(20-02-2019, 10:54 AM)cesium Kirjutas:  Sellest faetonist, siis üsna pikalt teatud, ma sain miskipärast aru, et suhteliselt hiljutine avastus kusagilt GAZ-i arhiividest.
1983. a. filmilõigus on seltsimees mistrimehel punane faetoni vähendatud mastabis koopia tehtud igatahes.

Kusagil 1:39 ajal

Midagi pole öelda, mehel tahtmist on. Ainult punasena neid ühtegi ei tehtud. Aga see selleks. Saaks auto ka kruustangide, vasara ja viili abil valmis Sad . Huvilistele teadmiseks, et projekt on pandud ootele ja momendil tunneli lõpus valgust ei paista. Praegu pühendun teiste projektidele (Zim Faeton, Gaz 20G, Zil 115 ja GAZ A).
GAZ M1V8 ja GAZ 11-40 jäävad oma aega ootama. Praegu pole finantsilist võimekust ka kõigega tegeleda.
Vasta

Kuna projekt on varjusurmas siis tigedusest sai käigukang kõveraks painutatud Smile . Vast sai kah enam vähem.
   
Ega ma alla ei anna. Otsin uusi võimalusi. Momendil tunneli lõpust valgust ei paista. Ootan ära mis tuuled Leedumaal puhuma hakkavad. Kas minnakse asjaga edasi või mitte.
Vasta

Veider variant. Gaz 61-417 vist?


[Pilt: 1942-gaz-61-417.jpg]

Gaz 61-417

[Pilt: gaz-61-417-01.jpg]

[Pilt: 15534576555-4ef6d8fa36-c.jpg]
Vasta

(29-04-2019, 10:14 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Veider variant. Gaz 61-417 vist?
 Jah. 61-417 Jõuti valmis teha tervelt 36 tükki 1941 a.-l.  Kasutati kergsuurtükkide veoks. Kõik said sõjas otsa. Tänapäeval eksisteerib üks replika.
Vasta

Nagu kunagi sai siin kirja pandud, sai seda GAZ 11 projekti koos lätlaste ja leedulastega alustatud. Tänane seis on selline, et Läti isend on valmis ja Motors Muuseumis kõigile imetlemiseks välja pandud. Kere on neil jah GAZ 11 aga käiguosa mootor GAZ 51, käigukast ja tagasild Pobeda. Leedukate projekt seoses selle eestvedaja lahkumisega parematele jahimaadele jääb lõpetamata. Seal tohutu hulk lõpetatud ja lõpetamatta projekte läheb müüki. Sauliuse nainne tahab kõik ruttu maha müüa. Pakkus mulle GAZ 22 eksport varianti 45 000.-€ eest Taastatud viimase peale. Taastamis kulud 75 000.-€. Pole selliseid vahendeid, et neid sealt soetada. 
 Nüüd siis pusin tasapisi oma 11-40 projekti edasi. Pobeda käigukastist hakkab tasapisi saama GAZ 11 käigukast. Kuna põhiline osa GAZ 11-d toodeti enne sõda ja vähesel määral ka sõja ajal, siis sinna nad jäidki ja ühtegi originaalset GAZ 11 käigukasti pole veel seni kuskilt leitud. Neil paarisajal autol, mis peale sõda toodeti, vahetati kiiresti käigukastid ja kardaanid Pobi omade vastu välja. Tegelikult I seeria Pobeda ja GAZ 11 käigukast on sama sugused, erinevus on ainult tagumises otsas, mida ma siis jooniste järgi üritangi taastada. Põhi probleem on spidoka ajamis. Aga see probleem sai ka lahendatud.
   
   
Vasta

Tasapisi tiksub siis GAZ 11-40 projekt ka edasi. Lusikat pole nurka visanud aga mainimata ei saa jätta, et nende ennesõja aegsete Vene masinate originaali ajamine on üks kolgata tee. Seda närvi ja vahendite ja aja kulu ei oska millegagi mõõta. Valmis sai siis käigukasti tagumine osa. Tehtud täpselt tehase jooniste järgi. Isegi spidomeeter hakkab tööle, kuigi olin vahepeal valmis sellest loobuma. 
   
Vasta

Käisin esi otsa iluvõrega liivapritsis. Pilt mis pärast avanes on nagu alati masendav. Igatahes tuleb asi taastada, sest paremat kuskilt leida ja võtta pole. Venemaal on praegu 3 Gaz 11 projekti pooleli (need mis mul teada), kaks neist on käega vist löönud, üks punnitab edasi. Vahel kirjutab mulle aga ta pani peale 52 mootori ja käiguosa Pobedalt. Tal puudub ka see nina ja pole seda aastaid leidnud. Plaanib ise tegema hakata. 
   
   
   
   
   
   
   
Nagu näha on nõukogude sepad aastakümneid selle kallal maadelnud. Tavaliselt need esimese otsa värgid nii läbi ei roosteta. Kardan, et on kuskil maas vedelenud oma jagu.
Vasta

Kuidas pooridest rooste kätte saad - läheb happevanni?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(06-06-2019, 13:44 PM)Walter Kirjutas:  Kuidas pooridest rooste kätte saad - läheb happevanni?

Kui suur see tükk on, kui mahub, siis saame aidata elektrolüüsivanniga, mälu järgi ca 1,8x0,6x0,8 m. Happega võib pärast elektrolüüsi korduvalt üle pintseldada ja vahepeal niisutada. Siis saab hää. Kõikse parem oleks viimasena lasta läbi ultrahelist, aga suuri vanne ma ei tea.
Vasta

(06-06-2019, 14:26 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-06-2019, 13:44 PM)Walter Kirjutas:  Kuidas pooridest rooste kätte saad - läheb happevanni?

Kui suur see tükk on, kui mahub, siis saame aidata elektrolüüsivanniga, mälu järgi ca 1,8x0,6x0,8 m. Happega võib pärast elektrolüüsi korduvalt üle pintseldada ja vahepeal niisutada. Siis saab hää. Kõikse parem oleks viimasena lasta läbi ultrahelist, aga suuri vanne ma ei tea.
Kõigepealt tuleb vaadata, mis asjaga üldse saab. Tõenäoliselt tuleb kahjustatud kohad kõik välja lõigata. Sellest sinu elektrolüüsivanni suurusest piisab täiesti. Eks kui asjaga niikaugele jõuan siis võtan vajadusel ühendust.
Vasta

Essust saia tegemine jätkub. Jumal ainult üksi teab, kas see 11-40 projekt ka kunagi valmis saab aga lootma peab. Käsil ikka seesama nina. Paistab et sellest saab asja küll.
   
   
   
   
Esiotsa iluliistud, mille leidmine kunagi sai siin suure vaimustusega maha hõigatud osutusid praagiks. No vähemalt on mille järgi uued teha.
Vasta

Kõige komplitseeritum koht, nagu ta vist aegade hämaruset saadik on olnud, on vända augu ümbrus Big Grin. Big Grin.
Pildilt ka näha, milline ta peaks välja nägema.
   
Vasta

Õnnestus hankida Täiesti originaalsed vedru kammitsad, esialgu küll ainult esisillale. Sellised käivad ka tagumisele, ainult natuke pikemad. Kui kellelgi on pakkuda siis võtku kontakti.
   
Vasta

Iluvõre hakkab ka ilmet võtma. Kõige suurem probleem veel vända augu ümbrus.
   
Vasta

Juba kuu aega käib töö esimese iluvõre kallal. Pilte uurides ja suurendades leidsin, et tehase märgi all on veel üks plaat. Sai sirvitud jooniseid ja tuligi välja. 
   
Mitte ühelgi minu poolt nähtud või mulle saadetud piltidel taastatud GAZ 11-nel pole suvatsetud seda detaili lisada, või on lihtsalt kahe silma vahele jäänud. 
Muidugi kokku ongi neid taastatud kusagil 4-5 tükki, millest täisoriginaalseid, no ütleme vähemalt 80% ulatuses pole ühtegi. Neist 2 on praegu veel pooleli. Üks see leedu oma, mille saatusest ei tea veel midagi.  Muidugi minu oma ka veel lisaks.
Vasta

Gaz 11 mootorist aviatsiooni versioon....

[Pilt: 58548-4.jpg]

[Pilt: 58548-3.jpg]

[Pilt: 58548-2.jpg]
Vasta

Seal raamatus oli 1 joonis veel:
[Pilt: L0o4VFf.png]
Vasta

Nii, võtsin tõsisemalt käsile GAZ 11-ne. Kui siin teises peatükis vaieldakse tuliselt VAZ 2101 originaalsuse üle ja ei jõuta kuidagi üksmeelele selles osas, mis mina vaene hing siis pean tegema. VAZ 2101 on meist suur enamus näinud, omanud, sõitnud aga ma ei usu, et meie keskel on kedagi, kes oleks GAZ 11-st originaal kujul näinud. Mina igatahes mitte, kuigi tegelesin asjaga mitu kuud. See teeb taastamise muidugi natuke lihtsamaks selles mõttes, et pole kedagi, kes ütleks et see asi peaks nii või naa olema. Venemaal paar taastatud 98-99% originaali ei lähe arvesse, sest minu kriteeriumite järgi üle 60% sealt välja ei pigista. Riia motomuuseumi isend kaasa arvatud. Leedukate projekt jooksis liiva ja jupid müüakse ilma pidi laiali. Minul sealt midagi võtta ei ole, kuna kõik, mis sai tehtud, sai topelt. Mis tegematta, jäi tegematta. 
 Vedrustuse osas on puudu veel vaid parempoolse esivedru tagumine kronstein, siis saaks sillad alla. Mootori esiotsa kinnitus OK, kuid probleem tagumise kinnitusega. Pöördusin kõikvõimalike asjatundjate poole, et saatku pilte ja jooniseid. Kõik vastavad, kahjuks meil GAZ 51 siduri karter ja seega kinnitused valed. Sain paar joonist, proovin neid siia ka saada aga oma mõistusest jääb puudu, küll liiga suured, küll ei sobi Faili tüüp. Kapoti peal jooksevad ka kahel pool triibud, kaks kitsamat ja üks laiem, kummalgi pool. Sain ka nende joonised. Ukrainas lubati need  küll järgi teha. 
 Probleem veel radika kinnitusega, millega ühilduvad ka esiporitiibade hoidikud, mille külge kinnituvad ka tuled. Kõik need detailid küllaltki keerulised ja raske ka järgi teha. Esiporitiibasid toetab kaks ja tagumisi üks spetsiaalne tala. Täiesti puudu ka tagavararatta kinnitus esiporitiival. Minu soetatud doonoril oli tagavararatas pagasnikus. Tõenäoliselt tuleb pöörduda Fordi poole, sest neil ka osadel mudelitel tagavara rattad ees.
Vasta

Tänud kaasfoorumlasele Raivole, kelle abil saavad nüüd mootori tagumise kinnituse kronsteinide ja patjade joonised siia üles pandud. Kas kellelgi on aimu, kes võiks neid järgi teha. 
   
   
   
   
Momendil minu mõistus neist küll aru ei saa. Võibolla midagi hakkab koitma, kui mootor peale saab tõstetud.
Vasta

Mulle tundub, et see kolme poldiga ots käib kronsteini külge ja kahe poldiga pool siis ilmselt raami (või mootori?) külge.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne