Gaz M1 EMKA

(22-09-2021, 21:48 PM)M.R. Kirjutas:  Ja millist hinda siin küsiti siis?
 Vist ei trehvanud õigete tegijate käest küsima, hinda ei saanudki. Ukrainas 10 komplekti eest 320.-€
Vasta

Tartus on selline firma nagu Nordic Metal,olen seal lasknud hammasrattaid järgi teha,no problem ja hind ka normaalne.Kui kunagi veel vaja,võite sealt uurida,äkki saavad hakkama.
Vasta

Liigutasin projektiteemast juba üpris kaugele läinud 3d print vs treialitöö 12 postitust eraldi teemaks:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid526618

Ei pea keegi OTd häbenema ning ei toimu siin projektiteemas juba projekti vaates ära lahendatud teema "teoreetiline uuesti lahendamine".

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(23-09-2021, 08:48 AM)Peep2 Kirjutas:  Tartus on selline firma nagu Nordic Metal,olen seal lasknud hammasrattaid järgi teha,no problem ja hind ka normaalne.Kui kunagi veel vaja,võite sealt uurida,äkki saavad hakkama.
Tartus on keegi Peeter kes hammasrattaid teeb.Tel.55675116
Vasta

Aeg läheb kiiresti ja tegemist palju. Andsin nõusoleku ka kohaliku valla volikokku kandideerida ja see võtab ka omajagu aega ära. Noh, selle nädalaga saab see tsirkus otsa. Jumal teab millega see lõpeb, olen Rõuge vallas oma partei esi number. Võidu korral hakkavad vallavanemaks suruma aga minu plaanidesse see ei taha kuidagi mahtuda. Loodan, et leiame enda ridadest väärikama kanditaadi. Mul veel mitu projekti lõpetada ja nendega tahaks ikka 2-3 aastaga ühele poole jõuda. Aga nüüd siis peategelase juurde. Augusti lõpu seisuga jõudsime siis nii kaugele.
   
Siit siis pisikeste sammude haaval edasi. Puhastatud, taastatud sai karburaator.
   
Roolihoovad lahti võetud, munakud ja muu värk vahetatud. Puudu munaku otsa käivad kummi padjad ja plekid. Õnneks on need sama sugused kui GAZ/Ford A-l. Neid USA-st saab aga posti saadetised on kallinenud vähemalt 2x.
   
   
Käigukasti juures juhin tähelepanu spidomeetri ajamile, mida käivitatakse kardaani võllil oleva jube lauge hammasvöö abil.
   
Järgmisel pildil siis tagavara ratta kohvri alumine pool.
   
Astmelauad tuli enne kummikatte paigaldust kruntida, pahteldada. Kinnitus kronsteinide külge keevitamisel tõmbus see suur ja lai pind lohklikuks ja ei riskinud ilma tasandamata kummikatteid peale liimida.
   
   
Remonditud said bensiinipump ja filtrid.
   
   
   
Käigukasti kate tuli teha täitsa uus. M1 originaal sellele variandile ei sobi. Käigukast teistsugune ja ka käsipiduri hoob tiba teise koha peal.
   
   
   
Et mitte mingit lollust teha ja vale klahvi vajutada või riskida ühe postituse mahu täitumisega, jätkan teise postitusega mõne aja pärast.
Vasta

Jätkame siis ...
Lukud tahavad ka kohendamist.
   
   
Ventilatsiooni rest sellel elukal teistsugune kui hilisematel GAZ-del. Eks järgmise kuu piltidelt näeb kuidas ta kinnitub.
   
Esi klaasi raam on osaliselt avatav väikese mehhanismi abil. Milleks see hea oli ei tea. Avada sai ka GAZ 51 ja GAZ 69 esi klaase, kuid neil polnud sellist mehhanismi.
   
   
   
Klaasi ring saab täiesti uus olema. Vanad on kriime täis ja mingeid tähistusi neist ühelgi pole. Paistab, et tollel kaugel ajal selliseid asju ei tehtud. Taastatud, kroomitud said ka pöördakende raamid. Nagu kunagi sai mainitud, need töötavad reduktori abil vändast keerates. Momendil on veel osa reduktoreid taastamisel.
   
   
   
Amortidele sai tehtud uued hoovad, tööriista ja aku kastid värvitud ning lõpuks ka üldpilt Septembri lõpu seisuga.
   
   
   
Hõisata pole veel midagi. Puuduolevate vidinate nimekiri muudkui pikeneb. Suurt midagi pole ka USA-st saada. Võrreldes Model A Fordiga on Model 40A Fordi mudel taastajate seas küllaltki ebapopulaarne ja GAZ M1 pole nii sarnane ka oma prototüübiga kui GAZ A. See teeb aga M1 taastamise palju raskemaks ja muidugi kulukamaks.
Vasta

Tsitaat:Andsin nõusoleku ka kohaliku valla volikokku kandideerida ja see võtab ka omajagu aega ära. Noh, selle nädalaga saab see tsirkus otsa. Jumal teab millega see lõpeb, olen Rõuge vallas oma partei esi number. Võidu korral hakkavad vallavanemaks suruma aga minu plaanidesse see ei taha kuidagi mahtuda. 
Ma just mõtlesin, et ei sa su poolt häält ära anda, valimiste asemel muudkui postitad autodest, isegi uue pobivolga teema algatasid.

Aga jõudu mitmel rindel tegutsemiseks.
Vasta

(13-10-2021, 19:49 PM)Formika Kirjutas:  Andsin nõusoleku ka kohaliku valla volikokku kandideerida ja ... Noh, selle nädalaga saab see tsirkus otsa. 
Ja siis hakkavad ajakirjanikud valituks osutunuid üksipulgi lahkama, erinevaid nimekirju koostama, „mis käulaga keegi sõidab“ pingerea tipus troonib teadagi kes … lumepalli paneb veerema Kroonikas „Isa ja poeg hullutavad Võrumaal naisi vanade autodega“ … seni marginaalse tehnikafoorumiga ühineb rekordarv uusi liikmeid, sest kes ei tahaks olla kursis Põhja-Läti seltsieluga … tumedama poole pealt ilmub artikkel „Karburaator Venemaalt, keretööd Ukrainast: Eesti poliitik toetab mõlemat sõdivat osapoolt.“ … tuntud lembelaulik ostab idast Volga mootoriga 100% originaal L1 replika, et seksikate hääletusel pildil püsida … inetuks kisub asi enne järgmiseid valimisi, sest „Vallajuhi igapäevaautol ilutseb võõrriigi vapp“, suuremast skandaalist päästab ainult veenev tõestus vanade foorumikommentaaride põhjal, et see pilt ei vasta GOST-le, foorumiga liitub arvukalt erinevate erakondade noorliikmeid …
Vasta

(14-10-2021, 12:09 PM)karlarnold Kirjutas:  
(13-10-2021, 19:49 PM)Formika Kirjutas:  Andsin nõusoleku ka kohaliku valla volikokku kandideerida ja ... Noh, selle nädalaga saab see tsirkus otsa. 
Ja siis hakkavad ajakirjanikud valituks osutunuid üksipulgi lahkama, erinevaid nimekirju koostama, „mis käulaga keegi sõidab“ pingerea tipus troonib teadagi kes … lumepalli paneb veerema Kroonikas „Isa ja poeg hullutavad Võrumaal naisi vanade autodega“ … seni marginaalse tehnikafoorumiga ühineb rekordarv uusi liikmeid, sest kes ei tahaks olla kursis Põhja-Läti seltsieluga … tumedama poole pealt ilmub artikkel „Karburaator Venemaalt, keretööd Ukrainast: Eesti poliitik toetab mõlemat sõdivat osapoolt.“ … tuntud lembelaulik ostab idast Volga mootoriga 100% originaal L1 replika, et seksikate hääletusel pildil püsida … inetuks kisub asi enne järgmiseid valimisi, sest „Vallajuhi igapäevaautol ilutseb võõrriigi vapp“, suuremast skandaalist päästab ainult veenev tõestus vanade foorumikommentaaride põhjal, et see pilt ei vasta GOST-le, foorumiga liitub arvukalt erinevate erakondade noorliikmeid …
 Need ju kõik positiivsed arengud. Foorumi populaarsus tõuseb, rohkem klikke, võibolla isegi mõningaid reklaami tulusid. Pahupoole pealt pole õnnestunud Võrumaa naisi, peale enda oma, hulluks ajada. Annan oma panuse sõbraliku Ukraina majanduse arenguks ja pisi, pisikese toetuse Ukrainaga võrreldes Putini režiimi toetuseks. Eks naabritega tuleb ka mingeidki suhteid arendada. Vallavanemat minust ei saa ja igapäevaselt miilitsa autoga ka ringi ei sõida. Big Grin
Vasta

Tere õhtust noormehed, las koerad hauguvad see nende töö. Oma töö eest peab raha küsima muidu ei ela ise ega teised ka.
Formika suhtumine õige oma naise peabki hulluks ajama, muidu pole piisavalt pereellu panustanud.
Külanaistega las tegelevad vallalised seltsimehed. Jõudu garage rindel.
Vasta

Õnnestus mitmekordse värvikihi alt päästa originaalne tehase silt. Tegemist ikka väga suure vedamisega. Neil mõnel autol, mida olen näinud, kõigil on need järgi tehtud.
   
Vasta

Vägev!  See GAZ - Ford kombo on lahe.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Õhutusakende avamis-sulgemis reduktorite uued võllid said valmis. Paistavad päris kobedad. Kokku kahe auto peale mul neid vaja 8 tk. Mul neid 10 tk, millest kaks olid töökorras, ülejäänutest andis veel kaks tükki komplekteerida.  Saavad ka teisele autole olema.
   
Vasta

M1 teemal pikalt vaikus olnud, ma mõtlen siin foorumis. Auto juures ikka midagi toimunud. Kuigi M1 pole Pobeda/Volga, milledele vidinaid ikka liigub aga jah, M1-le ei liigu midagi. Kõige suurem probleem on originaalsuse tagamine. Venemaal on kokku taastatud umbes 20 autot. Kõik on erinevad. Väga palju on omaloomingut. Olen käinud ise 5-6 autot vaatamas, millest üks omaniku väitel säilinud originaalsena. Kogu elektri süsteem 12V, pidurid Pobeda aga omaniku vältel (takih i poslednije goda delali), issand anna tuhat keelt sa mulle. Sama salongiga, materjalid seinast seina. Õnneks mul mõlemal autol originaal kangast mõned tükid säilinud. M1 kanga näidised on tänastel piltidel näha. M1V8 oli hall nagu ZIM-mil. Kuna valmimas M1V8 replika, siis sisu tuleb hall nagu originaalil. Aga alustame pildi seeriast. Teen mitu postitust, kuna pilte palju. Jagan lihtsalt mitmesse kategooriasse. Kõigepealt vaated väljast.
   
   
   
   
   
   
Mõni pilt ka esiklaasi ülaääre vaakum klaasipuhastite katte plekist, mis on kaetud veel originaalse riidega ja mõni pilt ka üldvaates.
   
   
   
   
   
   
   
Järgneb....
Vasta

Jätkame siis. Kuna probleeme on palju ja tegelikult puudu ka palju pisiosasid, siis momendil tegeleme sellega millega tegeleda saab. Puuduolevad detailid tuleb lihtsalt järgi teha. Osa detaile teeb Jaan Pärnust, osa tuleb tellida Ukrainast jne. Vähemalt olen seni leidnud tugevalt kahjustunud detailid - on mille järgi midagi teha. Selles postituses siis pildid, akendest, nende reduktoritest mõningatest uste detailidest.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Natuke ka elektrisüsteemist. Kuna kasutuses oli Fordi mootor, siis tõenäoliselt ka generaatori ja starteri releed tulid USA-st.
Vene generaatorid ei sobi juba kinnituselt Fordi mootorile ja võtmest keeratavaid startereid polnud N-Liidus toona üldse olemas. Kõige kurvem, et USA-s pole ka neid 6V releesid kerge saada. Omaette teema on kuidas hakkavad näidikud tööle. Tõenäoliselt tuleb Vene andurid kuidagi monteerida Fordi mootorile.
   
   
   
   
   
Järgneb....
Vasta

Tänane ja tõenäoliselt selle aasta viimane postitus, (kui mingeid repliike ei tule), sellel aastal. Järgnev jutt siis polsterdusest. 
Tõenäoliselt on kogu uste ja külgede polster sellel autol vahetatud. Lihtsalt aeg on teinud oma töö. Kuna erilisi vahendeid pole sellesse tahetud panna, siis töö küllaltki üle p.... tehtud. Mõnedele üksikutele piltidele, mis avatud ustega M1-st tehtud, tuginedes, püüame ajaloolist originaalsust jälgida. St. jälgida tolleaegset tegumoodi. Tohutu probleem saab olema laega. Ei osatud ju tollal selliseid suuri pindasid välja stantsida ja nii siin kui sealpool Atlandit olid autod present katustega. Esimesed täis metall katuse autod olid N.-Liidus ZIS 110 ja Pobeda. USA-s jõuti selleni 1935 - 1937 aastatel. Eks kui selleni jõuan, siis ka tuleb teemaks. Mingid fragmendid on säilinud ka tulemüüri katvast kartongist. Eks nende järgi saab ka aimu, mis ja kuidas.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Ühte postitusse üle 20 pildi panna ei lase, nii et jagasin pildid pooleks. Ülejäänud siis järgmises postituses.
Vasta

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

(13-10-2021, 20:55 PM)Formika Kirjutas:  Jätkame siis ...
Lukud tahavad ka kohendamist.

.......Esi klaasi raam on osaliselt avatav väikese mehhanismi abil. Milleks see hea oli ei tea. Avada sai ka GAZ 51 ja GAZ 69 esi klaase, kuid neil polnud sellist mehhanismi.

Avatav esiklaas kui tolleaegne "air condition". Tänavuse palava suvega pakkus mõnusat jahutust, + 30 (ja pluss) juures sõita suures mustas autos oli rohkem kui talutav, pikad sõidud ei küpsetanud juhti kuidagi.
Vasta

Jäi silma selline müügipakkumine, koos hinna (3500.-) ja dokumentidega.
Lätis varem ka kuulutatud, siis oli umbes 15 autot, nüüd üks konkreetne.
Ma arvan, et tegelikult on seal neid autosid veel.

https://www.ss.com/msg/en/transport/cars...dfleh.html

Võimalik, et taamaalgatajal miskit vaja, ilmselt teist eksemplari enam mitte, aga mõni jupp näiteks.
Või keegi kolmas soovib samasugust projekti teha.
Vasta

Teadaolev. Sisuliselt kasutu raibe.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne