02-05-2017, 11:41 AM
Käesolevaga annan väikse ülevaate reduktori meisterdamisest. Olen enesekriitiline ning ütlen kohe ära, et mitmeid asju oleks saanud paremini, kvaliteetsemalt jne teha. Käesolev teema on pigem ülevaade nendele härradele, kellega ma suhelnud olen ja kel tekkis küsimus "mis sellest asjast siis lõpuks sai?"
Reduktorit on mul praegu vaja hiina väikemootori pöörlemissuuna muutmiseks. Ise nikerdamine on ajendatud põhiliselt sellest, et ma tahtsin järgi proovida ühe ksf! poolt kirjeldatud reduktori valmistamise tehnoloogia. Tahtsin teada, kas ma põhimõtteliselt saan sellega hakkama. Lisaks sellele tahtsin oma töövahendeid ning iseennast proovile panna, uusi asju juurde õppida.
Reduktor "Nunnu" südameks ehk ülekandeks on 20:30 kaldhammastega silinder-hammasrataste paar, mis on pärit JUMZ-traktori mootori õlipumba ülekande ajamist. Minu poolt on plekist välja lõigatud ning kokku keevitatud reduktori korpus. Korpus koosneb kahest ümmargusest kettast, alusplaadist, külgedest. Peale keevitustöid treisin üle mõlemad välisküljed ning lõikasin maha ülemise ja alumise osa. Peale seda treisin sisse läbivad avad 305 ja 205 laagrite jaoks. Reduktori sisend- ja väljundvõll asuvad eri külgedel, võlli esimene laager on kummalgi juhul 25mm siseavaga 305. Võlli teine laager on 205, sest hammasrataste siseava on 20mm. Telgede fikseerimiseks on kasutatud kaanesid ning vahepukse.
Laagripesad on sisse treitud ühelt küljelt. Treimiseks on kasutatud pinki 1A616 ning nelja pakiga padrunit, telgede paralleelsus on mõõdetud välja kellaga. Korpuse küljed on tehtud ketastest selle pärast, et vältida treimisel löögilist koormust, mis oleks tekkinud nt 4nurkse külje puhul. Ümmargune väliskuju tundus optimaalne ning sai tegemise käigus kinnitust. Kui peaks uuesti tegema, siis teeks samamoodi. Kokkuvõttes jäi minu meelest telgede omavaheline viga alla kümnendiku
Reduktorit on mul praegu vaja hiina väikemootori pöörlemissuuna muutmiseks. Ise nikerdamine on ajendatud põhiliselt sellest, et ma tahtsin järgi proovida ühe ksf! poolt kirjeldatud reduktori valmistamise tehnoloogia. Tahtsin teada, kas ma põhimõtteliselt saan sellega hakkama. Lisaks sellele tahtsin oma töövahendeid ning iseennast proovile panna, uusi asju juurde õppida.
Reduktor "Nunnu" südameks ehk ülekandeks on 20:30 kaldhammastega silinder-hammasrataste paar, mis on pärit JUMZ-traktori mootori õlipumba ülekande ajamist. Minu poolt on plekist välja lõigatud ning kokku keevitatud reduktori korpus. Korpus koosneb kahest ümmargusest kettast, alusplaadist, külgedest. Peale keevitustöid treisin üle mõlemad välisküljed ning lõikasin maha ülemise ja alumise osa. Peale seda treisin sisse läbivad avad 305 ja 205 laagrite jaoks. Reduktori sisend- ja väljundvõll asuvad eri külgedel, võlli esimene laager on kummalgi juhul 25mm siseavaga 305. Võlli teine laager on 205, sest hammasrataste siseava on 20mm. Telgede fikseerimiseks on kasutatud kaanesid ning vahepukse.
Laagripesad on sisse treitud ühelt küljelt. Treimiseks on kasutatud pinki 1A616 ning nelja pakiga padrunit, telgede paralleelsus on mõõdetud välja kellaga. Korpuse küljed on tehtud ketastest selle pärast, et vältida treimisel löögilist koormust, mis oleks tekkinud nt 4nurkse külje puhul. Ümmargune väliskuju tundus optimaalne ning sai tegemise käigus kinnitust. Kui peaks uuesti tegema, siis teeks samamoodi. Kokkuvõttes jäi minu meelest telgede omavaheline viga alla kümnendiku