M400-420A 1951
#41

Kas 1951 aastal oli juba bensiinipumba kuppel klaasist?

Jawa 559 -65a, Jawa 360-+velorex560 -65a, Jawa 638 -89a, V-150 Elektron -74a, Ford Taunus -75a, Ford Sierra 2,9 -83a, M 412 -84a, Chrysler 300C 2007a, Ford Ranger 2007a, Chrysler Sebring Cabrio 2003a., Gaz M20 -48a.
Vasta
#42

(24-07-2017, 15:41 PM)kopraonu Kirjutas:  Ma pean ausalt tunnistama,mina pole siiani ühtegi roheliseks värvitud M400 mootorit veel kohanud. Kõik on hõbedased olnud? Või ma olen midagi kahe silmavahele jätnud?

Sidorovile, ZIL bensiinipumba membraan on tõesti igikestev, erinevalt nendest tänapäevastest kummi membraanidest,mis eesti maa kütusega kohe laiali vajuvad ja vormist ära lähevad. Ise olek kasutanud õlikindlat kummi,kuna neid ZIL membraane pole eriti enam liikumas näha olnud.

Arvan et see oli ainult varaosana roheline,uut vänivölli ja kolbe olen ise kah vile uuena
paigaldand..
Sel ajal oli vanust umbes 15 ca 30 aastat tagasi ,sai uuele vändale 1,0 saaled pandud kinni
keeratud ja paar päeva imetletud miks ringi ei käi....
Jälgin projekti eriti hoolega kuna Alma oli ikkagi esimene auto mille ma oma kätega söitma panin
Imestama paneb kus meister Sidorov neid uusi pulikaid veel täna hangib ja palju neid
vanarauda läind selle ajaga....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#43

(24-07-2017, 10:57 AM)pelle Kirjutas:  Miks värvisid ploki ja käigukasti hõbedaseks? Originaal peakasid need ikkagi rohelised olema?

Aga projekt on äge!

Plokk ja käigukast olidki tehasest tulles hõbedased, vaid varuosad olid krunditud ja rohelised.

(25-07-2017, 10:52 AM)MaxL Kirjutas:  Kas 1951 aastal oli juba bensiinipumba kuppel klaasist?

Oli ikka klaasist kuni lõpuni välja. 


Generaator sai remonditud ja paigaldatud uus relee.

[Pilt: IMGP2759_800x600.JPG]

Plokikaanele kinnituv veetoru oli veidi auklik ja otsast mäda. See sai remonditud.

[Pilt: IMGP2775_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2776_800x600.JPG]

Pedaalide puksid olid kulunud ja võll samuti. Puksid said uued ja treitud uus võll. 

[Pilt: IMGP2795_800x600.JPG]

Mootorile sai lõppude-lõpuks kõik tarvilikud mahlad sisse kallatud ja abiagregaadid paigaldatud ning hääled ära kuulatud. Esialgu sai paigaldatud uus M401 jagaja ja karburaator, kuna 400/420 omasid hetkel uusi pole. 

[video=youtube] https://www.youtube.com/watch?v=PyRnSTl5...e=youtu.be[/video]
Vasta
#44

Väga bueno! Kas midagi bensu sisse ka segasid? Kui jah, siis mida? Ja mis viskoossus näitajatega õli sisse läks?
Vasta
#45

Mind teeks kah see õlivärk murelikuks, öldruck on isegi pöördega alla kolme.
Kui see näidik õigust näitab, siis pööretega küll väga laiata ei saa ja peaks uurima, kuhu see asi kaob.
Uued saaled jne asjad, nagu ma aru saan, ju on.

.
Vasta
#46

Minu arust nendel vanadel M400 ja M401 mootoritel ongi täiesti tavaline 2 kg/cm3 kohta üle selle on juba väga hea tulemus. 
Seda pisikest mootorit ei maksa võrrelda ameerika V8 või tanki mootoriga.


Vasta
#47

Raamatu järgi 2-3,5. Õnneks väga kõrgele pumbata pole vajaBig Grin
Vasta
#48

(05-08-2017, 20:40 PM)kopraonu Kirjutas:  Minu arust nendel vanadel M400 ja M401 mootoritel ongi täiesti tavaline 2 kg/cm3 kohta üle selle on juba väga hea tulemus. 
Seda pisikest mootorit ei maksa võrrelda ameerika V8 või tanki mootoriga.

Kui ma oleks sinna ise saaled sisse valanud, vaeva näinud, kõik muud asjad välistanud, siis minu jaoks see ei oleks hea tulemus; juhul, muidugi, kui sellega vahel ka sõita tahaks. Külmalt võiks ikka 5 ja reduklapp iniseb juba olla.
See, et venkudel oli 40000km ja kapremont, mind väga ei morjendaks; no ei viitsi ju.
Õlipump on siis see, millega peaks tegelema. Paks kaasaegne M3e bemmi 10W-60 täissüntõli ei pruugi seal samuti aidata.
(kui klapivedru jne on kontrollitud)

Tankimootoriga vast võrrelda ei saa, see tehti nii vanasti Berlin - Leningrad trassile a`la 2000km ja rohkem polnudki vaja.
Ega nad täna rohkem km läbi ei uha.

.
Vasta
#49

Juhul,kui mõõtmis näidik,mida kasutatakse mõõtmiseks on ebatäpne,mis on küll vaid 1% tõenäosusega. Siis ma küll ei oska kohe arvata,mis seal viga on? Kuna pole ninapidi juures olnud selle mootori ehituse, siis ei suuda mina kaudselt probleemi lahendada.

5 kg/cm3? See ajaks õlipumba lõhki,minu arusaamist mööda. Kuna M400 õlipump ei erine oma ehituselt väga palju M407 ja M408 omast. Siinkohal ei välista,et vahepeal ei tugevdatud ega parandatud õlipumba ehitust. On 2,5-3 kg/cm3 täiesti normaalne rõhk, eriti kui mootor veel sissetöötamata. 
 Ma kahtlen,et need alanukkvõlliga,moskvichi mootorid väga ulmelisi õlirõhkusid suudaksid toota. Ehk tegu on asjatu pea vaevamisega,teemal,kas ikka rõhk liiga madal pole.

Reduktsioonklappe ei soovita õlipumpadel niisama näppida,eriti,kui vana ja elunäinud mootor. Reduktsioon klapiga saab rõhunäitu tõsta aga mitte teisi probleeme ravida,mis võivad või võisid tekkida. Uuel mootoril on oma ettenähtud õlirõhu norm enne ja peale sissetöötamist. Ma ei tea peast,palju see Moskvich 400 puhul on selles osas vastavad targemad onud.


Vasta
#50

(05-08-2017, 22:08 PM)kopraonu Kirjutas:  On 2,5-3 kg/cm3 täiesti normaalne rõhk, eriti kui mootor veel sissetöötamata.  
Täpsustuseks niipalju,et mootori sissetöötamine ei tõsta õlirõhku vaid hoopis langetab seda.
Sellest rõhust mida seier näitas on selle mootori jaoks maa ja ilm. Huvi pärast võiks ju panna korraks mõne teise manomeetri.
Mootor käis küll kenasti ja sissetöötamata mootori kohta polegi midagi paremat tahta. Õige elu hakkab alles peale tuhandet kilomeetrit. Big Grin
T.
Vasta
#51

Mul oli M407 mootoril soojalt ja tühikäigul rõhk armatuuri kella järgi umbes 0,3-0,4. Auto ostis ära üks Narva taksist ja kui teda aasta hiljem trehvasin, siis vana ütles aint: "sajebalsa ja s tvojei mašinoi", rehmas käega ja läint ta oli, midagi täpsustamata.

Reduktsioon klapi vedru tasub vanal autol kontrollida küll. Olen 2 autol uued pannud ja vedru surveid võrrelnud uut vanaga ja vana vedru on alati pehmem olnud. Ja ka pikkused on olnud erinevad. Kontrollida saab siis nii, et vedrud otsapidi kokku panna ja siis hakata kokku suruma, nõrgem vedru nõtkub enne järgi. 

Karpades (SU, Stromberg) ma ei ole kunagi rahuldavat tulemust saanud enne vanade vedrude välja vahetamist. 50+ aastat vanad vedrud lihtsalt surevad ära, silma järgi sellest kahjuks aru ei saa.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#52

(05-08-2017, 17:16 PM)Sidorov Kirjutas:  [quote pid='428004' dateline='1500883044']
[Pilt: IMGP2759_800x600.JPG]
Genekas on ilus,otsin tükk aega seda, kust said uue relee?

[/quote]
Vasta
#53

Keegi müüs Mellistes Boschi genekat. Peale vaadates tundus sama asi. Varajastele 400-stele topiti boschi genekaid. Kontakti ei võtnud aga punase kastikaga vanahärra oli...
Vasta
#54

(07-08-2017, 12:59 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Keegi müüs Mellistes Boschi genekat. Peale vaadates tundus sama asi. Varajastele 400-stele topiti boschi genekaid. Kontakti ei võtnud aga punase kastikaga vanahärra oli...

Kahjuks ei jõudnud sinna, nüüd on vaja Tagadi laadad oodata.
Vasta
#55

Kuna õlirõhk pöördeid tõstes eriti ei tõuse siis on mootori endaga kõik korras ja tähelepanu vajab vaid reduktsioonklapi vedru. Samas rusikareegel näeb ette 0,7bari 1000p/m kohta seega on rõhk peaaegu normis. Ma ei usu, et see vana flathead 4000 p/m jookseb.
Vasta
#56

Üle pika aja mõni sõna siis jälle masinast. Õlirõhust niipalju, et muretsemiseks pole põhjust. Tehase poolt on reduktsioonklapp reguleeritud 3,8 peale ja kellapeal on vaid 4, nii et "5 peal reduktsiooniklapi inisemist" pole kuskil loota. Sellel mootoril on tähtis, et õli oleks lihtsalt sees. Kas kell näitab 1, 2 või 3, ei oma tähtsust. 

Esisillast ka mõni sõna. Sillatala jäi vana ja veel mõningad jubinad. Kõik, mis oli võimalik leida ja olemas oli, sai asendatud uuega. 

[Pilt: IMGP2671_800x600.JPG]

Nõuka ajal olid isegi sillatalad nummerdatud.

[Pilt: IMGP2673_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2678_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2675_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2670_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2667_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2666_800x600.JPG]


Külge läksid kasutamata voolikud aastast 1957. Nüüd tahaks teada eurospetsialistide arvamusi liiklusohutuse seisukohast.

[Pilt: IMGP2690_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2686_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2702_800x600.JPG]

Olemasolevast viiest kasutatud piduri peasilindrist sai valitud parim ja selle sisu sai asendatud uuega:

[Pilt: IMGP2707_800x600.JPG]

[Pilt: IMGP2743_800x600.JPG]
Vasta
#57

Külge läksid kasutamata voolikud aastast 1957. Nüüd tahaks teada eurospetsialistide arvamusi liiklusohutuse seisukohast.



Las need euru spetsid lähevad häbenevad veidi kuskil,euru voolik muutub möningal
juhul 4-5aastaga pulbriks ....
Vectrale ostetud euru kütte voolikud murenesid 3me aastaga,originaal kestis 14 aastat....
Sama käib köikide uuemate Bemmide kohta 7-8 aastaga muunduvad köik vöimalikud
kummi tihendid kiviks tehases ju enginöörid töötavad ikka paremuse poole Sad

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#58

Üllatav on see,et pildil terve kuhi pidurisilindreid.... ei ole minule isegi ühte sellist ette sattunud.
Võid igaljuhul omale midagi klaasi kallata. Wink 
T.
Vasta
#59

Need pidurisilindrid on tuttavad,sarnased on oma ehituselt ka 1940-1950date ameerika autodel. Ma pole siiani täpselt pihta saanud kuidas neil reguleerimine käib aga ilmselt ei midagi keerulist.


Vasta
#60

Raamatu järgi käib regull umbes nii..

[Pilt: pidur2.png]

üks auk ühe poole jaoks ja "vice versa"

[Pilt: pidurid.png]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne