Torsioonvedru õlaku remont???
#1

Oleks vaja häid soovitusi torsiooni õlaku remondiks. Paadihaagisel all torsioonsild ja mõlemad õlakud üsna roostes, augud sees, tuleks ära vahetada. Aga üks ots on ju kummipukside vahetus läheduses ja seal keevitama hakata on üsna kahtlane tegevus. Kas ja kuidas saab torsiooni lahti võtta ja pärast uuesti kinni panna? Kas on mingeid variante seal keevitada ilma lahti võtmata? Kui leiaks sobivate kinnitustega uue silla, siis vist isegi ostaks, aga sobivas mõõdus tala ei ole leidnud.
Tänan!
Raudpats
Vasta
#2

   
   

   
Keegi on kunagi juba keevitanud. Kas võib keevitada torsiooni lahti võtmata?
Vasta
#3

Palju uus sild maksab ?
Vasta
#4

Millegi pärast vedeles meil firma töökojas aastaid sarnane õlak. Uus.
Tellitud-ostetud käruvabrikust. Sealtsamast sai tellija kindlasti ka suulist infot, kuidas see juppstükk koduste vahenditega tala sisse käib.
Vasta
#5

(25-03-2017, 10:50 AM)MeelisV Kirjutas:  Palju uus sild maksab ?

169€ letist ilma lepinguta ostes.

Mina pigem läheks selle uue silla teed, kui vana taastamist.

Selle vana puhul on juba geoloogi tunnihind liiga suur, et vastav spets üldse mingitki metalli sealt leiaks, kuhu külge siis teine spets midagi keevitada saaks.


.
Vasta
#6

Täpselt minu mõte.
Vasta
#7

Ma seda uue telje ostmist olen kaalunud ja plaaninud. No päris õige laiusega ei ole olemas, see ei ole ehk suur probleem, las olla natuke laiem. Kuid kinnitused ei sobi, haagise raami laius on teine. Tuleks midagi juurde keevitada, või tekitada. Aga ei saa ju keevitada, kui selle konstruktsiooni sees on kummist detailid. Vanasti toimis see torsiooni värk kuidagi lehe paindega, nii nagu ZAZ tüüpi autode esisillal. Nüüd tundub, et vedruleht on pandud kummist "tihendite"  vahele. Ja kui keevitada, siis see ilmselt rikub kummi ära. Eritellimusena (vastavalt tellija mõõtudele) valmistatud selline telg maksab 400€ + käive. Õlakud on mul olemas ühe vana telje küljest, keevitamine ka ei ole probleem, aga lahti võtta ja uuesti kokku panna ma seda värki ei oska. Ja kummist "tihendi" vahetus läheduses keevitada tundub väga kahtlane tegevus.
Vasta
#8

(26-03-2017, 09:02 AM)Raudpats Kirjutas:  Ma seda uue telje ostmist olen kaalunud ja plaaninud. No päris õige laiusega ei ole olemas, see ei ole ehk suur probleem, las olla natuke laiem. Kuid kinnitused ei sobi, haagise raami laius on teine. Tuleks midagi juurde keevitada, või tekitada. Aga ei saa ju keevitada, kui selle konstruktsiooni sees on kummist detailid. Vanasti toimis see torsiooni värk kuidagi lehe paindega, nii nagu ZAZ tüüpi autode esisillal. Nüüd tundub, et vedruleht on pandud kummist "tihendite"  vahele. Ja kui keevitada, siis see ilmselt rikub kummi ära. Eritellimusena (vastavalt tellija mõõtudele) valmistatud selline telg maksab 400€ + käive. Õlakud on mul olemas ühe vana telje küljest, keevitamine ka ei ole probleem, aga lahti võtta ja uuesti kokku panna ma seda värki ei oska. Ja kummist "tihendi" vahetus läheduses keevitada tundub väga kahtlane tegevus.

Mis põnevate mõõtudega sild sul siis on, et tehaseomad ei sobi?
Vasta
#9

Aga keevita siis haagise raami külge uued kinnitused mitte silla külge. S.t. uue silla järgi.
Vaadates pilte siis seda silda mina küll ei lapiks sest seal pole ju midagi alles.
Vasta
#10

Inri
Mis põnevate mõõtudega sild sul siis on, et tehaseomad ei sobi?

Põnevat ei ole siin suurt midagi, lihtsalt konstruktsioonilised iseärasused. Originaalis on raamil kaks pikitala, nii nagu ikka. Ja nende talade külge kinnitub sillatala. Originaalil on raamitaladest väljaspool veel poritiibade kinnitused sillatala küljes. Kauplustes saadaolevad talad on teistsuguste konstruktsioonide jaoks ja sinna ei saa poritiibu sellisel kujul kinnitada. Raamitalade vahe tsentrist tsentrini on 74,5cm (kinnituste vahe peaks olema sama). Sillatala enda pikkus peaks olema 110sm ja kogupikkus (laius) sillal umbes 145cm . Selle silla saaks panna põhimõtteliselt:
http://www.tooriistamarket.ee/et/sild-pi...1100-4x100
Kõik muu enam-vähem klapib, aga raami külge kinnitamiseks vaja "kõrvad" sillatala külge keevitada. Kuna raam ise üsna kitsas, siis sinna uute kinnituste keevitamine ei muuda asja. On veel ka variant raami alla kaks pikemat ristitala tekitada ja siis nende külge kinnitada nii sillatala, kui ka poritiivad. Või siis panna lihtsalt sillatala raami alla ja diagonaalis kammitsad peale, ilma igasuguse spets kinnituskohata , lihtsalt talade ristumiskohale paraja mõõduga kammitsad peale.
Vasta
#11

Nüüd on siis üht-teist selgunud. Lahti võtta on torsiooni väga keerulune ja tugeva venitamisega läheb midagi ilmselt kõveraks. Koostamise jaoks on vaja spets rakisega pressi, koostamine ilma eelneva kogemuseta pidi olema väga riskantne. Valmis sillatalale lisakinnitusi keevitada ei saa, siis põlevad kummidetailid ära. Sildade valmistajat Eestis ei ole, ostetakse sillad sisse kusagilt mujalt. See kehtib siis selliste sildade kohta, kus sillatala on ruudukujulise ristlõikega. Kui sillatala on toru kujuline, siis seal puuduvad kummist detailid ja tööpõhimõte on teine. Sellist silda saab lahti võtta ja keevitada, kuid neid üldiselt ei liigu Eestis, liiga kallis pidavat olema.
Vasta
#12

Miks seda kummijunnidega silda torsioonsillaks on hakatud nimetama?
Vasta
#13

(26-03-2017, 21:04 PM)Raudpats Kirjutas:  ...
Raamitalade vahe tsentrist tsentrini on 74,5cm (kinnituste vahe peaks olema sama). Sillatala enda pikkus peaks olema 110sm ja kogupikkus (laius) sillal umbes 145cm .
...

Respo kataloogis on säärane olemas hinnaga 135 €. Järgmine mõõt on talavahega 1070 mm ja maksab 142 juurot.

Mina teeks lehtedele ringi, on edaspidi hõlpsamWink
Vasta
#14

(28-03-2017, 16:42 PM)v6sa Kirjutas:  Respo kataloogis on säärane olemas hinnaga 135 €. Järgmine mõõt on talavahega 1070 mm ja maksab 142 juurot.

Mina teeks lehtedele ringi, on edaspidi hõlpsamWink

Selle Respo silla ma leidsin, aga ei sobi, kogulaius on 1190mm, seda on natuke vähe ja poritiibu ei ole ka kusagile kinnitada. Pigem sobib see järgmine mõõt.
Vasta
#15

Siis ehk mõni sobivam sillatala keskelt pooleks ja siis kas lühemana või pikemaks kokku tagasi
Vasta
#16

(28-03-2017, 20:51 PM)Raudpats Kirjutas:  
(28-03-2017, 16:42 PM)v6sa Kirjutas:  Respo kataloogis on säärane olemas hinnaga 135 €. Järgmine mõõt on talavahega 1070 mm ja maksab 142 juurot.

Mina teeks lehtedele ringi, on edaspidi hõlpsamWink

Selle Respo silla ma leidsin, aga ei sobi, kogulaius on 1190mm, seda on natuke vähe ja poritiibu ei ole ka kusagile kinnitada. Pigem sobib see järgmine mõõt.
Tiibasid saab ju kinnitada läbi erinevate kammitsate või klambrite? Oletan, et isegi kui MIG-iga paari punkti kaupa kronsad külge keevitada, ei juhtu seal tala sees midagi. Tala ju suhteliselt paksu seinaga, soojus hajub, enne kui midagi keetma hakkab.
Samasuguse kõmmeldunud torsiooni otsa raviks kasutasin nelikanttoru. Rummu võlli käiasin keevitustest lahti ja lõin välja. 60x60mm nelikanttoru piki lõhki ja keevitasin 60x36mm peale uuesti kokku, freesiga täpselt keskele uus 35mm võlliauk ja istus täies pikkuses vanale peale. Augud said täpselt kohakuti, piisas paari mm lõtkust vana ja uue vahel, et võll sisse suruda (haamer aitas). Kinni keevitamine oli juba vormistamise küsimus.


Vasta
#17

(29-03-2017, 09:44 AM)hulgus Kirjutas:  
(28-03-2017, 20:51 PM)Raudpats Kirjutas:  
(28-03-2017, 16:42 PM)v6sa Kirjutas:  Respo kataloogis on säärane olemas hinnaga 135 €. Järgmine mõõt on talavahega 1070 mm ja maksab 142 juurot.

Mina teeks lehtedele ringi, on edaspidi hõlpsamWink

Selle Respo silla ma leidsin, aga ei sobi, kogulaius on 1190mm, seda on natuke vähe ja poritiibu ei ole ka kusagile kinnitada. Pigem sobib see järgmine mõõt.
Tiibasid saab ju kinnitada läbi erinevate kammitsate või klambrite? Oletan, et isegi kui MIG-iga paari punkti kaupa kronsad külge keevitada, ei juhtu seal tala sees midagi. Tala ju suhteliselt paksu seinaga, soojus hajub...
Eks see on ikka nii, et kes tahab, leiab võimaluse. Kes ei taha, leiab ettekäände.
Toungue
Ma otsisin ka oma lamavoile "õiget" silda hea kolm kuud, aga kõik otse külge istuvad variandid olid pea kaks korda kallimad, kui käru raami muutmine ja praegu masslevinud sillad.
Vasta
#18

Ma lootsin , et see ei ole keeruline ettevõtmine. Algselt oli plaan lihtsalt uued õlakud panna.No ei õnnestu. Siis oli plaan leida uus sild, mis sobiks. No see ka ei õnnestu. Nüüd siis tellisin uue tala ja üritan sinna ise uued kinnitused sobivasse kohta keevitada. Parem oleks muidugi kohe ühe jutiga keevitada, aga kuna need kummivoolikud põlevad ära, siis tuleb punktidega panna ja jahutada vahepeal. Oli ka plaan, et panen lihtsalt kammitsa risti üle ja vean kinni, aga laideti maha see plaan, et kipub sillatala väänama ja ei ole stabiilne ja kammitsa kinnivedamine võib takistada selle niinimetatud torsiooni toimimist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne