Soovitan M401 taastamist alustada uurimisest, uurimisest ja veelkord uurimisest.
Aadressil
http://m400.km.ru/ on põhjalikku kirjandust selle isendi kohta. Soovitan välja printida ja siis nii kuu aja jooksul enne magamaminekut kõik põhjalikult viimase reani läbi lugeda. Siis, olles end varustanud teabega, asuda auto uurimisele pealt ja alt, väljast ja seest. Kui vaja, siis kataloog/juhend näpus järge ajada. Nii tuvastab valed asjad, mis tal küljes.
Edasi järgneb auto komplekteerimine, st puuduolevate detailide hankimine (harvemini - põlve otsas järeletegemine võ teha laskmine). Kui valdav enamik kola koos, siis soovitaksin teha ühe põhjaliku pildiseeria veel lahti kiskumata autost ja siis auto tükkideks võtta ning hakata agregaathaaval taastama. Maitse asi, kas enne teha toorikkere ja siis käiguosa või vastupidi. Igatahes kui kere värvit ja agregaadid kõik lahti võetud ja korrastatud, saab neid hakata taas külge panema. Ja taastamise käigus igal faasil pilte! Nii tervetest agregaatidest, lahtivõetud sõlmedest jne jne,,,
Kui kere taastatud ja sillad/mootor/kast jms juba küljes, siis võib teha puupaku otsas esimese proovisõidugi. Ning need jubinad, mis selle järel taastatud kere/auto külge lähevad, lähevad järjest väiksemaks.
Ühel hetkel on isend valmis; ideaalis on ta originaalosadega, kuid reaalis on niikuinii mõni % \"valesid\" tükke küljes. Isegi musta numbri saab juuniorile 90% pealt. Siis oleks mõistlik hankida endale kõrvale tagavara-käiguosa (kui seda varem ei saanud; mis liigub, see kulub!) ning püüda sõidukit pühapäevasõidukina kasutamise kõrval viia 100% originaalsusse. St hankida/teha need osad, mis taastamise käigus sai pandud olude sunnil valed.
Ülaltoodud jutt kehtib muide iga vanasõiduki restaureerimise kohta. Minagi alustasin oma Pobedaga 2 aastat tagasi umbes samast paigast. Ainult et kirjandust lugesin jupikaupa, sest korraga ei saanud seda lihtsalt kõike kätte. Ja alustasin tegemist käiguosast/agregaatidest, kere on mul senini suuresti puutumata, käiguosa aga värvilõhnaliste tükkidena ootamas
Ja pisitükkide osas komplekteerin asja tänini
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.