Gaz M1 EMKA

Üks vale nupu vajutus ja terve eilne postitus kadus. Õnneks seal midagi erilist polnud. Lihtsalt toimub keredetailide (uksed, poritiivad ja muu) pahteldamine, kruntimine ja proovi värvimine. Kere sai ka liivapritsist läbi lastud ja krunt selga.
   
   
Vasta

Esiporitiivad said proovivärvi alla.
   
Vasta

Juutubis jõudis minuni selline kasutaja
https://m.youtube.com/channel/UCbHyUFYgo...Whw/videos

Ekaterinburgis miskid kutid ehitavad autosi. Neil seal ka üks emka projektikas, ehk saad miski kontakti või ideid või niisama teadmisi.
Ma ise venekeelt eriti ei tonka, seega saan vaadata ainult liikuvaid pilte.

Edu!
Vasta

(22-03-2021, 22:21 PM)siimik Kirjutas:  Juutubis jõudis minuni selline kasutaja
https://m.youtube.com/channel/UCbHyUFYgo...Whw/videos

Ekaterinburgis miskid kutid ehitavad autosi. Neil seal ka üks emka projektikas, ehk saad miski kontakti või ideid või niisama teadmisi.
Ma ise venekeelt eriti ei tonka, seega saan vaadata ainult liikuvaid pilte.

Edu!
 Nende sellide juurest küll midagi õppida pole. Sellesse projekti suhtutakse väga suvaliselt ja praktiliselt tehakse midagi M1-te meenutavat isendit. Samuti kasutatakse USA Ford Model 40A esi poritiibu, aga ei kohendata neid originaali sarnasteks vaid jäetakse nagu Fordil. Nagu ma aru sain mootor ja käiguosa tulevad ka tänapäevased. Aga mul hea meel, sest mida rohkem säilinud M1-d p-sse keeratakse seda väärtuslikumaks minu autod muutuvad. Riias seisab ühel härral laos kolm M1-te. Kui kellelgi on isu midagi korda saata, siis need seal kõik saadaval. Küsib kogu kupatuse eest 10 K €. Neist kolmest saaks ühe auto kokku küll veel. Võru meestel nüüd M1-de tegemine selge.
   
   
   
   
Vasta

Kuhu see Võru Emka mõned aastad tagasi kadus, millele pagasnik oli külge poogitud?
Vasta

Kuna mul ju tegemises kaks M1-te, õigemini  replika töös ja originaal ootel. Täna sai esimese pahtli kihi peale ka kere. Uksed, esi ja taga poritiivad on proovivärvi all. Kapott hakkab ka looma. Eemaldavatest detailidest veel tagumine poripõll ja esi iluvõre ootel. Täna sain kätte ka tagavara ratta nn kohvri.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Kõik muud tegemised igasugustel erinevatel põhjustel on toppama jäänud, siis pea rõhk on momendil M1 peal. Sai ju lubatud see auto Jaanipäevaks salongi kõlbulikuks teha. Kolm kuud on jäänud. Kuna nõudmised kvaliteedile on kõrged, siis asi tükib venima.
   
   
   
Vasta

Proovivärvi sai ka kapott. Kere ka pahtelduses. Kuna üks mees võeti veel pahteldama ja kutsekoolist tuli ka üks praktikant kätt harjutama, sai L-1 esiporitiivad ka letti antud. Kõik mis tehtud see tehtud.
   
Vasta

Pahteldus tööd käivad. Pole sellest suurt midagi kirjutada. Pahtel peale, pahtel maha jne....
   
   
Vasta

Ega tegijadki suurt midagi kirja panema hakkaks. Sõrmeotsad hellad uurete ja nurkade nühkimisest.....
Vasta

Pahteldus tööd käivad ja kuu lõppu on planeeritud värvimine. Paralleelselt tuleb tegeleda ka transmissiooniga, et värvitud auto lõplikult raamile panna ja siis saab salongi komplekteerimisega alustada. 
 See Eestist ostetud M1 on kõige paremas konditsioonis, võrreldes ülejäänud kolme M1/11 raamde ja transmissioonidega, mis minu käest läbi käinud. Lausa kahju on seda kasutada selle replika tegemiseks, teades, et originaal auto saab endale algselt palju viletsamas seisus olnud raami ja transmissiooni. Aga originaal on originaal oma õigete raami numbritega ja lihtsalt tuleb rohkem tööd teha, et ka selle auto raam ja sõlmed saaksid ideaalseks. See selleks, täna siis jutt nn nimetatud M1V8 replikast, kuigi tegu täiesti originaalse M1-ga, mis pole sündinud V8 mootorit kandma, vaid on minu suva ja tahtmise tulemus. 
 Lühidalt siis viimase kuu jooksul korda saadetust. Raam oli korralik, keevitust praktiliselt ei vajanud. Kaubanduslik välimus tuleb siiski talle anda ja viimase 85 aasta kriimud ja mõlgid sirgeks pahteldada. 
 Peal oli autol originaal mootor, kuid käigukast Pobedalt ja seoses sellega ümber ehitatud ka ülekanne tagasillale. Paigaldatud oli Pobeda kardaan, mille tulemusel muidugi keevitati kinni tagasilla liugur puksid. Need tuli nüüd ettevaatlikult uuesti lahti lõigata ja taastada. Paigaldatud oli ka Pobeda piduri süsteem. Eks kõik see tuli eemaldada ja valmistada originaalse mehhaanilise pidurisüsteemi komponendid. Neid on aastate jooksul õnnestunud üks komplekt hankida aga paljud detailid on nii viletsas seisus, et taastada neid pole enam võimalik. Hea, et on millegi järgi uued, õiged detailid valmistada. 
 Gaasi andmise hoovastiku sain USA-st. Loodan, et sobib. On ju M1 1934 a. Ford Model 40A ligilähedane koopia. Kuigi M1V8 tegemisel kasutati  1938 a Fordi mootorit, loodan et see sobib ilma suuremate ümberehitusteta. Panen siia ka seeria pilte, eks sealt paremini näha, millega tegeldud. Võibolla kõik ei mahu ühte postitusse, siis jagan kahe peale.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Mõned pildid veel.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne