GAZ24 jätab aeg-ajalt teele. Mis teha?
#1

Lugu selline: Gaz24 `77 (läbisõit alla 70 000 km) teeb aeg-ajalt tühikäigul \"törts!\", sureb välja ja alla 20 min. ootamist jalgu alla ei võta. Ootad 20-40 min, siis võtab ilusti luti suhu ja sõidab vigurdamata edasi. Seda on juhtunud külma ilmaga, sooja ilmaga, niiske ilmaga, kuiva ilmaga; kuuma mootoriga ja ka üsna varsti peale sõitma hakkamist (e. veel mitte töötemperatuurini jõudnud mootoriga). Ja siis sõidab jälle mitmeid (sõidu)kordi ilma pipardamata... Ise oma lolli ajuga arvasin, et äkki küünlajuhtmed. Ostsin terve uue komplekti juhtmeid (+piibud) ja... mõne aja pärast sama jama. Mu mehhaaniku-papi arvas, et äkki karbuss \"ülmub ära\", et niiske ilmaga vähemalt Mossedel olla tihtipeale see jama. Noh, ehitas siis kenasti mootori kohale sooja õhu kogumis kopsiku, sealt sai siis toru ette toodud, õhufiltrisse. Kena. Peale paari edukat sõidukorda(kui juba hakkasin arvama, et viga siis tõepoolest leitud ja kõrvaldatud - ja sama jama. Ja kui täna lõunal Vabaduse platsi foori ees auto taas oma kurjakuulutava \"tõrts!\" tegi nin ma peaaegu keset ristmikut 20 min. seisin ja möödatrügijate tapvaid pilke pidin kannatama, arvasin, et ehk oleks aeg see ÕIGE viga siiski üles leida.
Pikk jutt fekaal jutt, nagu öeldakse. Seega - palun siin siinolijatel oma arvamust avaldada - MILLEGA siis tegu võib olla.
Ette tänades,
T.
Vasta
#2

Äkist tõmbab bensiinipaagi vaakumisse? Õhutus umbes paagil?
Vasta
#3

kas seda olukorda kuidagi teadlikult ja sihilikult esile kutsuda ei saa?
Et lähed kõrvalteedele sõitma ja kui juhtub, siis kontrollid küünlaid ja sädet?
Ilma selleta on natuke kohvipaksu pealt ennustamine. Võid puhastada/vahetada/korrastada kogu toitesüsteemi ja pärast ikkagi leida, et hoopis süütepooli (või mõni muu süüteahela) madalpingejuhe annab kehva kontakti.
Vasta
#4

To: Tom
Alusta bensufiltrist; siis karbuss; siis edasi vaata jagaja. Kui jälle \"ära kustub\", rebi kapott üles ja vaata, kas bensu üldse tuleb peale. Kui tuleb, siis jätka jagaja ja süütega. Selle aastakäigu pillil võib ennustada ka näiteks kümneid \"näpukaid\", mille peale lihtsalt ei tule. Kasvõi näiteks süütelükk. Olen ise sellise jamaga kokku puutunud, kesk Rävala puiesteed.....

Lugupidamisega
Sm. Tasku

Gaz-21 (1964), Gaz-24 (1975), Gaz-51 (1962)
Vasta
#5

Siin lõhnab asi ikka sädeme kadumisele. Ma kontrolliks (vahetaks ajutiselt) süütepooli. Sealt edasi jagaja kallale. Tee üks asi korraga - siis saad ka tõelise vea jälile.
Bensiini vigadel reeglina ikka samad vahemaad või samad koormused rikke alguseks.
Vasta
#6

Mul tegi viimati 24-10 sarnast \"pulli\", asi kadus kontaktideta jagaja vahetamisega uue (ja kontaktidega) jagaja vastu.

Närve on vahel sõõnud ka mingi liikuv saastatükk, mis kiirenduspumba lõppavasse (mis lõõri keskele jääb) on jäänud.

Mingi sisetunne kahtlustab sädeme probla, ehk on mõne juhtme isolatsioon mõnest kohast hõõrdunud vms.?

Kui muidu ei saa, siis 1) vabal ajal uuri kõike, mis kahtlane 2) varu bensiini ja püüa kärutada kuskil vähese liiklusega alal ja soovitavalt mitte kaugel kodunt. Siis kui hakkab jant, kohe asja uurima.
Vasta
#7

mul oli oma zigulliga sama jama sõitis natike normilt ja siis tegi imelikke hääli ja kõik ... eelmine omanik oli autole mingi 1000kr eest lada esinduses jama teinud ja lahti ei saand ja müüs mulle ära 600kr ja ütles et autol on elektririke asi oli selles et muul isa vaatas natike ja avastas et kondekas on läbi sai siis kondekas ära vahetatud ja kõik korras nüüd sõidab jube hästi nii et isa arvaksin et kondeka jama võib olla ja mul sama et jäi seisma ...vaheta kondekas ära.......
Vasta
#8

Tom, mul juhtus sama küll sikliga, aga ehk on kasu sellestki.
kunagi oli mul jupiteril sama jama. ebaregulaarselt suri välja ja 15 min ootamist garanteeritud. kontrollisin kõike, aga tolku midagi. siis avastasin poolkogemata, et üks süütepool oli tuline. hakkasin asja uurima ja leidsin lõpuks, et kontaktide all oli vigane kapronseib. pragu oli sees ja oli oma pesa ära lokerdanud. see tähendas, et kokku puutusid need metallpinnad, mis seda teha ei tohiks. ebaregulaarselt. see viga aga avaldus süütepoolis selle kuumenemisena ja igatahes suri mootor välja. ehk siin elektrimehed täpsustavad pisut asja tagamaid, aga viga iseenesest labane ja täiesti mõeldav mistahes sõidukil.
Vasta
#9

Täname kõiki arvajaid/pakkujaid! Tuleb vist sädeme kallale minna jah...
Samas.... väljas hakkab küll juba nii magusalt soojaks minema, et mu Volga-probleem saab ilmselt suvepuhkust - järjest enam käib mõte gaz69 kuuri alt väljaajamise peale...
Suvel ikka suve-auto....
Vasta
#10

Võib kondeka kala olla küll. Mul mosse tegi kunagi täpselt samasuguseid nalju, sõitis mingi aja ilusti ja siis... plött-plött-plött-soss... Ja siis peale veerandtunnist seismist läks jälle käima. Peale kondeka vahetamist see jama kadus. Õnneks vene autode kondekad midagi ei maksa ka (~15-25 EEK).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11

Nädalavahetusel sai kõrgepingejuhtmestik ette võetud, sest iga ~10 minutilise tühikäigul töötamise järel (garaažist välja ja tagasi) tahmasid küünlad ära ja mootoril tekkisid tõsised probleemid masina liigutamisega.
Juhtmete takistusi testriga mõõtes avastasin, et kõik peale ühe muutsid painutamisel oma takistusi. Kõige lühemal oli takistuse väärtuseks ~450 ja pikimal ~750 oomi. Asja edasi uurides selgus, et pahategijateks kõrgepingejuhtme ja tema otsikute (need vaskplekist torukesed) vahelised pressliited. Puhastasin nimetatud otsikud muukviiliga, võtsin
juhtmete otsast ära, harutasin juhtmest traadi natuke pikemalt välja (~0,1 mm läbimõõduga takistustraat, mis keritud juhtme südamikule),
pressisin otsikud tagasi ning jootsin traadid otsikute külge. Rohkem pole
mootorit käivitanud, mistõttu resultaadi kohta midagi veel ei oska rääkida, aga üks viga sai kindlasti kõrvaldatud.

Peale selle tahaks stroboskoobiga kontrollida süütemomenti. Praegu pole stroboskoop veel valmis, kuid ehk mõne vaba õhtupooliku möödudes saab. Õige süütehetke seadmisele on tehasemanuaalis pühendatud peaaegu terve lehekülg. Seevastu karburaatori reguleerimiseks on antud
mõned mõõdud, düüside läbilaskevõimed ja üldised juhised paari kruvi keeramiseks (tühikäigu pöörded, küttesegu rikastus), mistõttu karburaatori seadistus ilmselt nii kriitiline pole.

Küsimus: kas kuskil müüakse sellist paksude kiududega kõrgepingejuhet,
mis käib jagaja ja süütepooli vahel? Praegu olude sunnil kasutusel tavaline madalpingeline.
Vasta
#12

Selline nähtus, Volga puhul täiesti "normaalne". Süütesüsteemil ei ole viga miskit. Külmal mootoril või tühikäigul töötades küünlad lihtsalt ei kuumene sedavõrd, et toimuks isepuhastumine. Taolised nähtused on eriti neil mootoreil, mis on juba kerge kulumise tunnusega või klapisääre tihenditest põlemiskambrisse liigse õli sattumise pärast. Samuti külmkäivitamisel liigselt "toorest" andes liialt rikas küttesegu. Tekkib tahm, mis suurelt osalt on C. Süsinik on aga väga hea elektrijuht ja selle tulemusena "säde" puudub elektroodide vahel, vaid läheb tahma kaudu "otse". Sellised "anomaaliad" on kõigil kulunud Moskvitšidel 400-412, Pobdadel, Volgadel, Gaz 51/52/53 veokitel. Tihtipeale, kui mõni küünal on lakanud töötamast, hakkab ta sõitmisel mootori soojenemisel ja bensiini töösegu "pesu" tagajärjel pöörete juures ise uuesti tööle ja põletab end puhtaks.
Isegi kuskil käsiraamatus on üles tähendatud, et kohapeal ei soovitata mootorit liigselt tuksutada just eelneva probleemi vältimiseks. Nii, et gaasi ja "tuld".Wink
Vasta
#13

Ikkagi kahtlaselt kiiresti tahmuvad need küünlad. Pärast eelmist küünalde puhastamist õnnestus sõita üks kord garaaži (pärast ~1 minutilist soojendamist), korra välja ja seejärel veel korra tagasi (kõrgetel pööretel
ja peale 13x väljasuremist). Mootor on küllaltki kulunud, ~150 tuhat sõitnud ja küünlad hakkavad vist ka väsima (~5 aastat tagasi vahetatud). Katkesti puksid võivad samuti kulunud olla, ununes kontrollimata.

P.S Leidsin varuosade kastis sobrades arvatavasti uue A-11 tüüpi süüteküünla. Isolaator oli ilus valge ja tihendusseib (alumiiniumist)
ebasümmeetrilise ,,ufo" kujuline. Oli teine vist keskmise elektroodi
ja isolaatori telje suhtes kiivas asetuse tõttu välja praagitud.
Vasta
#14

taruvaras Kirjutas:Selline nähtus, Volga puhul täiesti "normaalne". Süütesüsteemil ei ole viga miskit....

Oligi õigus. Sel nädalavahetusel seadsin ka eelsüütenurka. Eelnevalt rookisin tunnijagu mootori esiosa, et mootoripoolset süütemärki leida
(väike vertikaalne ribike väntvõllist generaatori poole). Lisaks sai süüdet seatud oktaankorrektorist. Mida varasemaks reguleerisin, seda paremini käis. Lõpuks jätsin 2 jaotust keskmisest varasemaks. Tulemus oli selline, et garaažist välja läks, tagasi enam mitte (ilma küünalde puhastuse
ja ,,Start" akulaadija abita).

Kuna mootori ,,eripära" kõrvaldada ei õnnestu, tuleb süütesüsteemi järele aidata. Esmalt mõtlesin transistorsüütele. See suudab süüdata lahjemat segu, mistõttu võiks karburaatorist segu lihtsalt lahjemaks kruvida. Samas tundub selline lahendus mootorile ohtlik, kuna mingil põhjusel võib tekkida vajadus sõita rohkem, kui garaažist välja ja tagasi. Peale selle on vene autodel kasutatud ka türistorsüüdet. Lugesin raamatust, et türistorsüüde toimib ka saastunud süüteküünaldega, kuid ei süüta lahjat segu. Skeem pole eriti keerukas, umbes ühe nädalavahetuse töö. On kellelgi kogemusi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne