Sarvbelarussi velmamine
#81

(06-04-2019, 10:15 AM)maisalup Kirjutas:  Kuna sai ka üks sarvbellaruss koju toodud ja mõte seda murutraktori asemel kasutada muru niitmisel ja käru vedamisel siis tahaks sinna paigaldada vähe tummisema 13hp bensiini või 12hp diiselmootori. Ehk saab lingi kust saab tellida ilma lisa keberniidita sobiva sidurikoja?
Meetrise niidukiga suure heina niitmine käib ilmselt originaal mootoril kõvasti üle jõu, lisaks lubatakse lifan diislile ka meeldivalt väikest kütusekulu 224g/kwh bensiini mootoril siis see näitaja 350g tuuri ja venelase erikulust pole aimugi, võtab ära kõik mis sisse valad Big Grin
lõunanaabrite juures pood kus kõik vajalik saadaval,sidurikoda sidur ja mootorid,börsis reklaamivad. https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...uage_id=et
Vasta
#82

Kuuldavasti need päris polt on ei ole. Mootorit muidu vaatasin jah nende juurest
Kuna omal Lifaniga väga head kogemused, siis motoplokile võtaks ka lifan diisli, kuna teistest analoogigest parem kütusekulu ja kvalitewt
Vasta
#83

6.15 alates niiduk 1 ja niiduk 2 variandid. 
https://www.youtube.com/watch?v=zp67DpYJsBE

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#84

Mul mõttes pigem miskit Y teradega niiduki stiilis sinna taha aretada. Siis ei karda kive ja kände, ning enamust ala niidaks mõned korrad aastas näiteks õunapuu aluseid niidaks suve lõpus alles kui õunad valmivad jne. Ma ei viitsi tervet 4ha ala ilumuruks pügda.ainult maja ümbruse.
Kardani kohapealt sain ka pm vastuse. Kas sinna ei või sobida mtz roolikardaani nuut? See siin maal tundub lihtsamalt leitav osa
Vasta
#85

Emmiliste nuut sobib.
Vasta
#86

Austatut ksf! maisalup

Loe seda sama teemat siit eestpoolt, seal kõik kirjas, mida kaasaegse mootori jaoks vaja ja kust saab. See Börsis olev asi on mõistlikum ära unustada, sest saab ju kasutada tehaselahendusi, mis sobivad bolt-on ja pealegi ka odavamad. Börsis reklaamitu populaarsus põhineb sellel, et inimesed pole muudest võimalustest lihtsalt kuulnud. Siit foorumist käis kah läbi, et väntvõlli oli vaja lühemaks lõigata, aga milleks, kui ilma saab?

Vaja läheb:
06ЛД-1601021 Корпус - 1 шт.
082Т-1601012 Фланец - 1 шт.
08Н-1601015 Барабан - 1 шт.


Otsi http://www.traktors24.lv/et/Catalog/mintrezdee

NB! Otsing ei tunne kirilltsa tähti, kasuta "nemetskisid" või jäta tähed üldse välja. Ja mootori hankimisel veendu, et Voldemar Vänt ehk Vända Volli oleks 25,0mm, mitte 1" ehk 25,4. Muidu pole bolt on, tuleb treida. Aga taas - milleks?
Vasta
#87

Ma kiirelt sirvisingi selle teema läbi. See tõttu küsingi kust seda õiget asja saab. Õige asja saamise kohta ma ei leidnud, aga tänan heade vihjete eest.
Ma olen täiesti sama meelt, et miks teha oma elu raskemaks ning esmapilgul odavam asi võib osutuda hiljem hoopis kallimaks. 
Mul pole plaanis odavat porri teha, mul eelarve on umbes 1200eur, sest selle raha eest oleksin saanud mingi viletsama käiguosaga murutraktori ja viletsama pöörderaadiusega. 
Sellel aparaadil on minu silmis suurem väärtus kui mõnel odaval plekist hpg murutraktoril. 
Kuna pole plaani ilumuru teha pigem hooldatud taluõue muru mida mõned korrad aastas üle niita ja takjad maha purustada siis tundub just mtz-05 selleks asjaks hea toorik.
Jah võll on 25mm ja ongi väidetavalt just see mootor tootevalikus, et mtz 05-le paigaldada, teised mootorid neil 25.4 võlliga
Vasta
#88

Tõepoolest - seal postituses, kus ma Lätist tellitud kraami presenteerisin, linki tellimiskohale ei olnud. Küll aga jooksis see läbi eespoolt, samuti sai vist seda mainitud kusagil teises teemas.

Aga nüüd püüan eelnevat ebamäärasust mõne konkreetse näpunäitega heastada.
   

Kui tellimiseks läheb, on mõistlik tellida ka seibid pos 20 ja 21

06ЛД-1601014 Шайба - 1 шт.
06ЛД-1601016 Шайба - 1 шт.


Kui just ei ole kanget himu neid ise teha. Sama kehtib tihendite kohta:

082-1601014 Прокладка - 1 шт.
082Н-1601013 Прокладка - 1 шт.
05-1601022 Прокладка - 1 шт.

M10 mutter pos 1 peab pealt olema 14mm, mitte tänapäevane 17, mida on võimatu paika kruvida. Kui mälu ei peata, kehtib see ka poldipeade pos 7 ja 18 kohta. Mina panin sinna sisekuuskantpeaga poldid. Täpsustuseks on soovituslik leida eestpoolt üles link MTZ 09 kataloogile, kust saab poltide pikkused. Kusjuures poldi pos 18 kohta kataloog valetab, peaks olema pikem.

Ei oska kommenteerida, aga olen mitmest suust kuulnud juttu, et Venemaal liigub Hiina mootoreid, mis on tehtud spetsiaalselt MTZ 05 jaoks. Et siis bolt-on: väntvõlli ots pidi olema koonuses, mistõttu saab kasutada originaali sidurikorvi, samuti pidavat saama tolle mootori ilma mingite vahetükkideta kruvida originaali sidurikoja külge.
Vasta
#89

Jõudu ja rahakotti ehitajale. 

Vaatasin järgi, et viimane  mootor mille ise paigaldasin(2018a) kasutades tehase vahetükke jms oli 25,4mm . Ostes ju väntvõlli mõõdul pole hinnavahet. Siis ikka võtta õige asi kui hakata ümber tegema. 

Kui Läti oma just palju odavam pole siis ma ei näe pointi. Tehase oma istub väga hästi täpselt paika. Soovitan kõik liitepinnad viiliga üle käia ja servad maha lasta - vb pillutakse ja transporditakse juppe pahasti .

Olen ka MTZ 08 (mis aastat 1991? ) vahetanud mootorit. Orginaalis oli seal Briggs and Stratton peal ning kõik need läänestamise vahetükid olemas juba. Seega ei midagi uut.


Soovitan ka varu sidurikettaid osta kuna need kipuvad paigalduse käigus kergesti purunema. Võib olla ise olen nii kobakäpp lihtsalt

-------------------

Nüüd küsimus suurele ringile. Kuidas on kasutajad olnud rahul uute MTZ 09 lisa seadmetega? Minu kogemuse põhjal(rootor niiduk + lumefrees) on see, et täis peaga kokku pekstud . Koostekvaliteet on alla igasugust arvestust ning materjalid kehvad.  Jutt mitte pole nõuka ajal tehtud lisaseadmetest vaid uutest mida Smorgoni tehas teeb. 

Võib olla saab keegi kogemusi jagada?

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#90

See mis ma vaatan ongi 25.0 võlliga mitte 25.4
Vasta
#91

(09-04-2019, 13:38 PM)maisalup Kirjutas:  See mis ma vaatan ongi 25.0 võlliga mitte 25.4

Põrutan teemast nüüd pisut mööda, aga probleem on järgmine, ostsin Türi BelEstist oma " sarvikule" uued jubinad, millega liita uus mootor külge, aga kuidagimoodi ei klapi asjad: sidurikoja ava d on 25 mm, aga mootori võll 25,4 ja mootori  vaheplaadi aukude vahe on 80 mm mitte 89.05 nagu mootoril endal. Kas võib olla, et on mingi praak või ongi erinevused, mis rikastavad maailma??
Vasta
#92

(14-04-2019, 10:49 AM)mardikas Kirjutas:  
(09-04-2019, 13:38 PM)maisalup Kirjutas:  See mis ma vaatan ongi 25.0 võlliga mitte 25.4

Põrutan teemast nüüd pisut mööda, aga probleem on järgmine, ostsin Türi BelEstist oma " sarvikule" uued jubinad, millega liita uus mootor külge, aga kuidagimoodi ei klapi asjad: sidurikoja ava d on 25 mm, aga mootori võll 25,4 ja mootori  vaheplaadi aukude vahe on 80 mm mitte 89.05 nagu mootoril endal. Kas võib olla, et on mingi praak või ongi erinevused, mis rikastavad maailma??

Ikka rikastavad erinevused Big Grin  Neid asju ongi mitut mõõtu. Eespoolt läbi käinud link Valgevene veebipoodi (mis kahjuks enam ei tööta) pakkus mootori külge erineva poldivalemi ja koodiga vahetükke. Seal lehel olid fotodel ka mõõdud kirjas. Tunnistan, et minul käis Lätist tellimine põrsas kotis meetodil, usaldasin koode (vt paar postitust eespool). Igatahes sain õiged asjad Smile

Et kui Belestis kohapeal käia, siis ollakse tüütust (pisi)kliendist isegi huvitatud? Mina kunagi kirjutasin, aga siiamaani sahiseb eetris vaikus Sad
Vasta
#93

(14-04-2019, 17:39 PM)oltsberg Kirjutas:  
(14-04-2019, 10:49 AM)mardikas Kirjutas:  
(09-04-2019, 13:38 PM)maisalup Kirjutas:  See mis ma vaatan ongi 25.0 võlliga mitte 25.4

Põrutan teemast nüüd pisut mööda, aga probleem on järgmine, ostsin Türi BelEstist oma " sarvikule" uued jubinad, millega liita uus mootor külge, aga kuidagimoodi ei klapi asjad: sidurikoja ava d on 25 mm, aga mootori võll 25,4 ja mootori  vaheplaadi aukude vahe on 80 mm mitte 89.05 nagu mootoril endal. Kas võib olla, et on mingi praak või ongi erinevused, mis rikastavad maailma??

Ikka rikastavad erinevused Big Grin  Neid asju ongi mitut mõõtu. Eespoolt läbi käinud link Valgevene veebipoodi (mis kahjuks enam ei tööta) pakkus mootori külge erineva poldivalemi ja koodiga vahetükke. Seal lehel olid fotodel ka mõõdud kirjas. Tunnistan, et minul käis Lätist tellimine põrsas kotis meetodil, usaldasin koode (vt paar postitust eespool). Igatahes sain õiged asjad Smile

Et kui Belestis kohapeal käia, siis ollakse tüütust (pisi)kliendist isegi huvitatud? Mina kunagi kirjutasin, aga siiamaani sahiseb eetris vaikus Sad

Eks lähen homme Türile ja vaatan üle, kas annan jupid tagasi, ehk leian õiged või saadavad nad mind üle Türi?. Kirjadele nad ei vasta vist põhimõtteliselt, olen ka proovinud paar korda kirja teel kätte saada, aga tuli haarata ikkagi kõnetraadi aparaat. Lätist tellisin tihendid  jaj seibid kuna neid BelEstis koha peal polnud,  need sobivad nagu valatult. Ilmselt tuleb lätlaste poole pöörduda, kui siit ei saa juppe.
Vasta
#94

Kuna oleme siin kollektiivselt siduri kallal nokkinud, siis äkki on härrased nõus kommenteerima rumala külamehe mõttekäike teemal "Miks sidur ei lahuta?"

Siduriajami liikumine on määratud trossi käiguga. (Muide, tellisin Lätist  sidurilingi, trossi ja korpuse külge käiva lahutushoova, aga kõik nad oli mõneti poolfabrikaadid, mis tahtsid järeleaitamistunde.) Trossi ja tagumist lahutushooba saab reguleerida, aga millalgi tulevad piirid ette.

Eespool valetasin, pildil olev seib

oli võlli otsa sisse peitununa siiski olemas. Kui sinna veel midagi juurde panna, siis ei saavuta muud, kui taguotsast välja ulatuv tõukur nihkub lihtsalt väljapoole. Mis annab vaid seda, et eelnimetatud reguleerimisvõimalused saavad "täiendavat hingamisruumi".

Praegu on ajami käik ca 2mm. Aga kui ma lahutatud siduri korral trumlit krutin ja käik sees on, tahab sarvik edasi astuda. Sama on ka sisselülitatud jõuvõtuga. Ikka pöörleb ja käega kruttides pole nagu mingit vahet, kas sidur on lahutatud või mitte. Öelge nüüd, et sidur ei peagi perfektselt lahutuma Big Grin 

Teisalt jälle on lahutatud siduri korral võimalik tekstoliitkettaid käsitsi täitsa vabalt keerata. ???

Või on äkki ilma asjata paanika? Kuna trumli asend lihtsalt otsa torgates pole selline nagu reaalselt mootori otsas, siis äkki vajutan trumli liiga sügavale võib poob kuskilt külje pealt kinni, sest kettad pole ju tsentreeritud. ???

Tänan pika segase jutu jälgijaid.
Vasta
#95

Selle mittelahutumise puhul peaks jälgima, mis selle põhjuseks on sest kui pulk lükkab surveplaati 2mm peaks sellest piisama lahutamiseks.
Mootor otsast võtta ja sidurit lahutades on võimalik vaadata, kas surveplaat liigub ühtlaselt või jääb mõni serv maha.
Siis muidugi ei tohi ketaste-vaheplaatide pakk niipalju kõver olla, et kui surveplaat 2mm üles tõuseb ei teki pilu plaadi ja ülemise ketta vahele vähemalt 1mm.
Kui ikka näha, et siduripakk "kohevaks"läheb surveplaadi kergitamisel tuleb appi võtta sile alus, liivapaber ja sellel kõverad asjad siledaks lükata.
Mootorrattal näiteks on 8 ketast ja sidurit lükatakse 1,6mm ning lahutab kui asjad sirged on.
Seisva mootoriga muidugi ei lahuta hästi sest õli on vahel, kuid kui mootor käima panna visatakse õli käigukasti ruumi ja siis hakkab lahutama.
Sel aparaadil muidugi seda pole sest sidur õlisse ei ulatu.
Vasta
#96

Kas pole mitte Minski tsikli ketastega seal tegu ja sellel on ju märgsidur,pole enda plätul siduriga probleemi olnud ja ei viitsi töötavat asja näppida.Mul siduri hoob kasti küljes lühemaks tehtud,et käik oleks pikem.
Vasta
#97

Minu piiratud kogemuse põhjal. Kui siduri heebel alla vajutada siis saab tekstoliiti käsitsi liigutada , need lausa logisevad igas suunas.

Samas ei tohi ära unustada, et kuna MTZ motoplokil on märg sidur siis see töötab kõige sujuvamalt soojast peast. Külmast peast kipub kaasa vedama ja käigud lähevad kerge raginaga sisse. Eks õli veab sedavõrd palju kaasa. 

Muidugi veendu , et kettad(metallist ja tekstoliidist) on sirged ja pole laines , tükid lahti. Siduri korvil pole ketaste sälke sisse kulunud . Siduri lülitus pulk(mis jookseb tagant kuni trumlini) liigub sujuvalt.  Kontrolli ka siduri vedrud üle , neid sai minu mäletamist mööda keerata sisse ja välja.   Ära unusta ka siduri tugilaagrit määrida - asub trossi hoova juures - sinna käigukasti õli väga jõuda ei taha.

See kogemus on mul 2 motoploki põhjal. Mõlemad töökorras ning kliendi käes igapäevases(niivõrd kuivõrd) kasutuses. 

Ju siis vene masin ongi veidi nii ja naa. Sidur hakkab õigesti ja täielikult lahutama alles kui käigukasti õli on soe! 

Ehk siis pane masin ilusti kokku ja lase soojaks . Alle siis tee järeldus kas toimib või on ikka mingi rike. 

---

Mis Belesti puudutab siis kordan üle vana tarkuse. Kasutage telefoni , emailidele võidki vastust ootama jääda.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#98

(17-04-2019, 08:23 AM)ahtos Kirjutas:  Kas pole mitte Minski tsikli ketastega seal tegu...
Kataloog näitab tõesti erinevaid koodialgusi, mis seostuvad Minskiga, seega sarviku sidur enamuses tõesti Minski oma. Huvitav on see, et tekstoliitkettad algavad 05-koodiga, ju siis mingi nüanss veidi teine kui tsiklil.

Veeretasime kaasfoorumlasega privaatjuttu, aga ehk pakub see ka laiemale ringile huvi. Videos
alates 0:55 näeb imelikku sidurit, üritasime mõistatada, millega tegu. Peaks olema MTZ 082 küljest, kasutusel ka sellel aparaadil Ju siis saab ka sarvilisele panna, kuigi majanduslik mõte küsitav.

(19-04-2019, 12:08 PM)Gravity Kirjutas:  Samas ei tohi ära unustada, et kuna MTZ motoplokil on märg sidur siis see töötab kõige sujuvamalt soojast peast. Külmast peast kipub kaasa vedama ja käigud lähevad kerge raginaga sisse. Eks õli veab sedavõrd palju kaasa.
Põhimõtteliselt õige, kuigi nö rahuolukorras ulatub õlinivoo pooltelgede tsentrini, seega sidur pikema seisaku ajal üsna kuiv, sest jääb õlitasapinnast kõvasti kõrgemale. Loomulikult pritsib mootori kohapeal töötades läbi vaheseina ava sidurile veidi õli. Alumise võlli (difri vedava võlli) otsas on ka siduri õlitamise tiivik, kuid see pöörleb ainult siis, käik on reaalselt sees ja masin liigub. Seega poolkuiv sidur Smile 

Aga jätame õli ja selle temperatuuri praegu kõrvale, viga on kusagil mujal. Jääb mulje, et sidur absoluutselt ei lahuta Sad  

Muidu olen õlisiduriga aparaatidest sõitnud Minskiga, IŽiga, jänestega Jawa ja päris-Jawaga, aga nende puhul ei meenu, et sidur kuidagi pooletoobine oleks olnud. Küll aga oli paras värdjas lõunanaabrite mopeedide sidur, mis juba oma olemuselt täielikult ei lahutanudki.
Vasta
#99

(23-04-2019, 20:10 PM)oltsberg Kirjutas:  
(17-04-2019, 08:23 AM)ahtos Kirjutas:  Kas pole mitte Minski tsikli ketastega seal tegu...
Kataloog näitab tõesti erinevaid koodialgusi, mis seostuvad Minskiga, seega sarviku sidur enamuses tõesti Minski oma. Huvitav on see, et tekstoliitkettad algavad 05-koodiga, ju siis mingi nüanss veidi teine kui tsiklil.

Veeretasime kaasfoorumlasega privaatjuttu, aga ehk pakub see ka laiemale ringile huvi. Videos
alates 0:55 näeb imelikku sidurit, üritasime mõistatada, millega tegu. Peaks olema MTZ 082 küljest, kasutusel ka sellel aparaadil Ju siis saab ka sarvilisele panna, kuigi majanduslik mõte küsitav.

(19-04-2019, 12:08 PM)Gravity Kirjutas:  Samas ei tohi ära unustada, et kuna MTZ motoplokil on märg sidur siis see töötab kõige sujuvamalt soojast peast. Külmast peast kipub kaasa vedama ja käigud lähevad kerge raginaga sisse. Eks õli veab sedavõrd palju kaasa.
Põhimõtteliselt õige, kuigi nö rahuolukorras ulatub õlinivoo pooltelgede tsentrini, seega sidur pikema seisaku ajal üsna kuiv, sest jääb õlitasapinnast kõvasti kõrgemale. Loomulikult pritsib mootori kohapeal töötades läbi vaheseina ava sidurile veidi õli. Alumise võlli (difri vedava võlli) otsas on ka siduri õlitamise tiivik, kuid see pöörleb ainult siis, käik on reaalselt sees ja masin liigub. Seega poolkuiv sidur Smile 

Aga jätame õli ja selle temperatuuri praegu kõrvale, viga on kusagil mujal. Jääb mulje, et sidur absoluutselt ei lahuta Sad  

Muidu olen õlisiduriga aparaatidest sõitnud Minskiga, IŽiga, jänestega Jawa ja päris-Jawaga, aga nende puhul ei meenu, et sidur kuidagi pooletoobine oleks olnud. Küll aga oli paras värdjas lõunanaabrite mopeedide sidur, mis juba oma olemuselt täielikult ei lahutanudki.

Võib olla mind huvitavad kummalised asjad kuid üks lause jäi mind kummitama.

Eelpool oled kirjutanud, et 08Н-1601015 Барабан - 1 шт. ning väidad, et mootor peab 25mm ja mitte 1" toll olema.

Minul on varuosa koodiga 08N-1601015 läbi käinud. Ma ei teagi kas H täht on Niks muutunud või on need erinevad varuosad. N tähega kood oli mul Bel Esti arve peal.

Sidurikoja kood , mida kasutasin oli 06LD.1601021 

082T-1601012, see oli teine korpus tükk

05-1601026 siduri ketaste kood

Igatahes sellele kliendile kellele müüsin varuosa   08N-1601015  läks külge 25,4mm ehk 1" toll mootor.  Fakt.  Sobis ja kõik toimib , ise paigaldasin.

25mm ja 1"toll on ka erineva pikkusega ning krae kohaga.   



Võib olla see info aitab natukene . Ei saa välistada mitut varianti või ebasobivat varuosa ka. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

(24-04-2019, 19:03 PM)Gravity Kirjutas:  Võib olla mind huvitavad kummalised asjad kuid üks lause jäi mind kummitama.

Eelpool oled kirjutanud, et 08Н-1601015 Барабан - 1 шт. ning väidad, et mootor peab 25mm ja mitte 1" toll olema.
Jah, sain ühest eelnevast postitusest aru, et sinu poolt kirjeldatud paaritus toimus 1" võlliga.

Võibolla on meil mõlemal lihtsalt vedanud? Sina said Belestist 1" barabani, mina Lätist 25,0 (just mõõtsin üle). Müüjad ei pruugigi neid erinevusi teada, müüvad oma "õiget" asja, sest pole negatiivset tagasisidet saanud. Või ei ole leplikud külamehed mölisema tulnud ja on 25,0 asjanduse 25,4 peale treinud.

Võibolla ei kajastu arvele kirjutatud koodis selle lõpus olev -01, -02 vms või pigem Б, mis viitab, et detailid pole vahetatavad. Kes joptvust oskab, saab siit infot:

Некоторые номера деталей и сборочных единиц имеют в конце буквенную, буквен-
но-цифровую и цифровую приставки через тире, называемую суффиксом. Приставки А1,
А2, А3 или 01, 02, 03 и т.д. означают, что конструкция этих деталей модернизирована, но
осталась взаимозаменяемой с ранее выпущенными конструкциями.
Приставки Б1, Б2 и т.д. означают, что новые конструкции деталей не будут взаимо-
заменяемы с деталями ранее выпущенных конструкций, но взаимозаменяемы между
собой.

MTZ 09 kataloog pakub üheks barabani variandiks ka 08БС-1601015 märkusega Для мотоблока Беларус-07БС.

Eks sina tunned väikemootorite hingeelu paremini, aga kas pole mitte nii, et kui võll on meetermõõdustikus, siis on meeterkeermega ka asjaomased poldid? (Minu 3/4" ehk 19,05mm EX 21le ju andsid peoga tollpolte kaasa.)

Eelviidatud kataloog väidab, et baraban käib võlli otsa M8x40 poldiga. Siit võiks (kui minu oletus õige on) järeldada, et ka võll on 25,0, mistõttu lätlaste pakutav baraban ongi see "õige", muud mõõdud on "anomaalia".

Minu Hondal on igatahes 25,0 võll ja kõik asjaomased poldid M8 keermega. Eespool on toodud ka link vastavate mõõtudega, ainult et see enam ei tööta Sad

EDIT. Kaevasin õige lingi välja, Honda slängis L-tüüp https://assets.powerequipment.honda.com/...haft-l.gif
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne