Pobeda esimene seeria
#1

Spetsialistid avaldagu arvamust, kas tõesti:
Auto24 link
Vasta
#2

Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948. 
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.  Big Grin
Vasta
#3

(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas:  Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948. 
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.  Big Grin

Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.
Vasta
#4

(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:  
(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas:  Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948. 
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.  Big Grin

Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.

I seeria tootmine lõppes ikka augustis 1948 ja taaskäivitati konveier sama aasta novembris. Ka on vene Wikis toodud pikk loetelu fakte (dokumente) ümber lükkamaks sedasama II seeria alguseaja levinud eksiarvamust.  Jääme siiski selle juurde, et nov. 1949 vaid viidi tootmine üle uude hoonesse ja uuele konveierile ning saavutas uue taseme e suurseeriatootmine .
Vasta
#5

(25-01-2017, 00:10 AM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:  
(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas:  Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948. 
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.  Big Grin

Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.

I seeria tootmine lõppes ikka augustis 1948 ja taaskäivitati konveier sama aasta novembris. Ka on vene Wikis toodud pikk loetelu fakte (dokumente) ümber lükkamaks sedasama II seeria alguseaja levinud eksiarvamust.  Jääme siiski selle juurde, et nov. 1949 vaid viidi tootmine üle uude hoonesse ja uuele konveierile ning saavutas uue taseme e suurseeriatootmine .

No niipalju kui mina aru olen saanud, siis Pobeda puhul on see seeriateks jaotamine suht tinglik. S.t paljud muutused käisid veel rohkem käigu pealt kui näiteks Volgadel. 
Antud isendil paistavad osadel detailidel n.t. punased õnarused kroomdetailidel, mis viitavad "poolkäsitöölisele" ehk enne nov. 1949. autole. Ja paljuski peetaksegi kogu suurseeriatootmise eelset toodangut "varajaseks" e. esimeseks seeriaks. Ilmselt tõlgendamise küsimus rohkem.

Vähemalt minule on selline mulje jäänud, ei pretendeeri absoluutsele tõele. Kindlasti oskavad härrad Kuldsaar ja Praust asja vähe paremini selgitada.
Vasta
#6

(25-01-2017, 00:33 AM)zazik Kirjutas:  No niipalju kui mina aru olen saanud, siis Pobeda puhul on see seeriateks jaotamine suht tinglik. ... Ja paljuski peetaksegi kogu suurseeriatootmise eelset toodangut "varajaseks" e. esimeseks seeriaks. Ilmselt tõlgendamise küsimus rohkem.
...

tinglik kindlasti, aga vähemalt Pobi puhul olen aru saanud, et just see konveieri seiskamise aeg on nö seeria vahetumise märgiks. Nn petška kindlasti on II seeria tunnuseks, seda luksust olla suurele juhile eraldi rõhutatud. Esimesest seeriast (fotol) eristab mu arust kuulutuse autot iluvõre kuju, samas 1000 Pobeda tehasest väljalaskmise fotol on iluvõre nagu kuulutuses. Pole mingi Pobi spets ...
[Pilt: 82219a2s-960.jpg]
Vasta
#7

(25-01-2017, 00:33 AM)zazik Kirjutas:  .... S.t paljud muutused käisid veel rohkem käigu pealt kui näiteks Volgadel. ...
Jällegi on mulle jäänud mulje, et nn I seeria tuli ilma mingite oluliste muudatusteta ja alates II seeria alustamisest algasid muutused: petška, vedrud jne järjest riburadapidi tuli neid muutusi kogu II seeria tootmisaja jooksul.
Vasta
#8

Poisid. See ongi üliharuldane esiveoline Pobeda. Võib-olla isegi prototüüp ja teist seeriat ei tehtudki. Tuli hoopis Gaz M72.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#9

(24-01-2017, 23:16 PM)zazik Kirjutas:  
(24-01-2017, 22:14 PM)cesium Kirjutas:  Spetsialist pole. Vene wiki ütleb et 2. seeria algas november 1948. 
Selles valguses võib olla küll haruldane 1949. aastal toodetud esimene seeria.  Big Grin

Vene Wikil on ilmselt väärad andmed.
Pole suurt põhjust kahelda Valdo poolt korduvalt mainitud faktis, et Pobeda suurseeriatootmine algas sügisel 1949. Sellega algas ka n.ö. 2. seeria, ehk mõneti täiustatud kuid paljudes detailides lihtsustatud mudel.

Zazik rahune maha, ka Valdo võib eksida, see on inimlik - ju nõu ... samas las kommenteerivad need, kes asjast midagi teavad.

D.
Vasta
#10

Pobeda põlvkondasid jaotatakse üldiselt kolmeks:
I põlvkond 46-49- iseloomustab õlifiltri paiknemine mootoril erikinnitusega, käigukang põrandal jne. Eelnevalt lisatud pilt on nn eelseeria (eeldatavalt 46-47) auto mida toodeti väga vähe ning eraldi seeriaks seda üldiselt ei peeta. 
II põlvkond 49 lõpp-55- iseloomustab kerevormide muutus (tulemüür), õlifiltri uus asukoht, käikukangi liikumine põrandalt roolile
III põlvkond 55-58- iseloomustab iluvõre muutus, välised väikesed muutused kroomdetailides, salongis materjalide erinev kasutus, nn kellade väljanägemise muutus, raadio

Antud auto kohta nende piltide põhjal on raske öelda. Oleks mootoriruumist pilt saaks juba kindlamalt määrata. Samas käigukangi asukoht (tunneli keskel) viitab pigem I põlvkonna masinale.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#11

(25-01-2017, 10:57 AM)pkuldsaar Kirjutas:  Pobeda põlvkondasid jaotatakse üldiselt kolmeks:
I põlvkond 46-49- iseloomustab õlifiltri paiknemine mootoril erikinnitusega, käigukang põrandal jne. Eelnevalt lisatud pilt on nn eelseeria (eeldatavalt 46-47) auto mida toodeti väga vähe ning eraldi seeriaks seda üldiselt ei peeta. 
II põlvkond 49 lõpp-55- iseloomustab kerevormide muutus (tulemüür), õlifiltri uus asukoht, käikukangi liikumine põrandalt roolile
III põlvkond 55-58- iseloomustab iluvõre muutus, välised väikesed muutused kroomdetailides, salongis materjalide erinev kasutus, nn kellade väljanägemise muutus, raadio

Vot täpselt nii olen ka mina Pobeda arengust aru saanud.
Mine võta siis kinni, mida need venelased ise oma 1948. alanud II seeriaga mõtlevad.
Vasta
#12

Ma julgeks ka selle isendi väita nn "masstootmise-eelseks" Pobedaks. Kõigi väliste nähtavate tunnuste järgi on tegu selle "tagasikutsutud" seeria ehk päris varase autoga, seda ka kere- ja mootorinumbrilt. Pilte on ju rohkem siin Big Grin 
Siit peaks näha olema ka mootoriruum, mis peaks olema just see kõige-kõige varajasem versioon. Ja niipalju, kui ma aru saan, siis vist 99% originaalis kah?
[Pilt: 0059_ccars-X3.jpg]
Vasta
#13

(25-01-2017, 12:01 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma julgeks ka selle isendi väita nn "masstootmise-eelseks" Pobedaks. Kõigi väliste nähtavate tunnuste järgi on tegu selle "tagasikutsutud" seeria ehk päris varase autoga, seda ka kere- ja mootorinumbrilt.

Mingi kala on siin, väliste tunnuste järgi võiks ju olla nagu jah esimeste seast aga kui seda birkat proovida fotolt lugeda siis on seal vististi seerianumbrid midagi 0011xxx ja 0010xxx. Kui nüüd ikkagi uskuda, et "Всего в рамках 1-й производственной серии до августа (по другим данным — октября) 1948 года успели собрать 1700 машин" siis ei klapi kuidagi. Masstootmine algas alles novembris 49, st et vaevalt ka nov48-okt49 jõuti toota oluliselt rohkem kui paar tuhat masinat, st et masstootmise eelsete seerianumber oleks max 3500-4000?
*Edit: Ei usu ikkagi et masstootmise eelne, kuna lisapaneeli pole näha (kolmnurk küljel kapoti, esiklaasi ja ukseraami vahel) ning müüdaval on klaasituulutusluuk, mis vist tuli koos petškaga 1948 novembris. Tõenäoliselt kui aasta 1949 on õige, siis ikkagi seerianumber tekitab kahtlust, liig suur. Tehniliste muudatuste loetelu on minusugusele diletandile päris hea siin http://gaz20.spb.ru/tech_evolution.htm. nt birka asukoht kolis 1949, aga millal?
All fotol peaks olema 1946-1948 variant.
[Pilt: gaz_m-20_pobeda_1.jpeg]
Vasta
#14

(25-01-2017, 12:25 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  Mingi kala on siin, väliste tunnuste järgi võiks ju olla nagu jah esimeste seast aga kui seda birkat proovida fotolt lugeda siis on seal vististi seerianumbrid midagi 0011xxx ja 0010xxx. Kui nüüd ikkagi uskuda, et "Всего в рамках 1-й производственной серии до августа (по другим данным — октября) 1948 года успели собрать 1700 машин" siis ei klapi kuidagi. Masstootmine algas alles novembris 49, st et vaevalt ka nov48-okt49 jõuti toota oluliselt rohkem kui paar tuhat masinat, st et masstootmise eelsete seerianumber oleks max 3500-4000?

Pole siin mingit kala! See on siis 1948 aasta auto kerenumbriga 0002162. Kuni 1949 "mingi hetkeni", mis saab olla paar kuud aasta lõpus, asus tähis veel selles kohas tuleseinal. Kuniks hr.Kuldsaaregi poolt viidatud õlifilter sinna kolis ja tähis pandi parema "lanseka" peale. See ,kuidas täpselt tehas kerenumbreid lisas, pole minu arust Venemaalgi selge. Samas pole 11tuhat keret-autot üldse palju, sest Sm Stalin ootas tulemust ja äsja olid loomavagunid Siberi poole sõitnud!!! Ega seal majas ei julgetud puhata...
[Pilt: numbers_1.jpg]

1950, kui tähis kolis uude kohta, näeb see ka täiesti teistsugune välja.
[Pilt: numbers_3.jpg]

edit, PS: venelased väidavad, et suisa august 1949 tuli uus õli peenfilter kasutusele! Seega on tegu raudselt enne tõelist masstootmist autoga, mis on veel kokku pandud käsitööna vanas tsehhis. 1.november 1949, kui tehas sai uue tsehhi oma käsutusse usun ,et sellest hetkest kolis ka tehasetähis uude kohta ja need 1949 kahe viimase kuu autod on juba 1950 mudeliaasta omad. See on lihtsalt puhas loogika. 14.juuni 1949 saadeti veelkord Stalinile vaatamiseks vana 1948 mudel, moderniseeritud 1949 mudel ja lahtine, siis neid vana tehaseplaadiga aga moderniseeringutega autosid ei saagi palju olemas olla. 

Kusjuures polnud Carrol Shelby kindlasti esimene, kes "ette" autosid kerenumeratsiooni järgi tegi Big Grin Äkki Sm. Stalin küsib:"Mitu autot olete teinud?" Siis on hea vastata:"Näete, see on auto kerenumbriga 009785!" Sel ajal mõeldi IGA SÕNA ka ette läbi, kui oli tegu Staliniga silmast-silma kohtumisega. Ma julgeks arvata, et mingeid kerenumbreid pole kunagi olemas olnudki ja too Eestis müüdav võib olla üks vanemaid alles olevaid Pobisid üldse. Mingi hulk autosid toodeti paberi peal plaani täiteks Sm.Stalinile...

Tsitaat:август 1949 г. Изменено расположение маслофильтра тонкой очистки
Vasta
#15

(25-01-2017, 13:50 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Pole siin mingit kala! See on siis 1948 aasta auto kerenumbriga 0002162. Kuni 1949 "mingi hetkeni", mis saab olla paar kuud aasta lõpus, asus tähis veel selles kohas tuleseinal. Kuniks hr.Kuldsaaregi poolt viidatud õlifilter sinna kolis ja tähis pandi parema "lanseka" peale. See ,kuidas täpselt tehas kerenumbreid lisas, pole minu arust Venemaalgi selge.

1950, kui tähis kolis uude kohta, näeb see ka täiesti teistsugune välja.
[Pilt: numbers_3.jpg]
Väidetavalt kolis õlifilter ümber augustis 1949, see uue kujundusega silt tuli alles 1957? Seega lansekale kolis ikka vana birka. Ja 1955 väidetavalt hakati kerenumeratsiooniga otsast peale koos uuele kohale sisselöömisega ???...
Aga nende kerenumbritega võib ju olla küll igasugu trikke tehtud ka varem ... parema mulje nimel.
Mida uskuda ei tea...

Edit Jõudsid pea sama asja kirja panna.
Vasta
#16

(25-01-2017, 12:25 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  
(25-01-2017, 12:01 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma julgeks ka selle isendi väita nn "masstootmise-eelseks" Pobedaks. Kõigi väliste nähtavate tunnuste järgi on tegu selle "tagasikutsutud" seeria ehk päris varase autoga, seda ka kere- ja mootorinumbrilt.

Mingi kala on siin, väliste tunnuste järgi võiks ju olla nagu jah esimeste seast aga kui seda birkat proovida fotolt lugeda siis on seal vististi seerianumbrid midagi 0011xxx ja 0010xxx. Kui nüüd ikkagi uskuda, et "Всего в рамках 1-й производственной серии до августа (по другим данным — октября) 1948 года успели собрать 1700 машин" siis ei klapi kuidagi. Masstootmine algas alles novembris 49, st et vaevalt ka nov48-okt49 jõuti toota oluliselt rohkem kui paar tuhat masinat, st et masstootmise eelsete seerianumber oleks max 3500-4000?
*Edit: Ei usu ikkagi et masstootmise eelne, kuna lisapaneeli pole näha (kolmnurk küljel kapoti, esiklaasi ja ukseraami vahel) ning müüdaval on klaasituulutusluuk, mis vist tuli koos petškaga 1948 novembris. Tõenäoliselt kui aasta 1949 on õige, siis ikkagi seerianumber tekitab kahtlust, liig suur. Tehniliste muudatuste loetelu on minusugusele diletandile päris hea siin http://gaz20.spb.ru/tech_evolution.htm. nt birka asukoht kolis 1949, aga millal?

Meil on endal  üks 1948 aasta masin kerenumbriga 6069. Arvan, et väljapakutud kerenumber võib täiesti õige olla. Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#17

(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

See "eelseeria" on mis???Kuni 1948 toodetud vana karpa, ühe ukseluku jne isendid. Ma pakuks, et esimesed moderniseeritud aga vana tehasesildi asukohaga ehk veel 194X siiditrükiga plaadiga isendid on kõik üks suur "eelseeria". Ja ma olen 99% kindel, et 01.november 1949 koosteliinilt maha veerenud auto oli juba UUE tehasesildi, selle uue asukoha, uue peenfiltri jne 1950 aasta mudel. See on 1% võimalus, et uues tehases uuel liinil toodeti VEEL neid "vanu" mudeleid! Oli see NLiit mis ta oli aga masstootmise kindlad reeglid ning seaduspärasused kehtisid isegi seal, isegi Stalini ajal Big Grin 

Ma usun ,et kuskil arhiivis võiks ju täpne ajalugu talletatud olla aga kui tollel Pobi-lehel täpseid andmeid pole välja toodud, ju siis on need ikkagi teadmata. Seal on ju igasuguseid tehase arhiivi dokumente aga numeratsiooni ja täpsete muudatuste aegade kohta andmed puuduvad. 

Aga üks küsimus ka: sellel Eesti isendil on vähemalt parema esimese poritiiva kinnitused nn "Miinus-peaga" poltidega, mitte lehtvõtmepeaga. Ja need tunduvad olevat originaalid koos nende al lolevate rõngasseibidega. Vene lehelt Novosibirski restaureeringus on aga tavapoldid ja tähtseibid, nagu meile enamusele tuttavalt 50-60te trandulettidelt. Tegelikult oli nii ju ka 1992 IZ'i esitiivad... On äkki veel pilte raud-polt-kindlalt remontimata täisoriginaalkorras Pobedade tiivakinnitustest??? VÕI on õige "teine tunne", kus parema nurgaga on kunagi avarii tehtud, sestap on tiib ja esistange uus ning viimane punaste triipudeta (kui sarved ja tagumine on värvitud), lisaks siis poldid valed???
Vasta
#18

(25-01-2017, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

See "eelseeria" on mis???K

Kokkuleppeliselt loetakse eelseeriaks Pobisid, mille katus on tükkidest kokku keevitatud. 48-49 on juba ühest tükist stantsitud. Nn eelseeria eripäraks on ka iluvõre kaks alumist pikka liistu. Priit, ära rohkem enam peale võta ;P

D.
Vasta
#19

Laiendan teemat, ehk ei pahandata. Olen näinud kahte moodi esitiibasid, ühel esituli suunatulepinna suhtes natuke uputatud, teine versioon selline gaz21 moodi pigem. Kas need asjad/tunnused ka eel- või masstoodanguga haakuvad?
Minu trööbatud vanaisa pobedal olid uputatud tuled ja tihe võre aga kang rooli küljes alguses. Sai teine muidugi põrandasse kolitud, noorele ralliässale ei sobinud kuidagi need alatihti sõlmeminevad vardad kümnete liigenditaga Big GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

(25-01-2017, 15:41 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas:  Eelseeriat ma ei kahtlustaks.

See "eelseeria" on mis???Kuni 1948 toodetud vana karpa, ühe ukseluku jne isendid. ...

Eelseeria on mu arust ikka need 1945-1946 masinad, millel olid nn lühikesed poritiivad ja kapotid koos vahetükiga, punnis parktuled, kindlasti ka nn kolmekorruseline iluvõre (parkide alla ulatuv), mis aga oli ka 1 tootmisseeria masinatel kuni 1947 keskpaigani, aga erinevus on stange esisarvede vahelise risttala olemasolus 1 seerial, väliselt peaks eelseeria ja 1 seeria vahe olema ka tulevõrudes, eelseerial kroomitud, 1 seerial värvitud ja 2 seerial uuesti kroom. nt seesama 1000 Pobi foto veebruarist 1948 näitab uue iluvõrega kuid värvitud tulevõrudega masinaid. Arvatavasti jäi eelseeria mõnekümne masina piiridesse, kui sinna lugeda tinglikult ka need pärast ametliku tootmise algust 1946 enne konveierile panekut aprillis 1947 käsitsi valmistatud autod
eelseeria pildid oleks need, esimesel peakonstruktor Liphartiga:
[Pilt: GAZ-M-20-Pobeda-Predserijnyj-980x0-c-default.jpg]
[Pilt: gaz_m-20_pobeda_predserijnyj_1-980x0-c-default.jpg]
[Pilt: gaz_m-20_pobeda_prototip_1.jpeg][Pilt: gaz_m-20_pobeda_predserijnyj-980x0-c-default.jpeg]
1 seeria
[Pilt: gaz_m-20_pobeda-980x0-c-default.jpeg]
P.S. Ikkagi tundub mulle, et 1. seeria lõpuks on õige lugeda konveieri seiskamist aug. 48 ja sama aasta hilissügisel vanal konveieril alustatud vigade paranduse juurutamist lugeda 2. seeriaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne