09-10-2017, 22:01 PM
Ma olen täna nii palju kirjutanud, et varsti võin ennast oma firmas sekretärina tööle võtta. aga täna teema lõpetuseks natuke üldse Zil tüüpi sõiduautodest. Pärast Zis 110-t hakati 1958-ndal aastal tootma ZIl 111. Tehti neid 112 tk aastani 1967. Varustati neid forseeritud Zil 130 mootoriga 6L Kui zil 130 mootor oli surveastmega 6,5 ja 130 hj, siis 111 mootori surveaste oli 9,0 ja 200 hj. Selline auto oli Eestis hr. Kirsil, aga ta vhetas selle leedukatega ära. Nägin seda masinat Leedu renoveerimis töökojas algosadeks lahti võetuna.
Järmisena tuli 1967-l aastal välja Zil 114. Neid toodeti a-ni 1978 113 tk. Sellel oli juba forseeritud Zil 375 mootor, 7,0L Surveastmega 9,5 ja 300hj-ga. Sama mootor, ainult 6,5 survega ja 180-se hj-ga paigaldati veoautodele URAL 375. Kunagi kroonus sai sellisega uudismaal kimatud. Eestis ühtegi Zil 114 ei ole
Järgmine mudel ZIL 115. Esimesed 20 eksemplari tehti veel ZIL 114 mootoriga aga edasi jõuti uus mootor valmis 7,7L 315 hj, spetsiaalselt ainult ZIL sõiduautodele tehtud mootorid. Pärast seda sai mudeli nimeks ZIL 4104
Sama mootor ja kere ja sisu jäi ka järgnevatele mudelitele 41045 ja 41047. muudeti ainult esi ja tagatulede kuju ja/vist paar pisiasja oli veel.
Kõiki 410+ seeria mudeleid tehti väga marginaalses koguses.
Järmisena tuli 1967-l aastal välja Zil 114. Neid toodeti a-ni 1978 113 tk. Sellel oli juba forseeritud Zil 375 mootor, 7,0L Surveastmega 9,5 ja 300hj-ga. Sama mootor, ainult 6,5 survega ja 180-se hj-ga paigaldati veoautodele URAL 375. Kunagi kroonus sai sellisega uudismaal kimatud. Eestis ühtegi Zil 114 ei ole
Järgmine mudel ZIL 115. Esimesed 20 eksemplari tehti veel ZIL 114 mootoriga aga edasi jõuti uus mootor valmis 7,7L 315 hj, spetsiaalselt ainult ZIL sõiduautodele tehtud mootorid. Pärast seda sai mudeli nimeks ZIL 4104
Sama mootor ja kere ja sisu jäi ka järgnevatele mudelitele 41045 ja 41047. muudeti ainult esi ja tagatulede kuju ja/vist paar pisiasja oli veel.
Kõiki 410+ seeria mudeleid tehti väga marginaalses koguses.