paagis mõlk
#1
Question 

Tervus
Andke tarka nõu kuda sikli paagist mõlk välja saada.
Mõlk ei ole mingi üüratu, aga 5-6 mm sügav ikka
Et kas saab ta välja ajada või tuleb üle pahteldada?
pilti ei ole, aga oma kunstiandetu joonise saan lisada.

Tänudega Tavs



EDIT:
See varda värk oleks mõeldav ilmselt.
Toru teema ei lähe, kuna paagi ülemise seina ja raamitoru jaoks vajaliku süvendi vahel liiga kitsas. Täiendasin joonist, ehk on selgem kui mu jutt
Vasta
#2

\"kaugelt vaadates\" pakun välja 2 varianti.
1. painutad omale ühe tugevamast metallvardast (torust) U-kujulise raua, millel üks ots pikem. Ehk siis idee selles, et paned raua korgiavast sisse ja pressid seespoolt mõlgi välja.

2. keevitad (väljastpoolt) mõlgi põhja varda, millel on teises otsas aas ja siis lööd haamriga sinna aasa või sikutad muud moodi. Pärast aga võtad varda relakaga maha. Plekkseppadel on selle jaoks enam-vähem spets asi ka olemas. Neil varda peal juba raskus olemas ja varda lõpus stopper siis, mis selle raskuse kinni peab.
Vasta
#3

Üks variant lisaks eeltoodutele on sirutamiseks veel, kuid edastan siin vaid vanemate taastajate oskusteabe ja ise ei ole seda võtet kasutanud.

1. Paak maha ja viia kaugele (soovitavalt üle 10 m) hoonetest ja tuleohtlikest rajatistest.

2. Paagi põhja valada törts bensiini ja paak asetada kindlale alusele korgiava ülespoole.

3. Ca 2-3 meetri pikkuse toki otsa kombineerida mingi põlev ja mitte eriti kergelt kustuv asi (tõrvatud takukoonal vms).

4. Põlev asi süüdata ja lähenedes paagile 2-3 meetri kaugusele, liigutada põlev tokiots paagiava kohale.

5. Tekkinud põlemispahvakas lööb gaasisurvega mõlgi välja.

Võtte problemaatika on see, et liiga väike törts bensiini ei löö mõlki välja, aga liiga suur lööb paagi juba lõhki. Ehk tuleks katsetada, alustades väga väikesest kogusest ja mittetoimimisel seda pisitasa suurendada (kuid raske on hinnata, millal paak puruneb). Võib juhtuda, et (järsu) mõlgi spetsiifika on selline, et paak puruneb juba enne kui mõlk välja läheb.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

aga kas paagi peal olev värv koos mõlgiga minema ei lenda (no mõlgil pole värvi, aga üle jäänd paak on esialgu veel värviga kaetud)

Eelmise teooriat lugedes tuli meelde, et kuskil ajukääru taha on jäänd mingi meenutus sellest, et paak pandi täis vett, kraani auk pandi kinni, ja korgi ava järgi tehti täpne puupunn, ja siis äsati sellele haamriga.
Teoorias peaks see kah töötama, ja oleks äkki väiksem oht paak lõhki lasta.

No eks siis kukub katsetama.

Tänud

Vasta
#5

Valdo varianti ma ei soovitaks sest nii võib paagi alla olevad keevituse kohtadesse mikropraod tekkida ja sealt hakkab lekkima VÄÄÄGA vähe bensiini mille tagajärjel läheb su värvi töö kassisaba alla Sad

ma soovitaks yle pahteldada ...ning vahest on muideks nii ,et haamriga tuleb natuke mõlgi kallal töötada ,et mõlk SUUREMAKS teha ! Miks suuremaks ? Selle pärast deformatsiooni tekkimisel võib mõlk olla välja ulatuva osaga .........krt raske seletada no ntx nii ....tõmbad pahtli peale ja siis pahtli keskelt paistab metalli aga samas nagu kuju oleks õige ja näpuga katsudes ka . Kuid tegelikult on seal välja ulatuv osa mis pärast värvimis tööd annab endast teada Sad Seda muideks saab veel näha siis kui on krunt värv peal ja ei ole jõudnud ära kuivada ning läigib Smile siis peaks saama näha seda ,et kuju ei olegi tegelt õige .....


* korgits vist pani väga segast teksti
Vasta
#6

Kle ole nyyd ! sa võibolla teed paagi ymaramaks või yldse rikud selle ära aga mõlki välja sai ei saa kui just see mõlk ei ole suur Smile

tavs Kirjutas:aga kas paagi peal olev värv koos mõlgiga minema ei lenda (no mõlgil pole värvi, aga üle jäänd paak on esialgu veel värviga kaetud)

Eelmise teooriat lugedes tuli meelde, et kuskil ajukääru taha on jäänd mingi meenutus sellest, et paak pandi täis vett, kraani auk pandi kinni, ja korgi ava järgi tehti täpne puupunn, ja siis äsati sellele haamriga.
Teoorias peaks see kah töötama, ja oleks äkki väiksem oht paak lõhki lasta.

No eks siis kukub katsetama.

Tänud
Vasta
#7

Millalgi 1980. aasta paiku käisin uurimas ühe vanahärra 600st Zündappi (mille ta oli 1950te lõpuosas korrastanud ja mis läikis ja käis kui kellavärk) ja tema oli selle tugeva lopiga paagi nii sirgeks ajanud. Loomulikult uudishimulik poiss nagu ma olin, tundsin huvi töövõtete vastu ja ta siis seletas... umbes sellist juttu nagu mina.

Aga aeg on vahepeal edasi voolanud ja nüüd pole enam vähemalt 15 aastat seda vanahärrat, kellelt taas küsida...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Siinmail on suruõhu kompressoriga ka paake sirgeks aetud aga väga suur oht on paaki ümmarguseks lasta eriti veel väikese mõlgi puhul.
Vasta
#9

Veel üks mõte: Ei tea kas keegi seda elu sees proovinud, või kas asi üldse toimib, aga kui siin asi juba füüsikaks keeras, siis äkki saaks selle mõlgi sealt välja \"sikutada\" elektromagneti abil. See magnet peaks üpris kõvasti kinni jääma, ja kui siis sikkutada millegagi.... krt ei tea. Teooria on üks, praktika teine.
No see oli lihtsalt mõte....Rolleyes

Aeateivaski on sygiseks mädand, ku sital ajal raiud (Torma)
Vasta
#10

Tallinnas pidid mingid firmad teostama ka mõlkide välja tõmbamist selle eelpool mainitud keevituse meetodil.

Kunagi oli kuskil sellest juttu.
Vasta
#11

Tee oma tsiklist hoopis rotika, peksa paar mõlki juurde ja praegune ei paista enam väljaWink (see oli nali, a vene tehnikaga tegeledes on nii, et poksikott peab olema kusagil läheduses, et viha ja raevu saaks võimalikult väikeste kahjudega taltsutada) Nii pisikest mõlki on suht raske välja tirida. Pahtelda üle ja värvi paak uuesti, maht sellega oluliselt ei vähene.
Vasta
#12

Need paagid, mida kroomima peab, lõigatakse üldjuhul algseteks tükkideks ja peale mõlkide välja surumist keevitatakse kokku tagasi. Kõik paagid on teadupoolest vähemalt kahest poolest kokku keevitatud.
Värvi all ei ole see muidugi nii oluline ja tihti pannakse lihtsalt palju täitepahtlit.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Piibur Kirjutas:... ja tihti pannakse lihtsalt palju täitepahtlit.

... mis aitab edukalt väikese (madala) mõlgi puhul, kuid mitte suure korral. Suurema mõlgi korral saab plekitüki lopi peale keevitada + pahtliga sirutada. Probleemiks on sel juhul aga suletud ruumis tekkiv korrosioon.

Olen näinud isendit, mida on 1960tel aastatel nii lapitud ja tulemus on (vähemalt sirguse osas) peaaegu ideaalne. Kuid 30 aastat ekspluatatsiooni/seismist oli viinud korrosiooni suletud ruumist välja, st ta oli lapi alaservast läbi söönud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

tänud neile kes viicisid vastata, eks tuleb leiutada see mõlk kuidagi välja poole ja tasasemaks ja siis pärast pahtel peale.
eks pärast ole näha mis välja tuli.
Vasta
#15

Nu kui tahad mõlki välja siis topi korgi august mõni suurem õhu kumm sisse ja ventiil väljapoole ja pumpa täis. Nii tehti/tehakse autodel kui kusagil s***s kohas mõlk kuhu ligi ei pääse.
Vasta
#16

no see 6hukumm vaevalt j6uab m6lki v2lja suruda... see kumm j22b sinna paaki halvasti ka, tulevad voldid jne... ma kahtlen, et see suudab m6lki v2lja suruda...
Vasta
#17

Mine täitsa suvalisse autode plekitööga tegelevasse firmasse, tõmbab spotiga kohe välja, see on kõige väiksem asi. Kui Viimsi kandis liigud võin sulle selle asja ise ära korraldada. Ka koos värvimisega.
Vasta
#18

Miks sa pead seda välja tõmbama yldse ? See ei ole ju nii suur mõlk :S ?! Tõmba mitme kihi kaupa pahtlit peale ja kogu moos Smile
Vasta
#19

ega ma ei öelnud, et pean ta välja tõmbama, küsisin nõu, kuda tast lahti saadaSmileSmile
Vasta
#20

5 mm on pahtli jaoks siiski veidi palju. Üldiselt loetakse heaks tavaks, kui plekitööde (rauatööde) järgselt ei pea enam kui millimeetripaksusi pahtlikihte tekitama.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne