Mercedes Benz W638/W639 Vito - Tunnelibussid

Vahepeal sellelgi masinal kõvasti kilomeetreid juurde tulnud, nii enda kui teiste juhtimise all. 
Juhtunud nii mõndagi, esiteks mootor rikkes ja tahmakas täis. Korra kustutasin veateate ära ja sõit jätkus aga nagu arvata oli siis nii lihtsalt ei pääse...  Big Grin
Panin ka kohe tähele et mootori temp maru madal, 60-75kraadi. Peaks olema 88 vähemalt, muidu tahmakat puhtaks ei põleta...  
Eks tuleb nüüd lähipäevil sellega tegeleda, esmaspäeval masin jälle sõitu. 

Kuna nõuded töömasinatele karmid siis sai paigaldatud ka mootorikustutus süsteem, vanasti olid ikka sellised baloonid aga nüüd on üks variant tulekustustus toru, sees surve all olev gaas mis siis 120kraadi juures peaks avanema...

[Pilt: 01123370438ae4e.jpg]

[Pilt: 0112337041e155b.jpg]





[Pilt: 0112334029ea135.jpg]
[Pilt: 0112334027afc2f.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Sai siis nv uus termostaat ja üks heitgaasi andur vahetatud ja mootori poolest on asi jälle korras.  Temp püsib tühikäigul kenasti 85C peal.
Kui suurem kiire nüüd mööda saab siis tuleb taas suurem hooldus teha. 

[Pilt: 011234019547663.jpg]
[Pilt: 011234019753c6e.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vahepeal taas palju vett merre voolanud...  
Aga nädal tagasi sai tehtud kiire hooldus ja õlivahetus ning taas lendu. Suurematest sündmustest vast on kõige parem see et vito sai uue hingamise ehk aju kirjutati üle ning päästeti hobesed valla... EGR sai maha võetud, juurde kirjutatud cold start noise reduction ja kiirusepiiraja ka maha võetud. 
Külmkäivitus on nüüd mahedam, kiirusepiirajat oli enne 165km/h peal, nüüd jookseb rõõmsalt rohkem ja kilovatte tuli 80kw pealt 135kw peale, ehk 110hp vs 180hp. Kui veel oleks eemaldanud tahmaka siis oleks saanud kirjutada 200hp peale, aga seda pole plaanis.  Las olla. Isegi 70hp lisa on vägagi märgatav tulemus, nüüd juba astub edasi küll kui vajutada.
Eesti mees tegi, enamjaolt asub helsinkis, käib ka eestis. Kes soovib enda autot lasta teha saab minu käest numbri.

[Pilt: 0112356023cba8f.jpg]

Siis ükspäev hakkas rehv tühjaks minema, viga oli seekord veljes.... Kuna hetkel eesti poole pole plaanis tulla siis jääb ära ka velje keevitamine, tuli loovalt läheneda ja laost võtsin alla S600 veljed. Pole küll AMG veljed, aga 18" selle eest Big Grin  Big Grin Big Grin

[Pilt: 0112355757f6b69.jpg]
[Pilt: 0112355749c9261.jpg]
[Pilt: 011235575172b3d.jpg]
[Pilt: 01123557331f472.jpg]

Suures plaanis on aga olukord üsna fekaal, võin julgelt väita et läheb veel sitemaks ja nagu vanarahvas juba teadis rääkida, et ega enne paremaks ei lähe kui on täitsa sitaks läinud....
Hetkel väga edasi-tagasi ei siiberda, rohkem rõhku anname tööle, teeb niipalju ära kui saab ja materjale on ning küll seejärel jõuab puhata. 
Aga jah, poleks iial uskunud et tööde üleküllusest võivad ületamatud probleemid tekkida, kuna paljud mehed eestis ja ülejäänud karantiinis, siis asi ikka täitsa perses ausalt öeldes... Aga ei saa lasta end paanikast häirida ja tuleb edasi panna, see on alles jäämäe tipp...
Vito teenib küll ausalt edasi, see on selge...  Big Grin

Üks mersu veel:

[Pilt: 011235576353087.jpg]
[Pilt: 0112355735c489e.jpg]
[Pilt: 0112355739a289d.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tsitaat:.. et tööde üleküllusest võivad ületamatud probleemid tekkida..
Sa pole üksi.  Big Grin
Same shit here. And soon everywhere.
Vasta

Kas need jõunumbrid on need mis arvuti näitab,või ka reaalselt dünos välja tulevad? Kui ainult need mis arvuti näitab,siis juurde kirjutaja võib mis tahes numbreid sinna kirjutada.Ei küsi mölisemise pärast vaid ikka asja pärast.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Küllap tulevad: MB on kõvasti mootoreid kohitsenud, et need ikka koos püsiks. Luige oma kaua enam ei püsiWink

Aga tal on oma remondiettevõte, küll poisid korda teevad.
Vasta

(18-03-2020, 20:29 PM)hundu615 Kirjutas:  Kas need jõunumbrid on need mis arvuti näitab,või ka reaalselt dünos välja tulevad? Kui ainult need mis arvuti näitab,siis juurde kirjutaja võib mis tahes numbreid sinna kirjutada.Ei küsi mölisemise pärast vaid ikka asja pärast.

Dünos küll muidugi käinud ei ole aga seda on tegelikult kohe aru saada, et nüüd buss liigub kordades erksamalt.
Protsess käib lihtsalt, kõigepealt tõmmatakse autost tarkvara alla läbi mooduli(mis maksab c 15 000€ ) ja seejärel saadetakse itaaliasse või inglismaale, valid sealt mida muuta vaja ja ca poole tunni pärast saad moditud tarkvara tagasi ning laed uuesti autole peale. Kirjutab kohapeal ka neid ümber aga seekord sai niipidi tehtud. 
(18-03-2020, 20:53 PM)v6sa Kirjutas:  Küllap tulevad: MB on kõvasti mootoreid kohitsenud, et need ikka koos püsiks. Luige oma kaua enam ei püsiWink

Minu arvamus ja veendumus on see et püsib ja jääbki püsima, mis sellega ikka juhtub. Teil võib olla teine arvamus, ei vaidle siinkohal vastu. 
 Piiratud 80kw polnud mitte kestmise eesmärgil vaid maksusoodustuse saamiseks.  Samad mootorid tulevad sõiduautode peal ju tehasest 125kilovatisena välja ja sõidavad samuti miljoni. Siin teine vito on põhimõtteliselt uuena üle kirjutatud ja hetkel 480 000km ees, juht äärmiselt raske jalaga driftimees ja ringteedel on vito tagakoopast pidevalt sinine vine väljas, ei ole töökindlusega vee probleeme olnud peale pihustite mis on igal selle ajastu vitol probleemiks, ka minu omal. Korpused on lekkima hakanud, külmalt käies on diisli rida taga. Eks eesti tulles peab ära tegema, hetkel jääb nii.  

Kui nüüd aus olla siis paar päeva tagasi oli üks tehniline rike küll, nimelt rihmapinguti läks pooleks. Sain motonetist kiirelt uue pinguti ja rihma. Vito sai korra ka ise reisija olla, piinlik lugu küll aga tuli volvoga mersut transportida  Big Grin Toungue

[Pilt: 0112357739f3ae6.jpg]
[Pilt: 0112357735d8c03.jpg]
[Pilt: 01123577417d2e3.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Jutt kõik õige, lihtsalt vahemärkus, et täna see aparaat mis töö ära teeb näituseks Kess V2 maksab suurusnärk 1500 eurot + autopõhine fail 60 eurot. Plaanisin endalegi töökotta võtta selle, mitte küll chip tuningu pärast aga teatud kohad tänasest pakuvad ka teenust tarkvara uuenduste näol, mida hetkel saab teha ainult margiesindustes. Muuseas 99,9 % chiptuningu kohtadest töötavadki sedasi, kohapeal mingit oma inseneri ei eksisteeri, kes fuel mappe ise progevad, vaid ostetakse universaalne varem valmis tehtud fail, mis juhtplokki üle joonistatakse. Suht easy money tegelikult. Kõik sama igasuguste egr ja dpf deletimiste puhul, juhe sappa, raha krediitkaardilt maha ja asi valmis 20 minutiga.
Vasta

Ei tea kas asi on minus aga ennist vaatasime et telefonis on pilte enamjaolt tehnikast, inimestest mõned üksikud... Kas peaks arsti poole pöörduma või pole enam mõtet?  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin


Päeviku korras huvitav ääremärkus et 248 000km sai hommikul ette, ca kaks nädalat tagasi oli see veel 243000km....   Rolleyes  Big Grin Cool

[Pilt: 01123585296708a.jpg]
[Pilt: 011235852743757.jpg]
[Pilt: 01123585239e118.jpg]
[Pilt: 0112358521cbf14.jpg]
[Pilt: 011235852575a11.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(21-03-2020, 15:13 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Minu arvamus ja veendumus on see et püsib ja jääbki püsima, mis sellega ikka juhtub. 


Loodame, et veendumus takistab optimeeritud materjalikasutuse tõttu olulise tugevusvaruta plokikaanepoltide keermeid välja rebimast ühel raskel hetkel, kui isand Luige bussikese konksu otsas ripub kogu  kuristiku serval alla libiseva Soome majandus...

Tavaliselt lüüakse plokikaanetihendist tükk vahelt minema järeleandnud plokikaanepoltide vahelt. Avamata mootorite ja uute kvaliteetsete poltidega kokku pandud mootoritega seda naljalt ei juhtu, aga kord avatud ja vanade poltidega kokkumuterdatud (ning ülepingutatud) kaaned kipuvad kerkima. Aga muidugi mitte kõik. Kui ikka juht taipab enne tapmaasumist katla soojaks lasta ja enne äratapmist hõõguvat väljalaset (ja kolbe ja turbot) vähemalt mõnikümmend sekundit jahutada tühikäigul, siis jääb ehk surm ka saabumata. Loomkatse käibWink

Tehas on polte mitmel korral muutnud, kuna alguses kippusid taksodel tihendid isegi enne garantiiaja lõppu järgi andma. Aga mitte kõigil mootoritel, eksole. Ehk on ka Luigele ebakvaliteetne toode sattunud, mis ületab ettenähtud standardi.

Väga meeldiv on näha, et keegi seda tehnikat ka reaalselt kasutab. Enamasti on 4Maticud pigem peente loundzide invakohtadel...
Vasta

(23-03-2020, 12:22 PM)v6sa Kirjutas:  Väga meeldiv on näha, et keegi seda tehnikat ka reaalselt kasutab. Enamasti on 4Maticud pigem peente loundzide invakohtadel...

Üldiselt olen täitsa rahul et nelik sai võetud, eks ta selline poolpidune lahendus on ja väga maastiku võimeid siit oodata ei ole kuid teinekord abiks ikka. Aasta algusel Levil ja Kittilas toimetades oli täitsa hea mööda kinnituisanud teid sõita ja eks ka tunnelites kompressoreid, haagiseid, generaatoreid ja segupumpasid vedades on üsna hea kui kõik rattad kaasa aitavad. 

See nädal tuleb 250 000km ka kellale, reedel enda sünnipäeval saab siis bussi terviseks ka klaasi tõsta... Rolleyes Toungue Big Grin


[Pilt: 0112365577269f6.jpg]
[Pilt: 011236557937382.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Palju sul endal spidokale numbreid ette kerib?
Vasta

(31-03-2020, 21:47 PM)As TroSS Kirjutas:  Palju sul endal spidokale numbreid ette kerib?
 
88. aastakäigu väljalase, ehk kolmandal aprillil keerab siis 32 aastat ette... Vanaraud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Veel kolm aastat ja siis on must number käes.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(31-03-2020, 21:59 PM)Aspelund Kirjutas:  Veel kolm aastat ja siis on must number käes.

Tuu pannakse vist puidust kasti kaanele...  Rolleyes Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(31-03-2020, 21:53 PM)mlsluik Kirjutas:   keerab siis 32 aastat ette... Vanaraud...
Pole veel meheiga kätte jõudnud, Jeesus alustas tegusid 33-selt.
Vasta

(31-03-2020, 22:07 PM)honkomees Kirjutas:  
(31-03-2020, 21:53 PM)mlsluik Kirjutas:   keerab siis 32 aastat ette... Vanaraud...
Pole veel meheiga kätte jõudnud, Jeesus alustas tegusid 33-selt.

On elus olnud Juudaseid kes reetnud, veepealgi on nii kõnnitud kui ka suusatatud, 12 apostliga söödud küll pole aga kirikupapiga napsu võetud küll, kogemata sisse lõigates on tulnud vaid verd-vett pole senini näha olnud ja risti pole ka veel löödud, kui siis ainult piltlikult... 

Aga Kolgata teed on sõtkutud käia juba omajagu ja tundub et see ei saa veel niipea otsa, nagu Volk ütles et: "Mul pohhui, pole siiani ära surnud - ei sure ka edaspidi"   

Toungue Big Grin    Olge terved ja võtke elu rohkem huumoriga.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ja täpselt nii ka läks, 250 000km. 

Peale igat tormi saabub vaikus....

[Pilt: 01123681230d7aa.jpg]


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Õnned/õlid/õlled mõlemale! Väärt kaasfoorumlane, väärt lugemine, väärt muusikamaitse! EDU edaspidiseks!

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Kuna selle parema video panid ise, siis paremuselt teine lugu Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne