Gaz M1 EMKA
#61

Kas see kastikas on nelikveoline või olidki nad nii kõrge põhjaga? Vanaisa rääkis et sellised olevat Peterburis raudteejaamade vahel taksot sõitnud ja kaupa vedanud. Maal on ka üks käru mille sild on mingi vana GAZi esisild kinnikeevitatud käändmikega, kui valges maale satun teen pildi, võibolla on abiks.

EDIT:
Googeldasin ise ja tõesti oli ka nelikveoline kastikas 61-415 (tavaline oli lihtsalt 415) Näeb välja nagu minu Villise vanaisa Big Grin
Vasta
#62

Lisaks veel niipalju, et Rootsist saadeti sõnum, et käigukast on kontrollitud ja valmis. Pidi alustama mootori tegemist. Palusin saata pilte aga tal vist sama häda mis mul- kasvasin üles arvelauaga, Ah jaa isal oli FELIX ka.
Vasta
#63

(25-01-2017, 22:45 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kas see kastikas on nelikveoline või olidki nad nii kõrge põhjaga? Vanaisa rääkis et sellised olevat Peterburis raudteejaamade vahel taksot sõitnud ja kaupa vedanud. Maal on ka üks käru mille sild on mingi vana GAZi esisild kinnikeevitatud käändmikega, kui valges maale satun teen pildi, võibolla on abiks.

EDIT:
Googeldasin ise ja tõesti oli ka nelikveoline kastikas 61-415 (tavaline oli lihtsalt 415) Näeb välja nagu minu Villise vanaisa Big Grin

Ta ongi su 69 vanaisa, kui isaks 64/67 lugeda, aga pildista seda käru kindlasti. Ma ka Võrumaa mees ja sa tunned mind küll.
Vasta
#64

(25-01-2017, 22:45 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kas see kastikas on nelikveoline või olidki nad nii kõrge põhjaga? Vanaisa rääkis et sellised olevat Peterburis raudteejaamade vahel taksot sõitnud ja kaupa vedanud. Maal on ka üks käru mille sild on mingi vana GAZi esisild kinnikeevitatud käändmikega, kui valges maale satun teen pildi, võibolla on abiks.

EDIT:
Googeldasin ise ja tõesti oli ka nelikveoline kastikas 61-415 (tavaline oli lihtsalt 415) Näeb välja nagu minu Villise vanaisa Big Grin

Lisan veel nii palju et tava kastikas oli GAZ m1 baasil M 415 ja need ei olnud nii kõrged ja neid toodeti c 8000+, aga säilinud ainult mõni üksik. Eeskujuks võeti Ford Pick-up
Vasta
#65

Käisin eile õhtul maal, kahjuks oli pime ja pilti ei saanud teha aga vanaisa ütles et sild on "kuuese" Emka oma koos velgedega. Kui on huvi siis homme võid vaatama tulla. Võta ühendust 56215290.
Vasta
#66

See läheb loosi, ma usun.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#67

Suured tänud kaasfoorumlasele Mart Laanelepale, tänu kellele sai astutud M1 projektis suur samm edasi. Eks elu on ikka naljakas, olen seda silda otsinud kogu maailmast ja lõpuks on ta kodunt kiviviske kaugusel (15 km ).

   

Silla käändteljed on kokku keevitatud, kuid ei midagi katastroofilist. Kõik saab taastada. Kasutati teda ju väikese traktori haagisena.
Alumisel joonisel on näha puuduvad osad st. roolihoovastik (märgitud punasega). Kui kellelgi juhtub neid kuskil olema, siis võtke julgesti ühendust.

   
Vasta
#68

See on hea,et said sillatala see on ikka suur edasiminek.
Ise enesest on joonist vaadates rooli pendelhoobade ehitus analoogne GAZ AA,ZIS-5,Moskvich 400 ja GAZ 51le aga kahjuks pole seal joonisel ainsatki mõõtu kirjas. Mis teeb olukorra vägagi raskeks  Sad


Vasta
#69

(28-01-2017, 16:43 PM)kopraonu Kirjutas:  See on hea, et said sillatala see on ikka suur edasiminek.
Ise enesest on joonist vaadates rooli pendelhoobade ehitus analoogne GAZ AA,ZIS-5,Moskvich 400 ja GAZ 51le aga kahjuks pole seal joonisel ainsatki mõõtu kirjas. Mis teeb olukorra vägagi raskeks  Sad
 Ei ükski neist ei sobi, M1 -le töötati välja oma ja ainulaadne esisild. Zis-5 ja Gaz 51 oma olen vaadanud, need tüki maad toekamad.
Moskvitsh 400 tehas toodi Saksamaalt ja 400 vehiti 1 x 1 maha Opel Kadett 38 - lt. Ei usu et need kokku sobivad.
Vasta
#70

Tänutäheks esisilla eest kirjutan oma tänasest kohtumisest kaasfoorumlase hr. Laanelepa vanaisast, kes vaatamata oma eale 90+ oli veel küllaltki kraps ja selge mõistusega. Ja sellisel vanahärral on kodus Vabadussõja aegne Inglise veoauto, mark läks meelest aga valmistatud 1914, ehk veel 10 a vanem, kui omanik. Peal veel originaal mootor. Kõige põrutavam asja juures oli mootori õlitussüsteem. Mootoril sundõlitus, mis pärast oma funktsiooni täitmist koguneb karterisse, ehk protsess käib nii - paned mootori käima, sõidad 20 km, siis jätad mootori seisma, lased õli karterist välja, kallad pumba mahutisse, sõidad 20 km ja kogu protsess algab uuesti. Hr Laanelepp võiks siia foorumisse sellest autost kirjutada ja mõned pildid üles panna. Kindlalt oleks huvilisi. Seal selliseid nüansse palju, nt. tagasilla kett ajamid jne. Üldiselt vanahärra arvas, et tal need M1 rooliosad ka kusagil vedelevad, et kui muidu ei saa siis tuleb kevadel talle külla minna ja antiigi hunnikus revideerida, sest vanahärra sõnul pole midagi ära visatud. Aga käru M1 sillaga oli ta ehitanud väga ammu, täpselt ei mäletanudki. Igatahes palju tervisi talle.
Vasta
#71

selliste vahvate papidega on mõnus juttu ajada nad teavad ja oskavad teha ning õpetada. Hoia kõrv kikkis.

Veel pole maha löödud
Vasta
#72
Video 

Selle veoauto mark on Albion. Kuigi Albioniks on seda vist palju nimetada. Margikohast on seal enamus mootorist ja roolisammas, ülejäänu on vanaisa silma järgi erinevate vanade piltide järgi üles ehitanud. 
See veoauto, mille mootoriga on tegu, anti Eesti Vabariigile sõjalise abina Inglismaa poolt (kokku 14tk), mingi hetk müüdi edasi erakätesse. Üks nendest sattus minu ja Mardi vana-vanaisa kätte. Erinevate elu keerdkäikude tõttu sai sellest vahepeal statsionaar-mootor (selle käigus oli eemaldatud 2 kolbi-kepsu et vähem kütust võtaks Big Grin )ning vajus unustusse...
 
Kui umbes 15 aastat tagasi vanaisa teada sai, et see mootor veel alles on, oli see kellegi kuuri räästa all, poolenisti maa sisse vajunud. Tõi selle koju ja alustas mootori elustamist. See võttis pikalt aega, et kõiki sõlmi ja nende tööpõhimõtet uurida ja nende kohta infot leida, samuti oli keeruline puuduolevate juppide leidmine või asendamine. Näiteks puuduolevate kolbide-kepsude asendamiseks kombineeriti kokku DT75 ümbertreitud kolvid ja kahest erinevast tükist kokku keevitatud kepsud. Tundub küll veider lahendus, aga igatahes sai mootor käima!


Eks Mart võtab kunagi pikemalt ette, et sellest kirjutada, tema arvutis peaks ka rohkem pilte ja muud infot olema, see pole enam Emka-ga seotud. Panen ühe pildi, missugusest asjast üldse jutt käib:
[Pilt: 1916_Albion_A10_3_ton_truck_%285633528609%29.jpg]
Vasta
#73

Paralleelvarda otsad on joonisel sama koodiga mis Gaz-AA/MM/67.Pikivarras sarnane Gaz-AA/MM, vahe võib olla pikkuses.See on vihjeks edasiseks tegevuseks.
Vasta
#74

Lõpuks jõudis käigukasti pilt ka Rootsist kohale. Mootoriga läheb veel aega.

   

Pilt on küll väga närune, aga kunagi saab ehk parema. Vist mingi vana telefoniga tehtud.
Vasta
#75

Iga päev saan mõne halva üllatuse osaliseks. Täna sai tehtud tutvust roolisüsteemiga. Selgus et mu M1-le on külge poogitud Gaz 24 roolikarp. Originaalne roolivarras on keskelt pooleks lõigatud ja sama on tehtud 24 roolisambaga ja siis on need üsna rõveda ühendusega omavahel kokku liidetud. Niisiis palve kõigile kaasfoorumlastele, kellel juhtub olema Gaz 67 osade kataloogi. Paluksin võrrelda, kas roolisüsteemi detailide nr-d ühtivad M 1 omadega. Ja kui ühtivad, äkki on kellelgi 67 roolikarpi koos sinna juurde kuuluvaga välja pakkuda. Härra Sidorovil oli kindlasti (ise nimetab ta end seltsimeheks aga ma ei söenda nii parteiliseks minna).  M1 roolikarpi ei julge lootagi

   
Vasta
#76

Pildil olev roolikarp on Gaz-MM omaga sarnane(kolme poldiga külg-kinnitus).Gaz-AA on midagi muud, too ei sobi.Kahjuks pole katalooge
käepärast ja koode võrrelda ei saa, aga olen 90% sedameelt, et MM oma sobib.Vaevalt viitsiti midagi uut leiutada, kui oli juba midagi
kohe käepärast võtta.Võib-olla võlli pikkused on erinevad.
Vasta
#77

Et jutt ei oleks paljas jutt, siis panen ka pildi sellest Gaz MM roolikarbist. Eks teemaomanik ise vaatab, kas on sarnane ja sobiv tema projektile. 

[Pilt: IMGP2647.JPG]

Veidi teemast mööda ka. Nimelt aastaid tagasi käisin kahes kohas, kus sõjaajal oli ära lammutatud arvatavasti EMKA. Ühest kohast (kummast, ei tea) võtsin kaasa sellise tagatule kronsteini. Minu arvates peaks olema EMKA oma. 

[Pilt: IMGP2632.JPG] [Pilt: IMGP2633.JPG]
Vasta
#78

(04-02-2017, 17:40 PM)Sidorov Kirjutas:  Et jutt ei oleks paljas jutt, siis panen ka pildi sellest Gaz MM roolikarbist. Eks teemaomanik ise vaatab, kas on sarnane ja sobiv tema projektile. 

[Pilt: IMGP2647.JPG]

Veidi teemast mööda ka. Nimelt aastaid tagasi käisin kahes kohas, kus sõjaajal oli ära lammutatud arvatavasti EMKA. Ühest kohast (kummast, ei tea) võtsin kaasa sellise tagatule kronsteini. Minu arvates peaks olema EMKA oma. 

[Pilt: IMGP2632.JPG] [Pilt: IMGP2633.JPG]

Roolikarp väga sarnane kataloogi pildi järgi, visuaalselt ei oska ütelda, kuna pole elus õiget EMKA roolikarpi näinud. Proovin lähemal ajal Tallinnas ära käia seda originaalset EMKA-t vaatamas. Kui sobib, siis loodan väga kaubale saada, näen, et sul on vastav isend olemas. Mis puutub tagatulede kinnitusse, siis lähen homme vaatama, mul peaks originaalsed küljes olema, aga mine tea. Kataloogis neis pilte pole. Targem olen pärast Tallinna käiku.
Vasta
#79

(04-02-2017, 17:40 PM)Sidorov Kirjutas:  Et jutt ei oleks paljas jutt, siis panen ka pildi sellest Gaz MM roolikarbist. Eks teemaomanik ise vaatab, kas on sarnane ja sobiv tema projektile. 

[Pilt: IMGP2647.JPG]

Veidi teemast mööda ka. Nimelt aastaid tagasi käisin kahes kohas, kus sõjaajal oli ära lammutatud arvatavasti EMKA. Ühest kohast (kummast, ei tea) võtsin kaasa sellise tagatule kronsteini. Minu arvates peaks olema EMKA oma. 

[Pilt: IMGP2632.JPG] [Pilt: IMGP2633.JPG]
Panin siia pildid originaalsest EMKA esi-
   

ja tagatule kronsteinist. Võib-olla saad võrrelda Sul olevatega

   
Vasta
#80

Jah, tagatule kronstein on sama, järelikult oli seal lagunenud Emka.Minu roolikarp aga pakkumisel
pole, seda läheb tulevikus omal vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne