Roostevaba sassiiga bussid
#81

(14-01-2017, 12:24 PM)motamees Kirjutas:  Lähme veelkord täpsema kasutustarbe juurde. Kõigepealt peab selle saama selgeks.
...
Kõrguse probleem kaob hoobilt, kui mõtled kongiga veoauto peale. Ja kõrgus on tähtis, väga tähtis. Kui pikemalt viibida kongis, siis ei piisa hästi ka sellest, et kenasti püsti olla saad. Peaks ikke käsi ka natuke tõsta saama, et voodilinu kokku panna ja tekikotti teki sisse raputada. Pea laes/kõveras käimisest ei maksa rääkidagi.

Samasugused teemad on tuhanded ja sajadtuhanded korrad usutavalt kõigis vähegi merega seotud riikide keeltes "läbi nämmutatud" Big Grin  Kõik  seesama kehtib "absoluutse tõena"  ka purjekate ja teatud mahus ka motorpaatide kota. Viimaste kohta suurte mööndustega, sest nendes enamasti ei viibita väga pikalt Wink  Need, milels viibitakse, on aga niigi juba väga suured ja sealtläbi ka väga kallid! Kris teab ise ka seda...
Ja see elamise/olemise kõrgus on metsik kompromiss, mis sõltub veel kakonkreetsetest kasutajatest! Isegi 5cm pikkuse vahe on oluline, rääkimata 165 Naine vs 190 Mees... Ja matkaautos sees, püsti ja "midagi tehes" viibitakse ikka olematu aeg võrrelduna pikaotsapurjetajatega, kes tarbivad aluseid nädalate, kuude ja aastate kaupa JUTTI!  Näiteks neil läheb täna juba 523 päev jutti, kus Britt mahub mööndustega ja teatud osas jahist sirgelt käima ja Viljar ei mahu mitte kusagil peale välisteki seda tegema. Nendega värskelt peetud eravestlusest killuke:
Tsitaat: a tegelt mitte kiirus vaid suurus on küsimus. stabiilsus ja mugavus. samas hetkel istume East Londonis koos mitme teisega. neist üks nt 37 jalga puujaht, jummala korralik kuunar, a tulid Mauritsiuselt siia 5 nädalat meie 3 nädala vastu
Maismaal on ka kiiruste vahed ju olemas aga siis me räägime läbi Euroopa sõitmisel ühest päevast, ookeanide ületamisel ühest kuni mitmest nädalast!
Vasta
#82

(18-01-2017, 02:27 AM)Kris123 Kirjutas:  Temperatuurid on meilgi suvel palavad bussis elamise jaoks, sellest ka soojuspumba idee. Bussi enda kliima on hea sõidu jaoks.  Et siis millistes temperatuurivahemikes täpselt  Big Grin  ma ei tea Laurts. Et siis kui võimsaid soojuspumpasid otsida? Ma autonoomselt teda jahutada ei kavatse nii, et bussi mootor ei käi ja vooluvõrku taga pole.  See suht ebapraktiline mo meelest ka, jah võib olla oleks paaril korral kunagi vaja, aga selleks siis kümneid tuhandeid tugrikuid kulutada? Motamehe buss on natuke teise suunitlusega, tema võib mööda väikest metsarada pidi järve äärde sõita ja seal öö ära kräššida, suure bussiga vast ei lähe sinna. Bussi enda küttesüsteemiga probleeme ju ka ei tohiks tekkida selles mõttes, et külm hakkab kuskil. Selle peale olen väikestviisi mõelnud, et vesi keldris ära ei külmaks jne. Aga propaanist loobumise peale mõtlen tõsiselt, diisli peal pliite on olemas, tarbeveesoojendajaid kah, kas bussi enda süsteemiga saab  mingeid komponente kombineerides tarbevett soojendada, seda pean uurima.

Sa alahindad meie ja ka muu maailma kliimat.
Kui Sul on kasvuhoone, siis mine proovi seal elada täna külmas ja suvel palavaga...?
Aga buss, ilma spets ümberehituseta ongi pmst kasvuhoone. Tänase ilmaga -2/-4c jahtub buss maha tunnikesega, st muutub ebameeldivalt jahedaks, et end mugavalt tunda. Suvel päikese käes kütab salongi nii kiiresti saunaks, et sa ei jõua rahulikult 1 õlut ka lipsu taha lasta.
Kui juba nii suurelt ja kallilt mõtled, siis võiks olla autonoomse soojendamise-jahutamise võimalus, ilma mootorit käivitamata.
Bussi enda "gero" käib paar kolm (ok, on 7 tundi ka käinud, kui 0c oli) tundi, siis on akud küpsed. Kui juhet seina ei saa, siis lõdised. Viimane eeldab, aga kahepoolset Inverter-muundurit, mis ühte pidi annab 220V välja ja teistpidi suudab 220V-24V peale alandada ja laadib samas ka akusid. Ps, selline muundur toodab 1,5-3KW ja ometi on juhuseid, kus sellest napiks jääb. variant 2. Mootor käib ja 4l/h diislit...


Jahutamiseks on ka muid võimalusid peale konditsioneeri. Kuugelda "Bycool Waeco", sööb vähem elektrit, aga kas bussi jahutamiseks sobivat on, ei tea. Vee soojendamiseks on pikamaabussides veeboiler/kohvimasin/kööginurk olemas, oma veesüsteem kah. kümnekonna persooni jaoks täitsa piisavalt. Aga jälle, elektri pealt...


Sa alahindad sellise suure kolaka enda energiavajadust, aga sellele lisanduvad Su enda heaolu ja elutegevuseks vajalik.   Selline projekt eeldab, et kuskil põranda all on "ultrasilent" 2-3kw genekas, mis vajadusel elu sees hoiab.
Jube piinlik ju, kui lähed hea seltskonnaga kuskile päikeseloojangu romantikat nautima ja paari tunni pärast on akudega kööga.

NB! Sa ikka tead, kui palju buss koha peal seistes, süütevõti "radio" asendis, ehk uksed, raadiod jm eluks vajalik voolu tarbib? Uuemal Setral näiteks jagub oma akudest vaid mõneks tunniks. Kui võtme välja võtad on pmst kõik voolud maas, isegi uksed ei liigu.

Kui nüüd väita, et enamus aega seisab kodus aia veeres, siis pole ju mõtet bussi osta, Cramost rendid soojaku, milles kõik kommunikatsioonid olemas.

ps. kui ma kunagi ammu gaasipliidiga korteris regulaarselt köögikappe pidin pesema nn gaasirasvast, siis võttis vanduma. Mis siis veel saab, kui plaanid diisli peal kokkama hakata?
pps. Sellise teema alustamisel võiks oma vanuse kasvõi profiilis ära märkida. Vastustest jääb tibake kummaline tunne...


Vasta
#83

Diiselpliit on pealt keraamilise plaadiga, ei maksa arvata, et laed ära tahmab  

[Pilt: Schott-Ceramic-cooktop-in-off-road-caravan.jpg?de6dcd]

Aga suhteliselt väikese akupakiga võib autosuvilas üllatavalt kaua läbi ajada. Igaüks kujutab ette 100 Ah 12 volti akut. järgneval lehel eeldatakse, et sellest saab reaalses elus 50% kätte mitmesugustel põhjustel (bussi elektrisüsteemist ei saa teda 100% täis laadida, aku mahutavus väheneb vananedes jne). Samuti on nad välja jätnud külmiku, mis on suur vooluröövel ning minu puhul oleksid siis webasto pumbad jms erinev. Samuti on nad ehk liiga roosiilise pildi maalinud duši vendi töötamise ajast vms, aga miniguguse ettekujutuse see annab. 

Nende arvutuste kohaselt saaks 200 AH akuga läbi 7,4 päeva. Siis tiksuks neil 100 AH täis ja selle on nad korrutanud kahega eelpoolmainitud põhjusel.
[Pilt: 12v-table.jpg]

Muidugi, kui sul kohvikann on 24/7 sees, siis pilt nii ilus pole. Teleka on nad arvestanud 60w, aga telekas tulemuses ei kajastu, samuti võivad sul arvutid ja nutitelefonid olla, aga oleme ausad, 200 AH akupakk autosuvilale on ikka väike ka.
Vasta
#84

(18-01-2017, 22:11 PM)Kris123 Kirjutas:  Diiselpliit on pealt keraamilise plaadiga, ei maksa arvata, et laed ära tahmab  

[Pilt: Schott-Ceramic-cooktop-in-off-road-caravan.jpg?de6dcd]

Aga suhteliselt väikese akupakiga võib autosuvilas üllatavalt kaua läbi ajada. Igaüks kujutab ette 100 Ah 12 volti akut. järgneval lehel eeldatakse, et sellest saab reaalses elus 50% kätte mitmesugustel põhjustel (bussi elektrisüsteemist ei saa teda 100% täis laadida, aku mahutavus väheneb vananedes jne). Samuti on nad välja jätnud külmiku, mis on suur vooluröövel ning minu puhul oleksid siis webasto pumbad jms erinev. Samuti on nad ehk liiga roosiilise pildi maalinud duši vendi töötamise ajast vms, aga miniguguse ettekujutuse see annab. 

Nende arvutuste kohaselt saaks 200 AH akuga läbi 7,4 päeva. Siis tiksuks neil 100 AH täis ja selle on nad korrutanud kahega eelpoolmainitud põhjusel.
[Pilt: 12v-table.jpg]

Muidugi, kui sul kohvikann on 24/7 sees, siis pilt nii ilus pole. Teleka on nad arvestanud 60w, aga telekas tulemuses ei kajastu, samuti võivad sul arvutid ja nutitelefonid olla, aga oleme ausad, 200 AH akupakk autosuvilale on ikka väike ka.

Ahjaa, leht ise on siin
Vasta
#85

(18-01-2017, 20:32 PM)hulgus Kirjutas:  
(18-01-2017, 02:27 AM)Kris123 Kirjutas:  Temperatuurid on meilgi suvel palavad bussis elamise jaoks, sellest ka soojuspumba idee. Bussi enda kliima on hea sõidu jaoks.  Et siis millistes temperatuurivahemikes täpselt  Big Grin  ma ei tea Laurts. Et siis kui võimsaid soojuspumpasid otsida? Ma autonoomselt teda jahutada ei kavatse nii, et bussi mootor ei käi ja vooluvõrku taga pole.  See suht ebapraktiline mo meelest ka, jah võib olla oleks paaril korral kunagi vaja, aga selleks siis kümneid tuhandeid tugrikuid kulutada? Motamehe buss on natuke teise suunitlusega, tema võib mööda väikest metsarada pidi järve äärde sõita ja seal öö ära kräššida, suure bussiga vast ei lähe sinna. Bussi enda küttesüsteemiga probleeme ju ka ei tohiks tekkida selles mõttes, et külm hakkab kuskil. Selle peale olen väikestviisi mõelnud, et vesi keldris ära ei külmaks jne. Aga propaanist loobumise peale mõtlen tõsiselt, diisli peal pliite on olemas, tarbeveesoojendajaid kah, kas bussi enda süsteemiga saab  mingeid komponente kombineerides tarbevett soojendada, seda pean uurima.

Sa alahindad meie ja ka muu maailma kliimat.
Kui Sul on kasvuhoone, siis mine proovi seal elada täna külmas ja suvel palavaga...?
Aga buss, ilma spets ümberehituseta ongi pmst kasvuhoone. Tänase ilmaga -2/-4c jahtub buss maha tunnikesega, st muutub ebameeldivalt jahedaks, et end mugavalt tunda. Suvel päikese käes kütab salongi nii kiiresti saunaks, et sa ei jõua rahulikult 1 õlut ka lipsu taha lasta.
Kui juba nii suurelt ja kallilt mõtled, siis võiks  olla autonoomse soojendamise-jahutamise võimalus, ilma mootorit käivitamata.
Bussi enda "gero" käib paar kolm (ok, on 7 tundi ka käinud, kui 0c oli) tundi, siis on akud küpsed. Kui juhet seina ei saa, siis lõdised. Viimane eeldab, aga kahepoolset Inverter-muundurit, mis ühte pidi annab 220V välja ja teistpidi suudab 220V-24V peale alandada ja laadib samas ka akusid. Ps, selline muundur toodab 1,5-3KW ja ometi on juhuseid, kus sellest napiks jääb. variant 2. Mootor käib ja 4l/h diislit...


Jahutamiseks on ka muid võimalusid peale konditsioneeri. Kuugelda "Bycool Waeco", sööb vähem elektrit, aga kas bussi jahutamiseks sobivat on, ei tea. Vee soojendamiseks on pikamaabussides veeboiler/kohvimasin/kööginurk olemas, oma veesüsteem kah. kümnekonna persooni jaoks täitsa piisavalt. Aga jälle, elektri pealt...


Sa alahindad sellise suure kolaka enda energiavajadust, aga sellele lisanduvad Su enda heaolu ja elutegevuseks vajalik.   Selline projekt eeldab, et kuskil põranda all on "ultrasilent" 2-3kw genekas, mis vajadusel elu sees hoiab.
Jube piinlik ju, kui lähed hea seltskonnaga kuskile päikeseloojangu romantikat nautima ja paari tunni pärast on akudega kööga.

NB! Sa ikka tead, kui palju buss koha peal seistes, süütevõti "radio" asendis, ehk uksed, raadiod jm eluks vajalik voolu tarbib? Uuemal Setral näiteks jagub oma akudest vaid mõneks tunniks. Kui võtme välja võtad on pmst kõik voolud maas, isegi uksed ei liigu.

Kui nüüd väita, et enamus aega seisab kodus aia veeres, siis pole ju mõtet bussi osta, Cramost rendid soojaku, milles kõik kommunikatsioonid olemas.

ps. kui ma kunagi ammu gaasipliidiga korteris regulaarselt köögikappe pidin pesema nn gaasirasvast, siis võttis vanduma. Mis siis veel saab, kui plaanid diisli peal kokkama hakata?
pps. Sellise teema alustamisel võiks oma vanuse kasvõi profiilis ära märkida. Vastustest jääb tibake kummaline tunne...

Põhimõtteliselt on kõige hinnatumad küttesüsteemid Hydronic Heatihg System. See on autosuvilate maailmas suhteliselt uus sõna. Poppidel poistel on need süsteemid. See ongi selline süsteem, mis enamustel bussidel peal on, Webasto jt tootjad. Need on suht kallid süsteemid osta. Neil on sellised soojusvahetiga ventikad autosuvilate erinevates tsoonides+termostaadid, mis siis ventikaid tööle panevad. Kui ma selle süsteemi elektrivajadust ei suuda ära toita bussil, siis millest me üldse räägime või kus need imesüsteemid on, mis elektrit ei tarbi?
Vasta
#86

Normaalse reisibussiga saab kaasa 24V külmiku, kohvimasina, WC, 2x150A genekad ja täisautomaatse kliimaseadme mis on suuteline hoidma terves bussis stabiilset temperatuuri. Lisasoojendi, põrandakonvektorite, laekonvektorite ja ventikatega on buss on ilusti köetud, jahutatud ja ventileeritud, kas on mõtet ehitada dubleerivaid süsteeme? Bussi genekad ja AC pump oleks vaid vaja vaid ringi ehitada mootorist lahutatavateks et neid autonoomselt ringi ajada millegiga. Kohe tuleb silme ette 3f elektrimootor või siis mingi hääletult töötav Honda-Toyota bensiinimootor.

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#87

Sa oled suureks abiks olnud Laurts Cool
Vasta
#88

Ma ei oska su jutu peale midagi kosta Laurts. Kui see on tehniliselt teostatav(teoorias alati on), siis see ei ole mitte lihtsalt superidee, vaid taevamanna. See lõõb kogu ülejäänud pildi ka sassi ja kõik muutub. Mitte 3F, vaid väike sisepõlemismootor. Ei ole praegu rohkem aega kirjutada, et miks nii arvan. Edu.
Vasta
#89

Kas kõik eespool olevates postitustes nimetatud ja viidatud süsteemid on juba bronnitud? Keegi super muruniiduki ehitaja otsib kaks või enam aastat soovis ja ostas silindreid ja lendteri taga. Mõtlen, et aeg oleks tegudele suunduda, muidu heausksed nõustajad muutuvad kidakeelseteks. 

On ka sellised olemas, tasuks kaaluda,
[Pilt: purple-double-decker-bus-in-reading-berk...CPHEMM.jpg]
lihtsam manööverdada ja saab magamistoad ülemisele korrusele viia.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#90

Süsteemid on kõik üsna vabalt saadaval, neid ei ole mõtet bronnida. Keerulisem on nende süsteemidaga, mis endal tuleb disainida, nende bronnimine toimub praegu. 

Jah, eks need kahekordsed ole omamoodi huvitavad, siiski mina midagi sellist ei taha. Siin on üks sümpaatne isend, katus tõstetud ja puha, FRP lainetab välisküljel, aga see ei ole ka midagi niisugust, et maa alla vajuda häbi pärast.
Vasta
#91

(18-01-2017, 22:11 PM)Kris123 Kirjutas:  Aga suhteliselt väikese akupakiga võib autosuvilas üllatavalt kaua läbi ajada. Igaüks kujutab ette 100 Ah 12 volti akut. 

Nende arvutuste kohaselt saaks 200 AH akuga läbi 7,4 päeva. Siis tiksuks neil 100 AH täis ja selle on nad korrutanud kahega eelpoolmainitud põhjusel.
 
 See on teooria, tegelik elu on midagi muud. Mul on bussis 2x125Ah, kuid ilma päikesepaneelita ei saaks kuidagi seitset päeva kohapeal läbi, kuigi tarbimine suht väike.
 Tänasel päeval toodetakse päikesepaneele eestis ja võrreldes varasema ajaga pole nad sugugi enam nii kallid. Samuti on võimalik leida soodsa hinnaga kontroller. Suurel bussil on ka piisavalt vaba katusepinda paneelide jaoks. Usu mind, pole tüütumat asja, kui tundide viisi plärisev genekas (isegi kui ta on suht vaikne) 
 Eespool oli juttu ka mootori pealt köetavast boilerist. Mul on selline bussis ja olen rahul. Muidugi poleks paha sinna ka tenn lisada, juhuks kui pikem kohapeal elamine. 

 Suurte busside ümberehituse pilte ja kirjeldusi leiab üksjagu ka  SIIT Foorumist .




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#92

Ma olen paiksepaneelide peale oma kodus mõelnud. Kui sa ole seda lõime jälginud, siis minu mõte töötas umbes nii: ma seda bussi autonoomselt jahutada ei suuda ilma võrgus olekuta(ilma mootorita). Päikesepaneelid mulle nii palju energiat ei anna, et selle bussi suudaksid ära jahutada. 

No siis mõtlesingi soojuspumpade peale, mis võrguvoolul töötavad, et põrgusse need päikesepaneelid, autonoomsust ma ei suuda saavutada.  Tegelikult ei ole võrguvoolul töötavate soojuspumpade idee kuigi hea. Kunagi lugesin ühe bussi ehitust, kus kaks tükki neid peale pandi ja olid täitsa tavalised hoonetel kasutatavad.  Mine tea, mis tolle bussi otstarve oli, aga enamuses matkabusside parkides Euroopas sulle pangega voolu ei anta. Sa pead ise hakkama saama, sealne vool on rohkem akude täitmiseks ja natuke tilulilutamiseks. Pead ei julge anda, aga usun, et 3f võid ära unustada üldse igal pool või siis muutub reisimine selliste vajadustega nii tülikaks, et ei ole mõtet ette võttagi. 

Kui see autonoomne jahutus oleks mul paigas, siis on päikesepaneelidel kindlasti jumet.
Vasta
#93

ok, see teema võiks tegelikult olla, vanast bussist matkabuss või matkabuss, see roostevaba asi vist eriti hästi ei sobi Big Grin

ma panen siia ühe lingi, võib olla kellelgi on huvitav lugeda tulevikus, see paar on tutikast Fiat Ducatost teinud endale matkabussi, seal on tehnilist informatsiooni ka selle kohta, et kuidas ja mis, milliste kuludega jne, aga ma just otsisin seda: 

To save the grass pitches becoming churned up, the motorhomes and caravans were parked on the site roadways. The 6amp electric supply came from the usual bollard, but the only water was from a tap outside the toilet block. At 22Euro per night it was a bit pricey.

Siin nad kirjeldavad enda reisimist selle bussiga Prantsusmaal ja 6 amprit saad võrgupistiku, sellega suurt bussi kindlasti ei jahuta. Võib rohkem olla mõnes kohas on rohkem ja peab selle eest eraldi maksma kuidagi, aga üldiselt rääkides ma enda plaane ilma genekata küll teostada ei saa. Ma otsisin ka Laurtsi pakutud lahendusele mingit näidet, et kas on kuskil tehtud kunagi. Igasugu geeniusi on ja imelahendusi kasutatakse busside ehitusel ning võimsad õhukonditsioneerid jooksevad neil peamootoritelt, aga niisugust lahendust küll kohanud ei ole, ikka on selleks puhuks genekad ja eraldi õhukonditsioneerid katusel.   

Võib olla see ei sobinud sellisesse tehnilisse foorumisse ja on rohkem suvitamise teema.  Ma praegu lähen ja suur tänu osalejatele, enamus kriitikast minu aadressil ka vast eriti kohatu polnud  Big Grin
Vasta
#94

Eile juhuslikult vestlesin ühe tuttavaga,kes palju oma matkaautoga ringi reisib. Genekad on su plaanis toredad,aga valdavas enamuses camping platsidel sa neid kasutada ei tohi. Sest häirid nii teiste puhkamist oma geneka plärinaga.
Ja samuti on seal platsidel suht piiratud mootorite töötamine,et kasutada bussi oma mootorit. Ja no kellele meeldiks kui kõrval olevalt platsilt soodsa tuulega mõnusat diislivingu tuleb.
Sa pead ikka päris kõvasti oma kodutööd parandama enne, kui midagi sellist ette võtad.
Tore oleks näha ja kuulda su ettevõtmisi projektide vallas. Mõni pilt oleks kena.
Soovitan sul kusagilt ka siin läbi käinud peobussi/saunabussi inimestega ühendust võtta. Saad natuke aimu mis selline asi tegelikult maksab. Ja palju ülalpidamine maksab sinna juurde, isegi kui lihtsalt seisab.Või plaanid kogu aeg talvel külmaga seistes süsteeme veest tühjendada? See sinu plaanitud(linkide järgi mis bussidest panid) ostuhind (10K) ja teist samapalju juurde valmis asjani on utoopia kuubis. Suhtle inimestega kes ehitanud selliseid suuri projekte. Toovad sind natuke maapeale tagasi. Siin foorumis neid ka on ju ikka ning see Soomlaste foorum ka informatiivne ning jagavad nõuandeid kui küsida. Loomulikult pead enne teadma mida tahad. Muidu jätad trolli mulje lihtsalt.
Edu ehitamisel ja kajasta siis siin ka ikka.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#95

äkki alustaks hoopis teisest otsast oleks õigem
kirjeldaksid enda vajadused ja elustiili enda jaoks ära ja siis valiks vahendeid
praegune teema on väga hüplik ja tegelikust elust natuke võõrdunud.
tunne on küll selline aga mis see tunne ikka on kui arvamus ja see on nagu p....e igal ühel enda oma

mõni mees käib matkal ehk puhkamas seljakotiga millesse mahub kuu aja varustus ja jääb peale puhkust midagi ka üle ja kasutamata
teine aga sõidab täismõõdus automajaga (loe: buss) milles peab olema kõik mugavused (internet, TV, kliima, kolm külmikut, grill, "mullivann", pliidid, ahjud uunid, pesumasin ja kuivati, valgustus erinevateks sündmusteks, helitehnikat kilovattides jne. jne.)

ja vot siis kui on selge mida sa arvad, et sa tahad ja eeldad ja ootad sellest bussist lisa nendele nõudmistele veel julgelt 30...50% lisaks sest süües kasvab isu.
soovitan veel, et võta ja käi ära mõnes kämpingus ja vaata mis võimalused ja elu seal toimub vaata silmad lahti kuidas selle laevaga sinnani jõuaks ja mis see kaasa toob teepeal

sellise täismõõdus bussiga reisimine on ikk päris teine teema kui teha seda kaubiku põhjale ehitatud klassikalise matkaautoga mille mass on kuni 3,5T

aga ehitada saab täiesti erinevalt - lihtsalt ja odavalt aga ka väga kallilt.
Vasta
#96

(20-01-2017, 11:31 AM)MeelisV Kirjutas:  ......ja vot siis kui on selge mida sa arvad, et sa tahad ja eeldad ja ootad sellest bussist .....

Unistada, filosofeerida ja arutleda?
Vasta
#97

(20-01-2017, 11:31 AM)MeelisV Kirjutas:  ...
soovitan veel, et võta ja käi ära mõnes kämpingus ja vaata mis võimalused ja elu seal toimub vaata silmad lahti kuidas selle laevaga sinnani jõuaks ja mis see kaasa toob teepeal

sellise täismõõdus bussiga reisimine on ikk päris teine teema
...

Sõiduproov kõrvalteedel (harva on kämpingud otse kiirtee mahapöördel) säärase bussiga aitab palju kaasa otsustamisele. See õrn ja pikkade ülenditega vants on pagana keerukas tervena kohale keerutada... Rolleyes
Vasta
#98

(20-01-2017, 12:07 PM)v6sa Kirjutas:  Sõiduproov kõrvalteedel (harva on kämpingud otse kiirtee mahapöördel) säärase bussiga aitab palju kaasa otsustamisele. See õrn ja pikkade ülenditega vants on pagana keerukas tervena kohale keerutada... Rolleyes

ja veel lõbusam onkitsastes oludes ots ümber keerata või pikk  maa peeglite abil sõita Toungue
Vasta
#99

pole see asi nii keeruline ühti.
lihtsalt niiduk on vaja ringi disainida.
et saaks teist ümber bussi suvalisse kohta paigaldada.
veel parem kui niidukid on ees ja taga ja külgedel kogu aeg olemas.
või üldse kännujuurimise terad niidukite asemele.
vot siis pole kaaskämpingulistel enam midagi vinguda ja viriseda.
Vasta

Üks variant võiks olla nii, et kõik lahendused jääkski elektri pealt ja sappa haagisel olev >= 32kW diiselgenekas. Kämpingpargis jätab selle käru eemale metsa alla urrama ja veab soolikad bussini. Sel juhul võiks kasvõi Neoplan Megaliner või Jumbocruiser rv aluseks olla. 
Pealegi avardaks selline lähenemine aktiivse puhkuse võimalusi seisu ajal. Kiire vaatlus internetis väitis, et maailmas on saada vähemalt kuni 240kW võimsusega taolist väiksemat sorti generaatorit mida järgi vedada, see teadmine omakorda võimaldaks installeerida bussi näiteks treipingi, mis siis veel omakorda võiks toimida teenusena, et seda projekti jooksvalt finantseerida (beat that, Tammsaare). Või niidukiterade teritamise pink.

[Pilt: 24-5-4_Neoplan_Megaliner_N128-4.jpg]

E: aa, see suur ka veel, et sisekõrguse probleemi saab kahekorruselise puhul lahendada aatriumi stiilis arhitektuuriilise nipiga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne