pobi rool
#1

olen huvitatud infost kuidas saab taasatda pobi rooli, või kust saaks rooli, millega annab sõita?
Vasta
#2

Korralik, st ilusa välimuse (hävimata plastosaga) Pobi rool on suur haruldus. Neid leiab kas aastakümneid kuivas ja pimedas seisnud autode pealt või siis uute varuosadena. Arvestada tuleb ka, et huvilised on nendest ka juba üls palju korjanud. Seega leidmine pime juhus.

Ja neist, mis leida on, on enamik 3. seeria roolid, 2. seeria rooli liigub veel harvem. Ning 2. seeria roolidest on levinuimad korralikult säilinud pruunid, kollased hävivad kergemini.

Hävinud, st pragunenud ja \"õitsema\" läinud karboliitkattega rooli keegi Eestis hetkel taastada ei oska/suuda. Tean, et üks mees teeb seda miski plast-seguga Inglismaal ja teine suure lombi taga USAs. Ise olen mõelnud omandada umbes sama tehnoloogia (siin uunikumi-inimeste seas turgu ju oleks), aga seni on see vaid pelk mõte.

Kui asja lihtalt vaja sõitmiseks (st hetkel ei ole aja peale saada täisorignaali), siis soovitaks peale panna kas mingi muu rool (nt GAZ 21 must rool, aga kust sedagi saada) või katta hävinud karboliit-plast veneaegse roolikattega. Et siis hiljem originaalrool välja ajada/taastada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

esialgu on mul ükskõik mis rooli saan peasi et sobiks vähemalt natukenegi autoga ja saaks sõita ilma käsilõhkumata.
Vasta
#4

pobi Kirjutas:esialgu on mul ükskõik mis rooli saan peasi et sobiks vähemalt natukenegi autoga ja saaks sõita ilma käsilõhkumata.

Kui tahad lihtsalt sõtmiseks (ajutiselt) rooli, mis peale sobib, sõita kannatab ja käsi ei lõhu, siis on põhimõtteliselt kolm varianti:

1. Parandad oma rooli välisringi mingi kahekomponendilise (nt EPO) liimiga ja mässid kõige peale kleeplindi paksu kihi. Soovitavalt kollakat või pruunikat, st seda värvi, millised olid ka roolid algselt. Sõita kannatab, kaugelt vaadata kannatab ka, lähedalt kahjuks enam küll mitte väga.

Seda võtet kasutati muide Vene ajal massiliselt GAZ-51 lagunevate roolide osas; ma olen neid näinud massiliselt. Ka minu 51-l oli (on) peal sääraselt lepitud räbaldunud rool.

2. Sarnane punktiga 1 liimimise osas, kuid rooli peale paned kleeplindi asemel veneaegse spetsiaalse roolikatte. Neid peaks siin-seal veel liikuma. Paksu roolikatte all on täitsa ükskõik, mis plastosa teeb.

3. Paned Pobile ajutiselt peale GAZ 51-52-53; UAZ 469, T-40; T-25 vm Vene liikuri rooli, mille nuutühendus on suurepäraselt unifitseeritud Pobi rooli nuutühendusega.

Valik on Sinu. Mina soovitaksin pikemas perspektiivis siiski jätkata algse rooli otsinguid, sest Pobi laadne iludus peaks ikka kandma algset kaunist rooli.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne