Mercedes Benz W638/W639 Vito - Tunnelibussid
#41

(08-09-2017, 14:52 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Kas seal tunnelis peaks ükspäev rong sõitma hakkama?

Ja tundub et see päev hakkab kätte jõudma, nimelt see laupäev peaks reisijad esimesed sõidud saama teha Länsimetro esimese osaga kogupikkuses 14km.  Viimased 6 kilomeetrit on veel ehitusjärgus.

Aga Mersu on endiselt sõiduveel, paar objekti Helsikist väljas ja buss tunnelist küll pääseb aga selle eest on maanteesõite ohtralt, nädalaga tuleb 1000-1500km ikka ära. Raamatupidamist vaadates oli sellelgi masinal omamoodi sündmus, nimelt on minukäes olles sellest mootorist 10 tonni kütust läbi käinud Big Grin  

Amordi tugilaagrid said uued ja ega muud hetkel lisada polegi, enamjaolt on käru haakes ja toimetab nii nagu peab.

[Pilt: 01113557077d7ce.jpg]

[Pilt: 01113557094ac23.jpg]


See hiace seal kärupeal on vajadusel müügiks kui kellegil tarvis. Mootor käib kui kell, lsd differ, sõidab, 15" korralikud C rehvid, kere mõlkis kui kaevuämber, soomes arvel. Hind 650.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#42

(17-11-2017, 09:54 AM)mlsluik Kirjutas:  See hiace seal kärupeal on vajadusel müügiks kui kellegil tarvis. Mootor käib kui kell, lsd differ, sõidab, 15" korralikud C rehvid, kere mõlkis kui kaevuämber, soomes arvel. Hind 650.

Igiliikur raisk. Aeg-ajalt ühe rooli satun, millel kellal reaalselt 600 000 ees. Poole miljoni pealt uurisin omanikult, et ega ära müüa ei tahaks. Too lontrus tegi hoopis kereremondi ja kütab edasi.
Vasta
#43

Siit Toyotast enam sõidulooma ei saa, vähemalt mõistliku raha eest mitte. Kere on kõik mõlkis ja deformeerunud, katus sisse surutud jne.
Võtta on ainult varuosi ehk mootor ja tagasild, nippet-näpet  veel.    Ja varuosadeks ta ka läheb.... edasise elu elab Aafrikas.

Muidu on tõesti igavesed igiliikurid, aga sõiduomaduste poolest täiesti emotsioonitu masin.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#44

Kuna hetkel buss kodumail siis tuleb seda aega ära kasutada ja tegeleda ajajooksul tekkinud probleemidega, ja neid ikka on. Sõitmist ja töötegemist veel väga ei seganud aga ära tuleb teha. Tellitud varuosade nimekiri on pikk, veepump mis tilgub, uus radikas kuna vana lekib, termostaat igaks juhuks, rihm, esimesed piduri klotsid ja voolikud kuna üks voolik läks eelmine nädal puru ning keerasin kruvi sisse ja tegin selle nö pimedaks, siis muidugi ka uued õlid ja filtrid ning edasine juba ebaoluline, esimesi uste sisemisi ukse kinnitõmbamis linke oleks vaja uusi, siis võiks olla veel vahesein teise istmerea taha mida on üldiselt väga raske kusagilt leida, stange alla vintsi kinnitusplaat ehitada, uued kõlarid armatuuri sisse, lällari kinnitus, pehmemad istmed ette(on kellegil midagi pakkuda?) käigukasti trossid regullida jne...

Ajasin bussi sooja sulama, eks homme tuleb lammutama hakata ja radikas näiteks minema visata, on algusest peale selline kahtlane olnud. Veepumbaga näeb kindlasti sellist tsirkust et vähe pole, on ju teine lausa karupees omadega.

[Pilt: 01114036899deb1.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#45

Vahepeal paar õhtut oli aega bussi kallal nokitseda ja tehtud sai nii mõndagi, kõige enam pusimist oli vb termostaadi vahetusega kuna selleks tuleb mootor koos esisillaga alla lasta... Toungue 

Vahetusse läksid siis ka ühtlasi esimese silla raami kummipuksid, veepump, radikas, pidurivoolikud, piduriklotsid, paigaldasin defa ja tänaseks jäi esiistmete vahetus. Vaatasin ka et paar kuud tagasi said alla uued rehvid ja käidud ka tartu vianoris sillastendis, nüüd aga rehvidel sisemised ääred siledad...  Pole esimene kord sealse sillastendiga rehve siledaks sõita, ainuks koht kus järjekorda pole tartus ja tundub et asjapärast... Big Grin
Viimane kord pani kukalt kratsima tööde vastuvõtja jutt et nemad ei saa silda õigeks panna kui mul peale roolivahetust rool suvaliselt peale vistatud. Mõtlesin isekeskis noo kurat, et sa lollakas ju rooli järgi silda paika ei pane vaid ikka vastupidi... Aga nuu las ta olla.

Viimasest põhjamaa sõidust tulin tagasi sellise pidurivoolikuga.... 

[Pilt: 0111421637f69d3.jpg]

Termostaat tuli muidugi alguses vähe erineva aga lõpuks sai siiski õige termoka koos korpusega, Berhi oma ja puha. See parempoolne oli siis orginaal.

[Pilt: 0111421641819b9.jpg]

Vaat radikat küll orginaali ei raatsinud osta, läks Nissen peale. B varuosa radikatest ainuke mida julgen peale panna. Maksis seegi mingi 190€ vist...

[Pilt: 01114216398ebbf.jpg]

[Pilt: 0111421647f933c.jpg]

Roolivõimule tegin ka uue survevooliku, arvatavasti baltimaade kõige tummisem roolivõimu toru...

[Pilt: 0111421643f9db9.jpg]

Uus vs vana

[Pilt: 0111421645b0f9d.jpg]

Ja salongi osaga tuleb nüüd jätkata, istmed lähevad vana Jeebi elektrilised buhvaikad.  Siis veel vaja tuua uued sisemised lingid, kõlarid vahetada ees, jne jne.... Silma jäid ka lääba puksid mis peaks lähiajal välja vahetama ja üldiselt ka roolilatt oleks vaja uus panna mingi aeg.

[Pilt: 01114216490eb5c.jpg]

Aastaga tuleb odomeetrile hirmuratav kogus kilomeetreid, mina isiklikult võtan selle vana surma ees mütsi maha. 
Esimese vito ostsin 200€ eest tööautoks, kasutasin toda ikka põhjalikult ja aastatega tulnud kogemuste põhjal on see üks väheseid vanu autolokse millese ka mõnikord investeerima olen nõus. Ehk teenib veel mul aasta ja kerib veel sada tuhat odomeetrile otsa... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#46

See jeebi iste näeb kuradi naljakas välja. Buhvaika, mis buhvaika Big Grin

Almost Again
Vasta
#47

(30-12-2017, 13:14 PM)mlsluik Kirjutas:   kõige enam pusimist oli vb termostaadi vahetusega kuna selleks tuleb mootor koos esisillaga alla lasta... Toungue 
Ja kaua see rõõm kestab? Kaks aastat?
Ma jälle natuke vihkan seda kapsasuppi...
Mul on küll ka üks auto, millel vändaanduri vahetuseks peab olema kahe järjestikuse küünarnukiga käsi, aga see termostaadijutt võtab sõnatuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#48

Selle ise tehtud roolivõimendi voolikuga võib aga ei pea juhtuma üks iseäralik lugu. Kuna originaalvoolik on, nagu ka fotolt paistab, keskelt metallahendusega(seal vist oli isegi mingi klapp) siis selle uuega võivad tulla tasuta kaasaandena pisut ebameeldivad hääled roolivedeliku vooliku läbimisel. On olnud endal selline juhus ja kogu protsess päädis ikkagi originaalvooliku paigaldamisega.
Vasta
#49

(30-12-2017, 20:09 PM)Marko Kirjutas:  
(30-12-2017, 13:14 PM)mlsluik Kirjutas:   kõige enam pusimist oli vb termostaadi vahetusega kuna selleks tuleb mootor koos esisillaga alla lasta... Toungue 
Ja kaua see rõõm kestab? Kaks aastat?
Ma jälle natuke vihkan seda kapsasuppi...
Mul on küll ka üks auto, millel vändaanduri vahetuseks peab olema kahe järjestikuse küünarnukiga käsi, aga see termostaadijutt võtab sõnatuks.


No palju kordi auto eluea jooksul termostaati vahetad ? Ford Transit see ülimalt lihtne, kuid  ntx enda 8sal kaubikul ma pole termostaati mitte ühelgi kordagi vahetanud.
Vasta
#50

Rollfixi juttu toetan. Äudil samamoodi see vooliku pressliide vahel. Ja tekitab tihtipeale hääled kui ei ole. Ühel juhul tean, et tekitas vibra rooli keerates ja mõned nädalad hiljem rikkus roolilati.....

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#51

Silla maha võtmine termostaadi pärast oli vast uumor Smile Isiklik kogemus paari kuu tagant näitas et piisas generaatori ja paari pisema pudina eemaldamisest. Mitte et see siis peale seda lihtne oleks olnud, aga sild maas igatahes ei käinud. Ja tegin ma seda tööd 2x, sest nagu ka teemaalgataja sain ka mina esimese korraga vale termostaadi  Toungue
Vasta
#52

(30-12-2017, 13:14 PM)mlsluik Kirjutas:  Viimane kord pani kukalt kratsima tööde vastuvõtja jutt et nemad ei saa silda õigeks panna kui mul peale roolivahetust rool suvaliselt peale vistatud. Mõtlesin isekeskis noo kurat, et sa lollakas ju rooli järgi silda paika ei pane vaid ikka vastupidi... Aga nuu las ta olla.
Pisukese ääremärkusena täpsustaks, et sild pannakse paika ikka roolilati keskasendi järgi, latt aga seatakse harju keskmisel autol keskele rooli otsekspanemisega. Seda siis selle jaoks, et rataste otseasendist oleks kummasegi serva sama palju pöörata. Nii et kui rool piltlikult öeldes 90 kraadi viltu peal on, siis võib tavapärase loogikaga toimides asi tõesti untsu saada.

See heietus ei ole muidugi selleks, et vastuvõtjat kuidagi õigustada. Natuke pädevam tüüp oleks itkemise asemel öelnud "Ahah" ja rooliga tiirud ühte ning teise lõppu teinud, oleks pilt kohe selge olnud Smile
Vasta
#53

Pisut OT aga minu mälu järgi kas Peugeot 307 või Citroen C3-l see asi nõnda lihtne ei ole. Roolisamba nuutidel kindel asend.
Vasta
#54

(30-12-2017, 20:00 PM)Necro Kirjutas:  See jeebi iste näeb kuradi naljakas välja. Buhvaika, mis buhvaika Big Grin

Aga täitsa mõnus on sees istu, tippklassi sohva. Nooremana oli mul Chevy 6.2D van ja 5.2l V8 Jeep, just selle jeebi istmed jäid oma pehmusega meelde... nüüd täitsa juhuslikult leidsin FB-d sirvides samasugused jeebi istmed, ainuke vahe et need on süngelt hallid aga mu jeebil olid heledad. Ähh kõike head ka es saa kõrraga...

[Pilt: 011142785582b18.jpg?1515019615]

(30-12-2017, 20:09 PM)Marko Kirjutas:  
(30-12-2017, 13:14 PM)mlsluik Kirjutas:  ... termostaadi vahetuseg...
Ja kaua see rõõm kestab? Kaks aastat?

Noo kui see termostaat oli arvatavasti algusest peale küljes olnud siis loodan et orginaalosa külge pannes veab bussi eluea lõpuni välja...


(30-12-2017, 23:08 PM)rollfix Kirjutas:  Selle ise tehtud roolivõimendi voolikuga võib aga ei pea juhtuma üks iseäralik lugu. Kuna originaalvoolik on, nagu ka fotolt paistab, keskelt metallahendusega(seal vist oli isegi mingi klapp) siis selle uuega võivad tulla tasuta kaasaandena pisut ebameeldivad hääled roolivedeliku vooliku läbimisel. On olnud endal selline juhus ja kogu protsess päädis ikkagi originaalvooliku paigaldamisega.

Klappi neil pole, vooliku keskele on pressitud peenem hülss sisse.

(31-12-2017, 22:55 PM)nustu826 Kirjutas:  Rollfixi juttu toetan. Äudil samamoodi see vooliku pressliide vahel. Ja tekitab tihtipeale hääled kui ei ole. Ühel juhul tean, et tekitas vibra rooli keerates ja mõned nädalad hiljem rikkus roolilati.....

Klappi veel oma silmaga näinud pole aga see hülss vooliku keskel ei saa õnneks kuidagimoodi roolilatti ää lõhku.. Wink

(31-12-2017, 23:46 PM)tomm49 Kirjutas:  Silla maha võtmine termostaadi pärast oli vast uumor Smile Isiklik kogemus paari kuu tagant näitas et piisas generaatori ja paari pisema pudina eemaldamisest. Mitte et see siis peale seda lihtne oleks olnud, aga sild maas igatahes ei käinud. Ja tegin ma seda tööd 2x, sest nagu ka teemaalgataja sain ka mina esimese korraga vale termostaadi  Toungue

Oleks see siis vaid huumor. Mingi tropp paigaldas sellele sinisele vitole suurema turboka eelmine kord ja nüüd tuli sel samal lollil oma putru helpi...   Ega tegelikult kui põlv on ikka toruotsa kinni siis on lihtsam mootor alla lasta. Seda tsirkust tahaks tegelikult isegi näha kuidas seda muidu vahetatakse, kuna mul oli vaja nagunii ka puksid ära vahetada siis otsustasin minna üldlevinud teed ja sillaraam alla lasta koos mootoriga.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#55

Enne taas rindele minekut sai tegeletud veel esisillaga, kuna nagunii tuli minna uuesti sillastendi vianori tehtud käkki parandama siis sai enne ära lastud vahetada sisemised ja välimised roolitsad ja sharniirid. Sillastend sai lastud teha Autode hooldekogus
Tundus igati mõistlik koht. 

Rooliotsad ja sharniirid vahetati Luige autohooldus OÜ's

Soovitan seda töökoda soojalt, töö on seal kvaliteetne. Asub tartust ca 16km viljandi poole. Uus avar töökoda, uued seadmed ja korralik töö.

Täna tegin ise veel kiirelt vaheseina 5cm paksusest matist, läheb salong kiiremini soojaks ja müra ka vähem sees. Sai selline ajutine-igavene.

Varuosad loomulikud Lemförder...

[Pilt: 011144162304095.jpg]

[Pilt: 01114416212eed4.jpg]

Ja kiirelt tehtud vahesein, saab üsna kerge vaevaga ära võtta. Vahepeal vaja suuremaid esemeid ka vedada ju...

[Pilt: 0111441611e13fb.jpg]
[Pilt: 0111441607b4f37.jpg]
[Pilt: 0111441767d20a2.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#56

HR. Luik. Klappi seal tõesti ei ole, aga seesama kokkupressitud ühendus piirab rv. õli läbivoolu.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#57

Vooliku otsades olevad stutsikud sama läbimõõduga avadega... pole erilist vahet.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#58

Siin olen nüüd teiste ksf nõus,mäletan ka ise et mingi jama oli kui lasid  roolivõimu vooliku ise hydroscandis teha,aga eks ksf Luik saab ise katsetada ja ilmarahvale teada anda kas õnnestus või läks katse puu taha Big Grin Big Grin . Minu katsetused olid nimelt audiga,samas meenub, et lasin ka treilerautole hydroscandis samad voolikud teha ja seal ei ole mingit vahtet tunda.

Jääme huviga tulemust ootama.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#59

Ma räägin teile, et kui vooliku otsades olevas stutsid on sama läbimõõduga kui see läbivoolu piirav torujupp, siis ei ole mitte mingit vahet. Ja nii ongi, mitte mingisugust erinevust ei ole tunda ning rool töötab samamoodi nagu ennegi. Sõidetud juba päris mitmeid tuhandeid kilomeetreid maa peal ja maa all, vee peal ja vee kõrval, sirgetel-ja mägistel teedel, eestis ja mujal maadeski...   Endiselt ei ole vahet...  Big Grin Toungue


[Pilt: 011144489162e92.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#60

Ega suurt miskit erilist tehnilise poole pealt kirjutada polegi, esisillas sai vahetatud mõni puks ja nüüd on terve sild Lemförder, enamus kilomeetreid on sel aastal tulnud bussile rootsimaa teedel, eestis sõitmist on selle bussiga üldiselt vähe olnud. Jahutusvent oleks vaja veel uus panna, siis oleks juba väga viis. Mingi hetk vahetan roolilati ka välja. Helisüsteemi sai täiendatud pisut, eks kunagi kui aega rohkem siis kirjutan täpsemalt.  Vähemalt on sellises korras pidevalt et vajadusel võib ükskõik kuhupoole muretult suuna võtta. 
Üldiselt on bussil niipalju asju viimase aastaga välja vahetatud et tunnelisse ei raatsigi enam viia seda, majanduslikult mõtekas on sinna mõni suvaline roim osta mitte korraliku bussiga ringi kärutada. 
Tegelikult see buss on mul antud hetkel kergelt üleliigne ja sügisepoole panen vb müüki ära, eks see sinna 2000€ kanti jääb.

[Pilt: 0111650289df6ec.jpg]
[Pilt: 0111650291f48c4.jpg]

[Pilt: 01116503134577c.jpg]

[Pilt: 011165031748e10.jpg]

[Pilt: 011165031994152.jpg]

[Pilt: 01116503214b897.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne