ka minu loll külamehearu jõudis antud kontekstis sellise ideeni. (Mansetid minema, tolmukaitsed paika, veidi määret sisse ja las kolvid vetruvad.)

Võrdluseks selle sajandi Samarale tehases paigaldatu:
   
Korpusel 20 64, mis on alates novembrist 1976 kasutusele võetud mõõt. Kolvid alumiiniumist, klotsipoolne otsak terasest ja väiksem kui eelmisel pildil. Mansett ja tugirõngas kinnituvad kolvile spetspoldiga. Peaks olema 2105 koodialgusega ja rahuldama kõigi VAZide vajadused, olgu automaat- või käsireguleeringuga.

Kapitalistide toodang:
   
Kolvid täies ulatuses terasest. (Tugirõngad hetkel eemaldamata.)

Ja suure ringiga silla teise otsa jõudes:
   
Ilmselgelt nõukogude päritolu ja ilma tugirõngasteta, kuid suuremate klotsipoolsete otsakutega. Aga... Paistab kuidagi pooletoobine, kasvõi see vedru. Kolvid ka imelikud.

Kas olen mina loll ja ei saa sisteemile pihta, või on keegi kuliibin ratsionaliseerinud, või on tegemist praaktootega?
Vasta

Vahelduseks lubatagu presenteerida uuenduskuuri läbinud starterit:
   
   
Tegemist ei ole mingi eriliselt haruldase asjaga, sest seda kasutatakse ka uuematel GXV-seeria mootoritel. Pakutakse ka b-varuosa starterit (hind alates ca 150€), samuti b-varuosi.

Lisaks välisele viisakustamisele läksid vahetusse harjad ja o-rõngad. Originaalis müüakse harju sellises komplektsuses:
   
Ehk siis - hari koos harjaplaadiga ja + hari koos poldiga, mille kaudu tuleb vool.

Eelmainitud jubinate hankimiseks tuli neid tellida Saksamaalt. Saksalastel on omapärane huumorimeel, vaadake, kui suure karbiga nad pisikesed harjad saatsid:
   
Oma lolluse/hooletuse tõttu sain "petta" ka: jäi mulje, et harju müüakse ühekaupa (tellisin 2), aga saadeti 2 kahest harjast koosnevat komplekti. Sellised universaalsed siis, pane kuhu tahad Big Grin
   
Pildil paremoolsem on b-osa +hari, mille sain teiste sakslaste käest. Ka neil oli omapärane huumor: saatsid paki kõigepealt Prantsusmaale ja seal oli kaks 3...4 päeva pikkust perioodi, mil pakki kuhugipoole ei liigutatud. Ootasin nagu oinal poegi Big Grin

Põhjus, miks neid teisi sakslasi kiusasin, oli o-rõngastes. Kataloogis mingeid mõõte ei ole, suur saladus Sad Ja kuigi starteri tootja on Nippon Denso, on kõik jubinad Honda koodiga. Denso kataloogi ei õnnestunud leida, iseasi, kas sealgi mõõte oleks olnud.

...järgneb...
Vasta

Jätkan suure draamaga o-rõngastest (nagu eespool juba oli). Niisiis õigeid Honda koodiga rõngad on ookeani taga täitsa saadaval. Ainult et hind on vastav (Honda originaaljupp ikkagi!) ja saatekulust parem ei räägi...

Mõõtmine näitas, et õige mõõt võiks olla 62x1,5 või 63x1,5. Sai siis Eesti veebiruumi kammitud ja poodidest küsitud (tõsi, mitte pealinna parimatest poodidest.) Kõikjal laiutati abitult käsi: 63x2 võta palju tahad, aga väiksema "nööri" diameetriga lihtsalt ei ole.

Laias maailmas on. Näiteks Saksamaal mitmeid kohti, kust 63x1,5 saaks tellida. Aga min kogus 10 või äärmisel juhul 5 tükki, saatekulu 15...35€. Suure kaevamise tulemusena jõudsin kohta, kus teatati ka "õige" mõõt: 63,5x1,6. 5tk pakis, hind ok. +harjad olid kah saadaval. Tegelikult ka pealtnäha sarnane harjaplaat koos -harjaga, soodsa hinnaga, kuid erineva koodiga, ei julgenud tellida. "Õiged" rõngad sellised:
   
Pildilt näha, et tavaline onkel (nagu mina) ei tohigi neid paigaldada, peab olema selline tegelane, kes on sündinud mutrivõti käes Smile Ja tavaline onku ei saanudki neid kasutada, sest on ilmselgelt liiga suured:
   
Mutrivõtmega mees äkki saaks?

Üks teine b-osade tootja teatas õigeks mõõduks 63x2, mida on saada igas suvalises traktoripoes. Saigi hangitud, aga alguses olin veidi skeptiline. Pilt, kuidas suhestuvad jupid originaalrõngaste puhul:
   
Ja võrdluseks 63x2:
   
Seega olin alguses skeptiline, kas 63x2 saab ikka kasutada, kas jäävad suure pigistamise peale ellu? Jäid!

Veel ühest põnevast jupist. Nimelt kulgeb originaalis solenoidilt + klemmile selline juhe:
   
Koos kõige naha ja karvade ja kummiluttidega maksab see jupats vähemalt 50€ või ka 50$. Parempoolne 90 kraadi kummilutt on nii eriline asi, et sellega ei ole jamama hakanud isegi b-starterite tootjad. Kuidas asi sai lahendatud, näeb eelmise postituse piltidelt. Ülearu viisakas just ei saanud, aga oma funktsiooni täidab küll.

Siia otsa üks teoreetiline küsimus. Tegelikult oli starteri korpus ja solenoid algselt tsingitud. Aga nagu näha, otsustasin värvimise kasuks (mida teevad ka mõned b-starterite tootjad). Kas vähemalt teoreetiliselt on võimalik starteri korpust (kus sees liimitud püsimagnetid) ja solenoidi(!) tsinkida?

Siia otsa kruvin veidi põnevust: üleeile juhtus üks teemaga seonduv peaaegu uskumatu lugu. Aga täpsemalt kunagi hiljem, enne mune, siis kaaguta Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne