minu m401 (55a) vajab tarka nõu,abi!
#1

ostsin siis omale m401 55aasta oma eesti paberid olemas ja vajaks nõu et mis on mitte originaal ma ise suurt peale selle et suunakad on mitte originaalid ja tagatuli kah...tahaks masinat võimalikult originaaliks teha aga öelge keegi kuidas seda masinat teha kuidas kõige lihtsam ja milliseid vahendeid kasutada...



lisan mõned pildid kah kahju et aind 2 ma teen lähipäevil juurde...
Vasta
#2

Soovitaks küsimustele adekvaatsete vastuste leidmiseks muretseda asjakohast kirjandust M401 kohta:
raamatukois müügil 401 käsiraamat, Igrushki dlja bolshih numbritest saab ka küllalt palju informatsiooni m 400/401 kohta. Varuosakataloogi leiab internetist.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

\"Eberhard\" andis sulle ju head nõu: otsi kirjandust ja tee auto omale selgeks. Loo tutvusi teiste 401 omanikega, käi Kurtnas ja küsi ASJALIKKE küsimusi foorumis.

Ära kohe mutrivõtmete ja haamriga auto kallale karga. Uuri ja vaata niisama. Sageli on esimene taastamistuhin kiire kaduma, kui mõistetakse, et auto restaureerimine võtab megapalju aega, raha ja tahtmist. Niiviisi tekivadki poolikud projektid mida keegi ei taha.

Alusta näiteks oma auto seisukorra hindamisega. Vaata mis jupid on originaalid ja mis mitte ning siis püüa õiged jupid kuskilt saada. Tegevust küll ju.

Valts@omab 1950 M400 ja tahab ka tulevikus auto taastada, kuid kuna oma rahakoti peal veel ei ela ja aega kah just üle pole siis samuti otsib M400 originaalseid juppe ja tõsise taastamisega tegeleb tulevikus. Siis ja kogemusi ja teadmisi rohkem

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#4

Tere! Minu arvates andis hr. eberhard päris asjalikku nõu. Ja ega siin muud ole, kui käärid käised üles ja \"oinal\" sarvist. Big Grin Edu taastamisel!
Vasta
#5

mis muidu arvate minu mossest? kui korralik ja võiks keegi öelda et kas on mõtet roostesurma panna ja kui siis millist?
Vasta
#6

tamar99 Kirjutas:mis muidu arvate minu mossest? kui korralik ja võiks keegi öelda et kas on mõtet roostesurma panna ja kui siis millist?
Midagi ilusat seal nüüd vaadata küll ei ole...,ütleks isegi et üsna õnnetu ja ilma doonorita pole selle autoga suurt midagi teha(ja kui sa arvad et too auto on parem kui see mida siin 1500.-pakkusin või GAZ-67 poolt pakutud siis ega erilist vahet pole) .
Selleks et roostesurma panna
läheb sul veel aega \"..ot i do..\"


M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#7

Nii,tamar tiisler,sul tuleb jah selle masina kohta võimalikult palju kirjandust koguda,taastatud/säilinud masinat uurida/puurida.kui kõik vigased ja mitteoriginaalsed vidinad asendatud õigetega,masin \"luukereks\" võtta ja kõik viimse pulgani lahti harutada ja kas siis haljaks lasta,kui vajadust siis keevitada,liivapritsi alla.Siis kõik haljad plekid roostevastase happekrundiga üle lasta+pahtel+pritspahtel+veel tavalist krunti+õige värv.Vaata kodanik \"autorestauraatori\" projekt-BMW arengut,siis saad aimu,mis ma seletada püüan.Igatahes pintsliga roostesurmaga mäkerdanuna ja värvituna seda autot küll näha ei tahaks....

Tzik,pole küll spetsialist.
Vasta
#8

mul oli näiteks nii et ostsin m412 1969 ja enne oli ikka tuhin sees aga kui juba koju jõudis siis tuli masendus , arvatavasti pingelangus , ja teine sokk oli pärast küljekarpide ja tagaporitiibade remondiraha maksmist, läks auto maale katuse alla ootama pareamid päevi, kui pole tuju , ega siis ei pea pooleli jätma ,tuleb lihtsalt vaadata koht kus saab vihma eest peitu panna ja siis jälle hiljem avastada, nii kaua võib koguda varuosi ja raamatuid autokohta.
Vasta
#9

Noh, pilte vaadates tundub, et pole hullu. Sellest autost saab veel asja küll, eeldusel muidugi, et ikka mõningal määral vaba aega ja -raha on. Mis mulle kohe piltidelt silma hakkas, on see, et numbri- ja pidurituli pole originaal, antud isendil näib olevat küljes tavaline veneaegne veoauto vasakpoolne tagatuli. Suunatulesid aga M401-l algselt polnudki, olid ainult 2 esilaternat ja 1 tagalatern numbrimärgi kohal, mille sees olid siis gabariidi/numbri ja pidurituli. Samuti pole originaalis ka seda väikest mõõteriista juhiukse serva juures armatuurlaua all. Ka armatuuri kahe suure \"kella\" vahelt tundub üks läikiv lüliti puudu olevat.
P.S. esistange pole mitte see koht, mille külge pukseerimisköit kinnitada. Parem siis juba esisilla külge, kui vastav veoaas puudub.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

Kellade vahelt on puudu kojameeste lüliti ... ilmselt siis puudub ka kojameeste ajam ... see oli neil suht kiirelt surev asi. Kuigi iseenesest komplektsus ei ole just paha ... mis aga soovitada ... otsi M401 kataloog endale (või koopia sellest) seal on näha kõik mis vaja ja pole tarvidus teisi kiusata oma rumalate küsimustega(sellest saad sa hiljema ise ka aru Wink ).

Dad.
Vasta
#11

M400/401 tükikataloog http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=4187
Vasta
#12

seda kataloogi ma tean aga asi selline et vajuta m401 kataloogi lingile ja tuleb ette sulle
Forbidden
You don\'t have permission to access /~jaanuspaaver/m401/ on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.26 Server at home.tkug.tartu.ee Port 80
Vasta
#13

tamar99 Kirjutas:seda kataloogi ma tean aga asi selline et vajuta m401 kataloogi lingile ja tuleb ette sulle Forbidden

No võtab ja kirjutab siis seltsimehele 1 meil või teade, et sina see ja see ja sellise murega ... kui viisakalt küsida siis vaevalt sind pikalt saadetakse.

Dad.
Vasta
#14

Soovitan M401 taastamist alustada uurimisest, uurimisest ja veelkord uurimisest.

Aadressil http://m400.km.ru/ on põhjalikku kirjandust selle isendi kohta. Soovitan välja printida ja siis nii kuu aja jooksul enne magamaminekut kõik põhjalikult viimase reani läbi lugeda. Siis, olles end varustanud teabega, asuda auto uurimisele pealt ja alt, väljast ja seest. Kui vaja, siis kataloog/juhend näpus järge ajada. Nii tuvastab valed asjad, mis tal küljes.

Edasi järgneb auto komplekteerimine, st puuduolevate detailide hankimine (harvemini - põlve otsas järeletegemine võ teha laskmine). Kui valdav enamik kola koos, siis soovitaksin teha ühe põhjaliku pildiseeria veel lahti kiskumata autost ja siis auto tükkideks võtta ning hakata agregaathaaval taastama. Maitse asi, kas enne teha toorikkere ja siis käiguosa või vastupidi. Igatahes kui kere värvit ja agregaadid kõik lahti võetud ja korrastatud, saab neid hakata taas külge panema. Ja taastamise käigus igal faasil pilte! Nii tervetest agregaatidest, lahtivõetud sõlmedest jne jne,,,

Kui kere taastatud ja sillad/mootor/kast jms juba küljes, siis võib teha puupaku otsas esimese proovisõidugi. Ning need jubinad, mis selle järel taastatud kere/auto külge lähevad, lähevad järjest väiksemaks.

Ühel hetkel on isend valmis; ideaalis on ta originaalosadega, kuid reaalis on niikuinii mõni % \"valesid\" tükke küljes. Isegi musta numbri saab juuniorile 90% pealt. Siis oleks mõistlik hankida endale kõrvale tagavara-käiguosa (kui seda varem ei saanud; mis liigub, see kulub!) ning püüda sõidukit pühapäevasõidukina kasutamise kõrval viia 100% originaalsusse. St hankida/teha need osad, mis taastamise käigus sai pandud olude sunnil valed.

Ülaltoodud jutt kehtib muide iga vanasõiduki restaureerimise kohta. Minagi alustasin oma Pobedaga 2 aastat tagasi umbes samast paigast. Ainult et kirjandust lugesin jupikaupa, sest korraga ei saanud seda lihtsalt kõike kätte. Ja alustasin tegemist käiguosast/agregaatidest, kere on mul senini suuresti puutumata, käiguosa aga värvilõhnaliste tükkidena ootamas Smile Ja pisitükkide osas komplekteerin asja tänini Wink

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Kogu maailma vanatehnika harrastus on väga mitme tahuline. Eestis ja teistes endistes sots maades on kõige levinum variant liiklusvahendite ilusaks tegemine. Meist ida pool tahetakse need veel tehase originaalist ka ilusamaks teha.
Mujal ilmas loetakse ka üsna arvestatavaks stiiliks liiklusvahendite säilitamist sellisena, nagu see leitud. Loomulikult tuleb pisut vaeva näha tehnilise korrasolekuga, kuid narmendav polster pole mingiks probleemiks. Vahest isegi oleks huvitav mõnel näitusel näha, kuidas inimene on kitsastes oludes oma liiklusvahendit tarvitanud ja mugavamaks muutnud. Tulesid lisanud, sest ülevaatusemees nõudis ja pintsliga värvinud, sest nii on ilusam.
Laemaalingute või muu kunsti korral ei tõtta me ju kunagi teisest sama vanast maalist tükki lõikama, et puuduvat kohta asendada!!! Sestap suhtugem vabamalt ka vanatehnika harrastusse. Ükski normaalne noor mees ei hakka rahulikult tegelema klassikalise restaureerimisega, ikka kibeletakse sõitma.
Kuna nimetatud sõiduk tundub piltidelt siiski tõsiselt pruugitud tarbeese olevat, ei soovita mina küll Sul hakata seda unistuste originaali viima. Pigem vii lihtsalt sõidukorda, ilma värvimata ja polstritöödeta ning naudi stiilset elu!
Kunagi sõitsin isegi igapäevaselt Pobedaga, millel oli 12 kihti erinevaid värve ja kaltsuvaibad istmetel, samas jäid huvitavaimad juhtumised minu elus kõik beeži Pobeda perioodi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

http://m400.km.ru/ abiks Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Ise sai ka soetatud mingi 4 aastat tagasi M400 -50 oli teine väga õnnetus olukorras, taastamise käigus olen neid veel 2tk muretsenud ja laiali lammutand kuid praeguseks on tulemus kesine http://www.carrating.org/car.php?527
praegune seiukord siis see valudega pilt! suurem taastamistuhin läks mööda...hetkeks tundus auto isegi peaaegu korras olevat(uus värv ja salong jms) a siis juhtus väike õnnetus ja tuli otsast alata...nüüd siis vedeleb mul garaazis ja ootab mu järgmist tuhinat! a kui sul mingeid juppe tarvis, siis võin abistada, kui saan!
Vasta
#18

Sama siin ostsin ka 2 aastat tagasi M 401 ja peale selle olen ostnud neid veel neli, et saada üks ideaalkorda. Kui kellegil on 401 juppe vaja siis küsida võib kõike.
Vasta
#19

nüüd siis on mosuga nii et kummid kõik on juba ammu täis ja põhi üle vaadatud ja on koralik ja kõva aga käimapanekuga on jama kuna starter on tal läbi... oleks vaja veel m400 või m401 :
korralikke esiporikaid
korralikku tagastanget
korralikke iluliiste eriti neid mis on esininapeal
kojamehelülitit
korralikke ilukilpe
korralikku originaal tagatuld...
kui nüüd kurtna laat tuleb siis sealt vaatan aga ma mõtlesin et kas kuskil ei saa iluliiste ja kilpe ja sellist asja nikeldada ehk kroomida? paljui hinnad üldse võivad olla? pihustiga tunduvad mõtetud olevat kuna to pole ilmastikukindel ja siis sobib vist lilledele peale laskmiseks...
Vasta
#20

kui kellegil on selliseid juppe müüa siis andke teada ... või oleks huvitatud ka terve auto ostmisest...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne