NL aegsed lood...
#1

Tere!
Mõtlesin ,et võiks teha siia sellise teema, et kirjutada siia üles tehnikaga seonduvad juhtumused vene ajal, juba enamasti mu enda isikliku huvi pärast sest nii põnev on olnud endalgi kuulata oma vanisa vanu lugusi kuis ta ekskavaatoril töötas, isa noorust ja vanaonu parteipäevi.
Nõukogudeaeg oli ju midagi sellist mida enam kunagi ei kordu ja kuna tol ajal oli ju kensakas kord ja odavad hinnad ja kõigil tööinimestel oli võimalus elada ja oodata helgemat tulevikku... siis ei vandaalitsetud ega soditud... eriti põnevad olid veel kolhoosid ja palju muud ,mis vajaks ajalukku talletamist. Ja niigi on seda ju niipalju kaduma läinud Eesti iseseisvumisega ,mil taheti unustada kõik sotsialistlik ja nüüd veel eriti € Liit, mille kohta öeldakse ,et NL aegsete asjadega sinna ei minda ja viimane aeg oma prügi veel odvalt ära lasta vedada. Kui ei säili neid asju ja vara mis tol ajal kasutuses oli, võiks jääda siiski mõned tekstid ja jutustsed, mille järgi kunagi ajaloolased NL inimeste elulaadi ja tehnikamajandust kokku pusivad.
Kahjuks ise sündisin alles siis kui NL kokkulagunes kuid ikkagi mäletan kuidas `97 aastal isalt küsisin miks on enamus autod Moskvitchid ja žiguliid?Big Grin Mis nüüd kõik on kadunudSad kas põllurallikateks või emexisse.

MArek
Vasta
#2

mul esivanem käis kolhoosiajal gaz 51/52 türil või ma täpselt ei tea kus,kapremonti viimas neid.Esimehele pidid pudeli andma,siis said järjekorras etteotsa.Terve ruum oli maast laeni pudeleid täis....Big Grin
No kapitalivennad ei viitsind GAZ\'i plokikaane polte keerata,lõid haamriga sisse.......ja vanamehel oli omalajal \"tööautoks\" iz 49.
Vasta
#3

Lisaks ise ka ühe isa tuttava loo kuda neid venemasinate osi oli siis ikka jalaga segada ja uppu või ära. Siis oli ju kindlustuse värk ka ju ülilihtne miskit juhtus läksid kohale anti uus jubin kohe kätte ja pandi/kirjuatati katkisele nubinale K täht peale minumeelest oli jutt nii.
Said nad siis metsavahel kruusateel sõidetud isa sõber ise oli sigulliga ja tema ees sõitis mingi vene maatur (Niva,Uaz?) Aga selle surre rattamustri vahelt pildus muutkui kive ja kivi lendas siis mu isa tuttava 05 sigulli esiklaasi ja tekitas väikese prao. Noh mis siis ikka järgmine päev sinna kindlustusse ja sai uue esiklaasi, siis jäeti too kord K täht panemata kuna 05 sigull oli siis üsna uhke ja uus auto ja paari päeva pärast ikka sellesse katkisesse esiklaasi lendas jälle kruusateel kivi. Noh sai siis jälle mindud kindlustusse, aga vennal oli see auto meeles kuna siis veel 05 palju ei liikunud... noh anti jälle uus esiklaas aga tehti suur K täht otse akna keskele. Selle peale mu isa tuttav sõitis otsejoones metsa võttis suure kivi ja virutas selle kõigest jõust otse K tähe keskele, nii et enam aru ei saand ,et varem ka paar mõra oli olnud siis läks tagasi kindlustusse ja sai veel 3-manda klaasi ka a seeekord tõmmati katkine esiklaas maha Big Grin ,et ta enam tagasi ei tuleks, sõitis siis klaasita koju ja uus klaas ette. Ja vend saigi omale tasuta 2 uut esiklaasi.(See oli ka lahe ,et kõigil sigullidel veneajal 01-07 olid ju üheseugused esi ja taguklaasid)

MArek
Vasta
#4

aaa... ja lisaks veel sellise asja ka ,et kuidas vanasti mootorratastele lube tehti... minu vanaisa ajal oli asjaga nii,et tuli ainult 3x6 meetrises ruumis 8-sat sõita ilma ,et jalgu maha paneks... õppesõidu rattaks oli Jawa 175, sellel oli nii ,et timmisid karbussi nii ära ,et potsutasid peamiselt tühikäigul ja kui selle valmis said andsid oma pildi see pandi tatiga su juhiloasse kinni kirjutati paar asja juurde löödi tempel sisse ja oligi kõik. Minu isa sellel samal tuttaval oli nii ,et õhtu hilja oli käes ja ta natuke tundis ka seda meest ja seee küsisi aint kas mootorratagga sõitnud oled? Ta muidugi vastas jaatavalt ja antigi load kätte.

Marek
Vasta
#5

Minu kadunud isa rääkis kunagi niisuguse loo (toimumisajaks aasta 1960-61, kohaks Jõgeva autobaas). Tema oli siis just juhiloa kätte saanud ja sõitis UralZIS ammoniaagitsisterniga. Autobaasis oli muidugi terve trobikond teisi autosid ka, nende hulgas näiteks üks kastiga GAZ 63 (GAZ 51 4X4 versioon), mis oli kasutusel piimaautona (tol ajal oli piimatsisterne vähe, eratootjate piim veeti piimanõudega meiereisse, pärast viidi tühjad nõud piimapukkide peale tagasi). Tolle masina juht olnud aga mingi vanamees, kes tehnikast suurt ei taibanud. Nii siis poisid mõelnudki veidi nalja teha ja lülitanud ühel hommikul tollel GAZ\'il aeglustaja sisse ja läinud siis ise omi sõite sõitma. Harilikult jõudis piimaauto juba pärast lõunat ringilt tagasi. Tollel päeval jõudsid aga \"noored\" ise varem (teadagi, miks) ja jäid ootama... Õhtul pimedas jõudis ka siis lõpuks see piimaveoauto. Selle vanakesest juht kohe poistele kurtma, et masinal midagi viga, vist käigukast rikkis, auto kohe üldse edasi ei lähe. Noored teinud siis tarka nägu ja öelnud, et küllap pole suur viga ja et mingu vana rahulikult pudeli järele, nemad teevad selle ajaga korda. Vana läks ja tõigi pudeli. Poisid muidugi lülitasid vahepeal lihtsalt aeglustaja välja ja sellega see n.ö. rikkis käigukasti \"remont \" siis piirduski. Ja kõik olid õnnelikud ja rahul.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#6

Nuujahh, kui teiste alttõmbamise teemaline lugu, siis siia ritta üks veel. Olnd vene kroonus, kuskil Moskva kandis ja vist kaheksakümnendate alul. Kellegi pomo autojuhiks saand kuratsedateabmitmelambaeest keegi tsumbukk mägedepoeg, too aga läind siis hirmus ülbeks kätte, ikkagi kõva koha peal ju. Garaazis ei sallind teda ennegi suurt keegi nüüd veel vähem. Võtnud siis kallid kaaskannatajad ühel kaunil ööl tsurbanni UAZiku käimakotil kaane lahti ja rahuldanud end anaalselt. Kakk käimaris, kruvisivad kõik kenasti kokku. Võite ette kujutada mihukesi aroome sm.polkovnik järgmine päev pidi taluma, kui käimar juba kenasti soojaks sõidetud. Sai mahmud kõvasti sõimata, küüris autot alt ja pealt aga miski ei aidanud, tehti mehike koha pealt lahti. Pandi keegi estonets asemele. Samal ööl loputasid nood, kes teadsid, käigukasti kenasti puhtaks. Polkovnikuisand olnud aga oma eestlasest autojuhiga üliväga rahul. \"Baltiiski parin roolis- auto puhas ja korras.\"

loll on loll olla.
Vasta
#7

Natuke OT juttu kah (kuigi see lugu oleks võinud vabalt ka Vene ajal juhtuda). Nimelt juhtusin ise mõned aastad tagasi ühte blondiinikest sõidutama ja siis too uuris, et mida see R täht käigukangi nupu peal tähendab. Ma vastasin, et noh, kui ma nüüd selle \"ruts-kahekümnese\" lennu peal (120 km/h) käigukangi sinna asendisse lükkaks, siis teeks käigukast: \"RRRRRR!!!\" Põhimõtteliselt ju jutt jummalast õige ja blondinka jäigi uskuma Smile)

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#8

See ei ole nüüd kül eriti naha üle kõrvade vedamine ,aga see eest ikkagi kuda vene ajal oli võimalik sigulii luba saada ja kuda Moskvas oli.
Oli siis nii ,et minu isa töötas kunagi kolhoosis ja ta sai sealt tööautoks rohelise Mosse 426, mille käigukast oli nii läbi ,et ei olnud võimalik tagurpidi ja edsipidi sõita, siis ta lammutas käigukasti lahti seadis asja kokku nii ,et sõidab ainult edaspidi, sest edasi ikka vaja sõita... siis ta sõitis niimoodi mitu aastat Big Grin ja siis tulid kolhoosi auto load siis selle kolhoosi direktorile tuli sigulii luba ja minu isale sapaka luba ,aga kuna direktoril polnud ,eriti raha siis nad vahetasid pudeli eest load ära. Siis läks mu isa veel mõne oma sõbrada(kokku 5 meest) Moskvasse omale sigulle tooma. Minu isal oli küll loal ka kirjas ,et saaks 05 ,aga talle anti aint 06, aga teised vennad said 2 meest 05-ed ja teised 2 meest 01-ed. No siis mindi seda tähistama ja jäeti autod sinna samasse selle maja ,et kust autod saadi. Olid siis seal söönud ja tegid veel ühe eestlasega juttu ja see küsis ,et lollid olete we... pole varem Moskvas käind, teie tuttuued sigullid oma ammu ära aetud. No siis vennad jooksid kohale ja ainult minu isa 06 ja ühe teise mehe 01 olid allesBig Grin Hea õppetund.
Vasta
#9

Nu vat, sattus kord lugu Nõukogude miilitsaga. Kunagi ammu, veel sellisel ajal kui juhilubadega koos too tehniline talong käis. See sihuke lipik kuhu seltsimees inspektor eeskirja rikkumise puhul augukesi krõpsutas. Kui kolm augukest lipikus, pidi korduseksamile minema.
Saanud siis üks Pärnumaa mees kolmanda augu kaardi sisse, läinud koju, võtnud auguraua ja krõpsutanud kogu talongi serva ümbertringi auke täis. Viis tema selle talongi komissari kätte ja seletas: \"Vat juhtus lugu, ütlesin mina vist midagi pahasti seltsimehele, too solvus ja vaat, mis tegi, kõik auke täis.\" Saanud siis tolle jutu pääle täitsa uue ja värske talongi, ilma ühegi auguta...

loll on loll olla.
Vasta
#10

Äkki on kellegil midagi lisadaToungue
Vasta
#11

Mulle rääkis üks tuttav sellise loo:
Läksid nad koos vennaga motokrossile (vend sõitis seal). Nad olid sinna juba hiljaks jäämas, kuna teami buss otsustas vist kusagil puruks vahepeal minna. Ja keset maanteed (võib-olla teate, pärnu maanteel kui tallinnast välja sõita peale viadukti on endine miilitsaputka) pidas kinni miilits. Põhjuseks ilmne kiiruseületus. Palusid vennad mis palusid, aga miilits järgi ei andnud ja kobis putkasse trahvi vormistama, passid kaasas.
Nii ei jäänud neil muud üle, kui nad läksid putkasse sisse, teine teisiele poole millitisat, kes istus laua taga ja muudkui vormistas - ja tõstsid ta oma dokumendid ja ka trahvipaberid lihtsalt eest ära. Miilits olnud hirmust jube kange, ta oli üksi valves sel päev, ja eiu julgenud midagi teha. Igatahes, ütles ta, midagi halba hiljem ei juhtunud, ilmselt alaväärsuskompleks pärssis miilitsa edasisi samme.
Vasta
#12

Kui põnn olin siis liikus maal(vanaema juuresBig Grin)selline tegelane,kelle hüüdnimi oli MAAILMAMEISTER.Hiljem uurides saigi selgeks,et tegelane oli meestega kihla vedanud,et tema viskab kraavi kiiremini,kui koppekskavaator(aastail 50-60 suur soodekuivenduskampaania)No meestel nalja nabani!MM-imees keevitas aga kokku kaks korralikku kühvlit ja sättis ennast kopaga \"rivi peale\".Ekskavaator selline noolega,millel trossidega kopp küljes.Pinnas aga tõeline muda.Kopamees püsti hädas,lüra kopas ja välja ei vaju,mine või labidaga koukima!Pusis ja madistas irmsaste-niikaua MM-i mehike sai rahulikult loopida,kes vähegi tatist pinnast kaevanud on,saab ilmselt aru,milles\"point\"oli,igatahes kopamees sai pika puuga.Big Grin
Vasta
#13

Tziklivend Kirjutas:(mul esivanem käis kolhoosiajal gaz 51/52 türil või ma täpselt ei tea kus,kapremonti viimas neid.)Esimehele pidid pudeli andma,siis said järjekorras etteotsa.Terve ruum oli maast laeni pudeleid täis....Big Grin
No kapitalivennad ei viitsind GAZ\'i plokikaane polte keerata,lõid haamriga sisse.......ja vanamehel oli omalajal \"tööautoks\" iz 49.
GAZ 51-le tehti kap. remonti Nuia EPT-s.
Vasta
#14

Üks miilitsa lugu oli selline.
Maakaupluse juures seisis korviga mootorratas ja juht magas käed risti lenksul, sinna omakorda pea toetatud korralikku viinauima välja.Kuna seisval masinal juhti ei ole, siis pole ka kedagi karistada.Miilits jalutas esimese nurga taha ja tema abiline - ühiskondlik autoinspektor patsutas magajale õlale ise öeldes:\" Võmmid on väljas\".Motomees lõi unise peaga tsikli käima ja võristas minema, esimese nurga taga aga mundrimees ees ja sau väljas.Tsiklimees pidas kinni ja tegi võimalikult ausa mehe näo pähe.Võmm ei olnud ka naljasooneta mees, vaatas tsiklit, meest ja siis küsis:\" Miks kaassõitjal kiivrit pole?\"
Juht vaatas jobuse pilguga seljataha ja nähes kaassõitjana seal teda äratanud meest, küsis:\" Kus kurat sina siia said?\"
Vasta
#15

Aastaarvuks oli vist 60-ndate lõpp ja kehtima hakkas seadus, milline nõudis mootorrattaga sõitmisel kiivri kandmist.
Maamees sõidab korviga rattaga, endal ja kaasreisjal korvis ilusti kiivrid peas, võmm peab kinni kontrollib dokumente ja ise küsib imestades, kes korvis on.Mees vastab:\"Lammas\".Miilits küsib:\" Kuhu sõit viib?\" Mees vastu:\" Tapamajja \".
Vasta
#16

Meenub lugu mida Tönu Kark kunagi rääkis.Miilits pidas kinni. Siis olid nad M-mootoratastega.Ja kandsid selliseid pikka valge varrukaga kindaid. Käskis autost välja tulla ja uurisid autot eest ja tagant.Käskisid pagasniku lahti teha . Löpuks arvasid, et yks kumm on liialt kulnunud.. Trahv 3 rubla.Kark maksis ära ja ja löi tsekki saamise asemel käega. Löi pagasniku kinni, istus rooli ja söitis minema. Kodus teeb pagasniku lahti seal valge varrukaga kinnas kolme-rublsaeid täis.
Vasta
#17

Isa rääkis kunagi: Ta oli sõjaväes 1980-ndate alguses, enne sõjaväkke minekut oli ostnud Iz Planeta Spordi. Sõjaväe ajaks jäi garaazi seisma ja oli vaja vahest käivitada et mitte pärast 3 aastast seismist suuremaid probleeme poleks. Kogu suhtlemine käis siis kirjateel. Isa oli siis kirjutanud oma isale et ta lööks seda vahetevahel ikka käima ka... . Järgmine kiri mis isale tagasi tuli oli juttu ka sellest käima löömisest: Nimelt oli vanaisa läinud tsiklit käimalööma, turvasaapad jalas. Kohe kui vänta lõi, see lõi hoopis tagasi, tagasilöömine polnudki veel kõige hullem, hull oli aga hoopis see et turvasaapal on metallist põhi(teras?). Selle põhja oli löönud nii kõveraks et saabas enam jalast ära ei tulnud...
Vasta
#18

Mul ehitas isa kunagi 1980 aastatel mahakantud GAZ 24 normaalseks sôidukiks. Sellel ajal käis osade ja tarvikute
hankimine ainult tutvuse kaudu. Siis tegutses kuskil (koha nime ei mäleta) mingi autode kapremondi tehas. Sealsed töötajad
\"panid\" vajalikud osad (vist olid tookord ukselukud jms pudi-padi)
\"kôrvale\". Kuna avalikult juppe tehasest välja ei saanud viia,
lepiti kokku kellaaeg ning AIAPOST , mille juurde kott
detailidega ilmus.
Vasta
#19

Veel üks taoline lugu.
Kui masin valmima hakkas, tuli see üle värvida.
Juhtumisi oli ülevalt naaber maaler ning probleem oligi
peaaegu lahendatud. Värviti siis auto ilusasti ära ning lükati
kuivatusahju. Pärast kuivatamist avastati kapoti pealt
värvipott ja tööd jätkus kauemakski....
Vasta
#20

Vanemad mehed teadsid rääkida, et bussiremondiasutustes puudusid sageli WC ja kätepesu vôimalus. Aga taiplikud
mehhaanikud kasutasid peldikuna busside käigukaste.
Pärast juhid-reisijad nuputasid, kust hais tuleb...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne