Moskvas sain kokku ka mehega, kes on kuidagi enda käsutusse saanud kogu Gaz autode varasemad joonised ja müütab neid siis huvilistele. Mõni aeg tagasi sain temalt GAZ 11-ne raami joonised. Istusime kohvikus ja siis käis ta mulle välja hullumeelse idee. ET miks ma jändan selle GAZ 11-73-ga. Kui sul on läbi käidud hullumeelne teekond, leitud originaal mootor. Saad originaalse transmissiooni ja käiguosa, miks sa teed sama mida teevad Lätlased ja Leedukad. Tee midagi erilist. Tal on kogu jooniste komplekt GAZ 11-40-st. Tegu Faetoniga Gaz 11-ne baasil. Nõus selle mulle müüma (krõbeda hinna eest) ja tee auto, mida enam ei ole, auto, mis oleks ehteks igale kollektsioonile. Nüüd siis seisan kahe heinakuhja vahel ja ei tea mida teha. Gaz 11-73 ja Gaz 11-40 erinevused küllaltki suured. Raam ja käiguosa praktiliselt sama aga 40-l pidi paar põiki tala rohkem olema. Kered muidugi totaalselt erinevad. Panen siia pildi nii 73 kui 40 eest ja tagant vaates.
Niisiis 11-40
   
   
ja 11-73
   
Silma torkab kohe, et 11-40-l käivad uksed juba tänapäevaselt. Esiklaas on nagu ZIM-l kahe osaline ja tuulutus aknad on erilised, tõenäoliselt võetud GAZ A-lt. Tagavara ratas on toodud ette poritiivale.

Tagumine osa ka sootuks teine. Olemas isegi pagasnik.
   
Gaz 11-73-l pagasnik puudub ja selle asemel on tagavara ratas.
   
Piltidelt on näha, et GAZ 11-40 on jupp maad pikema kerega.

Natuke ka üldse sellest mudelist GAZ 11-40. Toodeti aastatel 1940-1941. Valmis sai 6 eksemplari. Oldi valmis suuremahulisemaks tootmiseks, kere stambid olid valmis, kui algas sõda. Kõik autod kohendati ümber sõja otstarbeks ja ühe sellisega sõitis ka sõja algul Zukov. Tänaseks pole säilinud ühtegi eksemplari.

Mida teha?????
Vasta

Kui see on ainult osta-joonis-ja-hakka-tegema, siis 11-40 oleks isegi mõistlikum, sest nagu aru olen saanud, 11-73 ei pruugigi kunagi valmis saada tänu puuduvatele osadele/infole.
Vasta

(11-03-2018, 14:35 PM)cesium Kirjutas:  Kui see on ainult osta-joonis-ja-hakka-tegema, siis 11-40 oleks isegi mõistlikum, sest nagu aru olen saanud, 11-73 ei pruugigi kunagi valmis saada tänu puuduvatele osadele/infole.
Ei, 11-73 on ikka lihtsam variant ja puuduolevad osad on ka samad, mis jäävad puudu 11-40-l. Gaz 11-73 kere on olemas, vajab ainult kõva keevitajat. 11-40 puhul saab sealt kerest võtta ainult poole. Ülejäänud tuleb juurde jooniste järgi ehitada, mis on hulga kallim lõbu. kui taastamine. Ja muidugi katuse konstruktsioon, mille kohta pidid ka joonised olemas olema.
Vasta

Ma saan aru, et seda 11-40´t on vähemalt 5 erinevat katsetust, peremees ikka teab, mille kohta joonised on?
https://rus-texnika.ru/gaz-11-40.html

Lisaks siis veel 61-40, neid tehti ka 6 tk? Pigem, tõsteti valmis 11-40´ed, 4x4 alusele.

Liikuvat pilti ka: https://www.youtube.com/watch?v=gfiKkBfuk_g
Vasta

Tüübil pole kellelegi neid jooniseid müüa ja nüüd otsib lihtsameelset.
Vasta

ГАЗ-11-40 (1940) — фаэтон массой 1400 кг с шестицилиндровым двигателем ГАЗ-11, в серию не пошёл, хотя кузовные штампы были изготовлены. Имел V-образное лобовое стекло, двери с передними петлями, увеличенный кофр-багажник, усовершенствованные подвеску и панель приборов, изменённую по форме облицовку радиатора и капот двигателя с отдушинами[7], построено не более 6 экз. В 1941 году все выпущенные фаэтоны были переделаны на шасси ГАЗ-61, то есть превращены в ГАЗ-61-40 и использовались высшим командным составом РККА, в 1942 году открытые кузова заменены на закрытые типа «М-1» и «73».
(11-03-2018, 14:49 PM)Raivo Kirjutas:  Ma saan aru, et seda 11-40´t on vähemalt 5 erinevat katsetust, peremees ikka teab, mille kohta joonised on?
https://rus-texnika.ru/gaz-11-40.html
 Ma saan tema jutust aru, et plaaniti seeriaviisiliselt tootma hakata viimast, ehk siis viiendat varianti. Kuna M1 tootmine lõpetati ja tootmisse pidi minema uus mudel M11-73. Kui 1938 a. sept. esitati seda Stalinile, siis Gaz 11, uue kere tüübina läks tootmisse aasta hiljem ja selle baasil tehti ka Faetoni 11-40-ne joonised, mis pidi tootmisse minema 1941 a keskel. Kõik kere stambid olid valmis aga....
Vasta

(11-03-2018, 15:09 PM)iisak Kirjutas:  Tüübil pole kellelegi neid jooniseid müüa ja nüüd otsib lihtsameelset.
Eks ta muidugi ajab oma äri. Lihtsameelsusest küll asi kaugel. Ta ka selline auto fanaatik. Lihtsalt ta suur soov on, et keegi sellise auto jällegi taaslooks. Ma võib-olla isegi kaaluksin seda aga hirm on, et selliseks projektiks ei jätku enam vahendeid ja kui isegi ta valmis teha, siis ju tegemist replikaga, kuigi 3/4 autot oleks nagu originaal.
Vasta

(11-03-2018, 15:09 PM)iisak Kirjutas:  Tüübil pole kellelegi neid jooniseid müüa ja nüüd otsib lihtsameelset.
 Aga mulle sümpatiseerib see Faetoni kere rohkem. On kuidagi parema joonega. Mina soovitaks küll teema omanikul seda asja hoolikalt kaaluda. Sul seal Ukrainas head plekimehed ka olemas, küll keeravad need uksed ringi ja ehitavad uue perse taha. ZIMmi projektis ju näha, et võimelised uue auto tegema. Hr Jaanus ehitas ka oma sedaan ZISi Faetoniks ja mis siis häda. Faeton 11-40 ikka kõvem sõna kui sedaan 11-73. Kolgata tee tuleb ju läbi käia nii kui nii. Puht minu arvamus.
Vasta

Arvestades Sinu õnne ja kokkusattumisi asjade leidmisel, siis pakun, et teed mölemad veel valmis miski hetk  Cool
Vasta

Sellisel juhul isiklikult jätkaks 11-73-ga.
Kui 11-40 variant kuidagi "ise" taskusse kukub või väga igavaks elu läheb, võtaks ette. Smile
Vasta

(11-03-2018, 16:06 PM)marauder Kirjutas:  Arvestades Sinu õnne ja kokkusattumisi asjade leidmisel, siis pakun, et teed mölemad veel valmis miski hetk  Cool
 Moskvas olin õhtul koos Dnipro Petr-ga, seesama, kes minu ZIM Faetoni teeb, ühes hotellitoas ja oli pikalt aega arutada ja igasuguseid plaane teha. See autode taastamine muutub aasta aastalt ainult raskemaks. Esiteks tegijaid jääb järjest vähemaks. Sa võid kodus mingit Datsunit või Sapakat oma lõbuks taastada ja selle töö ise ära tegema, sest tulemus ei maksa midagi. Kui jätad asja pooleli, pole peale oma vaeva ja soetatud vidina midagi kaotada. Aga kui sa võtad käsile projekti, mille maksumus on kümneid ja kümneid tuhandeid, siis oled kahvlis. Teen siin näidiseks selle projekti umbkaudse eelarve. Kui keegi oskab odavamalt, lasku minna.
1. Joonised Moskvast 5000.-€
2. Raam ja selle taastamine 5000.-€
3. Esi ja tagasild koos mehhaaniliste piduritega, vedrustus koos kinnitustega 10 000.-€
4. Gaz 11 mootor koos käigukasti ja kardaaniga 12 000.-€
5. Kere + kere taastamine + ümberehitus 20 000.-€
6. Pahteldamine + värvimine 10 000.-€
7. Istmed, polstrid, katus. kõik tuleb nullist teha. vähemalt 15 000.-€
8. Kõik muud pisividinad - kaitserauad, tuled, elektrijuhtmestik, klaasid, klaasi puhastid, lülitid armatuurid, iluvõred,so. kogu nikkel ja muu pudi padi 15 000.- €
9. Kõik sõidud, vedamised paberimajandus  xxxx.-€
Arvestamatta oma panust 100 000.-€
Küsimus, kas see auto on seda vaeva väärt???
Vasta

    Tervitus! Minu tagasihoidlik,asjatundmatu, arvamus ka - kui tohib.
Ehitades, taastades auto GAZ 11-40 teeks tõesti midagi erilist.Sellist autot ei tee vist praegu planeedil maa kusagil mitte keegi. Seega juba ehituse protsessi ajal teaksid ja sosistaksid sellest asjatundjate ringkonnad. Ja kui antud isend kunagi valminud on, teataks ka laias ilmas asjatundjate hulgas, et Eestis on üks selline. Ja siis oleks selline auto ka ainult üks maailmas.
 Samas on 11-40 kindlasti kordades keerulisem ehitada (nagu 11-73 ehitamine ei oleks juba küllalt keeruline ettevõtmine.)Ja veel üks nüanss. Kui 11-40 ükskord valmis oleks - siis jah - oleks ta vist ikkagi(olgugi, et ainuke maailmas) vist replika. isegi kui on kasutatud õiget selle tüübi mootorit ja veel paljusid detaile. Oleks kunagi eksisteerinud 6-est 11-40 eksemplarist kasvõi ühest neist säilinud mingidki jäänused, mingi vrakk, millest siis kasvõi 10 protsenti saaks projekti juures ära kasutada, oleksin kahe käega 11-40 ne poolt, sest siis oleks see taastatud auto ja see auto ja üks kunagi kuuest eksisteerinust. Minu arvamus ainult. Ja leian, et Sipelga isand, ei peaks arvestama eriti kellegi arvamusega lõpuks otsuse tegemisel. Pigem kaaluda plusse ja miinuseid enda seisukohast ja milline otsus ka olema ei saaks, loeme ikka huviga projekte kajastavaid teemasid, elame kaasa , soovime jõudu jaksu ja kordaminekuid.
 Lõpuks lisan ka ühe netist võetud pildi, sellist pole vist siin teemades veel olnud ja tegu on neliveolisega.
Vasta

(11-03-2018, 16:59 PM)Formika Kirjutas:  
(11-03-2018, 16:06 PM)marauder Kirjutas:  Arvestades Sinu õnne ja kokkusattumisi asjade leidmisel, siis pakun, et teed mölemad veel valmis miski hetk  Cool
 
Arvestamatta oma panust 100 000.-€
Küsimus, kas see auto on seda vaeva väärt???
 Eks hr. Formikal on nende autode taastamise ja hindade kohta kõige suuremad kogemused, eriti sellisel tasemel neid tehes. Summa tava kodanikule on nii haigelt kõrge, et igasugune tahe kaob juba eos ära. Samas, kui on sellised vahendid olemas, miks mitte. Maailm trükib meeletu kiirusega seda raha juurde. Mulli puhumine käib ikka täiega. Muidugi, kui käib pauk, siis pärast pole neid autosid ka kellelegi vaja aga igale mõõnale järgneb tõus ja siis oled midagi vanast säilitanud ja on millelt edasi minna. Ainsa eksemplarina (GAZ 11-40) ostetakse selline auto, kui ta on samal tasemel tehtud, mis teema autori teised isendid, kindlalt ära ja sellise asja ostja lipikut ei vaata.
Vasta

(11-03-2018, 17:40 PM)padua Kirjutas:  Tervitus! Minu tagasihoidlik,asjatundmatu, arvamus ka - kui tohib.
Ehitades, taastades auto GAZ 11-40 teeks tõesti midagi erilist.Sellist autot ei tee vist praegu planeedil maa kusagil mitte keegi. Seega juba ehituse protsessi ajal teaksid ja sosistaksid sellest asjatundjate ringkonnad. Ja kui antud isend kunagi valminud on, teataks ka laias ilmas asjatundjate hulgas, et Eestis on üks selline. Ja siis oleks selline auto ka ainult üks maailmas.
 Samas on 11-40 kindlasti kordades keerulisem ehitada (nagu 11-73 ehitamine ei oleks juba küllalt keeruline ettevõtmine.)Ja veel üks nüanss. Kui 11-40 ükskord valmis oleks - siis jah - oleks ta vist ikkagi(olgugi, et ainuke maailmas) vist replika. isegi kui on kasutatud õiget selle tüübi mootorit ja veel paljusid detaile. Oleks kunagi eksisteerinud 6-est 11-40 eksemplarist kasvõi ühest neist säilinud mingidki jäänused, mingi vrakk, millest siis kasvõi 10 protsenti saaks projekti juures ära kasutada, oleksin kahe käega 11-40 ne poolt, sest siis oleks see taastatud auto ja see auto ja üks kunagi kuuest eksisteerinust. Minu arvamus ainult. Ja leian, et Sipelga isand, ei peaks arvestama eriti kellegi arvamusega lõpuks otsuse tegemisel. Pigem kaaluda plusse ja miinuseid enda seisukohast ja milline otsus ka olema ei saaks, loeme ikka huviga projekte kajastavaid teemasid, elame kaasa , soovime jõudu jaksu ja kordaminekuid.
 Lõpuks lisan ka ühe netist võetud pildi, sellist pole vist siin teemades veel olnud ja tegu on neliveolisega.
 Tänan, kõik arvamused tere tulnud. Pildil siis GAZ 61-415, mida tehti ainult KAKS eksemplari. Mina sellist tegema ei hakka. Minu lemmikud on Faetonid. Kui kunagi läheb raskeks, siis võin müüa kõik aga Faetonid kindlalt jäävad.
Vasta

Nii vanade asjade puhul, mida on põlve otsas meisterdatud ainult paar tükki, jookseb see replica piir ilmselt ainult oma kõrvade vahel. Argentiinast tuleb "taastatud" Bugattisid nagu vanasti Vändrast... Igal autol on tavaliselt ikkagi mingi jupp originaal ka. Ütleme siis, et parimal juhul plokikaas aga halvimal juhul näiteks jagaja kaas. Kõik muu on sinna juurde "taastatud".
Eks iga auto puhul on see lugu väga oluline. Ja kui seda lugu ei ole, siis tuleb ta luua. Joonised on hea algus.
 
Ega sul ei olegi vaja originaal jooniseid, nagunii on ta need maha pildistanud. Las jookseb nende paberitega natuke ringi kus neid ikka müüa. Paku südame rahustuseks sobiv summa koopiate eest. Kast vanakat näiteks Wink

A see faeton on isegi ilus.

A mis sellesse Datsuni ja sapika näitesse puutus, siis Datsun ei ole enam odav auto. Hinnad juba nelja nulliga, ja sealt edasi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Argentiina "Bugattid" ja "Alfad" on ametlikud replikad, mis kannavad nime Pur Sang.  Neid ei saa konkreetse projektiga võrrelda.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(12-03-2018, 08:31 AM)Aspelund Kirjutas:  Argentiina "Bugattid" ja "Alfad" on ametlikud replikad, mis kannavad nime Pur Sang.  Neid ei saa konkreetse projektiga võrrelda.

See on medali üks pool, aga on ka teine pool..  See on seal big bisness. Ühest originaalist tehakse mitu. Ja see ei ole vihje Pur Sangile.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

Nagu ma aru saan, on austatud Spitfire käinud selle ettevõtte telgitagustes? Minu austus sel juhul. 

Replikad on OK niikaua, kuni neid ei üritata pakkuda originaalide pähe. Nagu need arvukad SSK-d ja D-Type'd, mis sünnivad orignaalmootorite ja raamide ümber ja muutuvad siis väärtuslikeks klassikuteks. See on juba eetilisi piire ületav teema.

Meil on siin naabruses ju vastav tööstus olemas, mis 230 rapetest kalleid kabriolette ehitab. Aga see ongi sealne äriplaan.

Minu seisukoht: niikaua, kuni on selge, et tegu on replicaga, on kõik OK. Niipea, kui õnnis omaniks hakkab seletama, et tegu on Volhovi või Mustvee metsadest leitud originaaliga, on tegu juba pettusega. Ja siis hakkavad mängima seaduste paragraafid. Nendega mängimine on juba omaniku risk.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Tänud kõigile kaasamõtlejatele ja tagant tõukajatele. Moskva mees saatis terve posu pilte ja informatsiooni, et mind ikka tõugata kolgata teele. Panen selle siia ka enamuses üles. Tuleb välja, et GAZ 11-40 faeton on ikka väga suures osas erinev GAZ 11-73-st. Eks sellepärast pole teda keegi julgenud ette võtta. Kui keegi viitsib alljärgneva informatsiooni läbi lugeda, siis võiks teemat kommenteerida, mind hullusele ajada või maa peale tagasi tuua. Kuradike minu sees tahaks oma sarved sellesse projekti ajada. Loen ise ka selle informatsiooni veelkord läbi ja siis panen oma plussid ja miinused kirja.
   
   
[attachment=68721 Pilt hüppas millegipärast alla eraldi manusesse
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Oma õuduseks avastasin, et armatuurlaud erineb ka GAZ 11-73-l ja 11-40-l tublisti.
Siin siis 11-40-ne armatuur.
   
Ja 11-73 oma.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne