10-02-2019, 12:30 PM
(09-02-2019, 17:24 PM)viplala Kirjutas:Jutt veneaegsest torust:(09-02-2019, 10:57 AM)muska71 Kirjutas:(09-02-2019, 00:13 AM)viplala Kirjutas: Kas vasest piduritorud on tänapäevased?tõlget palun?
Vask ei ole alati vask Piduritorusid tehakse erinevatest sulamitest, mul puuduvad täpsed teadmised nendest aga nu suures plaanis segatakse vaske näiteks tina või tsingi, või nikli vms, metalliga, et saada materjalile paremad/spetsiifilisemad/odavamad omadused. Tihtilugu muudab selline mängimine ka kõvasti materjali hinda, seda nii üles kui ka alla poole. Loogiline on ju, et näiteks odavam on toota tinavaske, kui hakata seda segama näiteks nikliga. Kui ma vaatan enda poolt paigaldatud piduritorustikke, siis on need üsna jubeda välimuse saavutanud juba paari aastaga. Kas tegemist on meie teedel olevate sooladega või tänapäevase piduritoru materjaliga, kurat seda teab aga väga normaalne see ei ole. Mulle meenub, et vene aegsed vasktorud olid kõvasti tugevamad, ei olnud selline tatt näpu vahel, see viitaks nagu mingile teisele sulamile kui need torud mis praegu poes rullidena müügil on. Ega mul kahtlusi pole, kõhklused on, aga võin ka vabalt eksida
Vasktoru oli vasest.Laost sai võetud torulatt, sellest sai igasugu vigureid keeratud. Ja kestavad nii mõnelgi autol siiani. Tsingitud niplid-stutsid liiguvad hetkel ilusti torul,probleem on isetreitud otstegaSiis oli vasetatud toru.Selle pidi gaasipitsiga pehmeks laskma ,siis oli hiljem hea väänata ja on ka kestnud siiani.Niplid-stutsid kipuvad kinni jääma torule.Enne õndsa kolhoosi lõppu tuli ainult terastoru.Need roostetasid ise ja neil ei saand midagi hiljem liikuma.
Tänapäeva ei komentaari!
vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....