MTZ 820 (D-240) mootori probleem ja andmed
#1

Tervist!
Tegu on uuema turbo bellarussi mootoriga, millel on jahutusvedelik õli hulgas ja surve karteris. Mootori mark peaks olema D-240 kasutati ka MTZ 820 peal. Küsimus on, et kas neil on teada vigu mis sellist olukorda põhjustab. Esimene kahtlus oli muidugi plokikaane tihend, kuid see oli nagu uus ja kuskilt läbi andmist polnud näha. Järgmine kahtlus on plokikaas kuid seda ei ole veel emulsiooni lagast puhtaks pesnud. 
Lisaks palun andmeid plokikaane pingutamise momentide ja järjekorra ning klapivahede kohta.
Vasta
#2

Hülsitihendid ? . Lase õli välja, karter alt ära. Siis kui mingiaeg seisab, peaks altvaadates näha olema, kas on hülsiümbrus märg.
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#3

(04-03-2017, 23:02 PM)kris282 Kirjutas:  Hülsitihendid ? . Lase õli välja, karter alt ära. Siis kui mingiaeg seisab, peaks altvaadates näha olema, kas on hülsiümbrus märg.
Kris

Hülsitihend ei anna survet karterisse!
Vasta
#4

(04-03-2017, 23:24 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(04-03-2017, 23:02 PM)kris282 Kirjutas:  Hülsitihendid ? . Lase õli välja, karter alt ära. Siis kui mingiaeg seisab, peaks altvaadates näha olema, kas on hülsiümbrus märg.
Kris

Hülsitihend ei anna survet karterisse!

Sorry, see osa jäi lugemisel kahesilmavahele.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#5

Surve karteris- hülss lõhki(harva),vesi karteris sama lugu. Tavaliselt ikka plokikaanetihend ära. Ja kui ka surve karteris siis peaks ka mootori häälest kuulda olema,et miskit nagu viltu.... Tavaliselt lööb tihendi kahe hülsi vahelt minema ja hääl nagu põkal. See,et vesi alla õli sisse läheb,võib ka hülsitihendi viga olla. Mõra plokikaanes klappide vahel-sealt võib ka läbi rõngaste alla ajada aga sel juhul peaks mootori käivitamisel raskusi olema.
Üldiselt kipubki asi niimoodi olema,et vea otsimine on kunst. Kui täpselt tead,oskad ka kohe remondi ära teha. Wink
Vasta
#6

Kas survet on niipalju, et lööb õlivarda välja?
Kas mõne silindri väljalülitamisel surve väheneb oluliselt?
Kas jahutussüsteem on normaalsel rõhul? Heitgaasitest annab negatiivse?

Kui jah, siis on viga kaanes. Kui ei, siis on auk kolvis ja hülsis mõra või alumised tihendid ära.

Kui on tavaline russ, siis karteripõhi alt ja saab ühe korraga palju selgemaks. Cool
Vasta
#7

Tundub, et mootor mängis vingerpussi. Uuesti vett kallates vee särki selgus, et vesi pääsebki hülsi alt karterisse. Nähtuse, "surve karteris" põhjustas vist ka sama asi. Kuna karterist emulsiooni välja lastes tuli sealt umbes 17 liitrit lõga mis peaks olema tugevalt üle normi? Arvan, et emulsiooni liiga kõrge tase tingis ka selle miks õli hakkas punnist ja tuulutusest välja pressima. Kas minu järeldused võivad olla tõesed? Palju sinna mootorisse õli sisse läheb normi järgi?
Vasta
#8

Üle normi on kõik mis ülevaltpoolt allapoole tilkunud. Big Grin  Seega käed õliseks ja kohe asja kallale. Jõudu!
Vasta
#9

(06-03-2017, 12:34 PM)fanatt Kirjutas:  ...
Palju sinna mootorisse õli sisse läheb normi järgi?

Puusalt üks pang (12 l), otsi foorumiteemadest täpset numbrit.
Vasta
#10

(06-03-2017, 13:25 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Üle normi on kõik mis ülevaltpoolt allapoole tilkunud. Big Grin  Seega käed õliseks ja kohe asja kallale. Jõudu!

Tänud heade soovide eest! Uued tihendid on ära toodud ja detailid puhastatud. Nüüd on vaja kolvid ja hülsid välja võtta, detailid üle kontrollida ning hülsid uute tihenditega kokku panna.
 Oskab keegi siia kirjutada järgmisi andmeid: Kepsu poltide pingutus moment ; Plokikaane pingutus järjekord ja moment ning klappide vahe ?
Vasta
#11

Sellise leidsin.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#12

(08-03-2017, 00:08 AM)aavu Kirjutas:  Sellise leidsin.

Asi seegi, suurtänu!
Vasta
#13

Russ nagu iga teinegi vene masin on nii loll tükk rauda et siin pole viimast millimeetrit mõtet taga ajada...
Pingutama hakkad nagu ikka keskelt ühtlaselt väljapoole, kui juba 150-160Nm peale keerutad on maailm ja maa. Kui on ka 130Nm ei juhtu midagi, nagu ei juhtu ka midagi kui 180 peale väänata... 
Metsas paar kaant tavalise padrunvõtme komplekti ristiga kinni tõmmatud tunde järgi ja ei näe küll põhjust miks peaks üle kontrollima. Umbes meetrine vars järgi ja tunde järgi tõmbad käega 15kilo peale ja ongi hea...
Klapivahe nagu sellistel mootoritel ikka sinna 0.30 kanti, kui saabki +-0.05 siia-sinna ei juhtu mitte kui midagi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

Selge, kui ma õigeid andmeid ei leia siis ma teen nii nagu Meelis ütles. Mis russi kepsu poltide ligikaudne moment võiks olla?
Vasta
#15

Kui seda muudetud pole siis keps 140-160 NM. Vaata russi teema eelviimasele leheküljele, tahtis teine ksf samu asju teada Wink . Plokikaas tõmba ikka umbes 180 NM kinni, kui ainult 130 NM siis vesi kolvi peal. Omal nahal läbi kogetud.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
#16

hülsid oled üle vaadanud? Oli kord juhus kus sai ka pikalt otsitud ja lõpuks tuli välja õhumill hülsi matejalis mis siis oli ajaikku järgi andnud
Vasta
#17

Suur tänu kõigile, kepsud tõmbasin 170 nm kinni, kaaneni ei ole veel jõudnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne