Sarvbelarussi velmamine

Kiskusin käigukastil kaane maha ja parempoolne varras iigub kilusti ja fikseerib asendid,aga vasakpoolne no mitte ei taha liikuda...Kiskusin ka küljekaane vasakpoolse maha ja sealfiksaatori vedru ja kuul olemas,kuul 6mm ja vedru ise ja pesa 8mm.Ülemist kuuli ega vedru polnud üldse olemas.Käiasin 8mm puuri saba kumeraks nagui kuulilgi ja puurisabaga proovides liigub võll.ja nüüd küsimus kas kuul peab ka olema 8mm?Hetkel tundub,et kuul liiga väike.Karteri põhjas punn kust õli välja lasta seal 4kant saba kunagi olnud ja see tuksi keeratud ja mingi pehmest sulamist punn all,teab keegi mis mõõtu keere seal on?Või hoopis koonuskeere?Tavakeere pole mingi probleem uus punn treida,aga koonuskeeret ilmselt pingis teraga ei tee?
Vasta

Koonuskeere nüüd midagi erilist  ka pole treipingis teha.
Lihtsalt alustada tuleb vähe teisiti.
Mina neid nii teinud, et korgi välimine ots jääb tsentripuki poole ja tagant jätan kandva saba keermestatud avast saadud vähima läbimõõduga.
Korgi pead ei hakka välja treima enne kui keere on peal sest sealt on hea alustada kaugemalt.
Nüüd lasen sinna maksimaalse keerme läbimõõdu peale ja siis näiteks iga kahe keermeniidi tagant keeran 0,1mm peale.
Niimoodi siis kuni peenemale kandvale osale tekib keerme jälg peale ning siis korgi ots treida mõõtu, et sinna kas neli või kuuskandi saab teha ning siis sabapidi jagamispeasse kantide freesimiseks.
Kui kahtlusi on korgi sobivuses, siis saba täispikkuses treida et avast sisse läheb ning saab proovida korki avasse.
Keermestamine loomulikult selle kiirusega, et on võimalik lugeda detaili pöördeid, milleks vildikaga joon tõmmatud et kui joont teist korda näed keerad 0,1mm peale.
Järgmise läbimiga keerad peale 4 ringi peale jne kuni kork valmis.
Vasta

Kui keegi hakkab tellima bellarussile sidurikettaid, siis ma tuleks ka punti ja jagaks postikulu... Mul hakkab ka sidur otsasid andma ja sarvbellarussi agregaatide arv aina kasva ning kasutustihedus on kasvutrendis Cool
Lisaks pakub huvi jvv fiksaatorvõlli komplekt, kuna koormuse all kipub välja pilduma jöuvõttu.
Vasta

Mure karbussiga. Töö ajal puterdab ja niikui nina allapoole läheb, sureb välja. Segukruvi peaks ju hea olema kaks-pool või kolm tiiru. Aga keera või viis, mitte essugi ei muutu...
Kui õhuklappi koomale lükata, siis töötab ilusti ja kannatab ka nina allapoole sõita.
Mis võiks aidata? Taset tõsta? Palju tase üldse olema peaks? Või kannataks miski karpa peale panna?
Vasta

Originaalkarbuss? Millal viimati puhastatud?

Meie "standardikohane" bensiin kipub jätma jälgi kanalitesse ka siis, kui seda pidevalt värskena hoida. Pluss töötamisega paratamatult kaasnev tolm.
Vasta

Originaal. Puhastasin karpa ja paagi paar päeva tagasi. Oli vett ja soga sees küll, aga ikka ei muutunud midagi
Vasta

Kui segukruvi keeramine ei mõju, on kanalites siiski miskine kaka sees. Leia ja kõrvalda. Õhuklapile allumine sellele viitab - segu on lahja.

Keegi hea inimene ehk kirjutab kiire õpetuse, kuidas bensutase õigeks saada ujukiruumis.
Vasta

Kataloogist näpuga järge ajades ütlebki 8mm kuulid fiksaatoris.Eile varsonist sain kuulid ja vedru,õhtul siva kokku,aga ikka ei taha vasak liikuda.Täna siis uuesti lahti ja uurima asja ja selgus,et üliandekad mehaanikud kallal käinud,õige kuuli kaotanud ja 2 peenemat kuuli asemele...Üleeile sain ühe kuuli kätte ja täna uurides vaatas teine veel pesas vastu...Õige kuul sisse,kaas peale ja pukkidel tuli kolvile ja nüüd sai juba sõrmega vasakut liigutada.Igaks juhuk võtsin ka parempoolse kaane maha ja kontrollisin üle ja seal oli õige kuul sees.Nüüd saab juba sõita,aga tegemist jagub veel.

Karteri punnile annab kataloog 3/8 tolli keermega junni,keere jah koonuses ja kõik 3 punni mis masinal on on sama keermega.
Vasta

Kui õhuklappi koomale lükata, siis töötab ilusti ja kannatab ka nina allapoole sõita.


Mul on ta niimoodi uuest peale käitunud. Lükkad õhuklapi niipalju kinni, et ilusti käib ja nii on palju aastaid toiminud.
Vasta

Selle viguri toitesüsteem juba jutuks tuli, siis oskab keegi ära seletada miks pagan küll on sellele mootorile pööreteregulaator tehtud kui gaasihoovaga selle töö ära nullitakse?
Üks seletus mis pähe tuleb, et trossid olid juba ära tehtud aga siis avastati et need ei ulatu regulaatori vedruni...
Teine seletus võiks olla, et asi tehti hooga valmis ja tootmisliini lõpus avastati, et pöördeid ei saa ju muuta ning siis anti Vasjale ülesanne see probleem lahendada.
Tema muidugi oli lihtne koristaja ja nii ta sinna hoovale 3mm augu puuris ja pani trossi gaasi maha tõmbama.
Et sellest regulaatori funktsionaalsus kaduma läheb teda ei huvitanud sest ta oli koristaja.

Jah, tarbisin seda toodet hiljuti ja esimese asjana panin gaasitrossi regulaatori vedru pingutama, millega tekkis väga meeldiv võimalus ka madalama pöördega majandada.
Muidu ülesmäge kohaltminekuks aja pööre maksimumini ja siis hakka sidurit libistama mis niigi kehvake.
Kui see asi ümber teha, siis on see mootor üllatavalt jõuline isegi ja teise asjana lõikasin käivitusvända pooleks ja keevitasin nõnda kokku, et jäi mootorist eemale 10cm ja sai ka madalamale ning väga mugav oli käivitada.

Kui nüüd veel käru tiisel ümber teha saab jõuvõtuvõllile hüdropumba ära panna et omatehtud käru kallutada saaks kangist ja ei peaks käsitsi pumpama.
Vasta

Käigumajandus kasti sees kah korras,eile proovisõit ja sai põllal ka neljanda sisse ja andis järgi joosta...Täna sain 17 rutsi eest memist kuulliigendid 4 tk ja jõudsin juba ka külge insatllida.Käigukasti pool keerasin hooba m10 keermed ja üleval kangi sisse ka keerme ja kontramutter pingutab.Homme kui jõuab siis pukkidele sarvik ja hoovastikku regullima.

Käru vedamsest on poldiava päris ovaalseks kulunud.Ei raatsi uut junni osta ja reanimeerin olemasoleva.

Siduri teema mulle veel päris segane.kataloog näitab survelaagrit https://fermerinform.ru/wp-content/uploa...MTZ-05.pdf  lk 65 kena pilt,aga minu sarvikul pole sellist ja ka puht füüsiliselt ei mahu see sinna sisse ära.Ka siin https://www.youtube.com/watch?v=aFqbnODs3WE  6.50 vana topib auku laagri ja siis suur punn,minul seda pole,otsakaanes 10mm ava kus pulk sees kumm rõngaga ja see käib vasti võlli.Panen ka pildid,kas niii peabki olema või midagi puudu valesti?Oskab keegi kommida?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta

Tere. Vajan abi!


Soetasin MTZ05-le uue mootori ja vahe jubinad. Lugesin, et uue mootori külgepanek pidi olema väga lihtne (3 tundi ja valmis) Big Grin aga olen tellinud vist midagi valesti, sest külge ma seda sinna ei saanud.
Olen tegelikult suht tehnikakauge inimene aga isu seda ise vahetad oli suur, nüüd on vana mootor maas ja uut peale ei saanud.

Esimene mure oli selles, et uue sidurikoja läbimõõt oli 2mm väiksem kui originaalil, ei läinud sidurile mitte kuidagi peale, painutasin seda natuke laiemaks, nüüd tundub ok, aga ei tea, kas nii normaalne teha.(varuosade kvaliteet annab soovida)

Teine, vähe suurem mure(minu isiklik oletus), sidurikoda läheb liiga sügavale(läheb juba vastu sidurit), sidurikorpus ja mootorivahejupp ei lähe omavahel kokku. 
Midagi peaks olema teises mõõdus?
   
   
   
   
   
   

Abile lootma jäädes,
Mihkel
Vasta

Arvan,et koja laiemaks venitamine oli sigadus...Kevadel tegin ise sama tralli,aga vahe selles,et ise treisin selle ülemineku junnid.Korvi eemaldasin orginaal junnilt ja kinnitasin 6mm poltidega omatehtud junnile.Võib edukalt olla ka tehase praak kui kokku ei lähe,aga vaja mõõta ja mõelda kus viga on...
Vasta

Ise umbes-täpselt samal ajal aasta tagasi mootorivahetust tegin siis oli ka sidurikoda veidi liiga tihe, sai kruustangidega laiemaks veinitatud, nii et kettad vabalt liiguksid teljesuunaliselt, ei ole hullu midagi, ega see nii hirmus täpne ka olema ei pea kui tööpõhimõttesse veidi süveneda.

Vahetükk vähemalt pikkuse mõttes sobis, küll olid need neli ava kuhu mootor kinnitub valed, puurisin uued lihtsalt. Mootori võll jäi ka lühikeseks sidurikojale, sinna sai käepärastest vahendidest puks tehtud. Mootoriks GX390 koopia (13 hp) 25mm võlliga.
Vasta

Võtsin ajaviiteks ühe sarvbellaka siduri laiali kuna lahutas kehvalt. Üks ketas oli jupitunud ja teine ka praoga. Riiulist leidsin uued kettad aga kokku pannes avastasin et jupp maad õhemad. Originaalil on ca 3,7 mm paksused ja uued 3 mm paksused.
Paar küsimust targematele: Mille omad need 3 millised olla võiksid ja kas ainsad kiire otsinguga leitud sidurikettad "Siduriketas Minsk / MZ 150 " võiksid sobida?
Vasta

Ka lõunanaabritelt uusi ostes pakuti kahte mõõtu,kuidas teist mõõtu sobida võiksid ei tea.
Vasta

Mtz 05 sidurisse läksid Minsk 125 kettad sisse.
Kui leiad vanema, Moskva kettad siis need on tugevamad, metall sisuga. Paksusi küll ei võrrelnud kuid sai paika regullitud ja töötab ilusti.

Vanad kettad olid ilma metall sisuta ja need läksid ülekoormuse all katki.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(25-10-2022, 10:44 AM)tõnn Kirjutas:  Mtz 05 sidurisse läksid Minsk 125 kettad sisse.
Kui leiad vanema, Moskva kettad siis need on tugevamad, metall sisuga. Paksusi küll ei võrrelnud kuid sai paika regullitud ja töötab ilusti.

Vanad kettad olid ilma metall sisuta ja need läksid ülekoormuse all katki.

Tuleb välja et neid kahes paksuses, 3 mm ja 3,5 mm. Ilmselt saaks ka 3 mm hakkama siis oleks pakk 2,5 mm õhem, kui vedrule ring peale keerata peaks vedama. Aga leidsin ka 3,5 mm panen need.
Kui kellegil 3 mm vaja siis jäid üle. Aga ka küsimus: Mille siduritross sellel kasutusel on? Pikkus ca 130cm, kiire otsimisega ei leidnud
Vasta

Minu omal samkompunn tross peal...Kaabli klemmliist kummasegi otsa ja olemas ongi...     https://www.feb.ee/et/klemmliist-1-5-mm-12-osaline
Vasta

(25-10-2022, 15:00 PM)muska71 Kirjutas:  Minu omal samkompunn tross peal...Kaabli klemmliist kummasegi otsa ja olemas ongi...     https://www.feb.ee/et/klemmliist-1-5-mm-12-osaline
Mul sama aga krdi ehituspoe tross venib nagu püksikumm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne