Riik on hakanud töökohti looma. Teekasutustasu

Autokraanade puhul on veel eriti tore: Kõigepealt raskeveokimaks- teede hüvanguks, siis eriveo loa maks-põhjus sama  ja kolmandaks siis teekasutustasu- jälle teedele. Et lausa kolmekordselt maksustatud. Pisut kütuseaktsiisi ka... Täitmatud need Toompea õgardid...
Vasta

(14-11-2017, 00:47 AM)kalles Kirjutas:  Autokraanade puhul on veel eriti tore: Kõigepealt raskeveokimaks- teede hüvanguks, siis eriveo loa maks-põhjus sama  ja kolmandaks siis teekasutustasu- jälle teedele. Et lausa kolmekordselt maksustatud. Pisut kütuseaktsiisi ka... Täitmatud need Toompea õgardid...

Kusjuures vähemalt raskeveokimaksu kohta ma olen küll aru saanud, et maksutatakse ainult kauba veoks mõeldud veokaid.
Vasta

(14-11-2017, 10:48 AM)olli Kirjutas:  
(14-11-2017, 00:47 AM)kalles Kirjutas:  Autokraanade puhul on veel eriti tore: Kõigepealt raskeveokimaks- teede hüvanguks, siis eriveo loa maks-põhjus sama  ja kolmandaks siis teekasutustasu- jälle teedele. Et lausa kolmekordselt maksustatud. Pisut kütuseaktsiisi ka... Täitmatud need Toompea õgardid...

Kusjuures vähemalt raskeveokimaksu kohta ma olen küll aru saanud, et maksutatakse ainult kauba veoks mõeldud veokaid.
... Ja ei ole "kettaseadust", ei ole tegevuslitsentsi.

ps. miks kraanal eriveo luba vaja? Oli vist ainult siis, kui lisaraskused vms haakena sappa võtad ja mõõdust välja  läheb.

sry, nüüd ajab teema laiali, luban teemas püsida...
Vasta

(14-11-2017, 11:00 AM)hulgus Kirjutas:  
(14-11-2017, 10:48 AM)olli Kirjutas:  
(14-11-2017, 00:47 AM)kalles Kirjutas:  Autokraanade puhul on veel eriti tore: Kõigepealt raskeveokimaks- teede hüvanguks, siis eriveo loa maks-põhjus sama  ja kolmandaks siis teekasutustasu- jälle teedele. Et lausa kolmekordselt maksustatud. Pisut kütuseaktsiisi ka... Täitmatud need Toompea õgardid...

Kusjuures vähemalt raskeveokimaksu kohta ma olen küll aru saanud, et maksutatakse ainult kauba veoks mõeldud veokaid.
... Ja ei ole "kettaseadust", ei ole tegevuslitsentsi.

ps. miks kraanal eriveo luba vaja? Oli vist ainult siis, kui lisaraskused vms haakena sappa võtad ja mõõdust välja  läheb.

sry, nüüd ajab teema laiali, luban teemas püsida...

nt. kaheteljeline Liebherr kaalub 24T, teljekoormused  12T ja 12T(lubatud vedaval sillal 12.5T), sellega on korras aga eriveo alla käib täismass, mis meie riigis võib kaheteljelisel olla 18T. Sama jama ka suurematel kraanadel, teljekoormus normis aga kaal üle...
Vasta

Kui vaja vähe kasutada ja ei taha nende maksudega jantida, siis hakatakse sõitma õhtul või öösel oma sõite(eeldusel et ei ole igapäevane kasutaja), väiksema liiklusega teede peal ja võibolla ka sinise küttega, niikuinii on jama majas kui kätte saavad. Maal on lihtsam traktoriga oma veod ära teha. 
  Kui ikka riik(ehk siis me ise väidetavalt) tahab nii M olla, siis tuleb ka nii öelda "dissident" olla ja oma joru ajada.

ps. Seoses teemaksuga, kui kellegil on üle jäämas kuni 12t massiga puksiir/treila vms millel kandevõimet vähemalt 4 tonni(mahutab belarussi koos niidukiga) ja on sleeper cab-iga ja on hea hinnaga siis võib pakkuda.
Vasta

(22-11-2017, 00:20 AM)Kult Kirjutas:  Kui vaja vähe kasutada ja ei taha nende maksudega jantida, siis hakatakse sõitma õhtul või öösel oma sõite(eeldusel et ei ole igapäevane kasutaja), väiksema liiklusega teede peal ja võibolla ka sinise küttega, niikuinii on jama majas kui kätte saavad. Maal on lihtsam traktoriga oma veod ära teha. 
  Kui ikka riik(ehk siis me ise väidetavalt) tahab nii M olla, siis tuleb ka nii öelda "dissident" olla ja oma joru ajada.

ps. Seoses teemaksuga, kui kellegil on üle jäämas kuni 12t massiga puksiir/treila vms millel kandevõimet vähemalt 4 tonni(mahutab belarussi koos niidukiga) ja on sleeper cab-iga ja on hea hinnaga siis võib pakkuda.
Juhul kui alla 12t ei leia. Registreeri oma tulevane treila autorongina ja naudi 0 eurost raskeveokimaksu. 
https://www.emta.ee/et/ariklient/aktsiis...ksu-maarad
Vasta

(22-11-2017, 01:03 AM)seeteine Kirjutas:  Juhul kui alla 12t ei leia. Registreeri oma tulevane treila autorongina ja naudi 0 eurost raskeveokimaksu. 
https://www.emta.ee/et/ariklient/aktsiis...ksu-maarad

Treilaga vist on asi lihtne - peaks olema eriotstarbeline ja maksu alla ei lähe.
Aga kui ma võtan 18T 2 teljega veoka ja regan ära koos suvalise 2pts4 vms haagisega nii et täismass jääb alla 23T, siis on tabeli järgi raskeveokimaks 0. Aga mis saab kui ma "jään vahele" ilma et haagis järel oleks? Mis üldse oleks korrektne käitumine sel juhul kui ma näiteks reaalselt kasutangi koos ja ilma haagiseta?
Vasta

https://www.koda.ee/et/meie-moju/hetkel-...vdhbE54%3D

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kohe on vasturääkivus:
 Mis on eesmärk?

Muudatuste eesmärk on laiendada seni vaid raskeveokitele kehtinud maksustamise direktiivi edaspidi kõikidele sõidukitele, et vähendada sõidukite erinevast maksustamisest tingitud konkurentsimoonutusi ning ühtlustada maksutamise põhimõtteid.
Kas kütuste aktsiisist ei piisa? Raskeveokid teenivad tulu. Sõiduauto omanikuna on mul vaid KULU!
Vasta

Ettevõtete autod läheksid siis algse plaani järgi maksu alla.
Vasta

lõige VW LT puksiiri teemast.

(30-12-2017, 16:45 PM)zazik Kirjutas:  
(30-12-2017, 16:11 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Politsei autodel automaatne reg. numbri tuvastus. Kindlustus, teh. ülevaatus ja eelnevalt joobega vahelejäänud selekteerib hetkega. Mis see teemaksu linnuke sinna süsteemi lisada ole Sad

Just. Omad saavad kontrollitud, võõrad mitte.

Algul arvatavasti maksavad enamik võõraid ka. Aga vähemalt poolakatel-leedukatel ei lähe kaua mõistmaks, et saab ka maksmata.

Loodetavasti tuleb sadamatesse ja toimivatesse piiripunktidesse automaattuvastus, mis patused välja sõelub.
Saab transiidina Eestit läbivad veokid kontrolli alla. Need kes vaid Eestisse toovad, viivad pääsevad tõenäoselt puhtalt, kui just Alko1000 juurde tõkkepuid ja kaameraid ei panda... Aga arvestades kuskil siin eelpool toodud numbreid automaattuvastuse süsteemi maksumuse ja mõttekuse kohta, siis vaevalt.


Digimeerikuga masinatel saab tagantjärele kontrollida, kas liikumise ja maksu päevad klapivad, kas seda ka meil ära osatakse kasutada, krt seda teab.

Või hakkame rahvaalgatuse korras (välismaiseid) kolleege kontrollima? Wink  Nutiföön+ https://teetasu.ee/validation ja teatame kuhu vaja! nagu 30+aastat tagasi...
Vasta

Kui ikka kleepsu klaasil pole...
Vasta

Läti teemaks tuli 1 juuli 2014a alates 3.5tonnist. 
Sellest aastast tuli see 3tonnist. 
Kontrollima hakati seda alles sellel aastal. 
Eelnevalt kui see seadus tuli 2014 maksin ainult paar korda. Ülejäänud korrad mida oli ilmselt üpris tihti, (külastasin vennas vabariiki vähemalt 3x kuus) ei maksnud kordagi (kasutan täismassiga 3,5t sõidukit ning haagist täismassiga 2,5t)
Paarkorda jäin vahele samal stsenaariumil, ning oli hirmus paljaava (vahele jäin seetõttu, et haagisega lätis 80km-h aga mina ´´lendasin ala 93ga autode kolonnis´´) siis hakati uurima, et kuule sa pead teemaksu maksma ja..... Lõppes sellega, et andsin sulas neile kummagile ühe punase raha ning elu läks edasi. 
Tore seda osta on seetõttu näiteks vennasvabariigis, et ntx sörkiv gay võtab 50senti rohkem tooljat vahelt kui ntx virsi tanklad. 

Muidugi leedu alguses 2a tagasi juba läksin ostma teemaksu, kell oli pool 4 ommikul, jõhkralt väsinud ka, leedukas küsis ´´tõ hodsjes litwa i latvia, estonski tooze hoodzes, estonski vinet eto bõla voosem euro´´  mul oli nagu ououououou, küsisin, et mismõttes, ma eestlane, mingit maksu pole, siis tehti ruttu leedu kleps ja läti paber ja aidaa mine minema :Big Grin Ja nagu mõned on öelnud siis eksootilisematelt rahvustelt on leedukas juba eesti teeamaksu küsinud Smile

Kõige rohkem on nõme see, et kõikidel teedel see maks. Minuarust eipeaks küsima seda tasu kui külamees oma 53ga käib kuskil uugametsas puid vedamas, võiks teha ikka põhi trassidel nii nagu oleks mõistlik. Läti ja leedu sellised, sama poolas - sõidad kitserada mööda siis maksma ei pea.
Vasta

(31-12-2017, 00:57 AM)Alts Kirjutas:  Kui ikka kleepsu klaasil pole...

Milleks kleeps. Nutiajastu akna taga. Vinjeti ostad telefoniga ja ainsaks tõendiks PDF fail ,et oled maksu maksnud ning kontrollib sind piiri peal reg. numbri automaattuvastus kaamera.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Automaattuvastus kaamerad piiridel juba aastaid olemas. Isegi Lillis. Kuidas muidu leedu autovargaid või läti peeglivargaid kätte saadakse. Näiteks Maksu- ja Tolliamet jälgib Lätis alkot ostmas käinud inimesi.
https://www.err.ee/648610/maksuamet-puua...aameratega
Vasta

(31-12-2017, 11:36 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Automaattuvastus kaamerad piiridel juba aastaid olemas. Isegi Lillis. Kuidas muidu leedu autovargaid või läti peeglivargaid kätte saadakse.
...
Kaamerad on olemas, aga kas neid jälgib ka keegi?
otsisin üles vana lingi:


(16-04-2017, 10:25 AM)hulgus Kirjutas:  Mõned päevad tagasi on selle seaduse kohta oma arvamuse avaldanud ka Eesti Rahvusvaheliste autovedajate "as" (ERAA) ja Autoettevõtete liit.
https://www.riigikogu.ee/download/04f1e ... 536a57a710
(16-04-2017, 10:25 AM)ERAA ja AE Liit Kirjutas:  Riigikogu majanduskomisjon
Riigikogu rahanduskomisjon
Majandus-  ja taristuminister Kadri  Simson

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni
ja Autoettevõtete Liidu
ettepanekud liiklusseaduse, autoveoseaduse ja maksukorralduse seaduse
eelnõu muutmiseks ja täiendamiseks                         10.04.2017

1. Maksumäärad peaksid olema võrreldavad lähimate naabrite Läti, Leedu, Poolaga, mitte Rootsi, Luksemburgi, Hollandiga omadega. Kuna meie peamised konkurendid turul on lähimate naaberriikide ehk Läti, Leedu, Poola vedajad, siis ei ole mõtet võrrelda meie maksumäärasid Rootsi, Taani või Hollandi määradega, vaid pigem just Läti ja Leedu määradega (samal arvamusel on ka Eesti Kaubandus-Tööstuskoda). Lisaks peaks meie arvates rohkem arvestama sõidukite keskkonnasaaste klasse. (Vt. samuti KTK kiri ministrile 29.03.2017, p.2 ja p.3)
2. Järelevalve osas tuleb lähtuda võrdse kohtlemise printsiibist. Nii eelnõus kui seletuskirjas on käsitletud Eesti vedajate ja kolmandate riikide vedajate järelevalvet. (MTA - välispiiril, x-tee võimalus siseriiklikult). Lahendamata on EL sisepiiri ületavate teiste liikmesriikide vedajate osas tehtav järelevalve. Järelevalveks oleks otstarbekas kasutada automaatset numbrituvastuse tehnoloogiat, sealjuures piisaks kaamerate paigutamisest maanteede äärde vahetult piiriületuspunktide lähistel. Ka liikuvate kontrollpatrullide põhirõhk peaks olema suunatud piiride lähedal sisenevatele veokitele. Seaduseelnõu väljatöötamise kavatsuses on toodud automaatse numbrituvastuse süsteemi rajamise hinnaks ca 56 miljonit eurot ja aastaseks hoolduskuluks ca 6,1 miljonit eurot. Pole küll kirjeldatud, millega konkreetselt on tegemist, kuid sellise maksumusega süsteemi pole ilmselgelt mõistlik ehitada ja üleval pidada. Teadaolevalt on võimalik rajada automaatse numbrituvastuse süsteem kordades väiksema kuluga ja piisab kui tuvastamine toimub ainult riiki sisenevatel maanteedel.
Alljärgnev lõik kinnitab meie arvamust, et ei ole arvestatud teiste liikmesriikide vedajatelt laekuva maksu kogumisega – vt. väljavõte (kursiivis) Siseministeeriumi arvamusest eelnõu väljatöötamise kavatsusele:
„Seega peab teekasutustasu kehtestamisel arvestama, et tasu maksmise kontrollimine politsei poolt saab olema pigem harv, mitte igapäevane järelevalvetegevus. Juhime tähelepanu, et teekasutustasu tasumise kontrollimine ei mõjuta otseselt liiklusohutust, mille tagamise kohustus on üks politsei põhiülesandeid. Asjaolu, kas teekasutustasu on korrektselt tasutud, ei oma liiklusohutuse aspektist olulist kaalu, kuivõrd eraldiseisvat ohutegurit, mis eeldaks vahetut järelevalvet ehk vältimatut ja kohest sekkumist, ei esine.
Teekasutustasu maksmata jätmine inimeste elule, tervisele või varale ohtu ei kujuta, mistõttu ei ole põhjendatud panna politseile väärteomenetluse kohustus juriidiliste isikute (vedajate) poolt teekasutustasu maksmata jätmisel.“
Teekasutustasu rakendamisel on väga tähtis tagada tõhus ja pidev järelevalve, mis puudutab eriti välisriikide sõidukeid, vastasel korral jääb planeeritav tulu oodatust oluliselt väiksemaks. Samuti tuleb ette näha mõjus trahv nendele, kes ei ole maksnud teekasutustasu või on teinud seda väiksemas ulatuses. Välisriikide sõidukitelt tuleb trahvid sisse nõuda kohapeal ja mitte lubada sõidukil enne edasi liikuda kui nii trahv kui teekasutustasu on makstud. Täna ei ole välisriikide vedajate/autojuhtide Eestis toime pandud rikkumiste eest määratud trahvide tasumine kuidagi tagatud, mistõttu on suur osa trahvidest jäetud maksmata. Näiteks Poola vedajatele aastatel 2013 - 2015 määratud trahvidest on tasumata 73%. Välisriikide vedajad ei jäta kasutamata võimalust teekasutustasusid ja trahve mitte maksta ning nõrga järelevalve korral jäävad Eesti riigil mõlemad saamata. Meie hinnangul on vaja suurendada liiklusjärelevalve mahtu ja pöörata enam tähelepanu välisriikide sõidukite kontrollimisele. Senise statistika järgi moodustavad kontrollitud veoautodest üle 80% Eesti veoautod ja alla 20% teiste riikide veoautod.
...
Vasta

hulgus
Süsteem jälgib. Inimese silmapaari pole vajagi.
Vasta

Trahv teemaksu mitte- tasumise eest ,juhul kui jääd poliseile vahele, on kuni 40 trahviühikut, üks ühik maksab 4.-

Maks karistus on 160.-
Vasta

Nuuh see idiootsus on siis nüüd ametlik. Tegelikuses said minuarvates kõik ühe puuga vastu hambaid. Sad 
   Ok kui tehakse tööd ja veetakse hirmsasti kaupa,aga kõige valusam on talumehel ja väikeettevõtjal kellele veoauto liigutamine ei too igal kilomeetril kasu,on ka neid kellel on ule 3500 kg veoauto nn sõiduautoks jne. Ei ole minul usku enam sellesse AS Eesti Vabariiki.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Tere.
Täna pool päeva soovisin tasuda, aga ei saanud...süsteem maas.
Homme jätka uuesti proovimist.
Naljatilgad. Big Grin
Või ongi siis rahateenimise aparaat veel trahvide näol lisaks.
Maksta ei saa, aga sõita on vaja.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne