Uunikute 16. Talveralli 2017,nutt ja hala,kas Lexusega rajale saab?
#61

Kytt räägib õigust, ma tunneksin end oma mitmeid kordi mitmest üks tehtud tarbe-Granadaga restaureeritud autode vahel valge varesena.
Ladadele/mosudele panna piiranguks näiteks TÜV olemasolu?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#62

Sõnal „ralli“ on autodega võistlemisega seotult kindel tähendus. Eesti keeles tegemist laensõnaga, EKI sõnaraamat annab paraku sõnale vääralt piiritletud selgituse.
 
http://dictionary.cambridge.org/dictiona...lish/rally
https://en.wikipedia.org/wiki/Rally
https://www.eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=ralli&F=M
 
Siin seinal käib diskussioon Uunikute Talveralli teemal. Kui sellenimelist üritust korraldama hakati ning üritusele selline nimi pandi, siis ilmselt taotleti nimega selget viidet ürituse iseloomule. Võib eeldada ja nii on ka kujunenud, et tegemist on ajalooliste mootorsõidukite üritusega, millel on ralli üldtunnused, kuid ka mitmeid erinevusi klassikalisest rallist. Laiemalt tuntakse ning harrastatakse ühe ralli alaliigina ajalooliste autode rallit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Classic_rally
 
Ajalooliste autode ralli seob traditsiooniliselt ajaloolised autod ning ralli ajaloo.
Läheks nüüd siit Eesti konteksti. Eestis korraldati esimene autode ning mootorrataste võidusõit 1921. aastal. Enne II maailmasõda Eestis sõna ralli ei kasutatud, kasutusel oli pigem sõna tähesõit. Esimese tuntud nimena on ajalukku kirjutatud näiteks Karl Siitani nimi.
Autoralli hakkas Eestis suuremat kandepinda saavutama alles peale II maailmsõda ning muutus märkimisväärselt populaarseks 1960.-l aastatel, ajaloo sunnil sotsialismi viljastavates tingimustes, millega kaasnes palju erinevaid piiranguid. Sellest ajajärgust alates on Eesti mehed ralliradadel ilma teinud nii NSVL , „vennalike sotsialismimaade“ ning võimalust mööda ka Euroopa ja maailma piires. Mehed olid kõvad, kuid tehnikal olid NSVL –i kuulumise tõttu kindlad raamid, ning seetõttu ongi suur tükk Eesti ralliajaloost seotud NSVL autotööstuse Volgade, Moskvitšide ja VAZ –dega.
Kui nüüd tagasi tulla teemasse ehk ajalooliste autode ralli juurde, siis üldiselt, olenevalt mingi ralli korraldamise alustest, on autodel vanusepiir 45 – 25 aastat. Selle piiri seadmine on kogu maailmas iga ajalooliste autode ralli korraldaja vaba voli.
Praegu on Uunikute Talveralli korraldaja teada andnud, et piir võib ca. 35 aasta kanti tekkida. Kui otsus ei meeldi, siis ei pea seda eestlastele omasel kombel põlastavalt kommenteerima, vaid selle asemel tuleb otsust respekteerida ja enda jaoks sobivaid lahendusi otsima hakata.
Sellest vanusepiirist johtuvalt on paraku tõsiasi, et Eesti ralliajalugu langeb nõuka aega, kui sõidetigi ainult NSVL autotööstuse imedega. Seega ei oska kuidagi mõista neid kommenteerijaid, kes arvavad, et Uunikute Talverallil ei peaks NSVL autotööstuse imedega rajale mitte pääsema ?!
 
Euroopas on üks suuremaid ( startivate autode arvust johtuvalt ) ajalooliste autode rallisid Belgias korraldatav Legend Boucles. Kohalikus autospordi meedias ületas positiivselt üllatava uudiskünnise fakt, kui käesoleva aasta võistlusele registreerus ekipaaž Eestist, autoks VAZ 21011. Jah, sellel ka selge põhjus, seda marki autoga ei ole sel võistlusel veel varem starditud ja sel automargil on oma ajalugu ( ka ralliajalugu ), nagu igal automargil maailmas.
Küll aga on sel võistlusel kahe võistlusklassi peale kokku ca.1/3 startijate autoks Porsche 911 või Ford Escort olnud. Kas te tõesti kujutate ette, et siis võtab mingi seltskond kodanikke suu tatti täis ja pritsib selle kõigi Porschel/Fordil startijate peale välja, nagu siin seinal VAZ –i ja Mosse meeste peale.

Kõige suuremal, vanemal ja prestiižikamal ajalooliste autode rallil, Monte Carlo Historic Rally, stardib juba mitmendat aastat järjest lätlane Stanevic VAZ 2103 –l ja on üks esikümne pretendente üle 300 startija hulgas. Kas arvate, et seda meest pritsitakse tatiga, et ta mingi ilge nõukogude autoga sõidab ?

Üldiselt on mujal maailmas ajalooliste autode ralli džentemäenide harrastus, kus lõpubanketi dress code black tie on ja kindlasti ei näe seal ajas ja ruumis orientatsiooni kaotanud, roosa elevandi kostüümis jäuravaid kodanikke.
Vasta
#63

Palun, lp. kaasfoorumlased, kirjutage ikka õigekirja järgi ,,autosid,, ,mitte ,,autosi,,.
Vasta
#64

muidugi OT: aga see pole emakeele ring vaid tehnika foorum, eesti keeles oli vanasti ikka autu, ja rattal olid kummid, kui ei usu küsi valgas elava ayrton senna vanaema anna sänna käest
Vasta
#65

Ma olen nendest märkustest loobunud, väljaarvatud aegajalt kassiga plõksime siin. Sellised pisikesed eksimused, unt nendega Big Grin
Näpuga järge ajades peaks siin postitajatest kaks kolmandikku blokeerima, kes meile siis huvitavaid jutte enam kirjutab?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#66

antud ürr ei ole mingi historic ralli vaid fun üritus, kui me allani RAF kiirabiga esimest korda soomes uunikute talverallil käisime ca 4 tagasi, siis oli näha milliseks hauataguseks eluks oli see 40a muutunud, ehk kõige noorem inimene oli seal ca 65a vana ja kõige lõbusam laul oli IIms aegne ballaad lõõtsaga, osalesid vaid soomlased ja rootslased, kes omavahel sõnagi ei vahetanud vaid vahtisid oma ruudulisi koodtud veste, vot selline dsentelmenide ürr oli (aa juuatäis olid nad niikuinii), paaril viimasel aastal on juba seal näha olnud sellist nooremat seltskonda huvitavate kostüümidega jne
Vasta
#67

Kui kaesolev aasta on nn yleminekuaasta, eks siis olegi naha, kuhupoole kaldub. 5-sotistega naljategemise voi historicu. Stardirivis on potentsiaali ilmselt molemaks.
Vasta
#68

Hlloooo,Hllooooo se ei ole ju ralliii, see on olnud kogu aeg krutskivendadest sõpruskonna ristsõna lahendajate talvine väljasõit looduskaunil kodumaal, vanaautodega...onjuuu ja reeglid teeb korraldaja ,austagem neid ja palun ärge solvuge, ega võtke asja isiklikult...järgmine aasta näeme Big Grin Big Grin Big Grin

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#69

Väike mõttevälgatus veel - niisamuti, nagu ukraina meestekate ja koonuspükste ja sarvraamidega hipsterid arvavad, et nad eristuvad tuhandetest iseeneste kserokoopiatest, on ka kõik kopikad ja mask-vissid väga unikaalsed. Seda siis taastatuna või mitte.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#70

(21-01-2017, 21:36 PM)Toomask Kirjutas:  Üldiselt on mujal maailmas ajalooliste autode ralli džentemäenide harrastus, kus lõpubanketi dress code black tie on ja kindlasti ei näe seal ajas ja ruumis orientatsiooni kaotanud, roosa elevandi kostüümis jäuravaid kodanikke.


Dress code black tie "kõhttäiseestimoodi":

[Pilt: uunik503.jpg]

Sellist klounaadi mõtlesid?

Ma ei saa sellest ka eriti aru. Kas mingeid karnevale või maskiballe siis enam üldse ei korraldata, kuhu oma laenutusest võetud juraga pulli tegema saaks minna?
Kuidas see roosa elevant (siin vist brittide teletups) haakub Eesti 80ndate autospordiga? Või kas see on Õunpuu, Pikkuus`i, Tammeka või Raidam`i jne jne aadressil mingi vihje, et nad oleks võinud omale siiski normaalsed kostüümid hankida?

Punane auto on, sealjuures, üsna ilusti ette valmistet, vähemalt sellise Lada vastu seal rajal ei ole mul absull midagi. 
Pole mingi 200€-ne enam, vaid iks rallika välimusega, mis tõenäoliselt saab hoolt ja armastust ka edaspidi.

Pilt Pillelt, kes nagu alati, on õigel ajal õiges kohas ja silma ja nimetissõrme koostöö vääga täpne.


.
Vasta
#71

(22-01-2017, 17:03 PM)stihl Kirjutas:  
(21-01-2017, 21:36 PM)Toomask Kirjutas:  Üldiselt on mujal maailmas ajalooliste autode ralli džentemäenide harrastus, kus lõpubanketi dress code black tie on ja kindlasti ei näe seal ajas ja ruumis orientatsiooni kaotanud, roosa elevandi kostüümis jäuravaid kodanikke.


Dress code black tie "kõhttäiseestimoodi":

[Pilt: uunik503.jpg]

Sellist klounaadi mõtlesid?

Ma ei saa sellest ka eriti aru. Kas mingeid karnevale või maskiballe siis enam üldse ei korraldata, kuhu oma laenutusest võetud juraga pulli tegema saaks minna?
Kuidas see roosa elevant (siin vist brittide teletups) haakub Eesti 80ndate autospordiga? Või kas see on Õunpuu, Pikkuus`i, Tammeka või Raidam`i jne jne aadressil mingi vihje, et nad oleks võinud omale siiski normaalsed kostüümid hankida?

Punane auto on, sealjuures, üsna ilusti ette valmistet, vähemalt sellise Lada vastu seal rajal ei ole mul absull midagi. 
Pole mingi 200€-ne enam, vaid iks rallika välimusega, mis tõenäoliselt saab hoolt ja armastust ka edaspidi.

Pilt Pillelt, kes nagu alati, on õigel ajal õiges kohas ja silma ja nimetissõrme koostöö vääga täpne.


.

Siinkohal peaks ära mainima , et antud auto ja pildil olevad teletupsud ei kuulu kokku .
Vasta
#72

(22-01-2017, 17:26 PM)cerna Kirjutas:  Siinkohal peaks ära mainima , et antud auto ja pildil olevad teletupsud ei kuulu kokku .

See oli nüüd küll oluline info.
Need muud lontkõrvad siis ka ei kuulu we?  Toungue
Vasta
#73

Tõesti, need siiski kuuluvad sinna auto juurde Big Grin
Vasta
#74

(22-01-2017, 18:19 PM)cerna Kirjutas:  Tõesti, need siiski kuuluvad sinna auto juurde Big Grin

No minu meelest on meil küll väga kenad kostüümid ja sobivad väga kenasti meie suurepärase autoga ?
Vasta
#75

Lisan veel  omaltpoolt, tänan kasutaja Stihli kiidusõnade eest auto suhtes, tõesti pingutame, et auto oleks unikaalne ning sarneneks veidigi omaaegstele lada vfts-idele. Kuna talveralli osaks on ju ka FUN ,siis väljendavad neidude kostüümid seda kindlasti. Smile Ärge kividega loopige ja kena talverallit kõigile!
Vasta
#76

mina küll pooldan huvitavid kostüüme (kuigi pole neid ise kunagi kandnud), siin võib muidugi erinevad põlvkonnad hakata neist erinevalt arusaama, kui ma peaksin samamoodi riietuma kui kunagine Saare KEK-i tipp rallisõitja Ranna Mamps, või Kingissepa rajooni tuntuim asotsiaal Arseni Kask aastal 1981, millal neid tundis riietuse järgi vähemalt 100m pealt ära 40t inimest (mõlemad reaalsed inimesed ja tõelised superstaarid 80nedate alguse saaremaal), siis talverallitajatele võin jätta arusaamatu mulje, olles enda arust aga täielikult ajastu truu
hetkel peaks talverallitajate hulka kuuluma jub inimesed kellejaoks on teletups, sama uunikum kui mõmmi aabits
Vasta
#77

(22-01-2017, 21:13 PM)supp Kirjutas:  hetkel peaks talverallitajate hulka kuuluma jub inimesed kellejaoks on teletups, sama uunikum kui mõmmi aabits

Talvise autosõiduga pole neil vist kellelgi kuigipalju pistmist. Kui just mõmmid ja rebasereinud skolnikute ja tõuksidega rajale ei söösta.
Õhtune pidu võib ka muidugi lahe olla, kui Karlsson ütleb kummitus Kasperile: "Khuule, lähme teeme veel mõned topsid ja siis tupsudega tantsima", ja vastus on "pidurda nüüd propellerit, mees, mis soodat sa ajad, tupsude sees on habemega naised tegelt" .
P.S. Aga sisuliselt ei ole mingit nuttu ja hala tupsu- või jänkumaskeraadi suhtes. Ega toredam ei oleks, kui kõik osalejad end mehhaanikutunkedesse rüütavad ja vastavalt esindatavale ajastule kas tavoti või sünteetilise õli plekke lisavad kaunistuseks.
Ja üldse, mis ka ei oleks - on, nagu on Smile
Vasta
#78

Huvitav: kas KEEGI siin targutajatest on elus ISE mõne autospordilaadse suurürituse korraldanud, TEAB täpselt antud tegevuse mängureegleid ni iEestis kui FIA/FIVA tasemelt jne??? 
TE EI OLE JU seda teinud.... Seega "Ärge targutage!". Lisaks pole Te keegi vist Juhendit lugenud ja kui isegi olete, on Teil puudulik loetust arusaamise võime. Nimelt on seal kaua-kaua selline määrang antud üritusele ja kõnealune Pille tehtud pilt illustreerib seda üldse kõige paremini!!! KEEGI ei sa tulla ja väita, et "te sõidate siin rallit"....  

Tsitaat:Sõna “ralli” mistahes keelses nimekombinatsioonis on fiktsioon, tegu on krutsiverbalistide talvise kokkutulekuga, kus ristsõna lahendamise raskendamiseks tuleb jõuvankriga ringi liikuda.

 Nii ongi, et äkki kunagi tuleb ka kostüümi, lõuna-õhtusöögi ning peovaba "tuim" soliidne "historic regularyty rally", kus masinad peavad olema ülikorralikud, osalustasud SADADES eurodes per inimene, Juhendis kirjas õhtuse ülisoliidse ja megakallis restoranis toimuva auhinnagala dress-code jne. Selline võib olla ka mitmepäevane, läbida mitut maad - kulu tuhanded eurod. 
Meie saaksime orgunniga hakkama, vist ei tohiks olla kahtlust, aga kahjuks ei saa Teie "soliidse ja edeva" ürituse kinni maksmisega hakkama!!! Organisaatorile ei lisandugi VÄGA PALJU lisakohustusi, kui vanatehnikaralli korraldada 100% legaalse regatud autoSPORDIüritusena. Aga osalejale paneb see meeletu rahalise koormuse, juba siit lehelt tuleb siis per auto ja per Inimene palju öirosid  välja käia... 

Üks Korraldaja, keda ma olen siis eelmised 15 aastat jälginud, on Patric Zaniroli ja nende tehtavad sõidud. Ka neil on talvine sõit Rallye Neige et Glace (kes mäletab minu Elite-rallikat, kus oli ka kirjas RALLYE, mitte "tavaline" ralli-rally jne). Lisaks minimaalsele osalustasule 2250 eurot masin ehk 1125 euri nägu, on ka hotellikulud või maksad 3300 euri. Siis on autodel kontrollitavad reeglid AGA vaadake, MIS masinad ikkagi rajale pääsevad!!! Ja siis loed-kuulad siinsete tegelaste mõtteavaldus-paskville... 10 autot on sünniaastatega 1990 ja edasi!!! Samas on nimekirjas VAID 87 masinat, mida on ajalooga sõidu kohta sitaks vähe ja neid õite vanasid pole ühtegi ning halvasti sõidetavaid on 4!!! Tahad Euroopas ÄSS olla, ostadki "vihatud mõttetu NLiidu vanakese" ja oledki ÄSS, sest näiteks M-403 on homologeeringuga ja väga kuulus MonteCarlo talverallikas Big Grin 
[Pilt: d9d6e73ebc84e1558ca03e5a2d5347f6.jpg]

Kiire arvutus annab, et minimaalne eelarve orgunniks on sel sõidul 200K euri ehk jämedalt 65K euri PÄEV!!! Mitte ~20K, mis oli 2 talve tagasi (545 võiduajajat, 174 jõuvankrit). 
Samas leiame nimekirjast ka sellised nimed "täiesti mõttetu uue autoga", mida ju 1980 Porsche 911CS on Big Grin , kui Henri Pescarolo, kellele loeb nooti Michel Perin. Kestvus- ja maratonsõitude kontekstis aga historic-võtmes palju kõlavamaid nimesid enam kokku panna ei saa. Veel kõlavamad nimed on hetkel ikkagi veel tegev-tippsportlased.
Vasta
#79

Soome KsMobilistien Talwiajo 4x külastatud. RAF Latviaga. 2x sellest kiirabi RAF i ja Meditsiini töötajatena ja vastava riietusega. 1x RAF Aeroflot ja Lenduritena vastavas riietuses jällegi. 1x RAF Miilits mille seltskonda kuulusid nii rea mendid vormides. KGB töötaja ning kaks punkarit. Oleme saanud pika pai, et veidi särtsu üritusele lisasime. 
Ma ei tea kas tõesti on lahe ja stiilne sõita sparco kiivri ja kombega 1911 aasta lahtise Fordiga. Ikka nahkmantel selga ja nahkmüts pähe. 
Nimetagem siis üritus ümber Vanatehnika Talviseks Karnevaliks.
Vasta
#80

Ettevalmistusi Uunikute XXX Talveralliks 2031, ehk Sammalhabe II on küpsemas: LINK
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne