15-s Tchaika

Tsitaat:Olen kuulnud, et kunagi oli sapaka mudel "Jalta" ületinutatud kerega, just roostekindluse pärast.
Mul oli kunagi "Jalta", kereplekkide ühenduskohad olid tinaga tehtud. (ei usu et kogu plekk)
Põhjaalune küll roostetas, sinna tuli ise tinamenningut mökerdada  Big Grin
Vasta

(08-10-2018, 00:53 AM)Edeveoline Kirjutas:  Venekeelne internet pakub tinapahtli kasutuse eesmärgiks kahte põhjust: korrosioonikindlus ja kaitse radioaktiivse kiirguse eest...

 Mõlemad variandid kõlavad kergelt öeldes kahtlaselt. 
 Seepärast pakun sellise võimaluse: paks tinakiht oli seal selleks, et absorbeerida esirataste alt lendavate kivide, vee ja lörtsi tekitatavat müra.

 Vaata ka selle nurga alt: kui on teada, et lävekarbid tuleb katta kahe sentimeetri tinaga; kas ZIL`i tehase plekksepal oli mõtet pingutada lävekarpide plekitöödel? Torkab ju silma lävekarbi alune plekitööde pohhuism?

 Tegemist on minupoolse teooriaga, millel puuduvad igasugused faktilised tõendused.
Müra summutamine on küll kahtlane argument. Tina on ju paigaldatud üles ja küljele, mitte alla, kuhu need pritsmed ju tegelikult lendasid. Korrusioonikindlus ka kahtlane, sest need tinaga kaetud karbid ongi kõige roostetanumad kohad ja 2 cm tinakihti alakarbi ääres küll mingit radiatsiooni ära ei hoia. Jään lihtlabase praagi silumise juurde või taheti alaäärde raskust lisada, et masina raskuskeset alla poole tuua.
Vasta

Sõna "praak" Nõukogude Liidu kangelase sm. Lihhatshovi nimelises tehases ei tuntud... 
 Milleks mõtetu dünaamikaga mootoriga autole lisaraskus?

 Äkki on lahenduse võti uksepostidele määritud tinas? Keretugevdus?
 Millised pinged pikas keres tekivad?
 Millegi pärast mulle tundub, et neid pingeid on seal omajagu... kuskil keskmise ukseposti juures kindlasti.
 
 Tundub, et tegu võib olla kere äravajumisest tingitud sümptomite likvideerimise või ennetustööde profülaktikaga.
 
 Aktiivsoomus mõlkide vastu?
Vasta

Kas kellelgi on mingit ideed kust selliseid releesid saada. Vaja oleks 5-6 tükki. Kunagi sai Ukrainast kellegi kaasfoorumlase abiga 2 tk. soetatud aga sealt enam saada pole.
   
Vasta

/0/]http://simonovmotors.ru/shop/catalog/66/965#!prettyPhoto[items]/0/

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(18-10-2018, 18:58 PM)viplala Kirjutas:  /0/]http://simonovmotors.ru/shop/catalog/66/965#!prettyPhoto[items]/0/
 Seda ma arvasin, et sellel Simonovil on, aga see on kuldkirve mees. Kui Ukrainas maksis se relee mõni euro, siis see mees korrutab kõike kümnega. Ta käis mul Augusti lõpus külas GAZ 23 uudistamas, oleks pidanud siis kauplema, aga ei teadnud.
Vasta

Sai lubatud iga kuu alguses möödunud kuu tegemistest ülevaade teha. Pilte on kogunenud sadu. Nende sorteerimine ja vähendamine on üks tänamatu töö. Kõigepealt siis keretööd, kus halbu üllitisi tuleb ikka veel välja. ZIM-i postituses märkis Marko väga õieti, et üks asi on kooste liinil auto kokku panna aga hoopis teine on autot ehitada jupp, jupi haaval, kus detailid tuleb ise valmis meisterdada ja kokku sobitada, vahel tükikeste kaupa. Seltsimehed tehases pole suutnud seda normaalselt teha, mida tõendab suur tina hulk, millest proovime nüüd hoiduda, detaile täpsemalt sobitades. Aga eks pildid räägivad enda eest ise.
   
   
   
   
   
   
   
[attachment=72305]
   
   
   
Teen uue postituse. Vist liiga palju pilte. Hakkas juba lolli panema.
Vasta

Jätkan pildiseeriat keretöödest
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Õhtupoole proovin panna pikema pildiseerija pisidetailide taastamisest.
Vasta

Paralleelselt keretöödega toimub ka pisividinatele kaubandusliku välimuse andmine. Eks piltidelt näha mis ja mida. Muidugi koos sellega väike ülevaade ZIL autode telgitagustesse, millest meie lihtsurelikud poleks iial teada saanud.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Teen väikese vaheaja. Sama palju pilte tuleb veel.
Vasta

Jätkame, kust enne pooleli jäi.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Selleks korraks aitab. Eks uus põhjalikum ülevaade siis Detsembri alguses.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Natuke ka kunagise Soviettide esindusauto saagast. Suurt midagi hõisata pole , sest keevitaja oli paar nädalat rivist väljas. Ei Lätis viina järel ei käinud, hoopis väikese viina viga, haigeks jäi. Kere osa enam vähem valmis. konarusi veel mõned tahavad tinaga tasandamist.
   
   
   
   
Vahepeal olid esimesed poritiivad ka liivapritsi vanni võtnud ja tulemus kurb, nagu alati. Kui parempoolne veel enam vähem rahuldav, siis vasakpoolne oli pauke, roostet ja seppasid küll saanud. Jahmatama paneb tohutu tina hulk, mis nende tiibade vormimisel on kasutatud. Kui pilte lähemalt uurida on kohe näha kust tinandus algab. Mõnes kohas kuni 1,5 cm paksuselt.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Nii, käes siis Uus Aasta. Väike ülevaade ZIL-li raskest olelusvõitlusest siin Põhjamaal ja eelmise aasta kokkuvõte. Jätkub igasuguste pisidetailide puhastamine, taastamine, kui vaja, värvimine ja riiulisse ootama sättimine. Detaile on palju aga õnneks enamusel piisab rooste ja kõntsa eemaldamisest ja uus värv selga.
   
   
   
   
   
Selline näeb siis välja piduri ja käsipiduri sõlm.
   
Ja sihuke roolimajandus.
   
Paak puhastatud ja krunditud. Kui vahetatud pole, siis seltsimeestel küllaltki korralik asi ehitatud. Ikkagi pea 40 aastat turjal.
   
   
   
Kere tööd selle auto juures siis ühel pool. Probleeme on veel esi poritiibadega ja tulede raamiga aga suur tükk on valmis ja ootab põhja töötlust. Enne seda aga vaja keevitus kohad üle käia.
   
   
   
   
   
   
   
   
Nagu alati, midagi ka ebameeldivat. Suuna ja parktule ümbris on katki. Üks jupp puudu. Uurin kas Venemaal laos on, mis on küllaltki ebatõenäoline ja vaevalt siin kellelgi garaazis naela otsas ripub. Tõenäoliselt tuleb puuduv tükk käte vahel valmis meisterdada. Paistab, et poole kroomitud, vaid värvitud, mis teeb asja natuke lihtsamaks.
   
Plaan on selle autoga sel aastal ikka maha saada. Kõige suurem probleem on värvimine. Sellel veel praeguse seisuga lahendust ei ole aga Jaanuari kuu jooksul peab midagi selgeks saama.
Vasta

Inglismaalt saabusid lõpuks piduri võimendid. Kaua tehtud kaunikesed. Loodan, et töötavad ka. Kõigi möödapanekutega ja kooliraha maksmistega läksid need 2 võimendit ikka ahastama paneva summa maksma. Jah ZIL auto taastamine pole meelakkumine.
   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Inglismaalt tagasi tulnud piduri võimenditel on kuidagi osatud ära kaotada toru otsad, kuhu kinnituvad vaakumit tekitavad torud. Pildil, siis noolega näidatud vidin.
   
Ehedalt näeb välja selline.
   
Inglane ajab ka hirmus segast juttu. Ei tea, kas lõhkus ära või. Mine nüüd Inglismaale talle koslepit andma.
Palve kõigile, et äkki on kellelgi mingeid vanu inglise autode võimendeid, kus võiks selline vidin küljes olla või juhatada, kust sellise võiks saada. Treiaks plastikust ise aga kuradil on klapp sees, mis laseb õhku läbi ainult ühes suunas.
Vasta

3d printida ei kannata?
Vasta

Pane mõõdud ka kirja!
Ma usun, et midagi ikka leiab Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(04-02-2019, 17:05 PM)Marko Kirjutas:  Pane mõõdud ka kirja!
Ma usun, et midagi ikka leiab Smile

3D printimist koolis ei õpetatud, alustasin vist arvelauast. Mõõta oskan.
   
   
   
Vasta

https://www.ebay.ie/itm/Girling-Brake-Se...52138e3b77

äkki sobib? kui googlisse panna girling brake booster/servo non return valve siis viskab igasuguseid.
Vasta

(04-02-2019, 18:04 PM)Peeter Kirjutas:  https://www.ebay.ie/itm/Girling-Brake-Se...52138e3b77

äkki sobib? kui googlisse panna girling brake booster/servo non return valve siis viskab igasuguseid.

Kuule, suur tänu, paistab küll samasugune olevat ja kui ei ole, siis rahaliseltkogu selle hävingu kõrval ikka tühine.
Vasta

Varakambris on kõik leitud klapid kahjuks 90-kraadised Sad
Aga tundub, et internetikaubandus aitab välja, pealegi on seal uued tihendid kaasas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne