abi tarvis auto ei läinud üv-lt läbi. Heitgaasid ikka!!!!

(03-04-2017, 19:24 PM)41Degree Kirjutas:  Kui juba seda teati rääkida, kui kõva on, siis käisid kindlasti ka bemmi ostuhinnad kuskilt läbi. See sealt trafo kõrvalt meelde ei jäänud?

Eedith: rooliotsa ostuhinnad bemmi jaoks siis*

Plaanid ka Lemförderist väikest, nii paarisajatuhande tükist partiid ligi võtta?  Cool

Ma arvan, et kui üht ja sedasama järjest lasta vorpida, pakkida pole ka vaja, saab oma 2 - 3 € tükihinnaga kätte.

Vaatasin, näiteks F30-ne rooliots (LMI) on 30€ letikas, seega pole nad mingid hullkallid asjad.

.

.
Vasta

(04-04-2017, 08:52 AM)stihl Kirjutas:  Plaanid ka Lemförderist väikest, nii paarisajatuhande tükist partiid ligi võtta?  Cool

Ma arvan, et kui üht ja sedasama järjest lasta vorpida, pakkida pole ka vaja, saab oma 2 - 3 € tükihinnaga kätte.

Vaatasin, näiteks F30-ne rooliots (LMI) on 30€ letikas, seega pole nad mingid hullkallid asjad.

.

.
Aisakurinahk, läbi telehvmoni vahtimine oli su eelmises postituses ühe nulli kuhugi ära kaotanud, minu pahandus Smile
Võtaks jah, sest "äkki kunagi läheb vaja"...
Vasta

(02-04-2017, 23:43 PM)41Degree Kirjutas:  
(02-04-2017, 16:51 PM)ivoalaska Kirjutas:  Tegelikult Dexteri väide nii ulme ei olegi. Suhtlen inimesega, kes küll ise tootmistsüklis osalenud ei ole aga töö tõttu on külastanud nii mõndagi autotehast ja antud teemaga vägagi kursis ja tema sõnade kohaselt uuemad masinad ei ole enam "rauast ja pommikindlad", kuna materjali tehnoloogia on oluliselt edasi arenenud võrreldes paarikümne aastase taguse ajaga. Seetõttu on väga täpselt võimalik arvutada välja erinevate koormustega ja liikuvate osadega juppide eluiga. Kunagi kui see veel nii täpselt võimalik ei olnud, siis tehti paljud asjad suure varuga. Business as usual.
Ee... Dexteri väide on selles osas õige, et tänapäeva auto ei pea vastu nii kaua kui pidas kirstuvolvo või taksomersu. Küll aga on põhjus ja tagajärg segi nagu puder ja kapsad ehk analoogselt mõnele teisele olukorrale: tunned, et kõht on tühi, ja tuletad meelde, et pole ammu söönud - järelikult "pole ammu söönud selle pärast, et kõht on tühi"!

Lihtsalt mõtlemisaineks, vastavalt sellele lehele oli aastal 1997 autentse sedaan-kirstu müügihinnaks 34k$ ning kaks aastat hiljem S80 müügihinnaks sama auk ehk 36k$. Arvestades inflatsiooni võib hinna lugeda umbes-täpselt samaks. Kas nüüd mõni Volvo-spets oskab ette lugeda S80 baasvarustuse, mida 900-stel ei olnud? Püsikas, 4x el.aken, pardaraal, eelpingutiga turvavööd, turvapadjad jne jne... Need kõik peavad autosse kuskilt tekkima, järelikult on neil Volvo jaoks oma soetusmaksumus. Selleks, et kasum per auto enam-vähem samaks jääks, peab millegi muu maksumus (vähemalt) samavõrd alla minema. Ja nii minnaksegi rooliotsavalmistaja juurde ja küsitakse: "Kuule, kas odavamalt ei saaks?". Rooliotsategija teeb ridamisi katseid ja ütleb: "10% odamalt saab, aga kestab 40% vähem." Seepeale ütleb autotootja, et "näe, meie auto peab kestma vähemalt nii palju ja selle jaoks on siin minu tehnilised nõuded ja neile peab junntükk vastama, kas vastab?". Ja selle peale siis rooliotsatootja katsetab/laseb katsetada ja tõestab, et vastab. Uskuge, tsüklikatsete korraldamine on piisavalt keeruline ja ajamahukas, et neid ei tehta selleks, et näha, millal siis puruks läheb. Oluline on vastupidavus vastavalt tootjapoolsetele nõuetele, mis pärast seda saab, ei huvita kedagi: kui kestab, siis on selle nimi töövõit, kui laguneb molekulideks, peab asja uurima (märksõnad on masstootmine ja kuus sigmat).

Ja kui nüüd eelneva valguses veel paar iteratsiooni teha, saamegi teada, kuidas sai rahvakäru-vee-kuus-sadakümme-kilovatti omale ehitusterasest nukkvõllid: nukatootja tegi mõnikümmend prossa odavamalt 2 korda kehvema asja ja kogu moos. Järelikult oli katsetsükkel ja nõuded puudulikud, muud midagi.

Kuidas end tavakodanikuna selle eest kaitsta ja leida siis auto, mis kestab päriselt ka pool milli? Ainuke variant on hakata autotootja kaupa välja küsima, mitu lülitust on suunatulekang ette nähtud tegema, mitu tundi soolaudukambrit on mõnele õõtsale ilma roosteta ette nähtud ning millises suunas koormatuna kuulliigendeid kulutatakse ning pärast mitut tsüklit puruks tõmmatakse. See kogu dokumentatsioon on olemas, aga kui seda isegi jagataks, siis ma olen veendunud, et 85% protsenti autoostjatest ei oleks võimelised katsete sisust aru saama ning vähemalt 99,99% autoostjatest ei suudaks kahtegi katse ülesehitust põhjendatult kritiseerida ning midagi paremat välja pakkuda (mina nendehulgas).

Ei ole mina siiani näinud ühtegi inseneri, kellele oleks antud ülesandeks teha auto külge õige läbisõidu juures katki minev asi... Kohe huviga räägiks sellise inimesega juttu Smile


Ma usun, et tõsisem probleem on tegelikult euronõuete täitmine. Madalate CO2 näitajate "võidusõit" on läinud nii hulluks, et absoluutselt kõige arvelt proovitakse masse ja inertse vähendada. Lisaks sellele elektroonilised termostaadid ja tegelikult madalam õlikvaliteet (soovitan meie idanaabri foorumeid lugeda, nemad on oma infoga palju lahkemad). Mitmete tänapäeva mootorite vähekestvus tuleb sellest, et DPFi jaoks mõeldud õli on kehvemate määrdeomadustega (lisandite tõttu), jahutusvedeliku temperatuur viiakse vahepeal 120 kraadini ning kolvid on nagu kilukarbikaaned, mis ei suuda soojust ära juhtida ning õli põleb rõngaste külge kinni. Lisaks veel kuskil aastatel 2009-2013 olid peaaegu, et igal tootjal ketimured (üherealised jalgrattaketid) - BMW N47 mootoril vahetati vaat et õliga.
Keti kohta väike illustratsioon ka:
http://bmwservice.livejournal.com/191423.html
Vasta

(04-04-2017, 23:06 PM)onemanband Kirjutas:   Mitmete tänapäeva mootorite vähekestvus tuleb sellest, et DPFi jaoks mõeldud õli on kehvemate määrdeomadustega (lisandite tõttu), jahutusvedeliku temperatuur viiakse vahepeal 120 kraadini ning kolvid on nagu kilukarbikaaned, mis ei suuda soojust ära juhtida ning õli põleb rõngaste külge kinni. Lisaks veel kuskil aastatel 2009-2013 olid peaaegu, et igal tootjal ketimured (üherealised jalgrattaketid) - BMW N47 mootoril vahetati vaat et õliga.

Täitsa nõus, et see pgna 5W-30 ei ole hea mõte. Olukord meenutab pisut juba vene aega, kus mootoritel kulusid nukkvõllid ja mis kõik veel ära, sest õli oli s..tt. Täna need vanad ladamootorid korraliku õliga kestavad ju normaalselt.

Aga kas keegi seda on proovinud, et ntx see neetud DPF vahelt välja progeda, füüsiliselt samuti minema visata ning korralik 10w-60 kasvõi castroli täissünt sisse laksata.
Kas siis hakkab tänapäeva mootor ka kauem kestma...?
Foorumid ju kubisevad nutuhalast, et uutel autodel ketid klõbisevad 200k pealt - ok, neil on siin Eestis keritud masinad, aga ka 600 pealt oli vanasti veel kolmesel dislal kett jumala vait.
Pumbateema oli vast pigem esimene, millega hakati maadlema, mitte mingite mootoriasjadega.

Ja bensukad, need sõitsid üldse igavesti, klapisääretihend ja pea remont vast kummitas 800t pealt.

.
Vasta

(06-04-2017, 10:41 AM)stihl Kirjutas:  
(04-04-2017, 23:06 PM)onemanband Kirjutas:   Mitmete tänapäeva mootorite vähekestvus tuleb sellest, et DPFi jaoks mõeldud õli on kehvemate määrdeomadustega (lisandite tõttu), jahutusvedeliku temperatuur viiakse vahepeal 120 kraadini ning kolvid on nagu kilukarbikaaned, mis ei suuda soojust ära juhtida ning õli põleb rõngaste külge kinni. Lisaks veel kuskil aastatel 2009-2013 olid peaaegu, et igal tootjal ketimured (üherealised jalgrattaketid) - BMW N47 mootoril vahetati vaat et õliga.

Täitsa nõus, et see pgna 5W-30 ei ole hea mõte. Olukord meenutab pisut juba vene aega, kus mootoritel kulusid nukkvõllid ja mis kõik veel ära, sest õli oli s..tt. Täna need vanad ladamootorid korraliku õliga kestavad ju normaalselt.

Aga kas keegi seda on proovinud, et ntx see neetud DPF vahelt välja progeda, füüsiliselt samuti minema visata ning korralik 10w-60 kasvõi castroli täissünt sisse laksata.
Kas siis hakkab tänapäeva mootor ka kauem kestma...?
Foorumid ju kubisevad nutuhalast, et uutel autodel ketid klõbisevad 200k pealt  - ok, neil on siin Eestis keritud masinad, aga ka 600 pealt oli vanasti veel kolmesel dislal kett jumala vait.
Pumbateema oli vast pigem esimene, millega hakati maadlema, mitte mingite mootoriasjadega.

Ja bensukad, need sõitsid üldse igavesti, klapisääretihend ja pea remont vast kummitas 800t pealt.

.

Tulles tagasi vene foorumite juurde, siis seal on lehekülgede kaupa juttu, kuidas iivanid oma õli keedavad pliidi peal, et teada saada mida kõlbab sisse kallata. Nagu ma mainisin ei ole probleemiallikaks AINULT DPF.

Nondel audi V diislitel (millest sul oli ka paar lehekülge tagasi pilt) ei ole probleemiks tegelikult kett ise, vaid need pingutustallad. Kuna kett on tagapool on vahetamine paras tripper ja nii võtab katkine pinguti keti kah kaasa.
Vasta

(06-04-2017, 15:00 PM)onemanband Kirjutas:  Tulles tagasi vene foorumite juurde, siis seal on lehekülgede kaupa juttu, kuidas iivanid oma õli keedavad pliidi peal, et teada saada mida kõlbab sisse kallata. Nagu ma mainisin ei ole probleemiallikaks AINULT DPF.

Nondel audi V diislitel (millest sul oli ka paar lehekülge tagasi pilt) ei ole probleemiks tegelikult kett ise, vaid need pingutustallad. Kuna kett on tagapool on vahetamine paras tripper ja nii võtab katkine pinguti keti kah kaasa.

Lehekülgede kaupa juttu ma oskan ise ka lugeda,ainult s...tta kanti võtab aega; seega küsisingi sinult, et ehk on kahe sõnaga mõistlik kokkuvõte juba arusaaja inimese poolt juba olemas. Nende jahumisest on ju 95% saast ja paar teravat venda vast on. Nagu meilgi.
Aga ok, ei ole, siis ei ole.

Eks loen siis ise, kui kunagi aega rohkem käes.
Vasta

(06-04-2017, 15:20 PM)stihl Kirjutas:  
(06-04-2017, 15:00 PM)onemanband Kirjutas:  Tulles tagasi vene foorumite juurde, siis seal on lehekülgede kaupa juttu, kuidas iivanid oma õli keedavad pliidi peal, et teada saada mida kõlbab sisse kallata. Nagu ma mainisin ei ole probleemiallikaks AINULT DPF.

Nondel audi V diislitel (millest sul oli ka paar lehekülge tagasi pilt) ei ole probleemiks tegelikult kett ise, vaid need pingutustallad. Kuna kett on tagapool on vahetamine paras tripper ja nii võtab katkine pinguti keti kah kaasa.

Lehekülgede kaupa juttu ma oskan ise ka lugeda,ainult s...tta kanti võtab aega; seega küsisingi sinult, et ehk on kahe sõnaga mõistlik kokkuvõte juba arusaaja inimese poolt juba olemas. Nende jahumisest on ju 95% saast ja paar teravat venda vast on. Nagu meilgi.
Aga ok, ei ole, siis ei ole.

Eks loen siis ise, kui kunagi aega rohkem käes.

Rääkisime teineteisest vist vähe mööda. 
Lihtne kokkuvõte: ainult DPFi eemaldamisest ei piisa, vaja on teha VÄGA hoolikas õlivalik, et tänapäeva mootor üldse kestaks (räägivad isegi, et juba paarsada kilomeetrit sita õliga vähendab mootori eluiga tõsiselt).

Kui aeg leitud siis selle härrasmehe blogi:
http://bmwservice.livejournal.com/7794.html#cutid2
Vasta

Kas mitte siit foorumist ei käinud läbi ka video, kus venemaal "organid" korraldavad läbiotsimise tehases, kus erinevate tuntud siltidega erinevasse taarasse läks sisse üks ja sama õli.  Arutelu oli veel, et palju meie turul seda kaupa olla võib...

EDIT!
See ei olnud mingi väike putka, kus seda bisnessi aeti.
Vasta

http://www.automotorblog.com/watch-count...87039.html
Vasta

See võltsimine on igal pool, iial ei tea ostetava asja vastavust tootjale ja hinnale sajaprotsendiliselt. Samas vaatasin ühte videot (kahjuks ei salvestanud) kus tüüp selgitas veenvalt, miks on Vene õlifiltrid paremad kui levinumad läänes toodetud. Tõde on kurat teab kus muidugi.
Algsest teemast oleme nii kaugel, et mõni admin ehk?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-04-2017, 18:20 PM)onemanband Kirjutas:  
(06-04-2017, 15:20 PM)stihl Kirjutas:  
(06-04-2017, 15:00 PM)onemanband Kirjutas:  Tulles tagasi vene foorumite juurde, siis seal on lehekülgede kaupa juttu, kuidas iivanid oma õli keedavad pliidi peal, et teada saada mida kõlbab sisse kallata. Nagu ma mainisin ei ole probleemiallikaks AINULT DPF.

Nondel audi V diislitel (millest sul oli ka paar lehekülge tagasi pilt) ei ole probleemiks tegelikult kett ise, vaid need pingutustallad. Kuna kett on tagapool on vahetamine paras tripper ja nii võtab katkine pinguti keti kah kaasa.

Lehekülgede kaupa juttu ma oskan ise ka lugeda,ainult s...tta kanti võtab aega; seega küsisingi sinult, et ehk on kahe sõnaga mõistlik kokkuvõte juba arusaaja inimese poolt juba olemas. Nende jahumisest on ju 95% saast ja paar teravat venda vast on. Nagu meilgi.
Aga ok, ei ole, siis ei ole.

Eks loen siis ise, kui kunagi aega rohkem käes.

Rääkisime teineteisest vist vähe mööda. 
Lihtne kokkuvõte: ainult DPFi eemaldamisest ei piisa, vaja on teha VÄGA hoolikas õlivalik, et tänapäeva mootor üldse kestaks (räägivad isegi, et juba paarsada kilomeetrit sita õliga vähendab mootori eluiga tõsiselt).

Kui aeg leitud siis selle härrasmehe blogi:
http://bmwservice.livejournal.com/7794.html#cutid2

Kuidas see DPFi eemaldamine mootorit säästab?
Vasta

(06-04-2017, 22:11 PM)ivoalaska Kirjutas:  Kuidas see DPFi eemaldamine mootorit säästab?

Kas sa ikka teemat loed ka? Big Grin

Kui tähelepanelikult lugesid, siis said aru, et DPF lisandiga õli on shitt ja paneb mootori kiirelt p--sse. Seega antud elemendi korrektne eemaldamine võimaldab kasutada paremate määrimisomadustega õli ...
Vasta

No aga kas keegi meistrimees ei viitsi siis vaidluste lahendamiseks valmis teha hõõrde teguri testimise masinat, millega saab õlisid siis hinnata. (google ja youtube annavad ideid kindlasti)

Mina arvan küll, et need lisanditega õlid on paremad, kui vanad õlid.  Big Grin . Tõestage vastupidist.

See mis viskoosusega õli on, ei näita seda kui hea ta on. 5W30 Vs 10W60. Usu mind, et enamus 10W60 õlidel pole isegi kõige madalamaid specce täidetud.  Big Grin Ainuke asi milles see 10W60 on parem on see, kui õli on 160 kraadi. Siis on õli lihtsalt õlimoodi kui 5W30 on juba kärssanud peer.  Toungue

Häda on pigem inimeste rumaluses auto omamisel, et kuna on õige aeg hooldada ja miks. Küsi suvalise inimese käest kuskil tallinna linnas, et kui tihedalt oma autol õli vahetad ja miks. Ja täpsustavaks küsimuseks võid küsida, et kuidas oma masinat tarbid, linnas või trassil.
Julgen väita 97 prossase kindlustundega, et keskmine eestlane vahetab õli kuskil 10-15K km vahel. Kuid kas keskmine eestlane sellest saab aru, et fooriall tiksumine ja poeparklas tiksudes ei tule läbisõitu juurde.
Proovi nüüd inimesele selgitada, et sinu mootoris on 2,9L õli ja seda tuleks vahetada iga 4-5K km tagant. Proovi ja saa teada, mis vastus sealt tuleb kuna hooldus maksab keskmiselt 50-150 euri.

Insenerid on oluliselt vähem ressurssi ka masinatele sisse kodeerinud mis taluks seda väärat kasutamis ja ongi foorumites halad lahti, et s..t ja p..k, põlema tuleks kõik panna.  Rolleyes

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

See on õige jutt, kindlasti pole tänapäevane õli kuidagi kehvem. Venelaste potis keedetud õli videode järgi kvaliteeti hinnata ei tasu. Smile Tähtis on kasutada õige speciga õli ja välp olgu õige või lühem, siis ei mõju see kuidagi halvasti. Igapäevaselt näen seda, et sisse kallatakse suva asja, täpsemalt specidesse süvenemata. Kui kleepsu või märgist õlivahetuse kohta pole, siis tavaline vastus on eelneva õli kohta stiilis "ah mingi 5w30 läks sisse"
Vasta

Meenub ähmaselt kunagi kusagilt autoajakirjast(?) loetud jutuke sellest, kuidas üks bemmi esinduses töötav härra katsetas pikemalt õlide omadusi ja tema väide oli vist seesugune, et 10-15 tuhat ei tee tänapäevastele õlidele veel midagi. Lihtsalt filtreid on vaja tihedamalt vahetada. See "tänapäev" võis küll olla 90-datel, kui meie mõistes korralikud õlid turule jõudnud olid. Ajaviiteks tegi ta õlile ka miskeid analüüse, et hinnata hetkeolukorda ja sai sõita ikka hulga rohkem, kui need õnnetud 15 tuhat.  

Võib ju ka olla, et kõik jäi valesti mul meelde või näiteks tänasel päeval enam nii head õli ei pakutagi(optimeering as usual?), sellest ka muud probleemid ja mootoriõliga kartuleid praadivad endised seltsimehed, ei tea. Kuna vahetan need elementaarosakesed ise, siis ei ole silma järgi hinnates või näpuga mudides mingit vahet olnud, kas õli on sõitnud 7,5-10-15 tuhat. Teadlikult maitsnud küll pole veel. Olen proovinud kõik eeltoodud variandid ära ja kasutan ka sama õli kogu see aeg, mobili 5w-30-t. Sõidab täpselt sama moodi, peale vahetust on mootori käimine küll veidi mahedam, aga see läheb üsna pea üle jälle. Auto on ka juba aastat 15 sõidus olnud, ehk uuematega tuleb õlide vahe veidi teravamalt välja, ei oska sedamoodi asja hinnata.
Vasta

(06-04-2017, 23:02 PM)phyl Kirjutas:  Proovi nüüd inimesele selgitada, et sinu mootoris on 2,9L õli ja seda tuleks vahetada iga 4-5K km tagant. Proovi ja saa teada, mis vastus sealt tuleb kuna hooldus maksab keskmiselt 50-150 euri.

no,aga kesse keelab siis ise 5K km tagant ise see ollus välja lasta ja filter vahetada?see pole ju raketiteaduus.
Vasta

Võibolla õlide kvaliteet polegi vägapalju langenud, kuid seda on lihtinimesel väga raske kindlaks teha.
Pigem on teemaks mootorite järjest suurem forsseeritus sest kui vanasti oli tavalise vabalthingava laiatarbeauto mootori liitrivõimsus 55-65 hj/l
siis tänapäeval alla 80 hj liitrile väga ei tehtagi autosid.
Samas on mootori põhilised omavahel liikuvad asjad nagu vändakaelad ja kolvi juhtpinnad järjest vähenenud hõõrdekadude vähendamise nimel.
Hoopis omaette teema on aga dpfiga diislid sest sellist võimsust pole võimalik saada ilma tahma tekitamata ja mingi osa sellest tahmast satub paratamatult kolvirõngaste vahelt karterisse õli sisse.
Samuti satub dpfi puhtakspõletamisel õli sisse mingi kogus diiselkütust.
Kuipaljud inimesed on omale üldse selgeks teinud kuidas dpfi puhtaks põletatakse?
Selleks suletakse sisselaskekollektori õhuklappi, et silindris oleks hapniku puudus ja põlemine kestaks väljalaskeklapi avanemiseni.
Nüüd pihustatakse silindrisse veel kütust lisaks, mis põleb väljalaskes ja tõstab dpfi temperatuuri piisavalt kõrgeks et tahm põleks ära.
Mootori säästmiseks peab paljudel autodel olema täidetud terve rida tingimusi et tahmafiltri põletamine üldse algaks.
Põhiline tingimus on, et mootori töötemperatuur peab olema vähemalt 85-88C ja mootor peab olema mingi aja ühtlase koormusega töötanud.
Vasta

Autol mootor perses sõna otses mõttes!!! Nii et uus pada tuleb vahele. Õlirõngad läbi.

Veel pole maha löödud
Vasta

Paned uued õlirõngad.
Vasta

On meelde jäänud kusagilt ajakirjast vist. Volvo (veoauto) vist oli see kes katsetas või lubas teha nii, et mootori eluaja jooksul õli ei vahetata. Aegajalt võetakse analüüse ja selle tulemusel vahetatakse filter ja lisatakse mingit lisandit. Kas seda ka päriselus näha saab, ei tea.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne