(29-08-2018, 09:22 AM)Walter Kirjutas: (28-08-2018, 19:13 PM)Formika Kirjutas: Selle auto taastaja nahas küll ei taha olla - juppe praktiliselt pole
Kõiki autosid ei peagi taastama - alternatiivina ka konserveeritakse mis pole meil paraku nii levinud tegevus.
Tegelikult enamus vanatehnikat seisabki "konserveeritult". Pildil nähtav tegevus ei ole muidugi selleks parim viis, kuid näiteks Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga ligi 500 isendit on tegelikult ka konserveeritud. Mõni väga heades tingimustes, mõni lageda taeva all musta mulla peal. Aga kõigi nende osas on edasi lükatud utiliseerimine, seega nad mingi aja veel säilivad ning on vaatamisrõõmuks, varuosabaasiks või saavad isegi kunagi restaureeritud.
On täiesti loomulik, et taastamist kajastatakse oluliselt aktiivsemalt, kui konserveerimist ja hoidmist. See on lihtsalt huvitavam ning on ka millest rääkida. Kõigis Eestimaa erakogudes ja muuseumides toimub samuti konserveerimine ning seda oluliselt suuremas mahus kui taastamine.
Juba mitu aastat on vanasõiduki ekspertide ringkonnas avatud arutelu, kuidas säilinud sõidukeid hinnata sellisena, et need taastamist läbimata saaksid vanasõiduki tunnustuse. Säilinud ehk restaureerimata autosid-mootorrattaid on musta numbriga ringi sõitmas juba kahekohaline arv, kuid nõuded vajavad veel täpsustamist.
Nii säilinud kui taastatud sõidukil on väärtus. Esimene näitab tehase tööd selle eheduses ja on tänuväärne võrdlusmaterjal jaloo uurijatele ning tänastele taastajatele - isegi kui osa detaile puudub või on lootusetult korrodeerunud. Teine aga arendab käelist tegevust ning hoiab ajalugu elus selle omaaegses seisukorras. Rääkimata sellest, et roostes vana auto ei tekita keskmisel inimesel mingit emotsiooni, kuid taastatud ja sõitev vana auto taaselustab ajalugu.