mida teha ohtlike jäätmetega?
#1

akud-õlid korjatakse küll kokku - aga kuhu viia rehvid?
eelmine aasta sai suure hädaga 2jooksu olmeprügi hulka topitud (mis pole kah hea mõte). Nüüd taas üks jooks \"üle\", teha ei oska temaga aga taas midagi.

antud teema küll juba aastapäevad tagasi käsitlemist leidnud - aga siis jäi vastus saamata - ning ei leidnud ma hetkel teematki. Tol ajal oli mu sugulane Tallinna jäätmekäitlusettevõtte eesotsas - ning nemad viisid rehvid ühte katlamajja (makstes põletamise eest veel peale).

teet,
metsaaluseid küll risustama ei hakka

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

Kas kuslil Kopli poolsare otsas neid mingi väikse raha eest (10-20 kr/tk )ära anda ei saand .\"SKP slops\" või midagi taolist ...
Aga 1.mai ja EU lähenevad ja siis määratletakse kindlasti mingite normidega:kas lisatakse uutele kummidele kohe utiliseerimis maks või pannakse müüjatele kohustuseks mingi % kummide kogumine et maksu vähendada ...

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#3

kas mitte bensukates pole neid konteinereid kuhu saab viia?

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#4

[quote=13piisab]
akud-õlid korjatakse küll kokku - aga kuhu viia rehvid?
Vabandust terminoloogia eest aga vanad rehvid ei ole ohtlikud jäätmed vaid kuuluvad probleem toodete hulka Uus Jäätmeseadus (RTI 2004,9,52) §25. Sama seaduse §26 alusel peavad alates 01.05.2004 vprobleem ytooted sh ka vamnarehvid vastu võtma ninde tootjad ehk ka antud seaduse mõistes turustajad need TASUTA vastu võtma. Kui nad seda ei tee siis trahv 50 000 eeku (sama seadus §124).
Vanaõlid ja akud saab näit Tallinnas ja Tartus ära anda bensukatesse (NB elanikond, ehk füüsilised isikud)
Vasta
#5

nii mul on ka nende rehvidega väike probleem. kuna neid on metsaalla kogunenud ikka suht palju ja selliseid vanu vene omasid ka mida ei toodeta et tootjale viia. tln see OÜ Slops küsib mingi 1800eeku tonnist mul aga neid seal mingi 3 tonni. mõtlesin seda et kui viiks nad kuskile linna algusesse tee äärde siis oleks see ju teiste probleem aga nii kah vist ilus pole eriti kui keegi seda enda probleemiks ei taha võtta.
Vasta
#6

Kas ei oleks nendest huvitatud mõne kardiraja/ralliraja/romuralliplatsi omanik,neid annaks seal ju väga edukalt kasutada.
Vasta
#7

villis1 Kirjutas:Sama seaduse §26 alusel peavad alates 01.05.2004 vprobleem ytooted sh ka vamnarehvid vastu võtma ninde tootjad ehk ka antud seaduse mõistes turustajad need TASUTA vastu võtma.

seadus võib olla uus ja kena ja puha, aga ei saa kohustada turustajat tagasi võtma rohkem rehve kui ta müünud on.
niiet probleem kõikide vanade ja salaja imporditud rehvidega jääb.
ja tasuta neid ei taheta kusagil.
Vasta
#8

täiesti OT aga täna juhtusin koristamise käigus igatsugu taarat ära viima. ikka paar 200l prügikotti kokkulitsutud plastpudeleid (plastpudel pole prügi!Wink), klaastaarat sadakond kilo ja natuke õllepudeleid.
Raha anti: plasti ja mittestandardse klaasi eest 20 eek ja 30 õllepudeli eest 30 eek.
Loo moraal: Jooge rohkem õlut Cool


Vasta
#9

tõstaks teema jälle üles...
teet, kuhu sa lõpuks oma jooksu maha panid?
mul on nüüd 2 jooksu üle... talvekumme ning suvekumme.
tahaks sellist rohelist eluviisi propageerida ning mitte olmeprügisse panna Smile

huvitav mida rehvitöökojad nendega teevad - mul talvekad velgedel - viiks kuhugi ja laseks uued kummid peale panna ning jätan vanad kummid lihtsalt neile sinna vedelema.

P.S mul ka ajast ja arust ilma edasimüüjata rehvid

P.S.2 kui keegi tahab, siis talvekummidel on mustrit üle sentimeetri ja naelad ka enamik alles, kuid kiirusel üle 70 raputavad nii meeletult, et ei saa autos olla. ehk siis linnasõitudeks sobivad hästi. kummid aastast 1995, 165/70 R13 ning ma annaks need sümboolse hinnaga ära (asuvad tartus)

sümboolne hind ==> mul kodus on ca 90 õllepudelit, kes kumme tahab saab need pudelid ka kaasa ning mulle maksab 100 eek Smile

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#10

usku Kirjutas:huvitav mida rehvitöökojad nendega teevad - mul talvekad velgedel - viiks kuhugi ja laseks uued kummid peale panna ning jätan vanad kummid lihtsalt neile sinna vedelema.

Eks nad need kuskile kogumispunkti/utiliseerimisse viivad. Suurusjärgus 25.- võtavad ühe rehvi utiliseerimise eest. Ühtedest vanadest talvekatest (mis ka oma suvised sõidud olid ära teinud ehk täiesti lõpuni kulunud) sain niimoodi lahti. Mingeid muid vedelenud rehve sai suvel koos ehitusprahiga Maleva tn.-le viidud - neid võetakse seal täitsa ametlikult vastu.
Vasta
#11

ametlikult pead jah rehvipunkti tagasi viima ja nemad on kohustatud Sinu käest ostma.
Teema pealkirja eirates üks küsimus.
Mida teha vanapaberiga?
eeldused:
Tahaks hästi keskkonna teadlikuna näida
Ei tahaks peale maksta, hea kui 0 jääks.
seda on palju 1,5 tonni
kodu lähedal ei ole konteinerit (ja see jääks väikseks)
Puudub transport mis suudaks selle 1 korraga ära viia.
Igasugu jäätmekäitlusfirmad (N: Ragn-Sells) ei soovi (tasuta) seda teha.

ise leidsin probleemile lahenduse, leides mõistliku hinnaga transpordi ja sõitsin maha 160km. sain kulud-tulud, napilt nulli. Ilma selleta oleks kevadeks HÄSTI SUURE lõkke saanud.


Vasta
#12

Ilmselt väga väike osa jäätmete taaskasutusest on rentaabel, seega on tõesti hea kui asi nulli jääb. Enamasti muudetakse taaskasutus \"rentaabliks\" riiklike trahvide ja maksudega. Sellest ka Ragn-Sellsi jt vähene huvi.
Vasta
#13

Nujah, aga mina kui keskkonnateadlik (KT) inimene ei taha maksta asja eest kaks korda. Kõigepealt ostad ajalehe ja kui tahad sellest (lahti saada KT-lt) maksa jälle? Tahaks vaid, et ei peaks ise peale maksma (vedu, sorteerimine jms)
Sama ka eelmainitud plast-, klaas,- jms taaraga, mida peab etikettidest puhastama, värvi järgi sorteerima, korkidest/rõngastest puhastama.
On ju lihtsam lihtsam prügikasti visata (mul hetkel 80 eek/m3) ja ongi mure murtud.


Vasta
#14

mina viisin kasutatud rehvid emexsisse ehk siis kuusakoskisse tallinnas peterburi maanteel, kuus rehvi viisin ja nende utiliseerimise eest pidin siis maksma 37 eeku, 13 tollised olid kõik. tonni utiliseerimise eest peaks maksma 800 eeku. Maksma peab kohapeal ja sularahas, tasaarveldust nad ei tee kui vanametalli ka viid.
Vasta
#15

Nii palju kui mina olen näinud, jäetakse nii rehvid kui ka muu suurem praht (vanad pliidid, külmikud, telekad jms) \"konteineriputkade\" kõrvale, kust suhteliselt harva käiva veoki peale kõik selline kraam visatakse, ning kuskile ära viiakse.
Kes selle tööga tegeleb, ning kuhu see kraam kõik läheb, ei tea.
Vasta
#16

meil siin tartus on putkades 3 erinevat konteinerit : paber, taara ja muu. maksab 30 eek kuus ning ropka kvh andmetel on odavam kui kõik koos ära vedada. ehk siis mingi firma siiski edendab loodussõbralikku maailmavaadet Smile aga kui sodi on 1,5 tonni, siis mina lahendaks selle 100 kg kaupa sinna vanapaberi konteinerisse Smile kummidega tegin lihtsaima variandi - lasin uued kummid samadele velgedele panna ning automehed vaadaku ise kuhu need vanad pastlad panevad.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#17

minagi läksin kergema vastupanu teed - jätsin prügikonteineri veerde.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne