pobi Kirjutas:esialgu on mul ükskõik mis rooli saan peasi et sobiks vähemalt natukenegi autoga ja saaks sõita ilma käsilõhkumata.
Kui tahad lihtsalt sõtmiseks (ajutiselt) rooli, mis peale sobib, sõita kannatab ja käsi ei lõhu, siis on põhimõtteliselt kolm varianti:
1. Parandad oma rooli välisringi mingi kahekomponendilise (nt EPO) liimiga ja mässid kõige peale kleeplindi paksu kihi. Soovitavalt kollakat või pruunikat, st seda värvi, millised olid ka roolid algselt. Sõita kannatab, kaugelt vaadata kannatab ka, lähedalt kahjuks enam küll mitte väga.
Seda võtet kasutati muide Vene ajal massiliselt GAZ-51 lagunevate roolide osas; ma olen neid näinud massiliselt. Ka minu 51-l oli (on) peal sääraselt lepitud räbaldunud rool.
2. Sarnane punktiga 1 liimimise osas, kuid rooli peale paned kleeplindi asemel veneaegse spetsiaalse roolikatte. Neid peaks siin-seal veel liikuma. Paksu roolikatte all on täitsa ükskõik, mis plastosa teeb.
3. Paned Pobile ajutiselt peale GAZ 51-52-53; UAZ 469, T-40; T-25 vm Vene liikuri rooli, mille nuutühendus on suurepäraselt unifitseeritud Pobi rooli nuutühendusega.
Valik on Sinu. Mina soovitaksin pikemas perspektiivis siiski jätkata algse rooli otsinguid, sest Pobi laadne iludus peaks ikka kandma algset kaunist rooli.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.