Horch 855 Spezial Roadster
#1

Saadeti selline pilt ja üllatus oli ikka mega:

[Pilt: Horch855SpezRoadst_38-39_aug1966.jpg]
1966. aasta augustis Eestimaal! Toodi siia Venemaalt ja vist 1980ndatel läks Saksasse.
See ei saa ju muud olla kui 855 Spezial Roadster (mida on erinevatel andmetel alles kas 3 või 7 tükki)!?! Ei 853A, 930V ega 951? Leidsin sellise lingi
justkui 850 Roadsterist, aga see on vististi ikka ka 855.
Mina küll ei teadnud, et Eestis mõni 855 ka oli.



http://www.rrg.edu.ee/antiikautogalerii
Vasta
#2

Kuulu järgi oli neid 2 olnud.

Dad.

Link kah
http://www.autogallery.org.ru/k/h/38hh85...ar_BHC.jpg
Vasta
#3

manic Kirjutas:Saadeti selline pilt ja üllatus oli ikka mega:

1966. aasta augustis Eestimaal! Toodi siia Venemaalt ja vist 1980ndatel läks Saksasse.
See ei saa ju muud olla kui 855 Spezial Roadster (mida on erinevatel andmetel alles kas 3 või 7 tükki)!?!

Pildil on 855 tehase kerega.
Ühe saksa raamatu järgi(\"BILDATLAS AUTOUNION\",Peter Kirchberg,1987a.) oli Horch tehases tehtud kolm autot lühema ja üks pikema raamiga (teljevahe nagu 853A-l 3450mm).
Teine variant oli erafirma \"Erdmann & Rossi\" kerega, teljevahe 3300mm. Arv teadmata, aga elus vist kaks tükki.
http://www.oldtimersweb.be/fotos/autos/i...age327.htm
http://199.239.248.45//images/full/1997/...38sr01.jpg

Kolmas variant \"Gläser\" kerega. Iseloomulik tunnus - uksehinged seespool. Arv teadmata. Arvatavasi vähemalt kaks(üks kingiti Eva Braun\'ile?!).
Kolmekümnendate aastate foto järgi (Bildatlas Autounion) see:
http://www.bellesdantan.com/Horch/Pages/Horch1.htm
Aga vana fotol ei ole Horch\'i linnukest radiaatoril ja ruuporid(signaalid) samad, mis \"Erdman\" versionil.
Vasta
#4

Ajasin netis ka säilinud 855-te jälgi. Alguses arvasin, et need must-hall ja punane-hall (kaks esimest linki) võivad äkki isegi üks ja sama auto olla. Igal juhul asuvad need (võis siis asub) mõlemad vist praegu USAs.
Viimase lingi must on Audi tehasemuuseumis ja nagu mina sellelt Rootsi lehelt aru sain (kuigi rootsi keelt ei oska), sattus pärast sõda ka USAsse ja toodi sealt Saksamaale tagasi. Number 855007 ja väidetavalt kuulunud Eva Braunile.
Aga siis on veel üks, Riia Automuuseumis - see peaks ka 855 olema?

Siin link selle pildile pilt.ee-s
Vasta
#5

Riia muuseumis oli vist 853a ... aga pead ei anna.

Dad.
Vasta
#6

Ma ei ole käinud Riia muuseumis, kuid 853A ei olnud ribiresti kapoti peal. Riia muuseumi Horch\'il on nad olemas.
Ukse ülemise osa disain meenutab rohkem 855 rodsteri ust, mitte tava 853 ust.
Kahtlaselt (pildil olev auto) sarnaneb rohkem kahekohalisele, mitte neljakohalisele, nagu 853.

Aga samas võib muuseumis olla 853 erafirma kerega.
Ntx nagu see 853 \"Voll Ruhrbeck\" 1938(aga ikka kapot ilma ribirestita): http://www.oldtimersweb.be/fotos/autos/i...age326.htm :
Vasta
#7

No aga edasise ennustamise asemel võiks ju käia siis üks Riia tuur 3-4 kesi ... kokku 600 km ja kindlustus nüüd ju ka ainult 1.

Dad.
Vasta
#8

Riiga tahaks isegi minna

Sorry OT
Vasta
#9

Horchi sõpradele teadmiseks, et 31. mail peaks Tallinnasse raekoja platsile hea õnne korral saabuma ka üks 1936. aasta Horch 853. Saksa rahvas teeb siis oma järjekordset anastusretke ida-aladele. Mersusid ja DKW (Degin Käru Walmis) autosid on ka oodata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Niisis ... Riias ikkagi Horch 853a ja kõrval ka 853 ... 855-t neil ikkagi ei ole.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne