(10-09-2019, 22:02 PM)Raivo Kirjutas:  Ma küsin üle, toorik on see?
Ma ei oska vastata, fakt on see, et esiuksed on 15 cm pikemad. Seda näitab ka sinu piltide kattumine.
Vasta

Ma ei kujuta ette, palju neid ilukirjanduslikke jooniseid uskuda võib.
Ülemiste hingede kohalt peaks GAZi uks olema siis 770mm?
Pildi pealt jääb mulje, et tagumine uks on ka oluliselt taga pool.
Vasta

Siin raamatus on pilte (suure resolutsiooniga) ja informatsiooni GAZ-M1 ja -11/-61 kohta:
Из серии "Музей техники." Автомобиль ГАЗ-М1. - 2003, ЦДТС

Link raamatule (alla laetav):
https://eknigi.org/tehnika/124138-iz-ser...az-m1.html

Pilt raamatust:
[Pilt: h6dnjl6.png]
Vasta

(10-09-2019, 23:36 PM)Raivo Kirjutas:  Ma ei kujuta ette, palju neid ilukirjanduslikke jooniseid uskuda võib.
Ülemiste hingede kohalt peaks GAZi uks olema siis 770mm?
Pildi pealt jääb mulje, et tagumine uks on ka oluliselt taga pool.
 Selle pildi pealt ongi hästi näha see Pikema Raami probleem. Tava M1/11-l lõpeb raam seal, kus lõpeb tagumine poritiib. Aga Faetonil on pagasnik, mis läheb 15-20 cm kaugemale ja ega see ei saa õhus rippuda. Kahtlustan, et Gaz 11-40-l võib ka teljevahe suurem olla, kui tava 11-l, sest esiuksed käivad teistpidi ja on allpoolt laienevad, mis lihtsustab autosse ronimist. Kahjuks pole ikka leidnud 11-40 raami jooniseid, kui neid üldse olemas on. Tõenäoliselt tehti need autod kusagil eksperimentaal tsehhis vastavalt kuidas sobis ja kõik 6 tehtud autot on ka erinevad.
Vasta

Ma nüüd keerutan klaaskuuli veidi Cool

Ford faetoni esiuks on ülemiste hingede kohalt 890mm lai ?
Gaz faetoni esiuks on lühem 120mm ja lõppeb Fordi omast kere suhtes 140mm taga pool ?
Sama palju nihkub tahapoole ka tagumine uks (ukse profiil ei sobi, sest see läheb rattakoopale lähemale).
Koos esimese uksega nihkub tahapoole tulemüür, rool, pedaalid (käigukang?).
Mootorile jääb rohkem ruumi, R6 on ju pikem kui V8, seda enam, et Fordi nina on esiteljest ette poole pikem ja vaevalt seal vaid õhk täiteks on.
See pilt tundub rooli ja pedaalide tahapoole nihkumist kinnitavat.
Vasta

Ma ju ütlesin, et esiuksed on pikemad olnud ja juba lühemaks tehtud ja peab tegema veel lühemaks kuna olnud kas fordi uksed või kaheukselise omad.
No vaadake ometi neid uksi kuidas neid lühendatud on ja mõelge sinna juurde tükk metalli ja kõik kumerused kattuvad nõiaväel, kui oleks pikendatud siis oleks kasutatud sama ukse tagumist poolt ja peaksid kattuma kui jupp vahelt välja mõelda aga vot ei klappi.
Minu jutt on tavaliselt keeruline aga proovige mõista Big Grin
Vasta

Neid üksteise peale asetatud pilte vaadates jääb vägisi mulje, et nende kahe auto keredel on tegelikult vähem ühist, kui esialgu võis arvata. Mis teeb selle originaalina säilinud Fordi ohverdamise mõttekuse veelgi küsitavamaks. Kui palju sealt peale pakiruumi osa üldse võtta on?

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(11-09-2019, 22:47 PM)Marcello Kirjutas:  Neid üksteise peale asetatud pilte vaadates jääb vägisi mulje, et nende kahe auto keredel on tegelikult vähem ühist, kui esialgu võis arvata. Mis teeb selle originaalina säilinud Fordi ohverdamise mõttekuse veelgi küsitavamaks. Kui palju sealt peale pakiruumi osa üldse võtta on?
 Noh, nii hull see asi ei ole. Sealt saab ikka rohkem kui pagasniku. Originaalsena säilinud 1936/37 aasta Forde on üle maailma sadu. Ohverdada neist küllaltki väheväärtuslikest autodest üks ja teha midagi olematut, minu arust väga mõtekas tegevus. Kui midagi muud kasu sellest siin ei ole, siis üks huvitav teema siin foorumis ja asja õnneliku lõpu korral paljud vanatehnika huvilised jälle targemad. Paljud meist teadsid enne GAZ 11-40 olemasolust midagi, võibolla mõni üksik, aga nüüd on ta siin laiali kistud, pulkadeks võetud ja üritame teda kõigi teie abiga taaselustada. Võibolla, kuigi see pole eesmärk, on see auto kunagi mingis Moskva suures automuuseumis selle mudeli (11-40) ainuesindajana mineviku tumm tunnistaja.
Vasta

(11-09-2019, 15:32 PM)Raivo Kirjutas:  Ma nüüd keerutan klaaskuuli veidi Cool

Ford faetoni esiuks on ülemiste hingede kohalt 890mm lai ?
Gaz faetoni esiuks on lühem 120mm ja lõppeb Fordi omast kere suhtes 140mm taga pool ?
Sama palju nihkub tahapoole ka tagumine uks (ukse profiil ei sobi, sest see läheb rattakoopale lähemale).
Koos esimese uksega nihkub tahapoole tulemüür, rool, pedaalid (käigukang?).
Mootorile jääb rohkem ruumi, R6 on ju pikem kui V8, seda enam, et Fordi nina on esiteljest ette poole pikem ja vaevalt seal vaid õhk täiteks on.
See pilt tundub rooli ja pedaalide tahapoole nihkumist kinnitavat.
 Raivo, mul on originaalne GAZ 11-73 raam, mille sain koos autoga ja see on 100% kindel, sest erineb GAZ M1 raamist paljude nüansside poolest. 
Rool ja pedaalide kohad on fikseeritud ja roolikarp koos sambaga ka tänaseks päevaks paigaldatud ja need sobivad hästi. GAZ 11-ne mootor on pikem, kuid ka nina on pikem ja radiaator toodud ette poole. Sama situatsioon, mis GAZ 20G-l. Kuna kasutan originaalset GAZ 11 tulemüüri, siis pole mingit kahtlust selle paikapidavuses. Augud raamis ju klapivad. Probleem momendil ikkagi esiustes. Tuleb kõik valmis teha ja siis saame täpse pildi, millise laiusega need esiuksed peavad olema.
Vasta

(11-09-2019, 23:17 PM)Formika Kirjutas:  Rool ja pedaalide kohad on fikseeritud ja roolikarp koos sambaga ka tänaseks päevaks paigaldatud ja need sobivad hästi. GAZ 11-ne mootor on pikem, kuid ka nina on pikem ja radiaator toodud ette poole. Sama situatsioon, mis GAZ 20G-l. Kuna kasutan originaalset GAZ 11 tulemüüri, siis pole mingit kahtlust selle paikapidavuses. Augud raamis ju klapivad. Probleem momendil ikkagi esiustes. Tuleb kõik valmis teha ja siis saame täpse pildi, millise laiusega need esiuksed peavad olema.

Pidasin silmas, et GAZil on need osad võrreldes Fordiga tagapool (mulle tundub). 
Need numbrid sealjuures on minupoolt klaaskuulist väljapigistatud.
Huvitav oleks ikkagi teada, kui lai see Fordi esiuks siis on?
Nende populaarteaduslike jooniste järgi on GAZi oma 770mm.
Siis saaks juba edasi vaadata, kus koha peal tagumine uks lõppema peaks, mulle jätkuvalt tundub, et tagapool võrreldes Fordiga.
Vasta

Sellest väga põneva lugemisega teemast innustatuna otsisin, et milline võiks näha välja 37 aasta faetoni uks. Leidsin aga hoopis pildi mõni aasta noorema kabrioleti ukse oksjoni. Oksjonil oleva kaheukselise Fordi sisemine külg kattub üksüheselt (miinus lühemaks tegemine) olemasolevate lõigatud ustega.
Vasta

(12-09-2019, 10:30 AM)Marden Kirjutas:  Sellest väga põneva lugemisega teemast innustatuna otsisin, et milline võiks näha välja 37 aasta faetoni uks. Leidsin aga hoopis pildi mõni aasta noorema kabrioleti ukse oksjoni. Oksjonil oleva kaheukselise Fordi sisemine külg kattub üksüheselt (miinus lühemaks tegemine) olemasolevate lõigatud ustega.
 Ei tahtnud ise ka uskuda, seda tehases pikemaks tegemist ja nii pornograafiliselt. Tuleb välja et ikkagi lühendatud. Huvitav, miks seda tehti. Kui uksed olid mädad, siis Ma ei usu, et Ameerikast polnud võimalik leida originaalseid uksi, et võtta ette selline töömahukas ja kallis ettevõtmine nagu uste lühendamine. Kui vaadata põrandat esiistme jalge all, siis see ka igati paigatud. Kas siis ikkagi pikendati???  Ega väga suurel mehel seal roolis väga mugav olla ei ole.
Vasta

(12-09-2019, 11:07 AM)Formika Kirjutas:  Kui vaadata põrandat esiistme jalge all, siis see ka igati paigatud. Kas siis ikkagi pikendati?

See raam on veel alles, sii saab ju teljevahet mõõta?

Ustest siis, doonor versus cabriolet:
[Pilt: attachment.php?aid=77265]
   

Ja hingede asukoht:
   
Vasta

Kõigepealt Raivole teljevahe mõõtmisest. Raam on alles ja see on ka kõik. Jube raske on sealt teljevahet mõõta, kuna Fordi vedrustus hoopis teistugune (kaks vedrut risti). Tagumise silla asukoha saab veel paari sm täpsusega paika aga ees on ainult praegu kaks aisa, et saada täpseid tulemusi on vaja vähemalt esisild paika tagasi sättida, aga selleks pole aega ega tahtmist ja kokkuvõttes see ei anna ka midagi, sest esi uksed on nii palju laiemad. Gaz 11-40 raam peab pikem olema, see on fakt. Esi uste erinev profiil, kui vaadata 11-40 ja 11-73 keret on juba niivõrd erinev. Gaz 11-73 avanevad uksed eest taha ja ukse profiil, mis on alt laiem, võimaldab mugavamalt autosse ronida. Eespool asetsevate hingedega on ukse esiosa sirge ja sisse istumisel tuleb arvestada ka esiistmega. Muidugi tuleb arvestada ka seda, et Seltsimehed ei teinud neid autosid rahvale, vaid nomenklatuurile, siis juhi mugavusega ei arvestanud keegi, sinna pandi istuma lihtsalt lühemat kasvu seltsimees, mida kasutati ka hilisemates mudelites, nagu GAZ 11-ne järglases GAZ 12-s ZIM. Kõike seda arvestades pole muud varianti, kui originaal fotode järgi kuidagi teisi kere detailide mõõte teades asi proportsioonidega paika panna. Mootori pikkustel suurt vahet ei ole. Fordi V8-l võtab palju ruumi mootori edeotsa paigaldatud jagaja, mis annab mootorile 10 cm pikkust juurde.
Vasta

Maadlen ikka mootori tagumise otsa kinnitustega. Jooniste järgi lasin teha 3D mudeli nendest vidinatest.
   
   
   
Nüüd on vaja selle järgi detailid valmistada. Asja teeb keerulisemaks veel see, et üks on parempoolne, teine vasakpoolne, kuigi joonisel seda ei mainita. Võibolla on minu sterefooniline Big Grin joonise vaatamine vigane.
   
Vasta

(17-09-2019, 15:55 PM)Formika Kirjutas:  Maadlen ikka mootori tagumise otsa kinnitustega. Jooniste järgi lasin teha 3D mudeli nendest vidinatest.



Nüüd on vaja selle järgi detailid valmistada. Asja teeb keerulisemaks veel see, et üks on parempoolne, teine vasakpoolne, kuigi joonisel seda ei mainita. Võibolla on minu sterefooniline Big Grin joonise vaatamine vigane.
Mina näen joonise all vaskus nurgas kahte eraldi detaili numbrit.
11-7191-A oleks nagu vasakpoolne detail.
11-7192-A oleks nagu parempoolne detail
Äkki oli abiks.
Vasta

(17-09-2019, 19:21 PM)Qunts Kirjutas:  11-7191-A oleks nagu vasakpoolne detail.
11-7192-A oleks nagu parempoolne detail
Äkki oli abiks.

Täpselt nii,

vaadake joonise vasakpoolset alumist nurka:
11-7191-a levõi pokazan
11-7192-a pravõi sümmetritshen
Vasta

(17-09-2019, 19:42 PM)rollingjack Kirjutas:  
(17-09-2019, 19:21 PM)Qunts Kirjutas:  11-7191-A oleks nagu vasakpoolne detail.
11-7192-A oleks nagu parempoolne detail
Äkki oli abiks.

Täpselt nii,

vaadake joonise vasakpoolset alumist nurka:
11-7191-a levõi pokazan
11-7192-a pravõi sümmetritshen
 Ei vaadanudki sinna alla nurka. Lihtsalt puhtast loogikast mõtlesin, et need ei saa sarnased olla. Ega midagi, see teeb asja veel kallimaks ja keerulisemaks. Pooleli ka jätta ei saa, halvemal juhul tuleb midagi kollektsioonist ära anda. Nimelt, just ära anda, sest oma raha saab tagasi ainult üliharuldast autot müües.
Vasta

(17-09-2019, 19:59 PM)Formika Kirjutas:  Qunts11-7191-A oleks nagu vasakpoolne detail.
11-7192-A oleks nagu parempoolne detail
Äkki oli abiks.
 Ei vaadanudki sinna alla nurka. Lihtsalt puhtast loogikast mõtlesin, et need ei saa sarnased olla. Ega midagi, see teeb asja veel kallimaks ja keerulisemaks. Pooleli ka jätta ei saa, halvemal juhul tuleb midagi kollektsioonist ära anda. Nimelt, just ära anda, sest oma raha saab tagasi ainult üliharuldast autot müües.

See kes oskas need joonised valmis teha 3D-s saab need väikese vaevaga ümber pöörata vasakust paremaks jne.
Miks ta peab kallimaks minema? Nagu aru saan siis need tehakse 3D freesiga ja siis ei ole vahet ju kas parem või vask.
Ajakulu sama mis teha kaks vasakut detaili, ei pea vahetama ei tööriistu ega midagi freespingil vaid jookseb järgmise programmi peale.

Loodan, et sa ei pea midagi kolektsioonist loovutama, et seda projekti lõppuni teha.
Vastasel juhul peab ju tegema mingi korajanduse, et Teie kolektsioon Eestis säiliks mis on juba suht kuulsaks saanud !!!
Vasta

(17-09-2019, 20:24 PM)Qunts Kirjutas:  
(17-09-2019, 19:59 PM)Formika Kirjutas:  Qunts11-7191-A oleks nagu vasakpoolne detail.
11-7192-A oleks nagu parempoolne detail
Äkki oli abiks.
 Ei vaadanudki sinna alla nurka. Lihtsalt puhtast loogikast mõtlesin, et need ei saa sarnased olla. Ega midagi, see teeb asja veel kallimaks ja keerulisemaks. Pooleli ka jätta ei saa, halvemal juhul tuleb midagi kollektsioonist ära anda. Nimelt, just ära anda, sest oma raha saab tagasi ainult üliharuldast autot müües.

See kes oskas need joonised valmis teha 3D-s saab need väikese vaevaga ümber pöörata vasakust paremaks jne.
Miks ta peab kallimaks minema? Nagu aru saan siis need tehakse 3D freesiga ja siis ei ole vahet ju kas parem või vask.
Ajakulu sama mis teha kaks vasakut detaili, ei pea vahetama ei tööriistu ega midagi freespingil vaid jookseb järgmise programmi peale.

Loodan, et sa ei pea midagi kolektsioonist loovutama, et seda projekti lõppuni teha.
Vastasel juhul peab ju tegema mingi korajanduse, et Teie kolektsioon Eestis säiliks mis on juba suht kuulsaks saanud !!!
 Ei noh, nii hull asi ka pole, korjandust küll vaja pole teha. Jätame selle nendele, kes tõeliselt abi vajavad. Oma mänguasjade eest tuleb ikka endal vahendid leida. KGB autod jätan igal juhul alles. Annaks ära valge ZIM-mi, kahevärvilise II seeria Pobi ja Paraad ZIM-mi, kui kunagi valmis saan. Viimasele on tegelikult ostja olemas. Üks Moskva eramuuseum on väga huvitatud. Pakkusid ettemaksu, vist tuleb pakkumine vastu võtta, kuna mul on musta numbriga (98% orig.) ZIM olemas, siis seda pole mõtet säilitada ja paraadautosid nagunii soetada käib üle jõu. Ega neid mänguasju lihtne müüa pole. Originaalsuse tagaajamine kulukas ja aeganõudev ja võib juhtuda rumalaid apsakaid, nagu minu II seeria Pobi kahevärviliseks värvimisel. Selle olengi otsustanud siia neid projekte üles sättida ja oi kui paljudele prohmakatele on veel sabast kinni saadud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne