05-11-2017, 16:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2017, 17:17 PM ja muutjaks oli sfinks.)
(05-11-2017, 15:03 PM)Marcello Kirjutas: Omamoodi huvitav küsimus on, kes siis oli antud masina esimene peremees. Nagu aru saan, siis kasutasid ZIL-115 klassi autosid ainult KK poliitbüroo liikmed ja ei keegi muu. Seega kandidaatide nimekiri ei saa olla väga pikk. Kui kuupäevi vaadata, siis tehniline pass kirjutati välja 1980 septembris, numbrimärk anti 18. veebruaril 1981 ja see oli ilmselt tegelik kasutusse võtmise aeg. Meenutagem, et NLKP 26. kongress algas 23. veebruaril 1981. Kas võis olla, et mõnda teenekat seltsimeest premeeriti kongressi puhul uue ametiautoga?Tegin teaduslikku tööd. Kirjutasin välja kõik kuupäevad ZILi passist omanike vahetused ja võrdlesin neid Poliitbüroo tegelaste elukäikudega.
Edasi - miks masin esimestel aastatel väga vähe sõitis? Kas sellepärast, et peremees oli põdur ja/või suri üldse ära?
1982 jooksul surid Suslov ja Brežnev, Kirilenko astus ise tagasi seoses kehva tervisega. Äkki siis mõni neist kolmest? Sellisel juhul on mõistetav, et peremeheta masin jääb mõneks ajaks lihtsalt seisma, sest kasutajate ring on väga piiratud ja uued poliitbüroo liikmed said pigem tutikad autod.
Jääb mulje, et masin võeti uuesti kasutusele alles 1985 alguses, kui anti üle kaitseministeeriumile ja sai uue numbrimärgi.
Muidugi me ei saa seda ilmselt kunagi teada, aga vähemalt on, mille üle kiibitseda ja fantaseerida.
Esiteks hr. Marcello eksib, kui väidab, et auto võeti arvele 1980 sept. aga esimene numbrimärk 18.02.81. tegelikult esimene numbrimärk on esikaanel ja see on HH-60-35. 18.02.81 anti autole juba teine nr. MMA 83-33 ja see kehtis kuni 14.01.85 a-ni. Mis siis juhtus, nimelt läks teise ilma poliitbüroo liige ja Kaitseminister Dimitri Ustinov (20.12.1984) ja järglaseks sai Sergei Sokolov, kes määrati kohe ka Poliitbüroo kandidaadiks. Koheselt anti auto ka üle kaitseministeeriumile ja uueks auto nr. sai MMж 99-74. Aga sm Sokolovil juhtus väike äpardus, nimelt keegi sakslane Mathias Rust otsustas oma lennukil maanduda Punasel väljakul ja sm Sokolov sunniti minema pensionile ja kaotas ka Poliitbüroo liikme kanditaadi staatuse ning tagatipuks ka ameti auto, mis juba MÄÄRDUNUNA ei sobinud Kremli isakestele ja anti üle Upravleniju Delami Soveta. Seega on 99% tõenäoline, et auto kuulus marssal Ustinovile 1980-1984 ja pärast tema surma marssal Sokolovile 1985-1987. Mis asutus see Upravlenie Delami Soveta jätan teistele uurida. Tõenäoliselt kasutas autot 1987- 1990 nimetatud asutuse juht ja siis on ka kõvasti hagu antud. Hr Formika võiks mind kunagi tagaistmel sõidutada tehtud uurimuse eest. Tahaks ka ennast marssalina tunda.