21-12-2017, 18:51 PM
Gaz 11 projektis ka pisike edasiminek. Sain kätte Gaz 11-l kasutuses olnud Ameerika karbussi. Tehti neid spetsiaalselt Venemaale eksportimiseks ja tarne lõpetati pärast sõda, mis ka seletab mõningal määral Gaz 11-e marginaalset toodangut sõjajärgsel perioodil. Kuigi samal ajal toodeti ka Gaz 51-d ja alustati Pobedade tootmist, siis millegipärast nende karbussid 11-le ei sobinud. No 51 muidugi oli veoauto ja ruttu sai selgeks, et 11-ne mootor, mis oli mõeldud ikka sõiduautodele, veoautol ei toiminud. Tehti kiiresti muudatused. Senised plokikaane kinnitused muudeti. Kinnituste arv tõsteti 21-lt-35-le. Samuti muudeti kollektori avad suuremaks. Tulemusks oli siis Gaz 51 mootor, mis püsis tootmises kuni Liidu lagunemiseni vist. Pildil tegu originaalse Gaz 11-ne karbussiga, mida pole veel ühelgi taastatud või taastamisel oleval autol näinud ega kuulnud. Moskva mehed ütlesid, et seda võimatu leida aga Eestimaal leidub kõike. Nüüd veel sellest vaja eluloom teha.